Sqbn Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Wczoraj zalałem autko pierwszy raz olejem mineralnym. Jeździł zawsze na półsyntetyku, ale stwierdziłem że mineralny nie wpłynie negatywnie na prace silnika i się zdecydowałem na mineral. Wlałem całe 4L, nowy filtr, no i bagnet pokazuje iż stan jest maksymalny (czyt. cała płaska część bagnetu jest w oleju). Dzisiaj, gdy wskazówka pokazywała mi już 65-70 stopni na silniku, to autko na jałowym, prawie że gasło, trzepało nim(odgłos plastiku latającego - chyba obudowa filtra powietrza), dostał dużych drgań, małe obroty itp, dopiero jak doszło do 80 sie uspokoił. Czy może być przyczyna tego maksymalna ilość oleju(lub za duża) ?? Pozdrówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 >Czy może być przyczyna tego > maksymalna ilość oleju(lub za duża) ?? Pozdrówka. Tak, za duża ilość oleju, przy nawet małych przedmuchach na pierścieniach powoduje zalewanie olejem wtrysku przez odmę i stąd mogą być kłopoty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Tak, za duża ilość oleju, przy nawet małych przedmuchach na > pierścieniach powoduje zalewanie olejem wtrysku przez odmę i > stąd mogą być kłopoty. Ale ja mam gaźnik, to też ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpast Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Ale ja mam gaźnik, to też ? odma jest w każdym typie samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Wczoraj zalałem autko pierwszy raz olejem mineralnym. Jeździł zawsze > na półsyntetyku, ale stwierdziłem że mineralny nie wpłynie > negatywnie na prace silnika i się zdecydowałem na mineral. > Wlałem całe 4L, nowy filtr, no i bagnet pokazuje iż stan jest > maksymalny (czyt. cała płaska część bagnetu jest w oleju). > Dzisiaj, gdy wskazówka pokazywała mi już 65-70 stopni na > silniku, to autko na jałowym, prawie że gasło, trzepało > nim(odgłos plastiku latającego - chyba obudowa filtra > powietrza), dostał dużych drgań, małe obroty itp, dopiero jak > doszło do 80 sie uspokoił. Czy może być przyczyna tego > maksymalna ilość oleju(lub za duża) ?? Pozdrówka. Bo przy wymianach nigdy nie wchodzi 4 litry!! Max 3,75! A pozatym nie zdziw się jak przyjedzie jeszcze mróz, że rozrusznik będzie miał ciężko obrócić kołem zamachowym, ot gęstszy olej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sqbn Napisano 12 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Bo przy wymianach nigdy nie wchodzi 4 litry!! Max 3,75! > A pozatym nie zdziw się jak przyjedzie jeszcze mróz, że rozrusznik > będzie miał ciężko obrócić kołem zamachowym, ot gęstszy olej Czyli co, spuścić ze szklanke ?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 > Czyli co, spuścić ze szklanke ?! Z półtorej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exploode Napisano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2008 Ja po sąsiedzku z pytaniem o olej do una. Auto ma 10 lat przebieg około 140 tys km na LPG wersja 1.0 i.e. Do tej pory jeżdżone na oleju zalecanym przez producenta (chyba Selenia czy cos koło tego). Kuzyn chcę zmienić na jakiś inny. Słyszałem że są jakieś specjalnie przystosowane do silników na LPG. Nie wiem na który się zdecydować. Nie znam się zbytnio na olejach. Może coś doradzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcinxxx Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 Te oleje do LPG to chwyt marketingowy niech kupi normalny olej byle tej samej klasy co poprzednio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 > Ja po sąsiedzku z pytaniem o olej do una. Auto ma 10 lat przebieg > około 140 tys km na LPG wersja 1.0 i.e. A mój ma 103kkm i 11 lat, od 10kkm na LPG i śmiga na pełnym syntetyku 10W60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 13 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2008 Oleje do LPG to pic na wodę, czym on niby ma się różnić? Ja tam mam teraz 150 tyś km od 15 lat. 80 tyś km przejechane na LPG, niedługo po założeniu LPG zmieniłem z Seleni na BP Visco 3000 (10W40), bo selenia droga strasznie a ponoć jakościowo żadna rewelacja. Visco dosć tani a negatywnych skutków nie zauważyłem, olej od wymiany do wymiany tylko delikatnie ciemnieje. A selenia była jak smoła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > A mój ma 103kkm i 11 lat, od 10kkm na LPG > i śmiga na pełnym syntetyku 10W60 takoż jak i mój 10w60 castrol RS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > Oleje do LPG to pic na wodę, czym on niby ma się różnić? > Ja tam mam teraz 150 tyś km od 15 lat. 80 tyś km przejechane na LPG, > niedługo po założeniu LPG zmieniłem z Seleni na BP Visco 3000 > (10W40), bo selenia droga strasznie a ponoć jakościowo żadna > rewelacja. > Visco dosć tani a negatywnych skutków nie zauważyłem, olej od wymiany > do wymiany tylko delikatnie ciemnieje. A selenia była jak smoła no własnie-prztylacze sie wymieniam olej co 8kkm-wydaje mi sie,ze dosyc czesto (w praktyce wychodzi co jakies 3-4 miesiace ), silnik jest po remoncie, wszystko ma nowe, ale.... jak zlewam ten olej to jest tak czarny,ze to poezja (zaden telewizor plazmowy czy LCD nie odda takiej czerni ).......... ja rozumiem,ze to super olej Lotos mineralny 15W40 to zadna rewelacja no ale po 8kkm juz bylby taki??? a moglbym teraz zmienic olej na jakis inny-lepsiejszy??? czy trzeba poczekac do nastepnego remontu silnika??? naturalnie posiadam LPG ale czy to ma wplyw na ciemnienie oleju to nie mam pojecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > takoż jak i mój 10w60 castrol RS Ja mam Castrol EDGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > no własnie-prztylacze sie > wymieniam olej co 8kkm-wydaje mi sie,ze dosyc czesto (w praktyce > wychodzi co jakies 3-4 miesiace ), silnik jest po remoncie, > wszystko ma nowe, ale.... jak zlewam ten olej to jest tak > czarny,ze to poezja (zaden telewizor plazmowy czy LCD nie odda > takiej czerni ).......... > ja rozumiem,ze to super olej Lotos mineralny 15W40 to zadna rewelacja > no ale po 8kkm juz bylby taki??? > a moglbym teraz zmienic olej na jakis inny-lepsiejszy??? > czy trzeba poczekac do nastepnego remontu silnika??? > naturalnie posiadam LPG ale czy to ma wplyw na ciemnienie oleju to > nie mam pojecia ja tam specem nie jestem, ale tak na chłopski rozum mysląc to jak olej jest czarny to znaczy ze spełnił swoją rolę smarował i czyścił silnik z syfu jakby był zółciutki to znaczy chyba tyle ze cały ten czarny syf który normalnie spuszczamy z olejem zostaje w silniku to taK na chlopski rozum poprawcie mnie jezeli sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > ja tam specem nie jestem, ale tak na chłopski rozum mysląc > to jak olej jest czarny to znaczy ze spełnił swoją rolę smarował i > czyścił silnik z syfu > jakby był zółciutki to znaczy chyba tyle ze cały ten czarny syf który > normalnie spuszczamy z olejem zostaje w silniku > to taK na chlopski rozum poprawcie mnie jezeli sie myle Na chlopski rozum jesli olej jest zlocisty znaczy ze silnik jest czysty . (co ja na sniadanie jadam ze rymami ciagle gadam? ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > ja tam specem nie jestem, ale tak na chłopski rozum mysląc > to jak olej jest czarny to znaczy ze spełnił swoją rolę smarował i > czyścił silnik z syfu > jakby był zółciutki to znaczy chyba tyle ze cały ten czarny syf który > normalnie spuszczamy z olejem zostaje w silniku > to taK na chlopski rozum poprawcie mnie jezeli sie myle możesz sie mylić, bo może ten czarny syf to nie wypłukany nagar czy osady, a zepsuty olej ? > no własnie-prztylacze sie viper2000hp zmien olej na inny w tej samej klasie i porównaj rezultaty, bo może lotos to ścierwo... Ja nigdy nie jeździłem na nim, ale spróbuj mineralnego elfa sport sri, to cyba ich najlepszy i najdroższy mineralny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 15 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2008 > no własnie-prztylacze sie > wymieniam olej co 8kkm-wydaje mi sie,ze dosyc czesto (w praktyce > wychodzi co jakies 3-4 miesiace ) Jak dla mnie za często, producent przewidział wymianę co 10 tyś km lub co roku, jeśli robisz dłuższe trasy to tym bardziej częstsze wymiany nie są uzasadnione. Na krótkich dystansach olej się szybciej starzeje. jak zlewam ten olej to jest tak > czarny,ze to poezja (zaden telewizor plazmowy czy LCD nie odda > takiej czerni ).......... > ja rozumiem,ze to super olej Lotos mineralny 15W40 to zadna rewelacja > no ale po 8kkm juz bylby taki??? To jest właśnie lotos, nazywa się olej i tyle (chodzi mi o ten 15W40) Na LPG już się spotkałem z kilkoma opiniami że olej jest dość czysty od wymiany do wymiany, przy jeździe na LPG podczas spalania nie wydziela się sadza i inne podobne syfy które przenikają do oleju. > a moglbym teraz zmienic olej na jakis inny-lepsiejszy??? > czy trzeba poczekac do nastepnego remontu silnika??? > naturalnie posiadam LPG ale czy to ma wplyw na ciemnienie oleju to > nie mam pojecia Możesz zmienić na lepszą klasę ale radziłbym zostać przy 15W40 szczególnie jak już długo jeździsz na 15W40 bo może wypłukać wszystkie nagary z silnika i go rozszczelnić. A to że olej ciemny= wymiana to tak nie do końca. Teraz oelje mają trochę inną generację, Olej może się starzeć kolor będzie dalej złoty ale lepkość będzie spadać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Viper2000hp Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 > Jak dla mnie za często, producent przewidział wymianę co 10 tyś km > lub co roku, jeśli robisz dłuższe trasy to tym bardziej częstsze > wymiany nie są uzasadnione. Na krótkich dystansach olej się > szybciej starzeje. > jak zlewam ten olej to jest tak > To jest właśnie lotos, nazywa się olej i tyle (chodzi mi o ten 15W40) > Na LPG już się spotkałem z kilkoma opiniami że olej jest dość czysty > od wymiany do wymiany, przy jeździe na LPG podczas spalania nie > wydziela się sadza i inne podobne syfy które przenikają do > oleju. > Możesz zmienić na lepszą klasę ale radziłbym zostać przy 15W40 > szczególnie jak już długo jeździsz na 15W40 bo może wypłukać > wszystkie nagary z silnika i go rozszczelnić. > A to że olej ciemny= wymiana to tak nie do końca. Teraz oelje mają > trochę inną generację, Olej może się starzeć kolor będzie dalej > złoty ale lepkość będzie spadać. na 15W40 jezdze od niecalego roku(w marcu mial remont silnika i wtedy dostal pierwszy raz ten olej) i przejechalem na nim jakies 17kkm przy czym pierwsze zalanie bylo zaraz po remoncie,pozniej drugie po 1000km(przy przekladce silnika),a pozniej to co 8kkm (trasy mam raczej krotkie-dziennie 100km rozbite na dwa razy po 50km ) i na LPG raczej duzo jezdze a ten elf sporti sri albo ten bedzie dobry??? nie rozpiernicze wiecej niz jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ajni Napisano 16 Grudnia 2008 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2008 > na 15W40 jezdze od niecalego roku(w marcu mial remont silnika i wtedy > dostal pierwszy raz ten olej) i przejechalem na nim jakies 17kkm > przy czym pierwsze zalanie bylo zaraz po remoncie,pozniej > drugie po 1000km(przy przekladce silnika),a pozniej to co 8kkm > (trasy mam raczej krotkie-dziennie 100km rozbite na dwa razy po > 50km ) i na LPG raczej duzo jezdze > a ten elf sporti sri albo ten bedzie dobry??? nie rozpiernicze > wiecej niz jest No to jak na pierwsze zalanie po remoncie Lotosa zalać to masakra. Największe tarcia i opory w silniku a wg mnie najgorszy olej zalany. Castrol dobry elf też tylko żeby nie iść w skrajności nie lać znowu oleju po 120zł za 5l. A trasy 100km dziennie to nie są krótkie. Mi chodziło 5km do pracy i stoi i później znowu 5 km i do rana, wtedy silnik nawet nie ma kiedy temperatury złapać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.