waho Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 Witajcie Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł. Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v, podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i rośnie mi aż do 18V Prostownik co prawda produkcji radzieckiej ale daje 15V i 4,5A. Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? Te okienko co to niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony... Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza do nich. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Witajcie > Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał > nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po > godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł. > Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v, > podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i > rośnie mi aż do 18V Prostownik co prawda produkcji radzieckiej > ale daje 15V i 4,5A. > Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując > tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał > jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? Te okienko co to > niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony... > Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza > do nich. > Pozdrawiam Jeśli to jest Centra Futura, to już możesz ją właściwie złomować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 pierwsze co mnie zastanawia to czy przyniosłeś sobie aku do domu i od razu podłączyłeś do prostownika? druga sprawa jaką dokładność ma ów miernik, który te 18V pokazał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Jeśli to jest Centra Futura, to już możesz ją właściwie złomować... Jakiś wynalazek że nawet nie jestem w stanie w tej chwili bez schodzenia do garażu nazwy przypomnieć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Witajcie > Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał > nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po > godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł. > Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v, > podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i > rośnie mi aż do 18V Prostownik co prawda produkcji radzieckiej > ale daje 15V i 4,5A. > Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując > tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał > jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? Te okienko co to > niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony... > Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza > do nich. > Pozdrawiam Rozumiem ze te 18V pokazuje podczas ladowania, czy po odlaczeniu akumulatora od prostownika ?? Jesli podczas ladownia, to radze zmniejszyc prad ladowania, tak zeby napiecie mialo max 16-16.8V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > pierwsze co mnie zastanawia to czy przyniosłeś sobie aku do domu i od razu podłączyłeś do prostownika? W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki, rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie ładowania. > druga sprawa jaką dokładność ma ów miernik, który te 18V pokazał. Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Jakiś wynalazek że nawet nie jestem w stanie w tej chwili bez > schodzenia do garażu nazwy przypomnieć Centra Futura to dosc swiezy aku i do jego ladowania trzeba uzywac prostownikow, ktore nie daja wiecej jak 14.4V podczas ladowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki, > rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie > ładowania. > Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny. A amperomierz na prostowniku masz ?? Ile pokazuje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki, > rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie > ładowania. trochę krótko, elektrolit napewno nie osiągnął temp. pokojowej, a zasadniczo powinien > Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny. to w teorii/instrukcji, a tak realnie ? baterii nie ma czasem słabej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Rozumiem ze te 18V pokazuje podczas ladowania, czy o odlaczeniu > akumulatora od prostownika ?? Jesli podczas ladownia, to radze > zmniejszyc prad ladowania, tak zeby napiecie mialo max 16-16.8V Napięcie sobie samo rośnie na akumulatorze z 15 do 18V w momencie wyłączenia "prostownikowania" . Prostownik jest ustawiony na 15V i 4,5A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Napięcie sobie samo rośnie na akumulatorze z 15 do 18V w momencie > wyłączenia "prostownikowania" . > Prostownik jest ustawiony na 15V i 4,5A. A prad ladowania mozesz w jakis sposob regulowac ?? Cos dziwny ten prostownik, ze ma ustawienie 15V, zazwyczaj jest 6/12V, nie wiem skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na klemach prostownika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v, > podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i > rośnie mi aż do 18V Jeżeli napięcie 18V było w czasie ładowania lub zaraz po odłączeniu prostownika, to w zasadzie wszystko jest w porządku. Akumulator musi się chwilę "uspokoić" po ładowaniu. Zamontuj do samochodu i normalnie używaj. Nawet jak to jest "Futura" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > A prad ladowania mozesz w jakis sposob regulowac ?? Cos dziwny ten > prostownik, ze ma ustawienie 15V, zazwyczaj jest 6/12V, nie wiem > skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na > klemach prostownika ? Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez > ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej Tyle to ja wiem, ale malo kiedy spotyka sie prostownik w ktorym na panelu masz potencjometr podpisany regulacja napiecia zazwyczaj jest to regulacja pradu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aras Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez > ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej . U I = ---- . R Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > . U > I = ---- > . R Ameryki to kolega nie odkryl, prawo Ohma chyba wszyscy znaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > trochę krótko, elektrolit napewno nie osiągnął temp. pokojowej, a zasadniczo powinien Kurde faktycznie tu masz rację nie pomyslałem o tym :/ > to w teorii/instrukcji, a tak realnie ? baterii nie ma czasem słabej ? Realnie jest raczej książkowo, chociaż polazłem wymienić baterię i sprawidzić ale nadal tak śmiesznie pokazuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Ameryki to kolega nie odkryl, prawo Ohma chyba wszyscy znaja Tak tylko trzeba wiedzieć po co zostało przytoczone. Wskażnik pokazuje Ci płynący prąd, ale potencjometrem regulujesz napięcie od którego zależy prąd ładowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 >Cos dziwny ten prostownik, Bo jest od braci zza wschodu tam różne dziwne rzeczy robią na obudowie ma napisane "ustrojstwo" cyrlicą > skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na klemach prostownika ? Na klemach niepodłączonych do akumulatora. Natężenie wybieram przekręcając gałkę i w zależności od "programu" wskazówka pokazuje różne wartości. Aby było śmieszniej prostownik ma funcję "podłącz i kręć" Akumulator nazywa się "Tudor" jutro go zostawię w sklepie kupując jednocześnie nowy Dzięki za Support Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Tak tylko trzeba wiedzieć po co zostało przytoczone. Wskażnik > pokazuje Ci płynący prąd, ale potencjometrem regulujesz napięcie > od którego zależy prąd ładowania. Mysle ze zasade dzialania prostownika z regulacja pradu ladowania zna wiekszosc z nas, chodzilo mi raczej o to, ze potencjometr zamontowany w niektory prostownikach opisany jest jako regulujacy prad, a nie napiecie, rzadko spotykane sa prostowniki, w ktorych ten potencjometr opisany jest jako regulacja napiecia, bo potocznego kowalskiego nie interesuje jakie jest napiecie, tylko jaki prad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Na klemach niepodłączonych do akumulatora. To normalne, ze bez obciazenia ma wyzsze napieie, jak podlaczysz jakies obciazenie, w tym przypadku aku to sie zmieni. > Natężenie wybieram przekręcając gałkę i w zależności od > "programu" wskazówka pokazuje różne wartości. A jak ustawisz nizszy prad to jakie napiecie pokazuje miernik przy podlaczonym prostowniku do akumulatora ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2009 > Bo jest od braci zza wschodu tam różne dziwne rzeczy robią na > obudowie ma napisane "ustrojstwo" cyrlicą > Na klemach niepodłączonych do akumulatora. Natężenie wybieram > przekręcając gałkę i w zależności od "programu" wskazówka > pokazuje różne wartości. to podłącz jakis kondensator do tego prostownika i wtedy zmierz napiecie - dopiero się ździwisz ( bo teraz mierzysz wyprostowane skuteczne napiecie zmienne czyli defacto średnie , a jak podłaczysz kondesator to bedzie to napiecie maksymalne - szczytowe). stąd włąśnie te 18 V podczas ładowania akumulatora ( ale jest to juz napiecie za wysokie - podczas ładowania nie powinno przekraczać 16 - 16,8 pod koniec ładowania dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę naładowywania się akumulatora. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 Witam serdecznie. > dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak > zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim > prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę > naładowywania się akumulatora. Chyba, że rezystancja wewnętrzna akumulatora jest już tak duża, że automat nie jest w stanie wymusić prądu i ciągnie napięcie na maksimum. W radzieckiej wersji to i 18V może być ;-) Chyba aku do wymiany? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > To normalne, ze bez obciazenia ma wyzsze napieie, jak podlaczysz > jakies obciazenie, w tym przypadku aku to sie zmieni. > A jak ustawisz nizszy prad to jakie napiecie pokazuje miernik przy > podlaczonym prostowniku do akumulatora ? Nie sprawdzałem bo i tak zdecydowałem że czas kupić nowy więć go odłączyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiu Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Jeżeli napięcie 18V było w czasie ładowania lub zaraz po odłączeniu > prostownika, to w zasadzie wszystko jest w porządku. Akumulator > musi się chwilę "uspokoić" po ładowaniu. Zamontuj do samochodu i > normalnie używaj. Nawet jak to jest "Futura" A o co chodzi z tą Futurą? Bo właśnie zakupiłem już drugą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > stąd włąśnie te 18 V podczas ładowania akumulatora ( ale jest to juz > napiecie za wysokie - podczas ładowania nie powinno przekraczać > 16 - 16,8 pod koniec ładowania > dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak > zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim > prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę > naładowywania się akumulatora. Tu raczej napewno masz rację, odłączyłem akumulator około 21 wieczorem, z rana poszedłem do garażu zmierzyć napięcie na nim i co ciekawe pokazało ... 20V, nawet nie myślałem żeby go wsadzać do samochodu (chyba wywale ten prostownik), wziąłem auto teścia zawiozłem żonę do pracy a sam pojechałem po akumulator, udało mi się wysępić Centrę Standart 44Ah z rozruchowym 360A za 188zł z dostawy z przed tygodnia. Oczywiście prawie rozładowałem akumulator zanim odpaliłem... ale się udało > pozdr I ja Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na akumulatorze!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na > akumulatorze!!!! jestem podobnego zdania, 20V na aku to chyba nie da sie osiagnac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ociec Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na > akumulatorze!!!! Jeżeli jest mocno zasiarczony to możliwe. Ma wysokie napięcie, ale słabo kręci. Daje za mało amperów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lcf Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Jeżeli jest mocno zasiarczony to możliwe. Ma wysokie napięcie, ale > słabo kręci. Daje za mało amperów. Jak zasiarczony to trzeba go odsiarczyc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > A o co chodzi z tą Futurą? Bo właśnie zakupiłem już drugą. Seria akumulatorów specjalnej troski , wyprodukowane według nieco "innej" technologii właściwie wyłącznie w celu szumu medialnego, drogie, upierdliwe i nic nie dają w zamian . Ale też bez przesady, normalny akumulator Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na > akumulatorze!!!! Też tak uważam, te mierniki za 10zł czasem bez podłączenia do czegokolwiek na wyświetlaczu wskazania szaleją, chyba że mierzył ustawiony na napięciu zmiennym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waho Napisano 5 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Też tak uważam, te mierniki za 10zł czasem bez podłączenia do > czegokolwiek na wyświetlaczu wskazania szaleją, chyba że mierzył > ustawiony na napięciu zmiennym. Mierniki w domu są 3 1. full professional elektronik module szmery bajery bardzo dokładny; 2. full nieprofessional elektronik - mniej dokładny; 3. miernik ze sklepu "wszystko po 5zł". Każdy pokazywał ~20V. Ustawienie było na prąd stały na 101%. A 20V podejrzewam że brało się stąd że aku ciągnął napięcie nie natężenie bo nawet przez sekundkę nie był ciepły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 5 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2009 > Mierniki w domu są 3 > 1. full professional elektronik module szmery bajery bardzo > dokładny; > 2. full nieprofessional elektronik - mniej dokładny; > 3. miernik ze sklepu "wszystko po 5zł". > Każdy pokazywał ~20V. Ustawienie było na prąd stały na 101%. > A 20V podejrzewam że brało się stąd że aku ciągnął napięcie nie > natężenie bo nawet przez sekundkę nie był ciepły. Dobry, naładowany akumulator przy 15 V będzie ciągnął kilka amperów prądu (na elektrolizę) i gazował. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.