Skocz do zawartości

Akumulator po naładowaniu 18V


waho

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł.

Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v, podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i rośnie mi aż do 18V yikes.gif Prostownik co prawda produkcji radzieckiej ale daje 15V i 4,5A.

Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? 270751858-jezyk.gif Te okienko co to niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony...

Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza do nich.

Pozdrawiam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał

> nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po

> godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł.

> Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v,

> podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i

> rośnie mi aż do 18V Prostownik co prawda produkcji radzieckiej

> ale daje 15V i 4,5A.

> Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując

> tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał

> jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? Te okienko co to

> niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony...

> Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza

> do nich.

> Pozdrawiam

Jeśli to jest Centra Futura, to już możesz ją właściwie złomować...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie

> Z rana kręce rozrusznikiem raz - nie odpala, no dobra drugi strzał

> nie odpala, trzeci już nie dał rady aku zakręcić silnikiem, po

> godzinie polazłem znowu zakrecił 3 razy i zdechł.

> Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v,

> podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i

> rośnie mi aż do 18V Prostownik co prawda produkcji radzieckiej

> ale daje 15V i 4,5A.

> Czy to jest normalnie czy z akumulatorem jest coś nie tak? Ładując

> tak (akumulator bezobsługowy) przez całą noc nie będę miał

> jakiegoś niespodziewanego wybuchu w piwnicy ? Te okienko co to

> niby się sprawdza akumulator świeci na ciemnozielony...

> Na dodatek chyba zalałem świece i w ogóle już dupa nie mając klucza

> do nich.

> Pozdrawiam

Rozumiem ze te 18V pokazuje podczas ladowania, czy po odlaczeniu akumulatora od prostownika ?? Jesli podczas ladownia, to radze zmniejszyc prad ladowania, tak zeby napiecie mialo max 16-16.8V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pierwsze co mnie zastanawia to czy przyniosłeś sobie aku do domu i od razu podłączyłeś do prostownika?

W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki, rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie ładowania.

> druga sprawa jaką dokładność ma ów miernik, który te 18V pokazał.

Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakiś wynalazek że nawet nie jestem w stanie w tej chwili bez

> schodzenia do garażu nazwy przypomnieć

Centra Futura to dosc swiezy aku i do jego ladowania trzeba uzywac prostownikow, ktore nie daja wiecej jak 14.4V podczas ladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki,

> rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie

> ładowania.

> Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny.

A amperomierz na prostowniku masz ?? Ile pokazuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przeciągu 30 minut - wykręcenie akumulatora, wypicie herbatki,

> rozciągniecie kabli, sprawdzenie napięcia, podłączenie

> ładowania.

trochę krótko, elektrolit napewno nie osiągnął temp. pokojowej, a zasadniczo powinien

> Dokładność około 0,01V - Miernik elektroniczny.

to w teorii/instrukcji, a tak realnie ? baterii nie ma czasem słabej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumiem ze te 18V pokazuje podczas ladowania, czy o odlaczeniu

> akumulatora od prostownika ?? Jesli podczas ladownia, to radze

> zmniejszyc prad ladowania, tak zeby napiecie mialo max 16-16.8V

Napięcie sobie samo rośnie na akumulatorze z 15 do 18V w momencie wyłączenia "prostownikowania" wink.gif.

Prostownik jest ustawiony na 15V i 4,5A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napięcie sobie samo rośnie na akumulatorze z 15 do 18V w momencie

> wyłączenia "prostownikowania" .

> Prostownik jest ustawiony na 15V i 4,5A.

A prad ladowania mozesz w jakis sposob regulowac ?? Cos dziwny ten prostownik, ze ma ustawienie 15V, zazwyczaj jest 6/12V, nie wiem skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na klemach prostownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wrzuciłem akumulator pod prostownik przed podłączeniem pokazywał 12v,

> podładowałem 3h podłączam miernik i moim oczom się ukazuje 15V i

> rośnie mi aż do 18V

Jeżeli napięcie 18V było w czasie ładowania lub zaraz po odłączeniu prostownika, to w zasadzie wszystko jest w porządku. Akumulator musi się chwilę "uspokoić" po ładowaniu. Zamontuj do samochodu i normalnie używaj. Nawet jak to jest "Futura" grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A prad ladowania mozesz w jakis sposob regulowac ?? Cos dziwny ten

> prostownik, ze ma ustawienie 15V, zazwyczaj jest 6/12V, nie wiem

> skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na

> klemach prostownika ?

Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej zlosnik.gifbiglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez

> ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej

Tyle to ja wiem, ale malo kiedy spotyka sie prostownik w ktorym na panelu masz potencjometr podpisany regulacja napiecia smile.gif zazwyczaj jest to regulacja pradu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prąd ładowania jeżeli się da regulować, robi się to właśnie przez

> ustawienie napięcia na wyjściu prostownika. Nie da się inaczej

. U

I = ---- zlosnik.gif

. R

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę krótko, elektrolit napewno nie osiągnął temp. pokojowej, a zasadniczo powinien

Kurde faktycznie tu masz rację nie pomyslałem o tym :/

> to w teorii/instrukcji, a tak realnie ? baterii nie ma czasem słabej ?

Realnie jest raczej książkowo, chociaż polazłem wymienić baterię i sprawidzić ale nadal tak śmiesznie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Cos dziwny ten prostownik,

Bo jest od braci zza wschodu tam różne dziwne rzeczy robią na obudowie ma napisane "ustrojstwo" cyrlicą wink.gif

> skad te 15V, tyle jest na panelu, czy jak mierzysz napiecie na klemach prostownika ?

Na klemach niepodłączonych do akumulatora. Natężenie wybieram przekręcając gałkę i w zależności od "programu" wskazówka pokazuje różne wartości.

Aby było śmieszniej prostownik ma funcję "podłącz i kręć" wink.gif

Akumulator nazywa się "Tudor" jutro go zostawię w sklepie kupując jednocześnie nowy smile.gif

Dzięki za Support

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak tylko trzeba wiedzieć po co zostało przytoczone. Wskażnik

> pokazuje Ci płynący prąd, ale potencjometrem regulujesz napięcie

> od którego zależy prąd ładowania.

Mysle ze zasade dzialania prostownika z regulacja pradu ladowania zna wiekszosc z nas, chodzilo mi raczej o to, ze potencjometr zamontowany w niektory prostownikach opisany jest jako regulujacy prad, a nie napiecie, rzadko spotykane sa prostowniki, w ktorych ten potencjometr opisany jest jako regulacja napiecia, bo potocznego kowalskiego nie interesuje jakie jest napiecie, tylko jaki prad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na klemach niepodłączonych do akumulatora.

To normalne, ze bez obciazenia ma wyzsze napieie, jak podlaczysz jakies obciazenie, w tym przypadku aku to sie zmieni.

> Natężenie wybieram przekręcając gałkę i w zależności od

> "programu" wskazówka pokazuje różne wartości.

A jak ustawisz nizszy prad to jakie napiecie pokazuje miernik przy podlaczonym prostowniku do akumulatora ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jest od braci zza wschodu tam różne dziwne rzeczy robią na

> obudowie ma napisane "ustrojstwo" cyrlicą

> Na klemach niepodłączonych do akumulatora. Natężenie wybieram

> przekręcając gałkę i w zależności od "programu" wskazówka

> pokazuje różne wartości.

to podłącz jakis kondensator do tego prostownika i wtedy zmierz napiecie - dopiero się ździwisz ( bo teraz mierzysz wyprostowane skuteczne napiecie zmienne czyli defacto średnie , a jak podłaczysz kondesator to bedzie to napiecie maksymalne - szczytowe).

stąd włąśnie te 18 V podczas ładowania akumulatora ( ale jest to juz napiecie za wysokie - podczas ładowania nie powinno przekraczać 16 - 16,8 pod koniec ładowania

dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę naładowywania się akumulatora.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie.

> dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak

> zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim

> prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę

> naładowywania się akumulatora.

Chyba, że rezystancja wewnętrzna akumulatora jest już tak duża, że automat nie jest w stanie wymusić prądu i ciągnie napięcie na maksimum. W radzieckiej wersji to i 18V może być ;-)

Chyba aku do wymiany?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To normalne, ze bez obciazenia ma wyzsze napieie, jak podlaczysz

> jakies obciazenie, w tym przypadku aku to sie zmieni.

> A jak ustawisz nizszy prad to jakie napiecie pokazuje miernik przy

> podlaczonym prostowniku do akumulatora ?

Nie sprawdzałem bo i tak zdecydowałem że czas kupić nowy więć go odłączyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeżeli napięcie 18V było w czasie ładowania lub zaraz po odłączeniu

> prostownika, to w zasadzie wszystko jest w porządku. Akumulator

> musi się chwilę "uspokoić" po ładowaniu. Zamontuj do samochodu i

> normalnie używaj. Nawet jak to jest "Futura"

A o co chodzi z tą Futurą? Bo właśnie zakupiłem już drugą. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> stąd włąśnie te 18 V podczas ładowania akumulatora ( ale jest to juz

> napiecie za wysokie - podczas ładowania nie powinno przekraczać

> 16 - 16,8 pod koniec ładowania

> dobry prostownik do ładowania akumulatorów kwasowych jest tak

> zaprojektowany że napięcie szczytowe ma około 17V ( w takim

> prostowniku prąd będzie samoczynnie zmniejszał w miarę

> naładowywania się akumulatora.

Tu raczej napewno masz rację, odłączyłem akumulator około 21 wieczorem, z rana poszedłem do garażu zmierzyć napięcie na nim i co ciekawe pokazało ... 20V, nawet nie myślałem żeby go wsadzać do samochodu (chyba wywale ten prostownik), wziąłem auto teścia zawiozłem żonę do pracy a sam pojechałem po akumulator, udało mi się wysępić Centrę Standart 44Ah z rozruchowym 360A za 188zł z dostawy z przed tygodnia.

Oczywiście prawie rozładowałem akumulator zanim odpaliłem... ale się udało smile.gif

> pozdr

I ja Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na

> akumulatorze!!!!

Jeżeli jest mocno zasiarczony to możliwe. Ma wysokie napięcie, ale słabo kręci. Daje za mało amperów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A o co chodzi z tą Futurą? Bo właśnie zakupiłem już drugą.

Seria akumulatorów specjalnej troski zlosnik.gif, wyprodukowane według nieco "innej" technologii właściwie wyłącznie w celu szumu medialnego, drogie, upierdliwe i nic nie dają w zamian grinser006.gifhehe.gif. Ale też bez przesady, normalny akumulator grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sprawdź raczej ten miernik! to niemożliwe żeby było 20V na

> akumulatorze!!!!

Też tak uważam, te mierniki za 10zł czasem bez podłączenia do czegokolwiek na wyświetlaczu wskazania szaleją, chyba że mierzył ustawiony na napięciu zmiennym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też tak uważam, te mierniki za 10zł czasem bez podłączenia do

> czegokolwiek na wyświetlaczu wskazania szaleją, chyba że mierzył

> ustawiony na napięciu zmiennym.

Mierniki w domu są 3 wink.gif

1. full professional elektronik module szmery bajery wink.gif bardzo dokładny;

2. full nieprofessional elektronik - mniej dokładny;

3. miernik ze sklepu "wszystko po 5zł".

Każdy pokazywał ~20V. Ustawienie było na prąd stały na 101%.

A 20V podejrzewam że brało się stąd że aku ciągnął napięcie nie natężenie bo nawet przez sekundkę nie był ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mierniki w domu są 3

> 1. full professional elektronik module szmery bajery bardzo

> dokładny;

> 2. full nieprofessional elektronik - mniej dokładny;

> 3. miernik ze sklepu "wszystko po 5zł".

> Każdy pokazywał ~20V. Ustawienie było na prąd stały na 101%.

> A 20V podejrzewam że brało się stąd że aku ciągnął napięcie nie

> natężenie bo nawet przez sekundkę nie był ciepły.

Dobry, naładowany akumulator przy 15 V będzie ciągnął kilka amperów prądu (na elektrolizę) i gazował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.