bigban Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie inne propozycje instalacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc > elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką > instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na > czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze > trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie > inne propozycje instalacji? zle podlaczyles przekaznik z 30 zalaczasz napiecie na 87 a z 85 i 86 zasilasz cewke pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bigban Napisano 8 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > zle podlaczyles przekaznik > z 30 zalaczasz napiecie na 87 a z 85 i 86 zasilasz cewke > pozdr. Nie kumam. Mozesz to rozrysowac? A podlanczalem w/g instrukcji od halogenow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > witam. Jako ze niedlugo rajd w ciemnosciach postanowilem zalozyc > elektrownie. Kupilem 4 Halogeny z zarówkami 55W. Zrobilem taką > instalacje jak w załączniku ale sie zjaral kabel ten na > czerwono. Czy problem tkwi w małej średnicy kabla czy moze > trzeba tą instalacje zrobic na dwóch przekażnikach. Moze macie > inne propozycje instalacji? zbyt duzy prad plynal przez ten kabel. Zwieksz srednice Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > zle podlaczyles przekaznik > z 30 zalaczasz napiecie na 87 a z 85 i 86 zasilasz cewke > pozdr. sprawdz jeszcze raz... 85 i 86 to cewka, a 30 i 87, to styki zwierne, czyli "normalnie otwarte". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > sprawdz jeszcze raz... > 85 i 86 to cewka, a 30 i 87, to styki zwierne, czyli "normalne > otwarte". moze zle oceniam ten rysunek ze wzgledu na rozne grubosci kresek i bezpiecznik nie w tym miejscu ja bym to zrobil tak pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 1. bezpiecnzik powinien byc na przewodzi idacym do styku "30". 2. w czerwonym kablu plynie w stanie ustalonym okolo 18 Amper, wiec bezpiecznik moze Ci czasem wyskoczyc. 3. przewod od + do "30", od 87 do kazdej zarowki z 1,5mm^2, a jak idzie razem, to daj 2,5mm^2 przekroju. 4. przewod od kazdej zarowki do masy rowniez powinen miec 1,5mm^2 przekroju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David_KRK Napisano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2009 > Nie kumam. Mozesz to rozrysowac? A podlanczalem w/g instrukcji od > halogenow Najprościej to chyba tak: + zasilania (po stacyjce, albo nie, zalezy jak chcesz) -> wylącznik -> przekaźnik 85; przekaźnik 86 -> masa to będzie obwód sterowania cewką, niskoprądowy więc kable mogą być cienkie. +zasilania --> bezpiecznik -> przekaźnik 87; przekaźnik 30 -> halogeny -> masa; i to już solidnym kablem. to Twoje podłączenie, chociaż trochę pokrecone , załącza przekaźnik, więc przyczyną problemu jest za cienki przewód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2009 Zajrzyj na moja strone. Pieknie rozrysowany schemat masz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dandi Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 Witam. Jakoś nie rozkminiam tego schematu który dał Żuraw. Czy jeśli tak jak w moim przypadku chcę podłączyć 4 halogeny dalekosiężne 55W na żarówki H3 to jakiś schemat inny jest na to? Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2011 > Witam. > Jakoś nie rozkminiam tego schematu który dał Żuraw. > Czy jeśli tak jak w moim przypadku chcę podłączyć 4 halogeny dalekosiężne 55W na żarówki H3 to > jakiś schemat inny jest na to? > Pozdrawiam > Daniel Taki sam tylko przewody grubsze i bezpiecznik odpowiednio wiekszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dandi Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Taki sam tylko przewody grubsze i bezpiecznik odpowiednio wiekszy. A czy jest taka możliwość narysowania takiego schematu przez Ciebie i wstawienie go tutaj? Bym był wdzięczny Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam dzialac, to bedzie, ale: - mozna dac max 4 zarowki po 30W dla takiego bezpiecznika 10A - ponoc plus na "hebel" powinien byc ze swiatel mijania, jesli ma byc wszystko zgodnie z przepisami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CCinek Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > dzialac, to bedzie, ale: > - mozna dac max 4 zarowki po 30W dla takiego bezpiecznika 10A Ale wiadomo, że jak żarówki bedą mocniejsze to wystarczy założyć większy bezpiecznik. > - ponoc plus na "hebel" powinien byc ze swiatel mijania, jesli ma byc wszystko zgodnie z > przepisami. Jeśli już to zrobił bym tak, że + na światła zostawił bym z aku a z wyłącznika podał bym tylko + na sterowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Ale wiadomo, że jak żarówki bedą mocniejsze to wystarczy założyć większy bezpiecznik. jesli schemat Zurawia jest dla Dandiego za trudny, to IMO nie bedzie "wiadomo". > Jeśli już to zrobił bym tak, że + na światła zostawił bym z aku a z wyłącznika podał bym tylko + na > sterowanie wlasnie tak napisalem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam Tyle ze to podlaczenie jest niezgodne z wymgami technciznymi pojazdow i na pierwszej kontroli policyjnej dowod rejestracyjny zostanie zatrzymany. Swiatla dalekosiezne moge sie wlaczac WYLACZNIE podczas wlaczonych swiatel drogowych i wylaczac sie razem z nimi. Inaczej mowiac sterowanie bierzemy z bezpiecznika swiatel drogowych i jest to jedynie prad sterujacy przekaznikiem. Z aku przez odpowedni bezpiecznik bierzemy prad na lampy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > A czy jest taka możliwość narysowania takiego schematu przez Ciebie i wstawienie go tutaj? > Bym był wdzięczny > Pozdrawiam. Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie: 1 - plus z akumulatora 2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku 3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku 5 - wylacznik lamp 6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie 8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne. Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej. Tak bym to zrobil, bo: primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo secundo - jest zgodne z przepisami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dandi Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Dzięki serdeczne za przedstawienie mi tego łopatologicznie Pozdrawiam Daniel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Dzięki serdeczne za przedstawienie mi tego łopatologicznie > Pozdrawiam > Daniel a ja dodam że wywal te 55 i kup 75 lub 100 wat to dopiero poswieci ci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychik Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo pada Ci bezpiecznik od lewej strony i cala elektrownia gasnie. najlepiej jakby polowe elektrowni podlaczyc pod lewa lampe, a druga polowe pod prawa lampe. i lampy w elektrowni naprzemiennie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Ja kiedyś taki schemacik stworzyłem dla Puchatego ale może się jeszcze komus przydac więc wklejam i sie przydal - tylko rozbilem to na dwa niezalezne obwody po 2 halogeny - dzialalo bez zarzutu, a z nocy robilem dzien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puchaty Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Tyle ze to podlaczenie jest niezgodne z wymgami technciznymi pojazdow i na pierwszej kontroli > policyjnej dowod rejestracyjny zostanie zatrzymany. Swiatla dalekosiezne moge sie wlaczac > WYLACZNIE podczas wlaczonych swiatel drogowych i wylaczac sie razem z nimi. Inaczej mowiac > sterowanie bierzemy z bezpiecznika swiatel drogowych i jest to jedynie prad sterujacy > przekaznikiem. Z aku przez odpowedni bezpiecznik bierzemy prad na lampy. masz racje ale czy myslisz, ze policjant zatrzymujac moje auto zwrocilby uwage akurat na halogeny wydaje mi sie, ze mialby duzo wiecej ciekawszych szczegolow do obejrzenia i przyczepki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie > bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie: > 1 - plus z akumulatora > 2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku > 3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku > 5 - wylacznik lamp > 6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie > 8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub > sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne. > Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez > jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w > przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie > tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej. > Tak bym to zrobil, bo: > primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo > secundo - jest zgodne z przepisami. na schemacie jest blad. wiekszosc bezpiecznikow ma piny 87 i 87a gdzie prad idzie przez jedna lub druga nozke. Zgodnie z tym schematem nalezy zastosowac przekaznik ze swiatel drogowych lub mijania z poloneza bo one maja dwie nozki 87 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > pada Ci bezpiecznik od lewej strony i cala elektrownia gasnie. > najlepiej jakby polowe elektrowni podlaczyc pod lewa lampe, a druga polowe pod prawa lampe. > i lampy w elektrowni naprzemiennie. Chyba nie przeczytales uwaznie schematu. Lewy bezpiecznik jest na drodze z aku i wylacza tylko dwie lampy. Jego przepalenie nie spowoduje wylaczenia wszystkich lamp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > na schemacie jest blad. wiekszosc bezpiecznikow ma piny 87 i 87a gdzie prad idzie przez jedna lub > druga nozke. Zgodnie z tym schematem nalezy zastosowac przekaznik ze swiatel drogowych lub > mijania z poloneza bo one maja dwie nozki 87 Zaleznie czy to przekaznik zweirny, rozweirny czy zwierno-rozwierny. Ten o ktorym piszesz to zwierno-rozwierny. W schemacie jest / sa przekazniki zwierne, czyli podajace prad na lampy po otrzymaniu prady na wejsciu cewki przekaznika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Zaleznie czy to przekaznik zweirny, rozweirny czy zwierno-rozwierny. Ten o ktorym piszesz to > zwierno-rozwierny. W schemacie jest / sa przekazniki zwierne, czyli podajace prad na lampy po > otrzymaniu prady na wejsciu cewki przekaznika. a kolega moglby kupic uniwersalny a bylby zwierno-rozwieralne, bo takie najczesciej sie spotyka i by byla kicha i kolejne pytania czemu mu ciagle 2 swiatla swieca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dandi Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 No to teraz to ja już nic nie rozumiem. Chyba pojade do elektryka niech podłącza abym czegoś nie popsuł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Poniewaz masz 4 lampy i byloby przykro jakby padly ci wszystkie na raz z powodu przepalenia sie > bezpiecznika proponuje spiac je po 2 i podlaczyc jak na ponziszym schemacie: > 1 - plus z akumulatora > 2, 3 - jedna para lamp na jednym przekazniku > 3,4 - druga para lamp na drugim przekazniku > 5 - wylacznik lamp > 6, 7 - bezpieczniki policzone zgodnei z opisem na mojej stronie > 8 - przewod idacy sprzed bezpiecznika swiatel drogowych, jesli dodatkowe lampy sa dalekosiezne lub > sprzed bezpiecznika swiatel pozycyjnych, jesli to maja byc swiatla przeciwmgielne. > Rozdzielenie lamp na oddzielne przekazniki nie bedzie pwoodowalo przeplywu nadmiernego pradu przez > jeden przekaznik, a zalozenie dwoch bezpiecznikow zpaobiegnie wylaczeniu wszystkich lamp w > przypadku zwarcie w jednej z nich. Jesli nastapi zwarcie w ktorejkolwiek lampie przepali sie > tylko jedna para, a druga bedzie sweicic dalej. > Tak bym to zrobil, bo: > primo - w przypadku awarii zawsze cos bedzie sie swiecilo > secundo - jest zgodne z przepisami. W schemacie jest błąd, podajesz dwa razy pozycję 1, 1 + z aku, i drugi raz 1 nie opisana w legendzie (wyjście na halogen) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > W schemacie jest błąd, podajesz dwa razy pozycję 1, 1 + z aku, i drugi raz 1 nie opisana w > legendzie (wyjście na halogen) Masz racje - robilem na szybko tuz przed wyjsciem do roboty. 1, 2, 3, 4 nagorze to lampy, 1 na dole zasilanie z aku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Skay Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 > Masz racje - robilem na szybko tuz przed wyjsciem do roboty. 1, 2, 3, 4 nagorze to lampy, 1 na dole > zasilanie z aku. Domyśliłem się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.