Skocz do zawartości

T-Jet 150KM - apetyt na benzynę


pawr

Rekomendowane odpowiedzi

> Tylko, że to co podałeś przy normalnej jeździe jest nie do

> osiągnięcia

Ale ja nie twierdzę w żadnym wypadku, że to jest do osiągnięcia przy normalnej jeździe! Ale w razie potrzeby zawsze można pojechać "nienormalnie" i tyle. Wbrew sugestiom nie wymaga to jazdy z górki, z wiatrem i na oponach szerokości 10cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja nie twierdzę w żadnym wypadku, że to jest do osiągnięcia przy

> normalnej jeździe! Ale w razie potrzeby zawsze można pojechać

> "nienormalnie" i tyle. Wbrew sugestiom nie wymaga to jazdy z

> górki, z wiatrem i na oponach szerokości 10cm.

Po prostu nie widzę szans zrobienia takiego wyniku wersją Sport. Nie twierdzę, że kłamiesz. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni

> się wersja sport od dynamika?

Rado nie pozyczaj bo zamulony pozniej bedzie zakrecony.gif

chocby oponami ktora nie pozwola Ci zbytnio na taki wynik jak na dynamiku na kapciu 205.55.16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni

> się wersja sport od dynamika?

mogłoby być trochę trudniej: przede wszystkim szersze opony, jakieś szpojlerki - duperelki, które mogą zaburzać obieg powietrza, no z racji lepszego wyposażenia pewnie jest cięższy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po prostu nie widzę szans zrobienia takiego wyniku wersją Sport. Nie

> twierdzę, że kłamiesz.

da sie da, wracałem ostatni z Warszawy i postanowiłem się pobawić i jechać jak najoszczędniej, odcinek od Elbląga do Gdańska zrobiłem ze średnim spalaniem rzędu 3,5 L/100 rotfl.gif

jak? Ano tak: jazda bez użycia hamulców, hamowanie jak najczęstsze silnikiem, leeciuuuutkieeeeee ziew.gif przyspieszanie no i trzymanie się 4 metry za TIRem hehe.gif

da się, ale jaki w tym sens zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> da sie da, wracałem ostatni z Warszawy i postanowiłem się pobawić i

> jechać jak najoszczędniej, odcinek od Elbląga do Gdańska

> zrobiłem ze średnim spalaniem rzędu 3,5 L/100

> jak? Ano tak: jazda bez użycia hamulców, hamowanie jak najczęstsze

> silnikiem, leeciuuuutkieeeeee przyspieszanie no i trzymanie

> się 4 metry za TIRem

> da się, ale jaki w tym sens

pokaz zdjecie, albo ja powiem ze moj pali 2.5l rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pokaz zdjecie, albo ja powiem ze moj pali 2.5l

niestety nie zrobiłem zdjęcia, musisz uwierzyć na słowo, wyrosłem z niepotrzebnego przechwalania się skromny.gif

na poparcie tego co mówię, musiałem tak jechać, bo postawiłem sobie za zadanie przejechanie z gda do waw i z powrotem na jednym baku, a że w pierwszą stronę sobie nie żałowałem, to potem trzeba było spookooojnie jechać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mogłoby być trochę trudniej: przede wszystkim szersze opony, jakieś

> szpojlerki - duperelki, które mogą zaburzać obieg powietrza, no

> z racji lepszego wyposażenia pewnie jest cięższy.

a to lepsze wyposażenie na czym polega? Że taki ten subwoofer ciężki, że spalanie o litr wzrośnie? Przy tych prędkościach raczej spojlerki niewiele zmienią, podobnie jak gumy. No może 0,3 litra faktycznie spali więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a to lepsze wyposażenie na czym polega? Że taki ten subwoofer ciężki,

> że spalanie o litr wzrośnie? Przy tych prędkościach raczej

> spojlerki niewiele zmienią, podobnie jak gumy. No może 0,3 litra

> faktycznie spali więcej.

roznica na oponach bedzie ok 1l w paliwie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> na drugi raz w celach informacyjnych zrób foto takiego spalania

jako żeście są niewierne Tomasze to filmik nakręcę zlosnik.gif

tylko kiedy mi cierpliwości znowu starczy żeby jechać jak kapelusz^2 spineyes.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni

> się wersja sport od dynamika?

Szersze kapcie a to już pewnie ok litra robi. Moment ma wyżej, więc trzeba mocniej krecic?

Tylko nie mów, że średnia którą pokazałeś to wynik od odpalenia silnika, jazdy na zimnym do rozgrzania i dalsza jazda tylko po płaskiej prostej drodze? Sorry, ale tak to się nie da Sportem zrobić skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jako żeście są niewierne Tomasze to filmik nakręcę

dobra ok.gif już jeden z lampami wi jesteś winien zlosnik.gif

> tylko kiedy mi cierpliwości znowu starczy żeby jechać jak kapelusz^2

daj spokój nawet się nie dręcz - niskie spalanie nie jest dla mnie jakąś zaletą zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dobra już jeden z lampami wi jesteś winien

jak jestem jak nie jestem, już został pokazany kilka dni temu ten oto

zlosnik.gif

> daj spokój nawet się nie dręcz - niskie spalanie nie jest dla mnie

> jakąś zaletą

dla mnie również, ale fajnie się czasem push to the limit... tyle że w tą drugą stronę rotfl.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale co to ma byc i kto tam sobie gałki prześwietla przy tej

> przedniej lampie ?

co, zimy nie widzisz? zlosnik.gif

następnego filmu nie kręcę, jak Ci mało to przyjeżdżaj na pomorze zlosnik.gif

może nawet spotkasz tego co se gałki przeswietla rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kris... a ile kosztuje wtryskiwacz do T-jet?

Nie mam pojęcia, ale sądze że niewiele. Są to klasyczne, zwykłe wtryskiwacze benzynowe.

> Co do filtra cząstek stałych to obawiam się, że za kilka (niewiele)

> lat może się to stać standardem jak kiedyś standardem stały się

> katalizatory....

nie jestem o tym przekonany. Procesy spalania są tak doskonalone, że niektóre silniki spełniają normy EURO bez stosowania filtra. Mam kontakt z różnymi mechanikami pracującymi w autoryzowanych serwisach i powielam ich negatywne opinie nt funkcjonalności filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zresetowalem licznik i zrobilem nieco ponad 19km po miescie ..

> srednie spalanie 7.8 ...

> ...ale o maj gad jaka to meczarnia!!! az mi prawa noga zaczela

> dretwiec, bo zamiast jak zwykle opierac ja swobodnie na pedale

> gazu ktory to z kolei pod jej ciezarem spoczywa sobie docisniety

> w podlodze, musialem go jedynie "muskac" i trzymac stope

> uniesiona do gory.... a idzcie wy z takim jezdzeniem jutro

> wracam do sredniej 10-11l

a nie jechałeś przypadkiem pod górkę? Sorrki ale aby ocenić uczciwie zużycie paliwa to trzeba to robić przynajmniej na trasie w obie strony i podać nam średnią prędkość. Jadąc do pracy mam z górki i na odcinku 55km zużywam 4,5l. Wracając z pracy uzyskuję zużycie 5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie mam pojęcia, ale sądze że niewiele. Są to klasyczne, zwykłe

> wtryskiwacze benzynowe.

> nie jestem o tym przekonany. Procesy spalania są tak doskonalone, że

> niektóre silniki spełniają normy EURO bez stosowania filtra. Mam

> kontakt z różnymi mechanikami pracującymi w autoryzowanych

> serwisach i powielam ich negatywne opinie nt funkcjonalności

> filtrów.

Twierdzisz zatem, że słusznie, że wziąłem 1,9 zamiast 1,6..?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a nie jechałeś przypadkiem pod górkę? Sorrki ale aby ocenić uczciwie

> zużycie paliwa to trzeba to robić przynajmniej na trasie w obie

> strony i podać nam średnią prędkość. Jadąc do pracy mam z górki

> i na odcinku 55km zużywam 4,5l. Wracając z pracy uzyskuję

> zużycie 5l.

a zeby T-Jet spalil 5l to trzeba jechac na 6 biegu po rownej nawierzchni (a najlepiej nieco z gorki) z predkoscia 60km/h ... rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele się nie pomyliłeś, tyle, że w takich warunkach to można

> osiągnąć spalanie poniżej 4 litrów

a daj Pan spokoj hehe.gif270635636-JUMP2.gif jadac za miastem 50km/h jest sie zawalidroga i stwarza sie zagrozenie, a nie uprawia sie ekodrajving zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a daj Pan spokoj jadac za miastem 50km/h jest sie zawalidroga i

> stwarza sie zagrozenie, a nie uprawia sie ekodrajving

Zależy gdzie i kiedy. Czasem po remoncie drogi stoją znaki z takim ograniczeniem sick.gif , a jak się ma dużo punktów, to ryzykować nie można. Poza tym są miasta gdzie można przejechać je całe bez jednego zatrzymania. Dodatkowo z tego co pamiętam dla optymalnego spalania raczej najlepsze są prędkości między 60-70km/h a nie 50-60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zależy gdzie i kiedy. Czasem po remoncie drogi stoją znaki z takim

> ograniczeniem , a jak się ma dużo punktów, to ryzykować nie

> można. Poza tym są miasta gdzie można przejechać je całe bez

> jednego zatrzymania. Dodatkowo z tego co pamiętam dla

> optymalnego spalania raczej najlepsze są prędkości między

> 60-70km/h a nie 50-60.

remonty - zgadzam sie .. ale tak to meczarnia wink.gif u mnie niestety nie da sie pojezdzic ze stala predkoscia, chyba ze w trasie. co 500metrow swiatla ... i na kazdych sie stoi oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiele się nie pomyliłeś, tyle, że w takich warunkach to można

> osiągnąć spalanie poniżej 4 litrów

kolega tak długa jeszcze zamierza pisać o spalaniu w warunkach laboratoryjnych nie do osiągnięca w noralnej jeździe?

bo mam nie odparte wrażenie że na tym forum, motokąciku, motodyskusjach już wszyscy na pamięć znają te dane grinser006.gif z dużą skutecznościa już wyczuwam kiedy to nagle dowiaduje sie że t-jet pali połowe z tego co każdemu innemu użytkownikowi smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolega tak długa jeszcze zamierza pisać o spalaniu w warunkach

> laboratoryjnych nie do osiągnięca w noralnej jeździe?

> bo mam nie odparte wrażenie że na tym forum, motokąciku,

> motodyskusjach już wszyscy na pamięć znają te dane z dużą

> skutecznościa już wyczuwam kiedy to nagle dowiaduje sie że t-jet

> pali połowe z tego co każdemu innemu użytkownikowi

A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i czasem mi żal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i

> czasem mi żal.

ja się bardzo cieszę. Wybrałem silnik, który jest dla mnie idealny: nie trzeba go wysoko kręcić, jest elastyczny, jak chcę to jeżdżę spokojnie i oszczędnie, a jak potrzebuję np. szybko wyprzedzić to ma wystarczająco mocy.

Ale Ty chyba teraz też nie masz co narzekać smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja się bardzo cieszę. Wybrałem silnik, który jest dla mnie idealny:

> nie trzeba go wysoko kręcić, jest elastyczny, jak chcę to jeżdżę

> spokojnie i oszczędnie, a jak potrzebuję np. szybko wyprzedzić

> to ma wystarczająco mocy.

> Ale Ty chyba teraz też nie masz co narzekać

No trochę mam. Owszem pali niedużo, ale nie jest tak elastyczny jak fiatowski i na dokładkę mam całą masę innych "atrakcji" które się należą dieslowi. Może te fiatowskie 1,4 T idealne nie są ale trzeba przyznać, że wiele im nie brakuje. W każdym razie pod maską wolałbym mieć t-jeta, ale takie rzeczy to tylko w Erze, albo jak plotki się sprawdzą to za 2 lata też w nowej jedynce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.