Roman XXL Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Tylko, że to co podałeś przy normalnej jeździe jest nie do > osiągnięcia Ale ja nie twierdzę w żadnym wypadku, że to jest do osiągnięcia przy normalnej jeździe! Ale w razie potrzeby zawsze można pojechać "nienormalnie" i tyle. Wbrew sugestiom nie wymaga to jazdy z górki, z wiatrem i na oponach szerokości 10cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Ale ja nie twierdzę w żadnym wypadku, że to jest do osiągnięcia przy > normalnej jeździe! Ale w razie potrzeby zawsze można pojechać > "nienormalnie" i tyle. Wbrew sugestiom nie wymaga to jazdy z > górki, z wiatrem i na oponach szerokości 10cm. Po prostu nie widzę szans zrobienia takiego wyniku wersją Sport. Nie twierdzę, że kłamiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Po prostu nie widzę szans zrobienia takiego wyniku wersją Sport. Nie > twierdzę, że kłamiesz. wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni się wersja sport od dynamika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni > się wersja sport od dynamika? Rado nie pozyczaj bo zamulony pozniej bedzie chocby oponami ktora nie pozwola Ci zbytnio na taki wynik jak na dynamiku na kapciu 205.55.16 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni > się wersja sport od dynamika? mogłoby być trochę trudniej: przede wszystkim szersze opony, jakieś szpojlerki - duperelki, które mogą zaburzać obieg powietrza, no z racji lepszego wyposażenia pewnie jest cięższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Po prostu nie widzę szans zrobienia takiego wyniku wersją Sport. Nie > twierdzę, że kłamiesz. da sie da, wracałem ostatni z Warszawy i postanowiłem się pobawić i jechać jak najoszczędniej, odcinek od Elbląga do Gdańska zrobiłem ze średnim spalaniem rzędu 3,5 L/100 jak? Ano tak: jazda bez użycia hamulców, hamowanie jak najczęstsze silnikiem, leeciuuuutkieeeeee przyspieszanie no i trzymanie się 4 metry za TIRem da się, ale jaki w tym sens Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > da sie da, wracałem ostatni z Warszawy i postanowiłem się pobawić i > jechać jak najoszczędniej, odcinek od Elbląga do Gdańska > zrobiłem ze średnim spalaniem rzędu 3,5 L/100 > jak? Ano tak: jazda bez użycia hamulców, hamowanie jak najczęstsze > silnikiem, leeciuuuutkieeeeee przyspieszanie no i trzymanie > się 4 metry za TIRem > da się, ale jaki w tym sens pokaz zdjecie, albo ja powiem ze moj pali 2.5l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > pokaz zdjecie, albo ja powiem ze moj pali 2.5l niestety nie zrobiłem zdjęcia, musisz uwierzyć na słowo, wyrosłem z niepotrzebnego przechwalania się na poparcie tego co mówię, musiałem tak jechać, bo postawiłem sobie za zadanie przejechanie z gda do waw i z powrotem na jednym baku, a że w pierwszą stronę sobie nie żałowałem, to potem trzeba było spookooojnie jechać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > niestety nie zrobiłem zdjęcia, musisz uwierzyć na słowo, wyrosłem z > niepotrzebnego przechwalania się a co zrobiłes dwa posty wyżej ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > a co zrobiłes dwa posty wyżej ? napisałem że można wieloma wyrzeczeniami zejść do śmiesznie małego spalania, ale to tylko informacyjnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > mogłoby być trochę trudniej: przede wszystkim szersze opony, jakieś > szpojlerki - duperelki, które mogą zaburzać obieg powietrza, no > z racji lepszego wyposażenia pewnie jest cięższy. a to lepsze wyposażenie na czym polega? Że taki ten subwoofer ciężki, że spalanie o litr wzrośnie? Przy tych prędkościach raczej spojlerki niewiele zmienią, podobnie jak gumy. No może 0,3 litra faktycznie spali więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > a to lepsze wyposażenie na czym polega? Że taki ten subwoofer ciężki, > że spalanie o litr wzrośnie? Przy tych prędkościach raczej > spojlerki niewiele zmienią, podobnie jak gumy. No może 0,3 litra > faktycznie spali więcej. roznica na oponach bedzie ok 1l w paliwie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > napisałem że można wieloma wyrzeczeniami zejść do śmiesznie małego > spalania, ale to tylko informacyjnie na drugi raz w celach informacyjnych zrób foto takiego spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > roznica na oponach bedzie ok 1l w paliwie Masz jakiś wzór pod ręką?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > na drugi raz w celach informacyjnych zrób foto takiego spalania jako żeście są niewierne Tomasze to filmik nakręcę tylko kiedy mi cierpliwości znowu starczy żeby jechać jak kapelusz^2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > wypożycz mi ją na 1 dzień to się przekonasz. W kocu czym takim różni > się wersja sport od dynamika? Szersze kapcie a to już pewnie ok litra robi. Moment ma wyżej, więc trzeba mocniej krecic? Tylko nie mów, że średnia którą pokazałeś to wynik od odpalenia silnika, jazdy na zimnym do rozgrzania i dalsza jazda tylko po płaskiej prostej drodze? Sorry, ale tak to się nie da Sportem zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Masz jakiś wzór pod ręką?? Pewnie ma większe doswiadczenie od Ciebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > jako żeście są niewierne Tomasze to filmik nakręcę dobra już jeden z lampami wi jesteś winien > tylko kiedy mi cierpliwości znowu starczy żeby jechać jak kapelusz^2 daj spokój nawet się nie dręcz - niskie spalanie nie jest dla mnie jakąś zaletą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > Masz jakiś wzór pod ręką?? a jesteś w stanie obronić inną wartość ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > dobra już jeden z lampami wi jesteś winien jak jestem jak nie jestem, już został pokazany kilka dni temu ten oto > daj spokój nawet się nie dręcz - niskie spalanie nie jest dla mnie > jakąś zaletą dla mnie również, ale fajnie się czasem push to the limit... tyle że w tą drugą stronę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fantoma Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > jak jestem jak nie jestem, już został pokazany kilka dni temu ten oto > filmik ale co to ma byc i kto tam sobie gałki prześwietla przy tej przedniej lampie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szastan Napisano 22 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 22 Lutego 2009 > ale co to ma byc i kto tam sobie gałki prześwietla przy tej > przedniej lampie ? co, zimy nie widzisz? następnego filmu nie kręcę, jak Ci mało to przyjeżdżaj na pomorze może nawet spotkasz tego co se gałki przeswietla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > Masz jakiś wzór pod ręką?? a nawet dwa zaloz kapcie 205.55.16 pojezdzij sprawdz spalanie tripem a i b pozniej sobie przelicz sam i zaloz kapcie 225.45.17 i zobacz jak Ci sie wzor sprawdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > a nawet dwa > zaloz kapcie 205.55.16 pojezdzij sprawdz spalanie tripem a i b > pozniej sobie przelicz sam i zaloz kapcie 225.45.17 i zobacz jak > Ci sie wzor sprawdzi A gdzie podstawić "trip a"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > A gdzie podstawić "trip a"? pod dane z FV za paliwo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > Pewnie ma większe doswiadczenie od Ciebie Mając diesla?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > a jesteś w stanie obronić inną wartość ? 0,98 może być również 1,43. Oba obliczenia tyle warte co ten 1l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > 0,98 może być również 1,43. Oba obliczenia tyle warte co ten 1l Może, nie zmienia to faktu, że spalanie bedzie większe min. 0,5 l a ile to trzeba samemu zweryfikować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > Mając diesla?? jak jeszcze pewno nie patrzyles.. w profilu mam tez wpisana benzyne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > jak jeszcze pewno nie patrzyles.. w profilu mam tez wpisana benzyne Patrzyłem za to na dane techniczne z fiat.pl (odnośnie spalania Dynamic vs Sport) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 23 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2009 > Patrzyłem za to na dane techniczne z fiat.pl (odnośnie spalania > Dynamic vs Sport) no to skoro z patrzenia na www zdobyles wiedze to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Kris... a ile kosztuje wtryskiwacz do T-jet? Nie mam pojęcia, ale sądze że niewiele. Są to klasyczne, zwykłe wtryskiwacze benzynowe. > Co do filtra cząstek stałych to obawiam się, że za kilka (niewiele) > lat może się to stać standardem jak kiedyś standardem stały się > katalizatory.... nie jestem o tym przekonany. Procesy spalania są tak doskonalone, że niektóre silniki spełniają normy EURO bez stosowania filtra. Mam kontakt z różnymi mechanikami pracującymi w autoryzowanych serwisach i powielam ich negatywne opinie nt funkcjonalności filtrów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > zresetowalem licznik i zrobilem nieco ponad 19km po miescie .. > srednie spalanie 7.8 ... > ...ale o maj gad jaka to meczarnia!!! az mi prawa noga zaczela > dretwiec, bo zamiast jak zwykle opierac ja swobodnie na pedale > gazu ktory to z kolei pod jej ciezarem spoczywa sobie docisniety > w podlodze, musialem go jedynie "muskac" i trzymac stope > uniesiona do gory.... a idzcie wy z takim jezdzeniem jutro > wracam do sredniej 10-11l a nie jechałeś przypadkiem pod górkę? Sorrki ale aby ocenić uczciwie zużycie paliwa to trzeba to robić przynajmniej na trasie w obie strony i podać nam średnią prędkość. Jadąc do pracy mam z górki i na odcinku 55km zużywam 4,5l. Wracając z pracy uzyskuję zużycie 5l. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > no to skoro z patrzenia na www zdobyles wiedze to Z ciekawości zajrzałem. Rozumiem, że lipa w podawanych wynikach zarówno na stronie jak i tutaj odnośnie prognoz?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Nie mam pojęcia, ale sądze że niewiele. Są to klasyczne, zwykłe > wtryskiwacze benzynowe. > nie jestem o tym przekonany. Procesy spalania są tak doskonalone, że > niektóre silniki spełniają normy EURO bez stosowania filtra. Mam > kontakt z różnymi mechanikami pracującymi w autoryzowanych > serwisach i powielam ich negatywne opinie nt funkcjonalności > filtrów. Twierdzisz zatem, że słusznie, że wziąłem 1,9 zamiast 1,6..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > a nie jechałeś przypadkiem pod górkę? Sorrki ale aby ocenić uczciwie > zużycie paliwa to trzeba to robić przynajmniej na trasie w obie > strony i podać nam średnią prędkość. Jadąc do pracy mam z górki > i na odcinku 55km zużywam 4,5l. Wracając z pracy uzyskuję > zużycie 5l. a zeby T-Jet spalil 5l to trzeba jechac na 6 biegu po rownej nawierzchni (a najlepiej nieco z gorki) z predkoscia 60km/h ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > a zeby T-Jet spalil 5l to trzeba jechac na 6 biegu po rownej > nawierzchni (a najlepiej nieco z gorki) z predkoscia 60km/h ... Wiele się nie pomyliłeś, tyle, że w takich warunkach to można osiągnąć spalanie poniżej 4 litrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Wiele się nie pomyliłeś, tyle, że w takich warunkach to można > osiągnąć spalanie poniżej 4 litrów a daj Pan spokoj jadac za miastem 50km/h jest sie zawalidroga i stwarza sie zagrozenie, a nie uprawia sie ekodrajving Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > a daj Pan spokoj jadac za miastem 50km/h jest sie zawalidroga i > stwarza sie zagrozenie, a nie uprawia sie ekodrajving Zależy gdzie i kiedy. Czasem po remoncie drogi stoją znaki z takim ograniczeniem , a jak się ma dużo punktów, to ryzykować nie można. Poza tym są miasta gdzie można przejechać je całe bez jednego zatrzymania. Dodatkowo z tego co pamiętam dla optymalnego spalania raczej najlepsze są prędkości między 60-70km/h a nie 50-60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czacha Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Zależy gdzie i kiedy. Czasem po remoncie drogi stoją znaki z takim > ograniczeniem , a jak się ma dużo punktów, to ryzykować nie > można. Poza tym są miasta gdzie można przejechać je całe bez > jednego zatrzymania. Dodatkowo z tego co pamiętam dla > optymalnego spalania raczej najlepsze są prędkości między > 60-70km/h a nie 50-60. remonty - zgadzam sie .. ale tak to meczarnia u mnie niestety nie da sie pojezdzic ze stala predkoscia, chyba ze w trasie. co 500metrow swiatla ... i na kazdych sie stoi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > Wiele się nie pomyliłeś, tyle, że w takich warunkach to można > osiągnąć spalanie poniżej 4 litrów kolega tak długa jeszcze zamierza pisać o spalaniu w warunkach laboratoryjnych nie do osiągnięca w noralnej jeździe? bo mam nie odparte wrażenie że na tym forum, motokąciku, motodyskusjach już wszyscy na pamięć znają te dane z dużą skutecznościa już wyczuwam kiedy to nagle dowiaduje sie że t-jet pali połowe z tego co każdemu innemu użytkownikowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwojcik Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > a zeby T-Jet spalil 5l to trzeba jechac na 6 biegu po rownej > nawierzchni (a najlepiej nieco z gorki) z predkoscia 60km/h ... a, żeby spalił poniżej 5 trzeba jechać 80- 90 km/h bo wtedy pali najmniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > kolega tak długa jeszcze zamierza pisać o spalaniu w warunkach > laboratoryjnych nie do osiągnięca w noralnej jeździe? > bo mam nie odparte wrażenie że na tym forum, motokąciku, > motodyskusjach już wszyscy na pamięć znają te dane z dużą > skutecznościa już wyczuwam kiedy to nagle dowiaduje sie że t-jet > pali połowe z tego co każdemu innemu użytkownikowi A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i czasem mi żal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i > czasem mi żal. bemwu do zyda i przytargaj jakiegos fajnego nb znowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > bemwu do zyda i przytargaj jakiegos fajnego nb znowu nie będzie tak łatwo. Mam leasing w CHF. Oj nie będzie łatwo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekD000 Napisano 24 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2009 > A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i > czasem mi żal. jasne że się cieszymy, tylko przypadkiem sie obawiam czy mój nie jest jakiś zepsuty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > A co nie cieszycie się, że macie takie fajne auta? Ja już nie mam i > czasem mi żal. ja się bardzo cieszę. Wybrałem silnik, który jest dla mnie idealny: nie trzeba go wysoko kręcić, jest elastyczny, jak chcę to jeżdżę spokojnie i oszczędnie, a jak potrzebuję np. szybko wyprzedzić to ma wystarczająco mocy. Ale Ty chyba teraz też nie masz co narzekać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 25 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2009 > ja się bardzo cieszę. Wybrałem silnik, który jest dla mnie idealny: > nie trzeba go wysoko kręcić, jest elastyczny, jak chcę to jeżdżę > spokojnie i oszczędnie, a jak potrzebuję np. szybko wyprzedzić > to ma wystarczająco mocy. > Ale Ty chyba teraz też nie masz co narzekać No trochę mam. Owszem pali niedużo, ale nie jest tak elastyczny jak fiatowski i na dokładkę mam całą masę innych "atrakcji" które się należą dieslowi. Może te fiatowskie 1,4 T idealne nie są ale trzeba przyznać, że wiele im nie brakuje. W każdym razie pod maską wolałbym mieć t-jeta, ale takie rzeczy to tylko w Erze, albo jak plotki się sprawdzą to za 2 lata też w nowej jedynce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.