Skocz do zawartości

T-Jet 150KM - apetyt na benzynę


pawr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas myślę nad silnikiem.

Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120. Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja sport z T-Jet 150.

W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa smile.gif Tylko jak jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok. 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas

> myślę nad silnikiem.

> Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120.

> Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja

> sport z T-Jet 150.

> W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa Tylko jak

> jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok.

> 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was

> może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu

> pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

> Pawel

Kilka dni temu było tu na forum zdjęcie przy 190km/h z T-jeta i widac było ok. 23l/100. Natomiast na Youtube jest filk z Multijet 1.9/120KM gdzie przy ponad 200km/h było spalanie 13l/100km.

Proszę:

T-Jet: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/c18d458e6b0806e7.html

MultiJet 1.9/120PS:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas

> myślę nad silnikiem.

> Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120.

> Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja

> sport z T-Jet 150.

> W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa Tylko jak

> jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok.

> 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was

> może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu

> pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

> Pawel

wszystko zależy do tego czy dużo jeździsz i czy chcesz miec komfort psychiczny taniego jeżdzenia, jeśli jedno i drugie to ani chwili sie nie zastanawiaj i zamawiaj MJ

T-JET niestety pali sporo, porównując auta z mojego opisu jest to 2,5 - 3 litry więcej w benzynowym, mówie o normalnej jeździe a nie ciągłym zwracaniu uwagi na spalanie.

bravo ma po 3 miesiącach 1,5 kkm.... i ojciec marudzi że mu sporo pali, za chwile będą posty że nigdy by sie MJ nie zwrócił, pewnie to prawa, ale komfort psychiczny taniej jazdy przez ileś tam lat jest więcej wart niż te realne ok 3-4 kpln różnicy w cenie zakupu aut o porównywalne mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam T-jet 150km pali tyle co A-klasa 1,6 benzyna(102km) mojej żony,.... czyli 8-9 litrów w mieście normalnej jazdy ani wolnej ani szybkiej.....

Uważam to za śmieszne mało patrząc na osiągi i przyjemność z jazdy jaką daję BENZYNOWY turbodoładowany silnik.... Robię 30 tys km rocznie i nie płacze.....

W trasie auto mi pali z reguły tyle samo ale ja jeżdżę dosyć szybko.....

Jak jadę spokojnie 120-140 to z chodzi mi do 7 ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas

> myślę nad silnikiem.

> Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120.

> Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja

> sport z T-Jet 150.

> W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa Tylko jak

> jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok.

> 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was

> może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu

> pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

> Pawel

trochę dziwny wybór - zastanawiasz się nad wyborem najsłabszego ale najoszczędniejszego (po odrzuceniu budżetowych 90 km i 105 km i tak naprawdę najmocniejszego ale najmniej oszczędnego silnika -kompromisowe rozwiązania to t- jet 120 ( w porównaniuz 1,6 120 zdecydowanie dynamiczniejszy i dużo oszczędniejszy niż t-jet 150 oraz M-jet 150 (jedyna wada to cena ale t-jeta bierzesz pod uwagę jak i tak jako używanego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas

> myślę nad silnikiem.

> Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120.

> Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja

> sport z T-Jet 150.

> W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa Tylko jak

> jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok.

> 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was

> może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu

> pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

> Pawel

zastanow sie ile km rocznie robisz i oblicz, czy warto brac diesla? tylko roznice w cenie licz dla obu nowych aut ... nie kupuj uzywki. a jak nie 150KM to kup T-Jet'a 120KM smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanow sie ile km rocznie robisz i oblicz, czy warto brac diesla?

> tylko roznice w cenie licz dla obu nowych aut ... nie kupuj

> uzywki. a jak nie 150KM to kup T-Jet'a 120KM

Według mnie sensownie napisał Tomek000:

"za chwile będą posty że nigdy by sie MJ nie zwrócił, pewnie to prawa, ale komfort psychiczny taniej jazdy przez ileś tam lat jest więcej wart niż te realne ok 3-4 kpln różnicy w cenie zakupu aut o porównywalne mocy."

Jest to ciekawy tok myslenia pokazujący inne podejście. Nie ukrywam, że i ja myślę dość podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Jestem praktycznie zdecydowany za zakup Bravo - jednak cały czas

> myślę nad silnikiem.

> Jeżeli kupię całkowicie nowe autko to prawdopodobnie 1.6 MJet 120.

> Ale jeszcze chodzi mi po głowie trochę tańsza roczna wersja

> sport z T-Jet 150.

> W tym drugim pewnie przyjemność z jazdy będzie dużo wyższa Tylko jak

> jest z beznyną? Wg katalogu różnica między tymi silnikami to ok.

> 2l/100... Czy tak jest również w rzeczywistości? Czy ktoś z Was

> może napisać jak wygląda realne zużcie (szczególnie w ruchu

> pozamiejskim i na autostradach) w T-Jet.

> Pawel

w ruchu pozamiejskim i na autostradach spalanie mam rzędu ~6-7 litrów/100km. W mieście już gorzej bo na 10 litrach się zaczyna skala i wędruje w górę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojna jazda bez korków po mieście to 8,5 moze wyjdzie.

Na trasie cóż, spokojna jazda z rowerami na dachu (do 120 km) spalanie 8 l

Jazda na wariata trasa ponad 11 l zlosnik.gif

Średnia z ok 4500 km wyszła 9,6 l

Teraz mam 8,7, ale była spokojna jazda przez kilkadziesiąt km skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO 120 KM MJ to nie jest dobry wybór. Ten silnik ma filtr cząstek stałych i bywa to upierdliwe w eksploatacji. Czasami ten filtr zawodzi, tzn. zapycha się sadzą i są trudności z jego regeneracją. Poza tym diesel w dalszym ciągu jest głośniejszy od benzyny. Wg mnie znakomitą alternatywą jest T-Jet, który max. moment uzyskuje już poniżej 2000 obr/min, a więc zapewnia taką samą radość z jazdy jak diesel. Poza tym, eksploatując benzyniaka nie jest narażony na duże koszty naprawy układu wtryskowo zapłonowego w przypadku jego awarii. W dieslu byle wtryskiwacz kosztuje ponad 1000 zł. Jak dla mnie tylko T-Jet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> IMO 120 KM MJ to nie jest dobry wybór. Ten silnik ma filtr cząstek

> stałych i bywa to upierdliwe w eksploatacji. Czasami ten filtr

> zawodzi, tzn. zapycha się sadzą i są trudności z jego

> regeneracją. Poza tym diesel w dalszym ciągu jest głośniejszy od

> benzyny. Wg mnie znakomitą alternatywą jest T-Jet, który max.

> moment uzyskuje już poniżej 2000 obr/min, a więc zapewnia taką

> samą radość z jazdy jak diesel. Poza tym, eksploatując

> benzyniaka nie jest narażony na duże koszty naprawy układu

> wtryskowo zapłonowego w przypadku jego awarii. W dieslu byle

> wtryskiwacz kosztuje ponad 1000 zł. Jak dla mnie tylko T-Jet.

Kris... a ile kosztuje wtryskiwacz do T-jet?

Co do filtra cząstek stałych to obawiam się, że za kilka (niewiele) lat może się to stać standardem jak kiedyś standardem stały się katalizatory....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest taki portal "spritmonitor.de", na którym ludzie wpisują sobie swoje tankowania i info o spalaniu. Można wyszukiwać różne modele, wersje silnikowe itp. Cykl mieszany, minimalny przebieg 1'500km.Poszukałem i oto, co znalazłem:

Średnie:

T-Jet 120KM - 8,12

T-Jet 150KM - 8,584

M-Jet 120KM - 6,58

M-Jet 150KM - 6,98

Dla benzyn wybrałem po 15 najlepszych wyników, więc ogólne średnie są minimalnie wyższe. Dla diesli wrzuciłem wszystkie znalezione auta dla danego silnika (4 auta 1,6 i 7 aut 1,9). Jest ich znacznie mniej, więc dane są trochę mniej wiarygodne (szczególnie dla M-Jet 1,6 120KM), ale mam nadzieję, że to choć trochę przybliży Ci wyobrażenie o spalaniu, jakiego można się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak juz od reki beda padac te wtryskiwacze elektromagnetyczne

> zastosowane w mj

> a po drugie ta cene z epera mozna sobie wiesz gdzie wlozyc

W 1,6MJ to są chyba piezokwarcowe, a nie elektromagnetyczne? Nikomu nie życzę problemów z aparaturą wtryskową w dieslu, ale jest ona bardziej podatna na uszkodzenia niż w benzyniakach. A jak już coś w dieslu rypnie to komplet wtrysków kosztuje kilka tysięcy. Miejcie także na uwadze, że w dieslu mamy na wyposażeniu koło dwumasowe, które w przypadku zużycia eksploatacyjnego kosztuje nawet 2000 zł. Gdyby nie było T-Jeta byłbym za dieslem 105 KM, a tak raczej kupowałbym benzynę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miejcie także na uwadze, że w dieslu mamy na wyposażeniu koło

> dwumasowe, które w przypadku zużycia eksploatacyjnego kosztuje

> nawet 2000 zł.

A lecą one nagminnie...?

Chyba nie.. co prawda zepsuć można wszystko..

Był na bliźniaczym forum człowiek, który w Multijet 1,9/150PS 2x w ciągu roku wyrwał koło twierdząc, że to auto sportowe bo ma pakiet sport więc można wszystko...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mi tam T-jet 150km pali tyle co A-klasa 1,6 benzyna(102km) mojej

> żony,.... czyli 8-9 litrów w mieście normalnej jazdy ani wolnej

> ani szybkiej.....

> Uważam to za śmieszne mało patrząc na osiągi i przyjemność z jazdy

> jaką daję BENZYNOWY turbodoładowany silnik.... Robię 30 tys km

> rocznie i nie płacze.....

> W trasie auto mi pali z reguły tyle samo ale ja jeżdżę dosyć

> szybko.....

> Jak jadę spokojnie 120-140 to z chodzi mi do 7 ......

Dobrze napisane ok.gif. Silnik oferujący dynamikę co najmniej dwulitrowych jednostek wolnossących spalający "takie" ilości paliwa oink.gif W ogóle to śmiech na sali, ze się ludzie podniecają spalaniem diesla vs benzyna hehe.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> T-Jet 120KM - 8,12

zresetowalem licznik i zrobilem nieco ponad 19km po miescie .. srednie spalanie 7.8 ... icon_eek.gif

...ale o maj gad jaka to meczarnia!!! passed_out.gif az mi prawa noga zaczela dretwiec, bo zamiast jak zwykle opierac ja swobodnie na pedale gazu ktory to z kolei pod jej ciezarem spoczywa sobie docisniety w podlodze, musialem go jedynie "muskac" i trzymac stope uniesiona do gory.... a idzcie wy z takim jezdzeniem screwy.gif jutro wracam do sredniej 10-11l 270635636-JUMP2.gifdrive.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znowu się robi benzyna vs. diesel ... może mod zareaguje ? każdy

> kupuje silnik jaki mu odpowiada ...

> ps. stig to nie do Ciebie tylko dalem na ostatni post

no akurat, w tym miejscu benzyna vs. diesel jest na miejscu bo takie było pytanie na początku wątku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> trochę dziwny wybór (...)

Dziwny i trudny smile.gif Już i tak nieźle że zdecydowałem się na model auta - ale fiat zrobił za dużo silników...

Mimo wszystko raczej zostanę przy używanym rocznym autku - a to praktycznie uniemożliwia zakup 1.6 MJet 120 - nie widać jeszcze takich modeli na rynku.

Ten T-Jet 150 znalazł się na mojej liście wyboru tylko dlatego, że ma stosunkowo atrakcyjną cenę, a poza tym ta moc przyciąga. Ale po lekurze tego wątku teraz jeszcze pomyslę o MJet 150 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co tak lobbujemy, przecie nie brał pod uwagę traktora o tej

> pojemności

smile.gif Nie brał, bo szukając używanych ograniczałem cenę do 50 tys. zł a tu tylko 1.9 MJet 120 się łapał. Ale dziękuje za sugestię - zobaczymy co można jeszcze znegocjować z tego drugiego linku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się po Warszawie... oj głowa aż boli...

co za roznica gdzie, myslisz ze ja w korkach nie stoje? wink.gif miasto mniejsze, ludzi mniej, samochodow tez mniej niz w Wawie ... ale i tak jest tego za duzo na przepustowosc tutejszych skrzyzowan.. do tego remonty drog dodaja swoje ... stoi sie w korkach tak samo jak w kazdym innymi miescie, tylko ze nie trzeba pokonwywac tak duzych odleglosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przejedź się po Warszawie... oj głowa aż boli...

Dajcie już spokój z tymi licytacjami. Jednemu spali 7 a drugiemu w 10 się ciężko zmieścić. Ciekawe od czego to zależy, może od wysokości n.p.m.?? rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co za roznica gdzie, myslisz ze ja w korkach nie stoje? miasto

> mniejsze, ludzi mniej, samochodow tez mniej niz w Wawie ... ale

> i tak jest tego za duzo na przepustowosc tutejszych skrzyzowan..

> do tego remonty drog dodaja swoje ... stoi sie w korkach tak

> samo jak w kazdym innymi miescie, tylko ze nie trzeba pokonwywac

> tak duzych odleglosci.

No tak ale pamiętam jak kuupiłem moją (jeszcze) Bravę to wielu na sąsiednim kąciku pisało , że paliw mieście 7,5l/100 a mi jakoś nie chciała zejść poniżej 9 choć nogę mam lekką...

Odcinek 16 km jade do pracy przeciętnie ok 1,5h a czasami 2 nie wystarcza frown.gif

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No tak ale pamiętam jak kuupiłem moją (jeszcze) Bravę to wielu na

> sąsiednim kąciku pisało , że paliw mieście 7,5l/100 a mi jakoś

> nie chciała zejść poniżej 9 choć nogę mam lekką...

> Odcinek 16 km jade do pracy przeciętnie ok 1,5h a czasami 2 nie

> wystarcza

> Pozdrawiam

a nie myslales o tym aby zaczac jezdzic tramwajem/metrem? wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taki króciutki dystans to najlepiej rowerem, ale czasem nie ma na to

> warunków...

> A odnośnie tematu

> t-jet nie pali duż jak się go odpowiednio traktuje ;-)

Miałeś popsuty chyba. Zgodze się, że jeadąc samemu, na oponach rowerowych, wietr w plecy, lekko z górki zlosnik.gif Nie mniej nie wiem co bym robił nawet zbliżenie się do tego wyniku uznaję za fantazję po litrze wódki no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Miałeś popsuty chyba. Zgodze się, że jeadąc samemu, na oponach

> rowerowych, wietr w plecy, lekko z górki Nie mniej nie wiem co

> bym robił nawet zbliżenie się do tego wyniku uznaję za fantazję

> po litrze wódki

normalne średnie spalanie z cyklu mieszanego to ok 8,5 litra, a w ostrej trasie to i do dychy potrafił dojść, ale byłem w stanie na 12 być w Krakowie wyjeżdżając koło 5 rano z pod Szczecina.

Dla mnie to jest rozwiązanie idealne. To ja decyduję o spalaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> normalne średnie spalanie z cyklu mieszanego to ok 8,5 litra,

Ja mam 9,6

a w

> ostrej trasie to i do dychy potrafił dojść, ale byłem w stanie

> na 12 być w Krakowie wyjeżdżając koło 5 rano z pod Szczecina.

Z trasy 666 km + mega korki w Wawie wyszło 11,2, ale jechałem 160-170 jak sie dało zlosnik.gif

> Dla mnie to jest rozwiązanie idealne. To ja decyduję o spalaniu.

Tylko, że to co podałeś przy normalnej jeździe jest nie do osiągnięcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.