SebeKK Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 Witam mam dosyc nietypowe pytanie, w firmie uzywam do kontroli silnikow (temperatura) naklejanych testerow temperatury, na ktorej jest skala od 104 - 116 stopni jest to potrzebne po naprawach, jednak zapas mi sie skonczyl i nie moge tego nigdzie dostac czy orientuje sie ktos z was gdzie takie cos dostane?? Potrzebowalbym okolo 100szt i na FV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MPietras Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 a nie lepiej kupić pirometr ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 28 Lutego 2009 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2009 > a nie lepiej kupić pirometr ?? mnie się wydaje że koledze chodzi o coś co bedzie naklejane na silniki/głowice w celu kontroli czy klient nie przegrzał silnika w okresie gwarancji (sam pare razy robiłem glowice w tym zakładzie ) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > Witam mam dosyc nietypowe pytanie, w firmie uzywam do kontroli > silnikow (temperatura) naklejanych testerow temperatury, na > ktorej jest skala od 104 - 116 stopni jest to potrzebne po > naprawach, jednak zapas mi sie skonczyl i nie moge tego nigdzie > dostac czy orientuje sie ktos z was gdzie takie cos dostane?? > Potrzebowalbym okolo 100szt i na FV a mozesz napisac do czego to wykorzystujecie i jak to dziala - zaciekawilo mnie to pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 Dokladnie tak jak Pawel napisal, jest to taka naklejka z testerem temperatury. Stosuje to w firmie po naprawie glowic zeby stwierdzic czy klient nie przegrzal glowicy. Dziala to w ten sposob iz na naklejce sa trzy pola o roznej sklali temperatury, im cieplejsza woda w wukladzie tym wiecej tych kratek zaczernia sie nieodwracalnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > Dziala to w ten > sposob iz na naklejce sa trzy pola o roznej sklali temperatury, > im cieplejsza woda w wukladzie tym wiecej tych kratek zaczernia > sie nieodwracalnie Czyli jednym słowem zabezpieczenie na wypadek reklamacji przez klienta źle zrobionego remontu głowicy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 1 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > Czyli jednym słowem zabezpieczenie na wypadek reklamacji przez > klienta źle zrobionego remontu głowicy? dokladnie zabezpieczenie w przypadku reklamacji na wypadek uszkodzenia glowicy po remoncie. Wystarczy ze klient przegrzeje glowice i juz po gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > dokladnie zabezpieczenie w przypadku reklamacji na wypadek > uszkodzenia glowicy po remoncie. Wystarczy ze klient przegrzeje > glowice i juz po gwarancji Jak robię komuś głowicę, to zalewam silnik nowym płynem chłodzącym (to oczywiste), po zrobieniu sprawdzam wszystko, czy działa jak należy. Powiedz mi w takim razie, jak klient może przegrzać głowicę przy sprawnym układzie chłodzenia i smarowania? Chyba tylko jeżdżąc w upalny dzień wokół parkingu na jedynce i 5 tys obr silnika powiedzmy przez pół godziny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 przecież nie zawsze robi się UPG z powodu wydmuchania uszczelki, jak klient ma niesprawny układ chłodzenia to głowicę po naprawie też przegrzeje no chyba że wcześniej usunie usterkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 1 Marca 2009 Udostępnij Napisano 1 Marca 2009 > przecież nie zawsze robi się UPG z powodu wydmuchania uszczelki, jak > klient ma niesprawny układ chłodzenia to głowicę po naprawie też > przegrzeje no chyba że wcześniej usunie usterkę Owszem, robiłem głowice, gdzie uszczelka była sprawna, ale obowiązkiem mechanika jest sprawdzenie układu chłodzenia, czy się mylę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 > Jak robię komuś głowicę, to zalewam silnik nowym płynem chłodzącym > (to oczywiste), po zrobieniu sprawdzam wszystko, czy działa jak > należy. Powiedz mi w takim razie, jak klient może przegrzać > głowicę przy sprawnym układzie chłodzenia i smarowania? Chyba > tylko jeżdżąc w upalny dzień wokół parkingu na jedynce i 5 tys > obr silnika powiedzmy przez pół godziny. w wielu przypadkach klient/mechanik, zle odpowietrzy uklad lub ma niesprawny uklad chlodzenia, np w wiele glowic diesla peka my ja pospawamy i po 1 miesiacu klient wraca ze glowica znow cieknie i taki tester mi pomaga w rozpatrezeniu reklamacji bo sie okazuje ze silnik jest przegrzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 2 Marca 2009 Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 > Owszem, robiłem głowice, gdzie uszczelka była sprawna, ale > obowiązkiem mechanika jest sprawdzenie układu chłodzenia, czy > się mylę? a co jeżeli tylko głowica trafia na warsztat? W tym przypadku nie masz pewności że cała reszta układów jest sprawna..... SebeKK ta głowice którą ja Ci kiedyś przywiozłem też dostała naklejkę? Bo szczerze ja osobiście jej nie oglądałem - właściciel zadowolony śmiga bez problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebeKK Napisano 2 Marca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Marca 2009 Taka naklejke dostaja tylko glowice po kompleksowej regeneracji (po spawaniu) i tylko zeliwne, a do tego glowica po przegrzaniu nawet zeliwna bardzo mocno sie wykrzywia, jest nawet ryzyko ze komory wirowe oraz gniazda wypadaja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.