Skocz do zawartości

Alternator 120A omega, vectra do Astry da sie?


szlachcic

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Podepnę się pod temat. Najprawdopodobniej padł mi alternator objawy to świszczenie oraz świecąca się kontrolka nawet po zgaszeniu samochodu. Czy regeneracja alternatora w takim przypadku jest kosztowna czy lepiej szukać czegoś na podmianę. alternator to delco remy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> Podepnę się pod temat. Najprawdopodobniej padł mi alternator objawy

> to świszczenie oraz świecąca się kontrolka nawet po zgaszeniu

> samochodu. Czy regeneracja alternatora w takim przypadku jest

> kosztowna czy lepiej szukać czegoś na podmianę. alternator to

> delco remy

znajdź boscha z takim samym mocowaniem i kołem pasowym. Na szrocie nie wiecej niż 100-150 zł. na allegro pewnie też coś będzie.

To będze najlepsza opcja zakładając że pewne minimalne pojęcie o mechanice masz i wymienisz sobie sam / kolega ci to zrobi za piwko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> znajdź boscha z takim samym mocowaniem i kołem pasowym. Na szrocie

> nie wiecej niż 100-150 zł. na allegro pewnie też coś będzie.

> To będze najlepsza opcja zakładając że pewne minimalne pojęcie o

> mechanice masz i wymienisz sobie sam / kolega ci to zrobi za

> piwko.

Dokładnie masz rację

W szczególności ze o boschach dobrze się wypowiadają na forum

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dwa altki Delco (jeden, 70A, po 205 kkm zaczal szumiec lozyskami-szczotki w polowie zuzyte, ladna bieznia,lezy i czeka na naprawe, podmienilem na Delco 100A i tez daje rade).

Wiec reguly nie ma.

Kolo pasowe tez nei stwarza problemu, jak bedzie inne to zalozysz od swojego alternatora

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam dwa altki Delco (jeden, 70A, po 205 kkm zaczal szumiec

> lozyskami-szczotki w polowie zuzyte, ladna bieznia,lezy i czeka

> na naprawe, podmienilem na Delco 100A i tez daje rade).

> Wiec reguly nie ma.

> Kolo pasowe tez nei stwarza problemu, jak bedzie inne to zalozysz od

> swojego alternatora

> Pozdrawiam

Dzieki za odpowiedz.

Mi chodzi o to czy gorne mocowanie alternatora, czy jest takie samo? Nie ma go na zdjeciu. Dolne wyglada tak samo.

Desperacko chce wsadzic alternator 120A - nie 100, nie 70 - ten ostatni mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzieki za odpowiedz.

> Mi chodzi o to czy gorne mocowanie alternatora, czy jest takie samo?

> Nie ma go na zdjeciu. Dolne wyglada tak samo.

> Desperacko chce wsadzic alternator 120A - nie 100, nie 70 - ten

> ostatni mam.

Mam, kilka pytań do kolegi:

- trochę głupie ale w sumie nie jestem pewny do końca - czy montaż mocniejszego alternatora nie będzie stawiał większych oporów paskowi klinowemu?? (wydaje mi się że nie ale kurnia chciałbym się upewnić)

- czy wraz ze zwiększeniem alternatora nie będziesz musiał wymienić akumulator na większy pojemnościowo co by starego nie przeładowywać??

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam, kilka pytań do kolegi:

> - trochę głupie ale w sumie nie jestem pewny do końca - czy montaż

> mocniejszego alternatora nie będzie stawiał większych oporów

> paskowi klinowemu?? (wydaje mi się że nie ale kurnia chciałbym

> się upewnić)

będzie, ale tylko w chwilach dużego ładowania (tuż po odpaleniu albo jak właczysz baaardzo dużo odbiorników)

> - czy wraz ze zwiększeniem alternatora nie będziesz musiał wymienić

> akumulator na większy pojemnościowo co by starego nie

> przeładowywać??

zdecydowanie nie. Od tego jest reglator napięcia. Istnieją na świecie sprzęty z akumulatorami rzędu 200Ah i alternatorami 40A jak i zdarzają się alternatory +100A ładujcące akumulatory 50Ah.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos ma obawy co do obciazenia alternatora, moze sobie zalozyc na ten agregat sprzeglo jednokierunkowe (takowe wystepuje w alternatorach zamontowanych do silnikow VW TDI-ogranicza obciazenie alternatora wynikajace z kinematyki calego ukladu-rozne obciazenia poszczegolnych elementow). Takowe sprzeglo kosztuje jednak ok. 350 PLN. Kwestie mozna rozwazyc indywidualnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jesli ktos ma obawy co do obciazenia alternatora, moze sobie zalozyc

> na ten agregat sprzeglo jednokierunkowe (takowe wystepuje w

> alternatorach zamontowanych do silnikow VW TDI-ogranicza

> obciazenie alternatora wynikajace z kinematyki calego

> ukladu-rozne obciazenia poszczegolnych elementow). Takowe

> sprzeglo kosztuje jednak ok. 350 PLN. Kwestie mozna rozwazyc

> indywidualnie.

Taa, tak zwana "frajlaufszajba" hehe. Chyba pierwsza rzecz ktora sie psuje w tedeikach (i wszedzie gdzie toto jest zainstalowane)

wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widze że sprzęt grający się założyło ... ile w sumie watów

> zainstalaowałeś ?

A przyczyna 120A to kombinacje z podgrzewaczem plynu przed nagrzewnica. Moc w tej chwili przekorczyla 2kW - prad 180A. Nowy akumulator 74Ah nie daje rady.

Ciekawostke wam powiem. Rozrusznik w X16SZR podczas rozruchu pobiera... tylko 105A. Malo, co? Tez sie zdziwilem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciekawostke wam powiem. Rozrusznik w X16SZR podczas rozruchu

> pobiera... tylko 105A. Malo, co? Tez sie zdziwilem.

Jakbyś miał dostep do miernika, który rysuje wykres zmian mierzonych wartości, to zobaczyłbyś jaki prąd pobiera rozrusznik zanim ruszy kołem zamachowym i go rozpędzi. wink.gif Potem to i owszem, pobiera około 100A, bo ma lekko.

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taa, tak zwana "frajlaufszajba" hehe. Chyba pierwsza rzecz ktora sie

> psuje w tedeikach (i wszedzie gdzie toto jest zainstalowane)

Wiem ze sie psuje (czesto), a konsekwencja jest rowniez uszkodzony napinacz paska wieloklinowego (tez kosztuje ok 300 PLN). Podalem wariant dla watpiacych, niestety najbardziej kosztowny w obsludze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki podgrzewacz zastosowales? Moze oparty na swiecach zarowych, takich jak w TDI (jest tam taki fajny krociec cieczy po prawej stronie glowicy z trzema swiecami, zwany przez nas "jezem"). Pytam z ciekawosci.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki podgrzewacz zastosowales? Moze oparty na swiecach zarowych,

> takich jak w TDI (jest tam taki fajny krociec cieczy po prawej

> stronie glowicy z trzema swiecami, zwany przez nas "jezem").

> Pytam z ciekawosci.

> Pozdrawiam

Byl tu watek od podgrzewaczu. Jakis koles robi to na obrabiarkach. 3 swiece zarowe w aluminiowej obudowie z kruccami. Dostepne na alledrogo.

Ja doszedlem do stanu, w ktorym mam zamontowane 3 takie podgrzewacze, razem 9 swiec zarowych, 180A pradu sick.gif

Dopiwro taka extrema zdaje sie jakos dzialac - znaczy na zimnym silniku z nagrzewnicy leci troche cieple.

Zanim to ustrojstwo zalozylem ladowalem akumulator co tydzien, teraz to za malo - za bardzo sie rozladowuje. Dziala, ale dlugo tak nie pociagnie, wiekszy alternator mi potrzeba.

Niezly mam z tym ubaw smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

zastanawiam się nad założeniem do swojej astry z silnikiem x14xe alternatora 120A od Zafiry bądź inszej Omegi wink.gif

Czy ktoś z Kolegów przećwiczył takiego swap'a od czasu ostatnich postów w tym wątku?

Niestety sprzedający na Allegro wykręcają się sianem na prośbę o porównanie tego co na półce leży frown.gif

Pozdrawiam,

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi ostatnio - czerwiec /lipice padł alternator ,próba jego naprawienia spełzła na niczym bo mechanik takie podzespoły wstawiał ze cały czas był z nim problem, więc wstawił mi alternator o oznaczeniu CA 1053 . Wyczytałem że ma to 100A i jak na razie od montażu jest wszystko ok .Nie mam żadnych problemów z ładowaniem i oby tak jak najdłużej 893goodvibes.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy później...

Cześć,

informuję wszem i wobec że udało mi się założyć alternator 120A do silnika x14xe z 1997r w miejsce padłego 70A - miałem kłopot jedynie z górnym mocowaniem, wymagało podcięcia diaxem w dwóch trzech miejscach.

Pozdrawiam,

Janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.