Skocz do zawartości

czy ten akumulator jest bezobslugowy,ma ktos taki? fot


markkk

Rekomendowane odpowiedzi

witam

czy ma ktos taki akumulator i moze powiedziec czy go sie obsluguje czy nie ? niby pisze ze jest bezobslugowy ale wiadomo jak to z nimi jestm widac ze ma odpowietrzniki wiec nie jest szczelny. probowalem zdjac wierchnia klapke ale nie dalo rady, balem sie ze cos ułamie. Zerwałem czesc naklejki i zobaczylem korek ale tylko jeden. do czego on jest ? czyzby jeden wspolny do dolewania wody ?

na obudowie pisze max i min ale obudowa jest czarna i nic nie widac.

2 fotki jeszcze tu :

http://markielb.w.interia.pl/a2.jpg

http://markielb.w.interia.pl/a3.jpg

post-21518-14352503058105_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czytal etykiete??

nie o to chodzi ze pisze na etykiecie ze bezobsugowy, tylko czy da rade sprawdzic poziom wody w nim, a po drugie piszac "bezobslugowy" firmy mowia o czesciowej obsludze, calkowicie bezobslugowy to akumulatro calkowicie zamkniety i w pelni szczelny a ten ma odpowietrzniki wiec woda paruje i tak. Pytanie jak sie do niego dobrac i czy w ogole sie da nie uszkadzajac go bo moze ma ktos taki i juz sprawdzal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie

> jak sie do niego dobrac i czy w ogole sie da nie uszkadzajac go

Nie da się do niego dobrać.

On nie jest hermetycznie zamknięty, ale też nie da go się otworzyć.

Odpowietrzniki sa po to, aby można było ładować go małym prądem.

Jak będziesz miał np. zbyt duże ładowanie w aucie i ci ciecz z tego aku odparuje, to potem nici z gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie da się do niego dobrać.

> On nie jest hermetycznie zamknięty, ale też nie da go się otworzyć.

> Odpowietrzniki sa po to, aby można było ładować go małym prądem.

> Jak będziesz miał np. zbyt duże ładowanie w aucie i ci ciecz z tego

> aku odparuje, to potem nici z gwarancji.

a co to za korek pod naklejką ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a co to za korek pod naklejką ???

To jest wskaźnik optyczny. Pozwala określić poziom elektrolitu i stan naładowania aku na podstawie pokazywanego koloru.

Przed sprawdzeniem stukasz w niego czymś, wtedy kolor będzie wyraźniejszy. Zielony= aku w dobrym stanie, Czarny = trzeba naładować akumulator. Inny kolor= graniczny poziom elektrolitu, należy wymienić aku.

Aha wskaźnik oświetlasz od góry latarką lub innym źródłem światła.

Szczelnie zamkniętych akumulatorów nie ma, wszystkie mają jakieś zawory odprowadzające gazy, nawet żelowe czy AGM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jest wskaźnik optyczny. Pozwala określić poziom elektrolitu i stan

> naładowania aku na podstawie pokazywanego koloru.

> Przed sprawdzeniem stukasz w niego czymś, wtedy kolor będzie

> wyraźniejszy. Zielony= aku w dobrym stanie, Czarny = trzeba

> naładować akumulator. Inny kolor= graniczny poziom elektrolitu,

> należy wymienić aku.

> Aha wskaźnik oświetlasz od góry latarką lub innym źródłem światła.

watpie zeby wskaznik optyczny to był bo to zwykły czarny korek plastikowy, dodatkowa on jest pod naklejka i go nie widac normalnie, dopiero zdarłem naklejke i zauważylem ze jest czarny zwykły jak obudowa. wskaźniki optyczne sa zazwyczaj na widoku.

POmiar miernikiem dał rezultat ok 13.5V na wyłączonym silniku wiec naładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> POmiar miernikiem dał rezultat ok 13.5V na wyłączonym silniku wiec

> naładowany.

taki pomiar to się robi minimum 12 godzin po wyłączeniu silnika. Wtedy w pełni nładowany aq ma ~12,8 V (powyżej 12,6 jest ok, powyżej 12.5 przyzwoicie, a jak jest mniej to trza doładowac) Wcześniejsze pomiary mówią niewiele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> watpie zeby wskaznik optyczny to był bo to zwykły czarny korek

> plastikowy, dodatkowa on jest pod naklejka i go nie widac

> normalnie, dopiero zdarłem naklejke i zauważylem ze jest czarny

> zwykły jak obudowa. wskaźniki optyczne sa zazwyczaj na widoku.

> POmiar miernikiem dał rezultat ok 13.5V na wyłączonym silniku wiec

> naładowany.

Bo to jest miejsce na wskaźnik optyczny, którego nie ma w tym modelu, ale w innym są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój dziadek miał inny model ZAPa na którym też bylo napisane, że jest bezobsługowy ale jak to dziadek człowiek starej daty miesiąc po zakupie zaczął go ładować i jakie bylo moje zdziwienie gdy okazało się, że on ściągnął tą pokrywę z góry i pod spodem były normalne korki...

oczywiście aku padł mu po 2latach pewnie od tego ładowania

teraz ma aku sznajdera ( to to samo co zap) i również po zdjęciu górnej pokrywy są normalne korki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> teraz ma aku sznajdera ( to to samo co zap) i również po zdjęciu

> górnej pokrywy są normalne korki

Bo ZAP-y, podobnie jak Centry mają w swojej ofercie różne aq. I takie z korkami niemalże na wierzchu i takie których otworzyć się nie da.

ZAP Silver to taki odpowiednik futury.

Natomiast ZAP Standard i Plus Mają już koreczki, tyle że ukryte pod plastikową przykrywką i nalepką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostać do środka się można, ale później będziesz miał problem go zamknąć.

Ja się do swojego dostałem bo padał po 1 dniu. Dolałem wody i trzymał ponad tydzień, ale... zaczął wyciekać w miejscu w którym go pierw rozkleiłem i skleiłem na nowo.

musiałem go zmienić, bo nie dało się go uszczelnić ponownie waytogo.gif

a to okrągłe to zwykły korek, który jest wklejony zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.