spad Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Czy można zrobić chiptuning w dieslu ale nie polegający na podniesieniu mocy, tylko zmieniając liczbę obrotów silnika przy danej prędkości auta. Mam silnik diesla, który przy 150 km/h osiąga 3000 obrotów. Nie mam szóstego biegu, którym mógłbym zejść z obrotów a co za tym idzie ze spalania. Czy można zrobić modyfikację tak, żeby na piątym biegu przy 150 km/h silnik miał np. 2500 obrotów a nie 3000 obrotów? Co wtedy z mocą auta na innych niższych biegach? Czy można ustawić silnik tak, żeby przy danej prędkości spadały mu obroty? Jestem laikiem w dziedzinie silników i chipa dlatego pytam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 nie ma szans w skrzyni biegów są zębatki i niczym ich prędkosci nie zmienisz chyba że wstawisz skrzynie z innym przełożeniem (od innego modelu), albo wymienisz pojedyncze zębatki (ale to drogi interes jest, o ile idzie wogóle dostać takie niewymiarowe koła zębate) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Serkowy013 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 tak, oczywiście mżna to zrobią ale tylko tym droższym za 14,99 z allegro. a tak na poważnie to obroty przy danej prędkości można zmienić wkłaając inną skrzynkę (jeśli była dostępna do danego modelu). Chipem można zmienić wielkości mocy i momentu i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 ew. jeżeli cała skrzynia nie podejdzie bo jest inne mocowanie etc. to można zmienić zębatkę piątego biegu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiQ Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Czegos takiego sie nie da Jak juz to albo zmienic przelozenie glowne w skrzyni biegow (zmieni sie predkosc/obroty na wszystkich biegach) badz zebatke piatego biegu na "dluższą" (zmieni wydluzy sie tylko 5-tka = mniejsze obroty -> wieksza predkosc ale za to w tym momencie auto straci na elastycznosci na 5-tce) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erjotes Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 zmien sobie .... kola Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
onyx Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Czy można zrobić chiptuning w dieslu ale nie polegający na > podniesieniu mocy, tylko zmieniając liczbę obrotów silnika przy > danej prędkości auta. Mam silnik diesla, który przy 150 km/h > osiąga 3000 obrotów. Nie mam szóstego biegu, którym mógłbym > zejść z obrotów a co za tym idzie ze spalania. Czy można zrobić > modyfikację tak, żeby na piątym biegu przy 150 km/h silnik miał > np. 2500 obrotów a nie 3000 obrotów? Co wtedy z mocą auta na > innych niższych biegach? Czy można ustawić silnik tak, żeby przy > danej prędkości spadały mu obroty? Jestem laikiem w dziedzinie > silników i chipa dlatego pytam. To jakis żart ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > To jakis żart ? A co nie można? Pewnie że można - zrobić odcięcie przy 2500 obr. i sprawa załatwiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > A co nie można? Pewnie że można - zrobić odcięcie przy 2500 obr. i > sprawa załatwiona W ogóle nie załatwiona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshua79 Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > A co nie można? Pewnie że można - zrobić odcięcie przy 2500 obr. i > sprawa załatwiona ryli? "tak żeby przy 150 km/h silnik miał np. 2500 obrotów a nie 3000 obrotów?" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > ryli? > "tak żeby przy 150 km/h silnik miał np. 2500 obrotów a nie 3000 > obrotów?" wiesz, w sumie na wiekszych kolach predkosc faktyczna bedzie wieksza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marecki Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > wiesz, w sumie na wiekszych kolach predkosc faktyczna bedzie wieksza oczywiście. ale widzisz w jego wypowiedzi coś na temat zwiększania kół? "A co nie można? Pewnie że można - zrobić odcięcie przy 2500 obr. i sprawa załatwiona" nie sądzę, żeby od ustawienia "odcięcia" przy 2500 zwiększyły się koła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > To jakis żart ? A dlaczego uważasz, że żart? Wskazałem w wątku, że w temacie jestem laik i nie wiem co odpowiada za liczbę obrotów przy danej prędkości auta. Nie muszę być znawcą mechaniki pojazdu i dlatego pytam na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sibui Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > A dlaczego uważasz, że żart? Wskazałem w wątku, że w temacie jestem > laik i nie wiem co odpowiada za liczbę obrotów przy danej > prędkości auta. Nie muszę być znawcą mechaniki pojazdu i dlatego > pytam na forum. No to będę kagankiem oświaty -> w takim przypadku wymagana jest wymiana skrzyni biegów, a najlepiej przekładni głównej, bo to odpowiada za prędkość obrotową przy określonej prędkości. Tak w skrócie i dla laika :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spad Napisano 13 Lipca 2009 Autor Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > No to będę kagankiem oświaty - > Tak w skrócie i dla laika :-) To już dowiedziałem się z wcześniejszych odpowiedzi i mi wystarczy Dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 Na kąciku IKN mamy kolegę który przełożył sobie 5 bieg z Opla do Nubiry i ma niższe obroty przy tej samej prędkości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jfidelk Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Mam silnik diesla, który przy 150 km/h > osiąga 3000 obrotów. I narzekasz? Moj 3000 obrotow osiaga przy 130 km/h - chcesz sie zamienic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Keryp_ Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Na kąciku IKN mamy kolegę który przełożył sobie 5 bieg z Opla do > Nubiry i ma niższe obroty przy tej samej prędkości I "szuka" wiatru przy wyprzedzaniu na V-tce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > I "szuka" wiatru przy wyprzedzaniu na V-tce? Oryginalna V i tak nie dawała polotu i trzeba było wyprzedzać na IV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > I narzekasz? Moj 3000 obrotow osiaga przy 130 km/h - chcesz sie > zamienic?? ja mam 3,5 krpm przy 120 na 6tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.