Skocz do zawartości

Luz na pedale gazu


ArekWolf

Rekomendowane odpowiedzi

Może i jestem już przewrażiwiony ale biorąc za przykład limuzynę taty ( Seicento ) dochodzę do wniosku że pedał gazu w mojej padace ma luz tuż przy pierwszych kilku milimetrach po naciśnięciu.

Skąd taki wniosek.

Wsiadam do Seia, ręką naciskam delikatnie gaz ( ok. 1-2 mm - dokładnie na dotyk ) i auto zmienia obroty. W Stilo dokładnie ta sama procedura przy czym auto zmienia obroty dopiero po wciśnięciu gazu ok. 5-7 mm. Teraz prosze szanowne grono o informację czy taka sytuacja jest normalna.

Domyślam się że w Seicento gaz regulowany jest linką, w Stilo gaz jest elektroniczny, jednak dziura w but.gif jest prawdę powiedziawszy mało komfortowa, powoduje nieodpowiednie wyczucie auta podczas gwałtownym ruszaniu, ew. toczeniu się na światłach.

Dodam jedynie że podobnie mam ze sprzęgłem, łapie mi nie jak wielu z Was pisało od 1/3 podłogi, ale troche powyżej połowy.

20.GIF i love.gif dla nieskąpiących wiedzy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko potencjometr z kilkoma ścieżkami a za prace jego odpowiada sprężyna - widoczna nawet na tym zdjeciu - po lewej stronie pedału zwoje - niebieski fragment - ja nie czuje luzu.... hmm.gif

282612016-gaz.jpg

post-15502-14352503220448_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To tylko potencjometr z kilkoma ścieżkami a za prace jego odpowiada

> sprężyna - widoczna nawet na tym zdjeciu - po lewej stronie

> pedału zwoje - niebieski fragment - ja nie czuje luzu....

a dało by się ten jałowy skok zlikwidować hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dało by się ten jałowy skok zlikwidować

Nie wiem... może wystarczy coś podłożyc a może ta spręzyna pękła.... tak jak w zawieszeniu wink.gif

Nie patrzyłem na to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez jest malutki "luz" na pedale gazu. Ale tak mały ,że go praktycznie nie czuje - kilka milimetrów.

Co do czasu jaki upływa od naciśnięcia pedału gazu do reakcji to za to odpowiedzialny jest cały silnik. Mam wrażenie ,że w konstrukcji TDI PD , jaką miałem okazję ujeżdżać przez pare miesięcy , reakcja na gaz była bardzo żywa(bardziej niż w stilo JTD). Niemniej jednak JTD czasem trafia w moment ,kiedy musi się chwilkę "zastanowić". Zazwyczaj mam tak kiedy chcę dynamicznie przyśpieszyć i włączyć się do ruchu. Wydaje mi się ,że robiłem błąd,bo miałem obroty poniżej 1700. Po zdobyciu doświadczenia nauczyłem się już jeździć:) mi się wydaje ,ze TTTM z tym gazem.

A co do sprzęgła - to baaaardzo szybko mi łapie. Ledwo oderwe nogę i już robi mi "kangura" zeby.GIF Troche mnie to wkurza i szukam sposobu na to wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...
  • 1 rok później...

Wydaje mi się, że ścieżki w potencjometrze mogą już być wytarte w okolicy biegu jałowego. Początek wciskania pedału nie powoduje wzrostu rezystancji więc auto nie przyspiesza. Zmierzyłem rezystancję na stykach w gnieździe pedału (załącznik). Jeżeli ktoś może ocenić czy jest prawidłowa proszę o informację.

post-136506-143525104911_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi się, że ścieżki w potencjometrze mogą już być wytarte w okolicy biegu jałowego. Początek

> wciskania pedału nie powoduje wzrostu rezystancji więc auto nie przyspiesza. Zmierzyłem

> rezystancję na stykach w gnieździe pedału (załącznik). Jeżeli ktoś może ocenić czy jest

> prawidłowa proszę o informację.

Z tego co napisałeś wynika, że po wytartej ścieżce (cisza) nagle trafia na inny opór który jest przypisany jakieś wartości wciśnięcia pedału gazu. Czyli gwałtowne uderzenie w pedał przyśpieszenia. irked.gif czy komputer brałby na to poprawkę łagodnie dodawał gazu mimo gwałtownej zmianie oporu hmm.gif

A czy pedał nie wybił jakiegoś odbojnika i cofa się poza zakres pracy rezystora niewiem.gif

Luzu u mnie chyba nie ma - bo nie stwierdziłem, do tej pory takiego faktu - ale po tym poście zacznę się doszukiwać i powiem czy jest czy go niema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem u mnie FES i ELM 1.3. Po wciśnięciu pedału nawet 1 mm następuje procentowy przyrost wartości ( czyli prawidłowo ) obroty jednak zwiększają się od ok 3 procent i stąd ta dziura. Dalej głupi jestem jak byłem, bo nie wiem jak to wyeliminować smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.