ArekWolf Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 Może i jestem już przewrażiwiony ale biorąc za przykład limuzynę taty ( Seicento ) dochodzę do wniosku że pedał gazu w mojej padace ma luz tuż przy pierwszych kilku milimetrach po naciśnięciu. Skąd taki wniosek. Wsiadam do Seia, ręką naciskam delikatnie gaz ( ok. 1-2 mm - dokładnie na dotyk ) i auto zmienia obroty. W Stilo dokładnie ta sama procedura przy czym auto zmienia obroty dopiero po wciśnięciu gazu ok. 5-7 mm. Teraz prosze szanowne grono o informację czy taka sytuacja jest normalna. Domyślam się że w Seicento gaz regulowany jest linką, w Stilo gaz jest elektroniczny, jednak dziura w jest prawdę powiedziawszy mało komfortowa, powoduje nieodpowiednie wyczucie auta podczas gwałtownym ruszaniu, ew. toczeniu się na światłach. Dodam jedynie że podobnie mam ze sprzęgłem, łapie mi nie jak wielu z Was pisało od 1/3 podłogi, ale troche powyżej połowy. i dla nieskąpiących wiedzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
matfiej Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 też to zauważyłem, ale chyba tak już musi być bo raczej nie da się tam nic wyregulować jak przy lince Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 To chyba tak mają wszystkie JTD i MJ bo u mnie w NB też jest taki jałowy skok pedału gazu i też trochę mi to przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2009 To tylko potencjometr z kilkoma ścieżkami a za prace jego odpowiada sprężyna - widoczna nawet na tym zdjeciu - po lewej stronie pedału zwoje - niebieski fragment - ja nie czuje luzu.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > To tylko potencjometr z kilkoma ścieżkami a za prace jego odpowiada > sprężyna - widoczna nawet na tym zdjeciu - po lewej stronie > pedału zwoje - niebieski fragment - ja nie czuje luzu.... a dało by się ten jałowy skok zlikwidować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 > a dało by się ten jałowy skok zlikwidować Nie wiem... może wystarczy coś podłożyc a może ta spręzyna pękła.... tak jak w zawieszeniu Nie patrzyłem na to... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SinSinSin Napisano 20 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2009 U mnie tez jest malutki "luz" na pedale gazu. Ale tak mały ,że go praktycznie nie czuje - kilka milimetrów. Co do czasu jaki upływa od naciśnięcia pedału gazu do reakcji to za to odpowiedzialny jest cały silnik. Mam wrażenie ,że w konstrukcji TDI PD , jaką miałem okazję ujeżdżać przez pare miesięcy , reakcja na gaz była bardzo żywa(bardziej niż w stilo JTD). Niemniej jednak JTD czasem trafia w moment ,kiedy musi się chwilkę "zastanowić". Zazwyczaj mam tak kiedy chcę dynamicznie przyśpieszyć i włączyć się do ruchu. Wydaje mi się ,że robiłem błąd,bo miałem obroty poniżej 1700. Po zdobyciu doświadczenia nauczyłem się już jeździć mi się wydaje ,ze TTTM z tym gazem. A co do sprzęgła - to baaaardzo szybko mi łapie. Ledwo oderwe nogę i już robi mi "kangura" Troche mnie to wkurza i szukam sposobu na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 > a dało by się ten jałowy skok zlikwidować A czy nie ma tam jakieś śrubki pełniącej role odboju o który opiera się pedał po całkowitym jego puszczeniu, która dało by się podkręcić...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dejotgrzes Napisano 10 Września 2009 Udostępnij Napisano 10 Września 2009 Ja mam to samo, TTTM i koniec . Wydaje mi sie ze wszystkie STilo w mniejszym lub wiekszym stopniu to mają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 11 Września 2009 Udostępnij Napisano 11 Września 2009 Zgadza się. Niestety TTTM. A co do sprzęgła to mi łapie bardzo wysoko, ale podobno już się kończy i to jest powodem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piranna Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Wydaje mi się, że ścieżki w potencjometrze mogą już być wytarte w okolicy biegu jałowego. Początek wciskania pedału nie powoduje wzrostu rezystancji więc auto nie przyspiesza. Zmierzyłem rezystancję na stykach w gnieździe pedału (załącznik). Jeżeli ktoś może ocenić czy jest prawidłowa proszę o informację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARKOOO Napisano 18 Listopada 2010 Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 > Wydaje mi się, że ścieżki w potencjometrze mogą już być wytarte w okolicy biegu jałowego. Początek > wciskania pedału nie powoduje wzrostu rezystancji więc auto nie przyspiesza. Zmierzyłem > rezystancję na stykach w gnieździe pedału (załącznik). Jeżeli ktoś może ocenić czy jest > prawidłowa proszę o informację. Z tego co napisałeś wynika, że po wytartej ścieżce (cisza) nagle trafia na inny opór który jest przypisany jakieś wartości wciśnięcia pedału gazu. Czyli gwałtowne uderzenie w pedał przyśpieszenia. czy komputer brałby na to poprawkę łagodnie dodawał gazu mimo gwałtownej zmianie oporu A czy pedał nie wybił jakiegoś odbojnika i cofa się poza zakres pracy rezystora Luzu u mnie chyba nie ma - bo nie stwierdziłem, do tej pory takiego faktu - ale po tym poście zacznę się doszukiwać i powiem czy jest czy go niema. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekWolf Napisano 18 Listopada 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Listopada 2010 Sprawdzałem u mnie FES i ELM 1.3. Po wciśnięciu pedału nawet 1 mm następuje procentowy przyrost wartości ( czyli prawidłowo ) obroty jednak zwiększają się od ok 3 procent i stąd ta dziura. Dalej głupi jestem jak byłem, bo nie wiem jak to wyeliminować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.