djb Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 jest cos takiego jak minimalna grubosc tarcz w samochodach, chcialbym wiedziec jak to jest w pandzie, moze w jakiejs ksiazce dot. napraw jest taka wartosc (wiem tylko tyle ze nowe maja 9,2mm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Tak na szybko: * Średnica 240 mm * Grubość nominalna tarczy hamulcowej 11 mm * Tarcza hamulcowa niewentylowana * Ilość otworów: 4 * Minimalna grubość 9,2 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 3 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > Tak na szybko: > * Średnica 240 mm > * Grubość nominalna tarczy hamulcowej 11 mm > * Tarcza hamulcowa niewentylowana > * Ilość otworów: 4 > * Minimalna grubość 9,2 mm aha, thx http://www.allegro.pl/item734819673_tarcze_klocki_hamulcowe_cinquecento_seicento_panda.html a co tym myslicie?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekgdy Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > aha, thx > http://www.allegro.pl/item734819673_tarcze_klocki_hamulcowe_cinquecento_seicento_panda.html > a co tym myslicie?? Po pierwsze bardzo tanie Po drugie to jakies "no name" Nie sądzę, żebys był z tego zakupu zadowlony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adales Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > Po drugie to jakies "no name" skąd taki wniosek? widać po tarczach czy cuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 Tarcze oryginalne fiatowskie czyli ok! a klocki to nie wiem co to za firma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adales Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > Tarcze oryginalne fiatowskie czyli ok! a klocki to nie wiem co to za > firma no właśnie widzę, że fiatowskie oryginały dlatego pytam po czym wywnioskował, że szmelc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > Po pierwsze bardzo tanie > Po drugie to jakies "no name" to originali ricambi w ASO koszt ok 44-50 pln sztuka a klocki rzeczywiście no name -polecam TRW lucasa - koszt ok 50 pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emem Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 A tak się podepnę - bo jak rozumiem do mj-a klocki są inne? Ktoś coś jest w stanie konkretnego wskazać w rozsądnej cenie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 jak chcesz to mam mikody tuningowe nowe do zbycia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netka1 Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > jak chcesz to mam mikody tuningowe nowe do zbycia Ale do m-jeta chyba nie podejdą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 3 Października 2009 Udostępnij Napisano 3 Października 2009 > Ale do m-jeta chyba nie podejdą... mj ma większe i wentylowane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Października 2009 Udostępnij Napisano 4 Października 2009 > Tarcze oryginalne fiatowskie czyli ok! a klocki to nie wiem co to za > firma W mojej Pandzie fabryczne tarcze po 15 tys. mają większy rant niż W Lanosie po 100! Nie czepiam się, bo mają prawo , przytaczam to tylko jako ciekawostkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 4 Października 2009 Udostępnij Napisano 4 Października 2009 > W mojej Pandzie fabryczne tarcze po 15 tys. mają większy rant niż W > Lanosie po 100! Nie czepiam się, bo mają prawo , przytaczam to > tylko jako ciekawostkę. Zależy od stylu jazdy w P2fl mam jeszcze fabryczne-przebieg 107kkm, w Pandzie mam ATE i 27kkm przebiegu , a rant tej samej głębokości jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 4 Października 2009 Udostępnij Napisano 4 Października 2009 > Zależy od stylu jazdy To fakt - Pandą jeździ żona, a ma metodę "zerojedynkową" czyli gaz/hamulec/gaz/hamulec . Jednak muszę przyznać, że w Pandzie hamulce są "brzytwa" jak na dosyć ciężkie auto i liche hamulce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 4 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2009 czy przy zamawianiu tarcz ma to zwiazek ze panda ma ABS i ze to van?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > czy przy zamawianiu tarcz ma to zwiazek ze panda ma ABS i ze to van?? nie- tylko wersja 4x4, 100 HP i MJ mają inne tarcze z przodu- większej średnicy i wentylowane natomiast tarcze lite przednie od wersji 1.1 i 1.2 pasują do pandy 100 HP oraz 4x4 do tyłu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > nie- tylko wersja 4x4, 100 HP i MJ mają inne tarcze z przodu- > większej średnicy i wentylowane > natomiast tarcze lite przednie od wersji 1.1 i 1.2 pasują do pandy > 100 HP oraz 4x4 do tyłu A bębny w pandach z tyłu to średnio ile wytrzmują? Mam plan po zajechaniu bębnów wsadzić lite z przodu na tył a do przodu albo z M-jet albo ze 100HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 U mnie przy przebiegu 100 tyś szczęki były do wyrzucenia. Bębny też wymieniłem bo tragicznie wyglądały. Z tego co wiem to nie wsadzisz na tył tarcz, musisz wymienić belke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 Z tego co wiem to nie > wsadzisz na tył tarcz, musisz wymienić belke. bzdura! - juz zrobiłem rozpoznanie- belka jest identyczna w wersji 100Hp jak i zwykłej różnica tylko w systemie hamulcowym - wymieniasz kotwy w belce i po sprawie ( o ile pamiętam odkręcasz 4 śruby 19-stki od belki i masz cały moduł hamulcowy wraz z piastą zdemontowany- prawdopodobnie trzeba będzie wymienić także linki hamulca ręcznego) oczywiście wyjątkiem tu jest wersja 4x4 która nie ma z tyłu belki tylko niezależnie zawieszenie oparte na dwóch wahaczach ( wiadomo- napęd 4x4) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hulajnoga10 Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 ooo na przyszły rok trzeba będzie nad tym pomyśleć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > ooo na przyszły rok trzeba będzie nad tym pomyśleć mam na oku kompletną belkę do 100 Hp- praktycznie nówka za ok 200-250 pln muszę pomyśleć- taniej mi wyjdzie niż kolejny komplet tarcz i klocków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bartek0000 Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > Tak na szybko: > * Średnica 240 mm > * Grubość nominalna tarczy hamulcowej 11 mm > * Tarcza hamulcowa niewentylowana > * Ilość otworów: 4 > * Minimalna grubość 9,2 mm Witam W książce "sam naprawiam Punto II" Podają że: średnica 240 mm Grubość znamionowa tarczy hamulcowej 11 mm Grubość po szlifowaniu 9,2 mm Grubość minimalna 7,5 mm Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 5 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > Witam > W książce "sam naprawiam Punto II" > Podają że: > średnica 240 mm > Grubość znamionowa tarczy hamulcowej 11 mm > Grubość po szlifowaniu 9,2 mm > Grubość minimalna 7,5 mm > Pozdrawiam o, ciekawe, dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > A bębny w pandach z tyłu to średnio ile wytrzmują? Mam plan po > zajechaniu bębnów wsadzić lite z przodu na tył a do przodu albo > z M-jet albo ze 100HP 100 kkm wytrzymaly i tylko dlatego tak malo ze zjechalem okladziny za mocno i darlem szczeka po bebnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > 100 kkm wytrzymaly i tylko dlatego tak malo ze zjechalem okladziny za > mocno i darlem szczeka po bebnie ok wporzo rozumiem a jak to sie kształtuje cenowo nowy bęben cały. Oraz jaki orientacyjny byłby koszt piasty pod tarcze ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > 100 kkm wytrzymaly i tylko dlatego tak malo ze zjechalem okladziny za > mocno i darlem szczeka po bebnie U mnie dzisiaj po 134 tkm okładziny odpadły od szczęki. Nie były jeszcze mocno zdarte, chyba ze starości się rozleciały. Jedyny plus taki, że koło zablokowało mi przy prędkości 5 km/h a nie 105. Koszt kompletu szczęk i bębnów: 200 zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rejmi Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > ok wporzo rozumiem a jak to sie kształtuje cenowo nowy bęben cały. > Oraz jaki orientacyjny byłby koszt piasty pod tarcze ? z piastami tymi to nie wiem nowe bebny szczeki cylinderki oraz robocizna - 400 z kawaleczkiem o ile dobrze pamietam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lanca Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 Ok dziekuje to jeszcze mam czasu a czasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Witam > W książce "sam naprawiam Punto II" > Podają że: > średnica 240 mm > Grubość znamionowa tarczy hamulcowej 11 mm > Grubość po szlifowaniu 9,2 mm > Grubość minimalna 7,5 mm > Pozdrawiam Hmm, nie wiem, czy 7,5mm to nie jest za mała wartość dla tarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Hmm, nie wiem, czy 7,5mm to nie jest za mała wartość dla tarczy cienko, fakt, jak po 40zł za tarcze u mnie w serwisie to sobie wymienie , mam juz 180 000 najechane na tych tarczach i okolo tyle wlasnie mam grubosci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > cienko, fakt, jak po 40zł za tarcze u mnie w serwisie to sobie > wymienie , mam juz 180 000 najechane na tych tarczach i okolo > tyle wlasnie mam grubosci To czas najwyższy wymienić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > cienko, fakt, jak po 40zł za tarcze u mnie w serwisie to sobie > wymienie , mam juz 180 000 najechane na tych tarczach i okolo > tyle wlasnie mam grubosci no to proponuję jeszcze kolejne 180 000 i jeszcze jak znalazł na brzytwę będzie! nie wiem czy wiesz ale igrasz ze śmiercią jeżdżąc samochodem z takimi hamulcami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netka1 Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > A bębny w pandach z tyłu to średnio ile wytrzmują? Mam plan po > zajechaniu bębnów wsadzić lite z przodu na tył a do przodu albo > z M-jet albo ze 100HP Mnie na przeglądzie przy 80kkm czyścili bębny i szczęki. Pan w ASO stwierdził że starczą na drugie tyle. Na razie 111kkm i wszystko OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > no to proponuję jeszcze kolejne 180 000 i jeszcze jak znalazł na > brzytwę będzie! > nie wiem czy wiesz ale igrasz ze śmiercią jeżdżąc samochodem z takimi > hamulcami bez przesady, samochod glownie lata w trasie gdzie sie uzywa malo hamulcow, a grubosc jest okolo 7-8mm, zreszta i tak wymieniam juz na dniach p.s. inna panda w mojej firmie gania juz 205 000 z tarczami wygladajacymi jak fala, o to dopiero jest igranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > bez przesady, samochod glownie lata w trasie gdzie sie uzywa malo > hamulcow, a grubosc jest okolo 7-8mm, zreszta i tak wymieniam > juz na dniach powiem Ci tak- wystarczy że raz czy dwa wyskoczy ci ktoś w trasie i nie daj Boże pękła by tarcza to pozamiatane z całym szacunkiem ale układ hamulcowy to najważniejszy element samochodu a dla mnie kierowca który ma świadomość jazdy z niesprawnym/ niepewnym układem hamulcowym jest potencjalnym zabójcą wiesz - powiem tak- miałem okazję wielokrotnie podróżować po autostradach no i 4-5 hamowań z prędkości rzędu 160-170 km/h przed ciężarówka i za 6 razem nie masz czym hamować- i to w sprawnym układzie hamulcowym- teraz wyhamuj tak swoim samochodem- po którym hamowaniu będzie zonk? > p.s. inna panda w mojej firmie gania juz 205 000 z tarczami > wygladajacymi jak fala, o to dopiero jest igranie zwichrowane tarcze wpływają przede wszystkim na szybkość zużycia zawieszenia i dyskomfort spowodowany wibracjami natomiast jazda z cienkimi tarczami grozi jej pęknięciem w czasie jazdy BTW no fajną masz firmę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djb Napisano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > powiem Ci tak- wystarczy że raz czy dwa wyskoczy ci ktoś w trasie i > nie daj Boże pękła by tarcza to pozamiatane > z całym szacunkiem ale układ hamulcowy to najważniejszy element > samochodu a dla mnie kierowca który ma świadomość jazdy z > niesprawnym/ niepewnym układem hamulcowym jest potencjalnym > zabójcą > wiesz - powiem tak- miałem okazję wielokrotnie podróżować po > autostradach no i 4-5 hamowań z prędkości rzędu 160-170 km/h > przed ciężarówka i za 6 razem nie masz czym hamować- i to w > sprawnym układzie hamulcowym- teraz wyhamuj tak swoim > samochodem- po którym hamowaniu będzie zonk? > zwichrowane tarcze wpływają przede wszystkim na szybkość zużycia > zawieszenia i dyskomfort spowodowany wibracjami natomiast jazda > z cienkimi tarczami grozi jej pęknięciem w czasie jazdy > BTW > no fajną masz firmę! tarcze ktore nie sa wentylowane tak szybko nie pekna, nie tyle zwichrowane ma druga panda co nierowna powierzchnia na tarczach (grubosc ma jeszcze mniejsza niz ja na bank), zle sie wyrazilem, 170kmh to nie wiem czy tyle panda idzie, ja jechalem maxymalnie 150, z wiatrem i przy zupelnie pustej drodze, normalnie jezdze ostroznie okolo 100kmh, a firma pod tym wzgledem rzeczywiscie do kitu, racja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZbychuM Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > wiesz - powiem tak- miałem okazję wielokrotnie podróżować po > autostradach no i 4-5 hamowań z prędkości rzędu 160-170 km/h Jeśli ktoś podróżuje Pandą z takimi prędkościami to jest zabójcą i nie ważne jakie ma tam tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Jeśli ktoś podróżuje Pandą z takimi prędkościami to jest zabójcą i > nie ważne jakie ma tam tarcze. no tak czyli na niemieckich autostradach jeżdżą sami samobójcy także w Pandach! rozwiń temat kolego bo dobrze się zapowiada a i tak na marginesie weź zerknij w dane techniczne oraz poprawkę na przekłamania licznika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sdss Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 Mniej wiecj przebieg 100tyś = wymiana średnio?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krrogul Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Jeśli ktoś podróżuje Pandą z takimi prędkościami to jest zabójcą i > nie ważne jakie ma tam tarcze. Zgadzam sie jadąc na autostradzie czy innej drodze 150 czy 160 km/h to kazdy potrafi ( pandą to ciezko w polscie takimi predkosciami "podrozowac"...) ale nie kazdy potrafi zareagowac w sytuacji gdy cos sie pojawi na drodze... wtedy bywa troche za pozno... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dareek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Zgadzam sie jadąc na autostradzie czy innej drodze 150 czy 160 km/h > to kazdy potrafi ( pandą to ciezko w polscie takimi predkosciami > "podrozowac"...) ale nie kazdy potrafi zareagowac w sytuacji > gdy cos sie pojawi na drodze... wtedy bywa troche za pozno... dlatego napisałem że jak chce się podróżować z takimi prędkościami - oczywiście w odpowiednich warunkach drogowych- i to niezależnie czy to panda czy inny samochód pasowałoby mieć sprawny i pewny układ hamulcowy a nie tarcze w kształcie "fali Dunaju", zjechane do blachy klocki itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Jeśli ktoś podróżuje Pandą z takimi prędkościami to jest zabójcą i > nie ważne jakie ma tam tarcze. Coś nie na temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Jeśli ktoś podróżuje Pandą z takimi prędkościami to jest zabójcą i > nie ważne jakie ma tam tarcze. no tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekagus Napisano 9 Października 2009 Udostępnij Napisano 9 Października 2009 A mi po 65 tys powiedziały papa tarcze. Klocki sa jeszcze dość całkiem, za to na tarczach zrobiła się jakaś narośl i to ona powoduje drgania jednego z kół, Nie zawieszenie jak wczesniej myślałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emem Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 > A mi po 65 tys powiedziały papa tarcze. > Klocki sa jeszcze dość całkiem, za to na tarczach zrobiła się jakaś > narośl i to ona powoduje drgania jednego z kół, > Nie zawieszenie jak wczesniej myślałem. U mnie to samo - ponieważ nikt mi nie odpowiedział co kupić (;p) pojechałem do warsztat i wszystko załatwili. Co ciekawe po 62k klocki do wymiany (ale od biedy by jeszcze pojeździły), za to tarcze na skraju używalności. Żeby klocki były twardsze od tarcz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
netka1 Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 Ciekawe jest to co piszesz. A te tarcze to oryginalne czy jakieś zamienniki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emem Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 > Ciekawe jest to co piszesz. A te tarcze to oryginalne czy jakieś > zamienniki? Mam pełną dokumentację auta (wszystkie kwity z ASO, łącznie z kwitami na zmiany opon) i wychodzi, że od nowości klocki+tarcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PAFcioKRAK Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 > Ciekawe jest to co piszesz. A te tarcze to oryginalne czy jakieś > zamienniki? Ja wczoraj wymienilem tarcze oryginalne po 35 kkm. I tarcze i kolcki byly jak najbardziej ok jesli chodzi o grubosc. Tyle ze lewa tarcza miala przy hm.. osi wlasnie takie, mozna powiedziec narosle i ostro bilo przy hamowaniu tak z predkosci ok. 100 km/h. A powod "narosli" to wada ponoc wada materialu, lekkie przegrzanie i zmoczenie i tarcza powiedziala papa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czerwos Napisano 11 Października 2009 Udostępnij Napisano 11 Października 2009 > Ja wczoraj wymienilem tarcze oryginalne po 35 kkm. I tarcze i kolcki > byly jak najbardziej ok jesli chodzi o grubosc. A nie dało się przetoczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.