Skocz do zawartości

Kto z was ma zagazowany silnik 1,6 16v


oxy999

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie kto posiada instalacje LPG w swoim cacku i może coś mi podpowiedzieć... bo się zastanawiam nad założeniem...

myślicie że się opłaca? jak to wpłynie na silnik?

stara generacja druga czy nowa sekwencja?

ile was kosztowała instalacja i ile wam pali gazu?

wypowiedzcie się... smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam instalke II gen, smiga dobrze od 7 lat, pali ok 10l po miescie, w trasie 8-9

kumpel ma tez 1.6 i założył ostatnio sekwencje, wychodzi mu po miescie w granicach 9l/100, ale znowu trzeba doliczyc wiecej paliwa, bo na gaz przełącza sie jak osiagnie temp 70 st, z tym ze znowu silnik lepiej kręci

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak będziesz zakładał instalację LPG, to pamiętaj, że 1,6 nie zadowala się byle jakimi ISKRAMI czy JANMORAMI.

świece NGK BKR6EKC + kable MM lub NGK + czysty filtr powietrza.

poza tym u mnie II generacja śmigała super: trasa 8-8,5, miasto nawet 12-13

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a do 1,2 8v co polecanie. sekwencyjny ?

nie ma sensu, lepiej II gen

> na codzien jezdze po jakies 5 - 6 km w jedna strone i w weekendy oczywiscie wiecej deczko

to nie opłaca sie zakładać na takie przebiegi

minimalny dzienny przebieg przy którym sie opłaca to 20 km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kryzys Panie, kryzys

wszyscy zasłaniają sie kryzysem, a to jedna wielka ściema

po prostu jazda na gazie wychodzi bardzo tanio, a jak sie robi duzo km to tym bardziej

przykładowo ja wydaje miesiecznie na gaz ok 250-300 zł, jakbym miał jezdzic na benie wydawałbym w granicach 550-600

opłaca sie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja Ci powiem jedno jak już jesteś zdesperowany aby zakładać gaz

> to dołóż te 500-600zł i zakładaj sekwencję

> a czujnik temp niech ci ustawi na 30 stopni

sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji 270751858-jezyk.gif i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wypadający zapłon to nie jest domena nowych kabli...

szanuję Twoje doświadczenie w tym względzie waytogo.gif

niestety za równo posty z AK jak i AC w tym temacie potwierdzają jedno: prawidłowo wyregulowana instalacja LPG, sprawne cewki WN + strzały w filtr = wymiana elektryki na świece + kable wyżej opisane. na 99% problemy strzałów ustępują

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a później BUM w filtr powietrza i szukanie dziury w całym.

jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą

w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke antywybuchową i problem ustąpi

jak napisałem, nie zawsze jest to regułą, bo jakby nie patrzeć to kable i świece są bardzo ważne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz - można do 1,6 założyć II generację, dobrze ją wyregulować, założyć kable i świece co pisałem i nie zakładać ŻADNYCH klapek antywybuchowych i cudów na kiju z filtrem powietrza I WSZYTKO DZIAŁA POPRAWNIE.

oczywiście, że zabezpieczenie powinno być ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą

> w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke

> antywybuchową i problem ustąpi

A ta klapka to ma skuteczność podobną jak kratka wentylacyjna w pomieszczeniu, w którym nastąpił wybuch gazu no.gif Ogólnie pic na wodę. Jedyny sens miałoby ewentualnie zastąpienie zatrzasków na obudowie jakimiś sprężynkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika...

Butle ładuj w koło otrzymasz bardziej praktyczny bagażnik. Stacji benzynowych z gazem jest od groma więc to już chyba nie mam potrzeby ładować do bagażnika 60 czy 80 litrówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak w temacie kto posiada instalacje LPG w swoim cacku i może coś mi

> podpowiedzieć... bo się zastanawiam nad założeniem...

> myślicie że się opłaca? jak to wpłynie na silnik?

> stara generacja druga czy nowa sekwencja?

> ile was kosztowała instalacja i ile wam pali gazu?

> wypowiedzcie się...

Zagazowałem swoją sienkę z takim silnikiem cztery lata temu, wtedy II gen. kosztowała 2000. Gaziarza mam dobrego, wszystko dobrze wyregulował. Jeżdżę do niego tylko na przeglądy co 10000 km. Zero problemów, gdy niekiedy przeglądam kącik gazowy to włos mi sie jeży na głowie jakie tam ludziska maja problemy. Na trasie ok. 9 litrów (nie bawie się w żadne oszczędzanie - mam mieć przyjemność z jazdy), na mieście 12 z groszem. Na gaz przełącza się gdy płyn osiągnie 25 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji

> i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika...

Ja mam w kole (chyba ma coś koło 40 litrów). Stacji od groma, koło w pokrowcu i od biedy można rzucić do środka auta gdy potrzebny cały bagaznik a gdy dasz większą butlę do bagaznika to zostanie małe pole manewru. Wiem że gdy jeżdże po mieście to mam tankowac co max 250 km, ma trasie co ok. 330 km, a gdy pomykam na wczasy z przyczepą to co 220 km. Ot i cała filozofia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą

> w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke

> antywybuchową i problem ustąpi

> jak napisałem, nie zawsze jest to regułą, bo jakby nie patrzeć to

> kable i świece są bardzo ważne

A dlaczego na puche filtra? Ja mam taką gumkę na metalowym elemencie wmontowanym na rurze między filtrem a przepustnicą. Walnęło to tylko raz podczas regulacji w trakcie montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę niesmiało zapytam : a próbowaliście zasilać silnik

> wodortlenkiem (HHO)? Prosta instalacja , wodór z wody wytwarzany

> z odpowiedniego generatorka.

> http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022013.html

Mnie wystarczy to co mam. dwa źródła zasilania, na cholerę mi jeszcze kolejne? smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To ja wolę swoją 40litrową w kole i wieksze pole manewru.

Ja mam butle w bagazniku ale juz tam byla jak kupilem sienolota. Wczesniej w Tipochodzie mialem butle w kole i fakt trzeba czesciej tankowac, ale moim zdaniem jest wygodniej.

W sienolocie juz mialem kilka razy problem, ze nie moglem przewiezc czegos dluzszego frown.gif

Gdybym sam zakladal to butla w miejsc kola zapasowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak dasz w koło, to bedziesz tankował 2 albo 3 razy w tygodniu...

> masz wielki bagaznik to zasadz przynajmniej 60l

nie zgodze się z tobą ja mam w kole butle 40L gazu wchodzi 35 L na ponad 300 km starcza myśle że jednak 2 razy zatankować gaz bardziej się opłaca niż mieć mniejszy bagażnik i w przypadku chęci przewiezienia pralki czy lodówki żałować wyboru ? tym bardziej że oxy ma Palio confused.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie zgodze się z tobą ja mam w kole butle 40L gazu wchodzi 35 L na

> ponad 300 km starcza myśle że jednak 2 razy zatankować gaz

> bardziej się opłaca niż mieć mniejszy bagażnik i w przypadku

> chęci przewiezienia pralki czy lodówki żałować wyboru ? tym

> bardziej że oxy ma Palio

będzie w kole... smile.gif syfu się tam nazbiera ale trudno... karcherem opłukam raz na jakiś czas... smile.gif

ma ktoś pomysł gdzie zamontować korek od wlewu? ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.