oxy999 Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 jak w temacie kto posiada instalacje LPG w swoim cacku i może coś mi podpowiedzieć... bo się zastanawiam nad założeniem... myślicie że się opłaca? jak to wpłynie na silnik? stara generacja druga czy nowa sekwencja? ile was kosztowała instalacja i ile wam pali gazu? wypowiedzcie się... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aRtiDG Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 ty i gaz ? zawsze byłeś przeciw ja mam hienę w gazie w 2 generacji smiga całkiem dobrze nie mam problemu z niczym ale jeżeli mam ci polecić instalacje to zakładaj od razu sekwencje koszt myśle że około 1800-2500 zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 mam instalke II gen, smiga dobrze od 7 lat, pali ok 10l po miescie, w trasie 8-9 kumpel ma tez 1.6 i założył ostatnio sekwencje, wychodzi mu po miescie w granicach 9l/100, ale znowu trzeba doliczyc wiecej paliwa, bo na gaz przełącza sie jak osiagnie temp 70 st, z tym ze znowu silnik lepiej kręci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sienolot Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 > ty i gaz ? zawsze byłeś przeciw Kryzys Panie, kryzys Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 jak będziesz zakładał instalację LPG, to pamiętaj, że 1,6 nie zadowala się byle jakimi ISKRAMI czy JANMORAMI. świece NGK BKR6EKC + kable MM lub NGK + czysty filtr powietrza. poza tym u mnie II generacja śmigała super: trasa 8-8,5, miasto nawet 12-13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 a do 1,2 8v co polecanie. sekwencyjny ? tez zaczynam chodzic z zamiarem gazowania a niechce sie w cos pierdyknac. Na codzien jezdze po jakies 5 - 6 km w jedna strone i w weekendy oczywiscie wiecej deczko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 5 Października 2009 Udostępnij Napisano 5 Października 2009 sekwencja w 1,2 8V to przerost formy nad treścią. wystarczy II generacja. a jak tam mało km robisz, to pomyśl ile się to będzie zwracać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > a do 1,2 8v co polecanie. sekwencyjny ? nie ma sensu, lepiej II gen > na codzien jezdze po jakies 5 - 6 km w jedna strone i w weekendy oczywiscie wiecej deczko to nie opłaca sie zakładać na takie przebiegi minimalny dzienny przebieg przy którym sie opłaca to 20 km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Kryzys Panie, kryzys wszyscy zasłaniają sie kryzysem, a to jedna wielka ściema po prostu jazda na gazie wychodzi bardzo tanio, a jak sie robi duzo km to tym bardziej przykładowo ja wydaje miesiecznie na gaz ok 250-300 zł, jakbym miał jezdzic na benie wydawałbym w granicach 550-600 opłaca sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rexio Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 odcinki do 6 km ale nie przez cały dzien 6 km. W ciagu dnia to i 30 wyjdzie. A II generacja to co to wogole i ile pi razy oko może kosztowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 jezeli 30 km Ci na dzien wychodzi to zakładaj bez dwóch zdan II gen to prostsza instalka, do 16V troche lipna, ale do 8V moze byc jak najbardziej koszt u mnie 1600 zł (wczoraj pytałem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxy999 Napisano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2009 20 tysiaków rocznie robię... jak założę gaz to pewnie 30 albo i nawet 40 będzie... wiec mi się bardziej będzie opłacać... cento a sekwencja ile u Ciebie kosztuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 ja robie ok 12 tys rocznie i mi sie bardzo opłaca sekwencja 2.400, z tym ze firma bardzo solidna, w mniej solidnej 2.100 w siewierzu zakładaja za 1899- mój sąsiad ostatnio tam założył, ale za wczesnie zeby sie wypowiadac co do działania tej instalki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 Ja Ci powiem jedno jak już jesteś zdesperowany aby zakładać gaz to dołóż te 500-600zł i zakładaj sekwencję a czujnik temp niech ci ustawi na 30 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxy999 Napisano 6 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > Ja Ci powiem jedno jak już jesteś zdesperowany aby zakładać gaz > to dołóż te 500-600zł i zakładaj sekwencję > a czujnik temp niech ci ustawi na 30 stopni sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika... jak dasz w koło, to bedziesz tankował 2 albo 3 razy w tygodniu... masz wielki bagaznik to zasadz przynajmniej 60l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > jak będziesz zakładał instalację LPG, to pamiętaj, że 1,6 nie > zadowala się byle jakimi ISKRAMI czy JANMORAMI. > świece NGK BKR6EKC + kable MM lub NGK + czysty filtr powietrza. zadowala się spokojnie każdymi kablami... nie trzeba wydziwiać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > zadowala się spokojnie każdymi kablami... nie trzeba wydziwiać... yhy... a później BUM w filtr powietrza i szukanie dziury w całym. znamy to znamy i m.in. ISKIER i JANMORÓW tutaj nie polecamy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > yhy... > a później BUM w filtr powietrza i szukanie dziury w całym. > znamy to znamy i m.in. ISKIER i JANMORÓW tutaj nie polecamy wypadający zapłon to nie jest domena nowych kabli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 6 Października 2009 Udostępnij Napisano 6 Października 2009 > wypadający zapłon to nie jest domena nowych kabli... szanuję Twoje doświadczenie w tym względzie niestety za równo posty z AK jak i AC w tym temacie potwierdzają jedno: prawidłowo wyregulowana instalacja LPG, sprawne cewki WN + strzały w filtr = wymiana elektryki na świece + kable wyżej opisane. na 99% problemy strzałów ustępują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > a później BUM w filtr powietrza i szukanie dziury w całym. jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke antywybuchową i problem ustąpi jak napisałem, nie zawsze jest to regułą, bo jakby nie patrzeć to kable i świece są bardzo ważne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrarek Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 a wiesz - można do 1,6 założyć II generację, dobrze ją wyregulować, założyć kable i świece co pisałem i nie zakładać ŻADNYCH klapek antywybuchowych i cudów na kiju z filtrem powietrza I WSZYTKO DZIAŁA POPRAWNIE. oczywiście, że zabezpieczenie powinno być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą > w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke > antywybuchową i problem ustąpi A ta klapka to ma skuteczność podobną jak kratka wentylacyjna w pomieszczeniu, w którym nastąpił wybuch gazu Ogólnie pic na wodę. Jedyny sens miałoby ewentualnie zastąpienie zatrzasków na obudowie jakimiś sprężynkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zachary76 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > zadowala się spokojnie każdymi kablami... nie trzeba wydziwiać... Niestety w własnego doświadczenia wiem że byle czym nie da się zadowolić. Kable tylko NGK ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zachary76 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika... Butle ładuj w koło otrzymasz bardziej praktyczny bagażnik. Stacji benzynowych z gazem jest od groma więc to już chyba nie mam potrzeby ładować do bagażnika 60 czy 80 litrówki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxy999 Napisano 7 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Butle ładuj w koło otrzymasz bardziej praktyczny bagażnik. Stacji > benzynowych z gazem jest od groma więc to już chyba nie mam > potrzeby ładować do bagażnika 60 czy 80 litrówki. a Ty masz zagazowaną szesnastke? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
patre Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Niestety w własnego doświadczenia wiem że byle czym nie da się > zadowolić. > Kable tylko NGK ! zatem mamy zupełnie różne doświadczenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nikt-znany Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 150kkm na instalce Lovato IIgen. Swiece zwykle iskry, kable WN nieznane (i w sumie dosc rzadko zmieniane). Zadnych wybuchów i innych niespodziewanek. Siena 1.6 16V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > jak w temacie kto posiada instalacje LPG w swoim cacku i może coś mi > podpowiedzieć... bo się zastanawiam nad założeniem... > myślicie że się opłaca? jak to wpłynie na silnik? > stara generacja druga czy nowa sekwencja? > ile was kosztowała instalacja i ile wam pali gazu? > wypowiedzcie się... Zagazowałem swoją sienkę z takim silnikiem cztery lata temu, wtedy II gen. kosztowała 2000. Gaziarza mam dobrego, wszystko dobrze wyregulował. Jeżdżę do niego tylko na przeglądy co 10000 km. Zero problemów, gdy niekiedy przeglądam kącik gazowy to włos mi sie jeży na głowie jakie tam ludziska maja problemy. Na trasie ok. 9 litrów (nie bawie się w żadne oszczędzanie - mam mieć przyjemność z jazdy), na mieście 12 z groszem. Na gaz przełącza się gdy płyn osiągnie 25 stopni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > sekwencja to już wiem... teraz stoję przed wyborem firmy instalacji > i myślę czy dać w butle w koło... czy większą do bagażnika... Ja mam w kole (chyba ma coś koło 40 litrów). Stacji od groma, koło w pokrowcu i od biedy można rzucić do środka auta gdy potrzebny cały bagaznik a gdy dasz większą butlę do bagaznika to zostanie małe pole manewru. Wiem że gdy jeżdże po mieście to mam tankowac co max 250 km, ma trasie co ok. 330 km, a gdy pomykam na wczasy z przyczepą to co 220 km. Ot i cała filozofia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > jest tak, ale... nie zawsze jest to regułą > w instalce II gen, trzeba założyć na puche filtra powietrza, klapke > antywybuchową i problem ustąpi > jak napisałem, nie zawsze jest to regułą, bo jakby nie patrzeć to > kable i świece są bardzo ważne A dlaczego na puche filtra? Ja mam taką gumkę na metalowym elemencie wmontowanym na rurze między filtrem a przepustnicą. Walnęło to tylko raz podczas regulacji w trakcie montażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 Trochę niesmiało zapytam : a próbowaliście zasilać silnik wodortlenkiem (HHO)? Prosta instalacja , wodór z wody wytwarzany z odpowiedniego generatorka. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022013.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Trochę niesmiało zapytam : a próbowaliście zasilać silnik > wodortlenkiem (HHO)? Prosta instalacja , wodór z wody wytwarzany > z odpowiedniego generatorka. > http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1022013.html Mnie wystarczy to co mam. dwa źródła zasilania, na cholerę mi jeszcze kolejne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Mnie wystarczy to co mam. dwa źródła zasilania, na cholerę mi > jeszcze kolejne? Oczywiście to zamiast gazu Zamontuj, zrób pomiary spalania i zdaj relację . jak się sprawdzi to sobie też taką instalacje zamontuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > jak dasz w koło, to bedziesz tankował 2 albo 3 razy w tygodniu... > masz wielki bagaznik to zasadz przynajmniej 60l i z Kombi się zrobi bagażnik jak w CC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > i z Kombi się zrobi bagażnik jak w CC Ja bym zasadził w miejsce zapasu.... tylko co z zapasaem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARCYK1 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Ja bym zasadził w miejsce zapasu.... tylko co z zapasaem? zapas wozisz w bagażniku w pokrowcu jak potrzebujesz całego bagażnika koło za fotel pasażera/kierowcy Ostatecznie zapas wywalasz z auta i kupujesz w sprayu " Naprawa koła " ,ale nie polecam:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Oczywiście to zamiast gazu Zamontuj, zrób pomiary spalania i zdaj > relację . jak się sprawdzi to sobie też taką instalacje > zamontuje Ja już nie jestem zdany tylko na benę, spróbuj Ty i napisz co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin44 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Ja już nie jestem zdany tylko na benę, spróbuj Ty i napisz co i jak. Hehe .... jakiś większy cwaniak się znalazl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > Ja już nie jestem zdany tylko na benę, spróbuj Ty i napisz co i jak. Hmm, pijesz do mnie czy do tego kto wpadł na ten pomysł? - kapitanzbik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > i z Kombi się zrobi bagażnik jak w CC bez przesady. ja nie mam kombi, butle 45 w bagazniku i jest w 3 d... miejsca jeszcze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > bez przesady. ja nie mam kombi, butle 45 w bagazniku i jest w 3 d... > miejsca jeszcze To ja wolę swoją 40litrową w kole i wieksze pole manewru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zachary76 Napisano 7 Października 2009 Udostępnij Napisano 7 Października 2009 > a Ty masz zagazowaną szesnastke? Tak, II-generacja choć jakbym miał to robić obecnie zdecydowałbym się na sekwencję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > To ja wolę swoją 40litrową w kole i wieksze pole manewru. przeciez wszystkie butle w koło mają 35l ja wiem, ze jak wyjdzie mi legalizacja butli, to zakładam 60 teraz, bo wkurza mnie tankowanie 2 razy w tygodniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zachary76 Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > przeciez wszystkie butle w koło mają 35l Moja ma 42 L Wchodzi do niej około 35 l gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dari0 Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > To ja wolę swoją 40litrową w kole i wieksze pole manewru. Ja mam butle w bagazniku ale juz tam byla jak kupilem sienolota. Wczesniej w Tipochodzie mialem butle w kole i fakt trzeba czesciej tankowac, ale moim zdaniem jest wygodniej. W sienolocie juz mialem kilka razy problem, ze nie moglem przewiezc czegos dluzszego Gdybym sam zakladal to butla w miejsc kola zapasowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olekk Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > przeciez wszystkie butle w koło mają 35l I tu Cię zaskoczę, zerknąłem w papiery - 44 litry, średnica 600 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aRtiDG Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > jak dasz w koło, to bedziesz tankował 2 albo 3 razy w tygodniu... > masz wielki bagaznik to zasadz przynajmniej 60l nie zgodze się z tobą ja mam w kole butle 40L gazu wchodzi 35 L na ponad 300 km starcza myśle że jednak 2 razy zatankować gaz bardziej się opłaca niż mieć mniejszy bagażnik i w przypadku chęci przewiezienia pralki czy lodówki żałować wyboru ? tym bardziej że oxy ma Palio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxy999 Napisano 8 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 8 Października 2009 > nie zgodze się z tobą ja mam w kole butle 40L gazu wchodzi 35 L na > ponad 300 km starcza myśle że jednak 2 razy zatankować gaz > bardziej się opłaca niż mieć mniejszy bagażnik i w przypadku > chęci przewiezienia pralki czy lodówki żałować wyboru ? tym > bardziej że oxy ma Palio będzie w kole... syfu się tam nazbiera ale trudno... karcherem opłukam raz na jakiś czas... ma ktoś pomysł gdzie zamontować korek od wlewu? ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 8 Października 2009 Udostępnij Napisano 8 Października 2009 lodowka i tak nie wejdzie, a takie rzeczy to dzisiaj przywożą na miejsce jak sie kupi pomimo tego, ze siena ma duzy bagaznik, jestem w stanie wiecej zapakowac do seicento jak złoże tylną kanape niz do sieny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.