Glaca Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 ...żeby był na widoku i na żywo pokazywał napięcie z sondy. Wiem, że domorośli elektronicy coś takiego klecą na diodach, może ktoś podrzucić materiały albo coś skrobnąć na ten temat? Zakres napięcia od 0 do 1v, powiedzmy 10 diod w szeregu i się zapalają po kolei im wyższe napięcie, tym więcej diod albo pojedynczo, każda dioda to inne napięcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > ...żeby był na widoku i na żywo pokazywał napięcie z sondy. > Wiem, że domorośli elektronicy coś takiego klecą na diodach, może > ktoś podrzucić materiały albo coś skrobnąć na ten temat? > Zakres napięcia od 0 do 1v, powiedzmy 10 diod w szeregu i się > zapalają po kolei im wyższe napięcie, tym więcej diod albo > pojedynczo, każda dioda to inne napięcie. miłej lektury elektroda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > miłej lektury elektroda Przemieliłem wątek i wszystkie z nim powiązane, ale o linijce diodowej nie ma prawie ani słowa a wychyłowego hmmm chyba nie chcę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > miłej lektury elektroda Elektroda, a i owszem, ale chyba nie doczytales do czego kolega potrzebje voltomierza. Na elektrodzie to co Glaca potrzebuje wystepuje pod nazwa 'tester sondy lambda'. TUTAJ jest przyklad z uzyciem scalaka LM3914 - o ile sie nie myle, to sam kiedys wlasnie na nim oparlem domowej roboty tester - dzialal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jian Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Przemieliłem wątek i wszystkie z nim powiązane, ale o linijce > diodowej nie ma prawie ani słowa a wychyłowego hmmm chyba nie > chcę no to może dokładnie to co chcesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Elektroda, a i owszem, ale chyba nie doczytales do czego kolega > potrzebje voltomierza. > Na elektrodzie to co Glaca potrzebuje wystepuje pod nazwa 'tester > sondy lambda'. > TUTAJ jest przyklad z uzyciem scalaka LM3914 - o ile sie nie myle, > to sam kiedys wlasnie na nim oparlem domowej roboty tester - > dzialal O widzisz, czasem jedno słowo potrafi wiele zmienić Szukałem na wszelkie sposoby ale "testera" nie szukałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > O widzisz, czasem jedno słowo potrafi wiele zmienić Szukałem na > wszelkie sposoby ale "testera" nie szukałem Teraz lutownica w dlon i do dziela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazaque Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > ...żeby był na widoku i na żywo pokazywał napięcie z sondy. Mogę zapytać, do czego kierowcy jest potrzebna informacja o tym napięciu? Przynajmniej odczyt ciągły, bo okresowo można podłączyć zwykły multimetr żeby sprawdzić stan sondy, chociaz jej złe działanie i tak zasygnalizuje check. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Teraz lutownica w dlon i do dziela Teraz znając słowo klucz znalazłem na allegro gotowe rozwiązania, może zdecyduję się na jedną 3-kolorową diodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Mogę zapytać, do czego kierowcy jest potrzebna informacja o tym > napięciu? Przynajmniej odczyt ciągły, bo okresowo można > podłączyć zwykły multimetr żeby sprawdzić stan sondy, chociaz > jej złe działanie i tak zasygnalizuje check. Chodzi o to, że mam problemy z parownikiem od LPG i z jego regulacją. Pragnę uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem gazu i mam już dość wpinania się komputerem w złącze diagnostyczne w garażu albo miernikiem w sondę... Chcę znać skład mieszanki w warunkach drogowych w czasie jazdy i na tej podstawie regulować instalację. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Mogę zapytać, do czego kierowcy jest potrzebna informacja o tym > napięciu? Przynajmniej odczyt ciągły, bo okresowo można > podłączyć zwykły multimetr żeby sprawdzić stan sondy, chociaz > jej złe działanie i tak zasygnalizuje check. Nie wiem jak autor watku, ale w moim przypadku podpowiedz do odpowiedzi brzmi 'LPG' Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Mogę zapytać, do czego kierowcy jest potrzebna informacja o tym > napięciu? Przynajmniej odczyt ciągły, bo okresowo można > podłączyć zwykły multimetr żeby sprawdzić stan sondy, w jednym z aut mam wskaźnik AFR na stałe na desce rozdzielczej z tym, że nie jestem zwolennikiem choinek, więc jest na jednej, trójkolorowej, diodzie a do czego? przy instalacji II generacji lubię mieć podgląd na skład mieszanki dawałem kiedyś na AK fotkę edit: o, znalazłem: > chociaz jej złe działanie i tak zasygnalizuje check. check zapala się przy spełnieniu kilku dodatkowych warunków (zależnie od auta) w niesprzyjających okolicznościach długo można jeździć z walniętą sondą bez checka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Nie wiem jak autor watku, ale w moim przypadku podpowiedz do > odpowiedzi brzmi 'LPG' Znalazłem coś takiego ale czy może mi ktoś wyjaśnić to zdanie: Quote: Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > w jednym z aut mam wskaźnik AFR na stałe na desce rozdzielczej > z tym, że nie jestem zwolennikiem choinek, więc jest na jednej, > trójkolorowej, diodzie > a do czego? > przy instalacji II generacji lubię mieć podgląd na skład mieszanki > dawałem kiedyś na AK fotkę > edit: o, znalazłem: > check zapala się przy spełnieniu kilku dodatkowych warunków (zależnie > od auta) > w niesprzyjających okolicznościach długo można jeździć z walniętą > sondą bez checka I chyba na to się zdecyduję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Znalazłem coś takiego ale czy może mi ktoś wyjaśnić to zdanie: > Quote: > Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej > mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik" nie podejmę się bierz sprawdzony układ od autokącikowicza: http://www.allegro.pl/item773784489_tester_afr_kontrolka_sondy_lambda.html identyczny działa u mnie od dawna a jak chcesz "linijkę", to inny kącikowicz produkuje i sprzedaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luccass Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Znalazłem coś takiego ale czy może mi ktoś wyjaśnić to zdanie: > Quote: > Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej > mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik" Jakos malo logicznie napisane. Moze chodzi o to, ze na podstawie wskazan diod ciezko okreslic dokladny sklad mieszanki. Ale to tylko moje przypuszczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > nie podejmę się > bierz sprawdzony układ od autokącikowicza: > http://www.allegro.pl/item773784489_tester_afr_kontrolka_sondy_lambda.html > identyczny działa u mnie od dawna > a jak chcesz "linijkę", to inny kącikowicz produkuje i sprzedaje W sumie to też nie pragnę choinki tylko żeby to działało, jeśli 3 kolory wystarczą to czemu nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > W sumie to też nie pragnę choinki tylko żeby to działało, jeśli 3 > kolory wystarczą to czemu nie. działa wystarczająco sprawnie, żeby zaobserwować nawet szybkie oscylacje napięcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Kontrolka oczywiście nie wskazuje rzeczywistego składu spalanej > mieszanki tylko poprawność pracy układu "sonda-sterownik" Kontrolka pokazuje zawartość tlenu w spalinach... pod warunkiem, że sonda jest sprawna. A i tak nie jest to pomiar dokładnie w określonych jednostkach, tylko informacja: ubogo, lub bogato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 Kiedyś któryś z kolegów z AK produkował takowe diodowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Kiedyś któryś z kolegów z AK produkował takowe diodowe już podałem właściwy link (do 1-diodowego wskaźnika) ;-) "linijkowe" robi ZTCP kolega gondoljerzy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 21 Października 2009 Udostępnij Napisano 21 Października 2009 o właśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 21 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2009 > Kontrolka pokazuje zawartość tlenu w spalinach... pod warunkiem, że > sonda jest sprawna. A i tak nie jest to pomiar dokładnie w > określonych jednostkach, tylko informacja: ubogo, lub bogato. I to mi wystarczy a moja sonda ku mojemu wielkiemu zdziwieniu jest sprawna (idealnie mieści się w parametrach) pomimo, że ma już przelatane ponad 250 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
htomas Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 można kupić zestaw do samodzielnego montażu No i potem tak ustawić ten dzielnik napiecia na wejsciu, aby diody zapalały się co 0,1V. Linijka będzie lepsza niż dioda 3-kolorowa, bo będzie pokazywac oscylacje napięcia wokół zadanego punktu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > Chodzi o to, że mam problemy z parownikiem od LPG i z jego regulacją. > Pragnę uzyskać jak najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a zużyciem > gazu i mam już dość wpinania się komputerem w złącze > diagnostyczne w garażu albo miernikiem w sondę... > Chcę znać skład mieszanki w warunkach drogowych w czasie jazdy i na > tej podstawie regulować instalację. czy tatki tester ma sens przy regulacji jesli masz isntlacje II gen i zeby regulowac gaz musisz podpiac sie pod komputer od gazu? przeciez komputer ci wszytsko ustawia... to jesli dobrze rozumiem ustawisz mieszanke gazu na podstawie tego co ci pokaze ten tester krecąc srubami na parowniku a co z komputerem od gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > czy tatki tester ma sens przy regulacji jesli masz isntlacje II gen > i zeby regulowac gaz musisz podpiac sie pod komputer od gazu? są instalacje pseudo II generacji, do których nie podepniesz komputera ;-) np. Stag-2L, Mini-Lecho niestety, sporo jeszcze tego jeździ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > są instalacje pseudo II generacji, do których nie podepniesz > komputera ;-) > np. Stag-2L, Mini-Lecho > niestety, sporo jeszcze tego jeździ czyli jesli mam II gen z komputerem to taki tester nie ma sensu? bo i tak reguleuje komputerem od gazu? bo co stego jesli wyreguluje parownik według tego testera jak komputer od gazu bedzie robił swoje według swoich ustawien Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > czyli jesli mam II gen z komputerem to taki tester nie ma sensu? bo i > tak reguleuje komputerem od gazu? bo co stego jesli wyreguluje > parownik według tego testera jak komputer od gazu bedzie robił > swoje według swoich ustawien całkowicie mylisz pojęcia... nie rozumiem o czym piszesz tester to tylko wskaźnik, służy temu żebyś miał stały podgląd składu mieszanki instalacja będzie pracowała wg ustawień, niezależnie czy zrobionych na parowniku, czy też w sofcie wskaźnik jest do wskazywania, w żaden sposób nie steruje mieszanką u siebie mam Bingo-S czyli II generację i wskaźnik AFR o którym wyżej pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > całkowicie mylisz pojęcia... nie rozumiem o czym piszesz > tester to tylko wskaźnik, służy temu żebyś miał stały podgląd składu > mieszanki > instalacja będzie pracowała wg ustawień, niezależnie czy zrobionych > na parowniku, czy też w sofcie > wskaźnik jest do wskazywania, w żaden sposób nie steruje mieszanką > u siebie mam Bingo-S czyli II generację i wskaźnik AFR o którym wyżej > pisałem czyli ten wskanzik mi "powie" kiedy i jaka jest mieszanka i to wszysko.. ustawie według i tak komputera , co w sytuacji jesli komputer bedzie pokazywał ze instalacja prwidłow wyregulowana a wskanik bedzie pokazywał miesznke np. bogata? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > czyli ten wskanzik mi "powie" kiedy i jaka jest mieszanka i to > wszysko.. ustawie według i tak komputera , ustawić to możesz i wg analizatora spalin, a jak się uprzesz nawet na słuch ;-) oczywiście wskaźnik może być tu pomocny powtórzę raz jeszcze: to ma służyć przede wszystkim możliwości stałego podglądu w kabinie > co w sytuacji jesli > komputer bedzie pokazywał ze instalacja prwidłow wyregulowana a > wskanik bedzie pokazywał miesznke np. bogata? dziwne pytanie prawidłowo skalibrowany i podłączony AFR będzie pokazywał identycznie jak odczyt z softu instalacji czy też zwykły woltomierz lub oscyloskop podłączony do sondy jeśli będzie inaczej, wskaźnik (lub jego podłaczenie) jest wadliwy/uszkodzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > ustawić to możesz i wg analizatora spalin, a jak się uprzesz nawet na > słuch ;-) > oczywiście wskaźnik może być tu pomocny > powtórzę raz jeszcze: to ma służyć przede wszystkim możliwości > stałego podglądu w kabinie > dziwne pytanie > prawidłowo skalibrowany i podłączony AFR będzie pokazywał identycznie > jak odczyt > z softu instalacji czy też zwykły woltomierz lub oscyloskop > podłączony do sondy > jeśli będzie inaczej, wskaźnik (lub jego podłaczenie) jest > wadliwy/uszkodzony aha ok już kumam to jeszcze napisz gdzie pod jakie kable podpiąc woltomierz bo narazie takim urządzeniem dysponuje sonda 4 przewodowa fiata.. i co ten woltomierz powinien mi pokazać... żeby stwierdzić czy sonda jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > aha ok już kumam to jeszcze napisz gdzie pod jakie kable podpiąc > woltomierz bo narazie takim urządzeniem dysponuje sonda 4 > przewodowa fiata.. musisz dowiedzieć się, który kabel jest "sygnałowy" tu nie pomogę, bo nie znam kolorystyki w fiatach ;-) miernik ustaw na pomiar napięcia stałego, zakres na początek 20V plus miernika do kabla sygnałowego, minus do masy (może być akumulatora) > i co ten woltomierz powinien mi pokazać... > żeby stwierdzić czy sonda jest ok to zależy od tego, czy sonda jest 1-voltowa, czy 5-voltowa - tego nie wiem przy 1-voltowej oscylacje napięcia powinny być granicach 0.1-0.9V (0.2-0.8 też będzie OK) na wolnych obrotach napięcie oscyluje wolniej, na podwyższonych szybciej w przypadku sondy 5-voltowej analogicznie, z tym że zmiany w odpowiednio większym zakresie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > musisz dowiedzieć się, który kabel jest "sygnałowy" > tu nie pomogę, bo nie znam kolorystyki w fiatach ;-) > miernik ustaw na pomiar napięcia stałego, zakres na początek 20V > plus miernika do kabla sygnałowego, minus do masy (może być > akumulatora) > to zależy od tego, czy sonda jest 1-voltowa, czy 5-voltowa - tego nie > wiem > przy 1-voltowej oscylacje napięcia powinny być granicach 0.1-0.9V > (0.2-0.8 też będzie OK) > na wolnych obrotach napięcie oscyluje wolniej, na podwyższonych > szybciej > w przypadku sondy 5-voltowej analogicznie, z tym że zmiany w > odpowiednio większym zakresie czyli jesli sonda oscyluje tz. od 0,1V do 0,9V tz, ze jest z nią ok tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 22 Października 2009 Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > czyli jesli sonda oscyluje tz. od 0,1V do 0,9V tz, ze jest z nią ok > tak? najprawdopodobniej tak pełen obraz dałby przebieg tej oscylacji, np. z oscyloskopu lub jakiegoś interfejsu diagnostycznego (wykres) na mierniku widzisz tylko zmiany napięcia i ich tempo, fakt, że w większości przypadków to wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > można kupić zestaw do samodzielnego montażu > No i potem tak ustawić ten dzielnik napiecia na wejsciu, aby diody > zapalały się co 0,1V. Linijka będzie lepsza niż dioda > 3-kolorowa, bo będzie pokazywac oscylacje napięcia wokół > zadanego punktu Tyle, że z tego co mi się wydaje to napięcie zawsze oscyluje od min. do max. więc może być i 3 kolorowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 22 Października 2009 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2009 > czy tatki tester ma sens przy regulacji jesli masz isntlacje II gen > i zeby regulowac gaz musisz podpiac sie pod komputer od gazu? > przeciez komputer ci wszytsko ustawia... to jesli dobrze > rozumiem ustawisz mieszanke gazu na podstawie tego co ci pokaze > ten tester krecąc srubami na parowniku a co z komputerem od > gazu? W komputerze od gazu można ustawić pewne parametry, które są zadane raz dla danego silnika i nic już nie trzeba w nich zmieniać np: - typ czujnika położenia przepustnicy - ilość cylindrów/cewek (do pomiaru obrotów) - minimalne/maxymalne otwarcie krokowca - cutoff - charakterystyka pracy krokowca itp..... Raz ustawiasz i ma być. Dawkę jednak ustawia się śrubami na parowniku a nie w komputerze. Soft od kompa pokazuje na ekranie wartość napięcia z sondy i na jej podstawie ustalasz dawkę. Identyczny odczyt uzyskam woltomierzem podpiętym do sondy, multimetrem czy diodami czy jedną 3-kolorową - bez różnicy, ważne żeby widzieć czy ubogo, czy bogato czy oscyluje, w zasadzie tylko te 3 stany się liczą i występują. Oczywiście mogę jeździć z laptopem na siedzeniu pasażera, mogę z multimetrzem na desce ale mogę i z jedną subtelną diódką lub paskiem diodek - teraz rozumiesz po co mi to? A wyregulowanie mojej instalki to nie jest jednorazowa sprawa. Ostatnio wymieniałem dolot na "luźniejszy" + blos + stożek, do tego regenerowałem parownik (nowa membrana okazała się wadliwa i chwilowo jeżdżę na starej), zmieniłem przebieg rurydoprowadzającej gaz do blosa itp itd... W międzyczasie gdzieś przerwał mi się przewód od krokowca i ten nie pracuje, jeżdżę awaryjnie bez niego i mi pali 12 l/100 km Jak już dogram wszystko to będę próbował wyregulować na kompromis między osiągami a ekonomią i chcę mieć łatwy i stały odczyt z sondy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michu1234 Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > W komputerze od gazu można ustawić pewne parametry, które są zadane > raz dla danego silnika i nic już nie trzeba w nich zmieniać np: > - typ czujnika położenia przepustnicy > - ilość cylindrów/cewek (do pomiaru obrotów) > - minimalne/maxymalne otwarcie krokowca > - cutoff > - charakterystyka pracy krokowca itp..... > Raz ustawiasz i ma być. > Dawkę jednak ustawia się śrubami na parowniku a nie w komputerze. > Soft od kompa pokazuje na ekranie wartość napięcia z sondy i na jej > podstawie ustalasz dawkę. > Identyczny odczyt uzyskam woltomierzem podpiętym do sondy, > multimetrem czy diodami czy jedną 3-kolorową - bez różnicy, > ważne żeby widzieć czy ubogo, czy bogato czy oscyluje, w > zasadzie tylko te 3 stany się liczą i występują. > Oczywiście mogę jeździć z laptopem na siedzeniu pasażera, mogę z > multimetrzem na desce ale mogę i z jedną subtelną diódką lub > paskiem diodek - teraz rozumiesz po co mi to? > A wyregulowanie mojej instalki to nie jest jednorazowa sprawa. > Ostatnio wymieniałem dolot na "luźniejszy" + blos + stożek, do tego > regenerowałem parownik (nowa membrana okazała się wadliwa i > chwilowo jeżdżę na starej), zmieniłem przebieg > rurydoprowadzającej gaz do blosa itp itd... > W międzyczasie gdzieś przerwał mi się przewód od krokowca i ten nie > pracuje, jeżdżę awaryjnie bez niego i mi pali 12 l/100 km > Jak już dogram wszystko to będę próbował wyregulować na kompromis > między osiągami a ekonomią i chcę mieć łatwy i stały odczyt z > sondy. ok. to jesli ja mam ten multimetr i widze ze sonada mi oscyluje to jak na podstawie tego multimetru mam poznac jaka mam mieszanke ? i jak ustwic na tą optymalna? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 23 Października 2009 Udostępnij Napisano 23 Października 2009 > ok. to jesli ja mam ten multimetr i widze ze sonada mi oscyluje to > jak na podstawie tego multimetru mam poznac jaka mam mieszanke ? dla 1V sondy: napięcie >0,45V - mieszanka bogata napięcie <0.45V - mieszanka uboga > i jak ustwic na tą optymalna? dokładnie tak samo, jak regulujesz instalację za każdym razem oczywiście najlepiej, żeby oscylacje występowały w całym zakresie obrotów/obciążenia dlatego wskaźnik AFR w kabinie się przydaje do testów drogowych, żeby nie jeździć z miernikiem na kolanach ;-) łatwo zaobserwować wtedy np. niechciane zubożenia mieszanki w pewnych warunkach ale tu już kłania się poprawna regulacja, która nie jest tematem tego wątku i tnij cytaty ;-) 30 linijek cytatu i 2 Twojej wypowiedzi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 25 Października 2009 Udostępnij Napisano 25 Października 2009 > Kiedyś któryś z kolegów z AK produkował takowe diodowe gondoljerzy o ile dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.