WOJTEKNR1 Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 Wreszcie wstawiłem gaz do swojej skody filici 1.3 . Instalacja gazowa to wg homologacji: reduktor/parownik emmegas, system kontroli lambda: stagl, butla w kole 34L. za instalacje zapłaciłem 1600zł. + filtr i świece ok.100zł. Mam nadzieje że wszystkie elementy instalacji wymieniłem. Cena jak i instalacja wydaje mi się dobra, co o tym sądzicie? Na gazie jeździ super, ale zawsze coś musi być nie tak. Na benzynie jak jest zimny to strasznie nie równo pracuje i szarpie, musze z tym podjechać do gazownika, mam nadzieję że da się to ustawić, mam takie wrażenie że się ssanie nie włącza, bo po odpaleniu samochodu zawsze na jakiś czas obroty wędrowały do 1200 a teraz po odpaleniu są od razu ok800 obr. a jest coraz zimniej to powinien po odpaleniu wyższe obroty trzymać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norm4n Napisano 1 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2009 > Wreszcie wstawiłem gaz do swojej skody filici 1.3 . Instalacja gazowa > to wg homologacji: reduktor/parownik emmegas, system kontroli > lambda: stagl, butla w kole 34L. za instalacje zapłaciłem > 1600zł. + filtr i świece ok.100zł. Mam nadzieje że wszystkie > elementy instalacji wymieniłem. Cena jak i instalacja wydaje mi > się dobra, co o tym sądzicie? Na gazie jeździ super, ale zawsze > coś musi być nie tak. Na benzynie jak jest zimny to strasznie > nie równo pracuje i szarpie, musze z tym podjechać do gazownika, > mam nadzieję że da się to ustawić, mam takie wrażenie że się > ssanie nie włącza, bo po odpaleniu samochodu zawsze na jakiś > czas obroty wędrowały do 1200 a teraz po odpaleniu są od razu > ok800 obr. a jest coraz zimniej to powinien po odpaleniu wyższe > obroty trzymać. Pozwole sobie spytac, bo ta mysl zasnac mi nie da ... Co Cie sklonilo do wkladania gazu do felki ? To jakas nowsza sztuka ? Nie boisz sie, ze ten wydatek po prostu nie zdarzy sie zwrocic ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 jak dużo jeździ to mu się zwróci. Ja w marcu zakładałem gaz do Uno. Wszyscy mówili mi , że się nie opłaci, nie zwróci, po co ci gaz w takim samochodzie itp. Założyłem jednak i od marca przejechałem już 17 tys. km i instalacja już zarabia na siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 efekt zwracalności, jeździsz więcej żeby oszczędzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTEKNR1 Napisano 2 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Koledzy schodzicie z tematu , gaz już założyłem i nie będę się zastanawiał czy to opłacalne, rocznie robie gdzieś 10 tys. km. Z gazem na pewno będzie z 2 - 3 tys. więcej bo zamiast jeździć gdzieniegdzie autobusem jak było teraz będę jeździł samochodem . Skodziana ma 10 latek i nieduży przebieg to myślę że pojeżdżę nią z 6 lat co najmniej, o ile w tym czasie coś się z nią nie stanie , na taki czas to na pewno się opłaci. Jak bym gazu nie zamontował to pewnie za jakiś czas próbował bym zamienić samochód na jakiś mniej paliwożerny, a sprzedając ten samochód i kupując inny na pewno więcej mi wyjdzie kasy jak za instalacje gazową. Skodziana jest fajnym pojemnym samochodem, z jedyną wada, jak na tą pojemność silnika i tą moc za dużo paliła, po założeniu gazu to się zmieni . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 > system kontroli > lambda: stagl, > Cena jak i instalacja wydaje mi się dobra, co o tym sądzicie? No to muszę cię zmartwić, będziesz częstym gościem w warsztacie LPG na regulacjach lub zamordujesz silnik nieświadomie, obym się mylił. Stag-2L, teraz STAG-L Plus to pseudo sterownik, do porządnych samochodów się nie nadaje. Jeśli jeszcze możesz to dopłać i zamień na lepszego Staga: XL, 50 lub 100, tzn. takiego, który będzie pasował do założonej już wiązki przewodów i którego reguluje się za pomocą komputera i który ma mnóstwo opcji pozwalających dostosować go do konkretnego silnika. No i trzeba też zmienić krokowy na normalny, a nie ze śrubką. Stag-L ma tylko kilka zworek na obudowie i diody LED informujące o jego prawidłowej lub nie pracy. Regulację można robić tylko na postoju, co się dzieje z mieszanką podczas jazdy to się już nie dowiesz, chyba, że krasnala wciśniesz pod maskę. Generalnie to jest atrapa wymyślona, żeby ominąć przepis nakazujący montaż w samochodach posiadających sondę lambda sterowniki elektroniczne (ekologia). Dobry jest do silników z gaźnikiem i sondą, a nie z wtryskiem paliwa, chociaż pierwszy raz zobaczyłem go w 2-litrowej Omedze 16V... której mało co nie zniszczył! PS. Różnica w cenie nowy Stag-L plus i Stag-50 wynosi... 50 złotych, do Stag-100 dopłata ok. 80 zł, warto oszczędzać? Jak chcesz jeszcze 6 lat pojeździć, to silnik może tego nie doczekać, np. jazda na ubogiej mieszance wypala zawory, tłoki... a na bogatej katalizator i zawartość portfela... Przyczyną złej jazdy na noPb przeważnie jest niewłaściwie ustawiona emulacja przebiegu sondy lambda podczas jazdy na LPG. Dokładnie to tego w Stag-L nie da się zrobić. Poczytaj tu: klik o produktach STAG. A co do ceny to w Gdyni w zeszłym roku w październiku za 1300 zł (a euro było wtedy dość drogie...) została zamontowana instalacja Bingo-M - do tej pory samochód nie był na żadnej regulacji!!! Jeździ perfekcyjnie!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
getek33 Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Kto Ci wcisną staga L. Miałem podobny pseudo sterownik Mini Lecho lambda. Ciągłe problemy, brak możliwości regulacji, zawyżone spalanie i w ogóle bee. Zmieniaj to czym prędzej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 2 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2009 Potwierdzam to co napisał master222221. Masz założoną byle jaką, najtańszą elektronikę. Będą z tym problemy a z tego co piszesz to już są. A tak gwoli ścisłości , wie ktoś dlaczego to przestało się nazywać STAG-2L a zaczęło STAG-L ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 > dlaczego to przestało się nazywać STAG-2L a zaczęło STAG-L? Pewnie dlatego, aby pokazać, że firma się rozwija, wprowadza "nowe" produkty, "konkurencyjne cenowo" z innymi, ble, ble, ble... "Nowe" produkty mają chwytliwe nazwy, jak ten "Stag-2L" zamieniony na "Stag-L Plus". To jest biznes i walka o (naiwnego) klienta (bez obrazy). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTEKNR1 Napisano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 Ale wpadka, wprowadziłem was w błąd, okazuje się że na papierze homologacyjnym mam co innego jak pod maską. Nie wiem dlaczego co innego napisali na homologacji a co innego wrzucili do środka. Kontroler bingo s4 a nie stag-l, w sumie to odetchnąłem, bo kolega Master mnie przeraził, a bingo to już chyba nie jest atrapa. A reduktor to Tomasetto Achille. Tylko za bardzo nie wiem jaki model, chyba AT - 07, porównałem wyglądy z allegro. Pojadę do gazownika to wyjaśnię to, bo dalej na zimnym silniku mi na benzynie kiepsko chodzi. Ale ten zestaw co mam pod maską to już chyba w miarę dobry jest, sądząc po cenach na allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 > Kontroler bingo s4 a nie stag-l uffff ;-) sam miałem kiedyś Stag-2L, teraz Bingo-S... co do problemów z jazdą na zimnym silniku na benzynie: zmiana czasów H i L emulacji sondy lambda powinna pomóc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 > na papierze > homologacyjnym mam co innego jak pod maską. No to wal do gazownika o właściwy wyciąg ze świadectwa homologacji... albo zapomnij, że przejdziesz następne badanie techniczne. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wszim Napisano 3 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 > uffff ;-) biedny master22221 tyle się opisał.. na darmo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTEKNR1 Napisano 3 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2009 > biedny master22221 tyle się opisał.. na darmo Nie na darmo, przyda się późniejszym pokoleniom . Kolega master22221 daje cenne wskazówki, jutro pojadę do gazownika i powiem im że mają burdel w papierach, ale wcześniej każe im wyregulować silnik . Później napisze jak się prawa potoczyła dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WOJTEKNR1 Napisano 4 Listopada 2009 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Papiery homologacyjne oddałem, za dwa tygodnie oddadzą dobre. A co do nierównej pracy na benzynie na zimnym silniku to się gazownik wypioł, i powiedział że to nie przez instalacje gazową i że nie ma pewności że wcześniej tak nie było. I wypomina mi rysy które rzekomo próbowałem zwalić na niego. A dokładnie to było tak: oddałem czysciutki samochód do warsztatu a odbierałem z małymi ryskami nad lewym nadkolem, kazałem przeczyścić to rozpuszczalnikiem żeby nie było ich widać to wmawiali mi że one już były i to nie oni i nie będą ich czyścić, drugi mechanik co tam był przetarł dwa razy szmatą i ten szef sie zamknoł. Jutro rano odłacze zasilanie od instalacji LPG i odpale na benzynie, jak dalej będzie nierówno chodził to pojade do nich zostawie samochód i każe to poprawić. A jak nie będą chcieli to wtedy będzie trzeba coś innego kombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 4 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2009 Pewnie masz żle ustawioną emulację. Nie wiem, jak te skody są na to czułe, ale w jakimś stopniu na pewno. Na szczęście w Bingo jest szansa ustawić to sensownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elektromechanik Napisano 5 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2009 Ty się zastanów czy tym w ogóle jeździć Jak gazownik był tak narąbany że nie wiedział co instaluje a co pisze to co mógł Ci tam na odstawiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 6 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 > ... Jutro rano odłacze zasilanie od instalacji LPG i odpale na benzynie, > jak dalej będzie nierówno chodził to pojade do nich zostawie > samochód i każe to poprawić.... Tylko przed odpaleniem na benzynie nie zapomnij zrobić reset kompa benzynowego, poprzez odpięcie minusowej klemy na akumulatorze na kilka minut. Tym sposobem wykasujesz błędne ustawienia, jeśli takie powstały przez instalację LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kobraluk Napisano 6 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 > Tylko przed odpaleniem na benzynie nie zapomnij zrobić reset kompa > benzynowego, poprzez odpięcie minusowej klemy na akumulatorze na > kilka minut. Tym sposobem wykasujesz błędne ustawienia, jeśli > takie powstały przez instalację LPG. a tak dokładnie to ile minut daje pewnośc wykasowania adaptacji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 6 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 > a tak dokładnie to ile minut daje pewnośc wykasowania adaptacji Simosa w ogóle tak się da skasować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 6 Listopada 2009 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2009 > a tak dokładnie to ile minut daje pewnośc wykasowania adaptacji Dokładnie tyle, ile trzeba Pewnie wiesz, że to zależy od rodzaju sterownika. Jedni odpinają na kilka sekund, inni na 20 minut. Czytałem też o odpięciu aku na całą noc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.