Sibui Napisano 2 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2009 > W takich przypadkach stosowana jest elektryczna pompa oleju smarująca > Turbo Masz jakieś potwierdzenie tej tezy, czy zakładasz, że "tak być powinno" ? Serio pytam, bo wciąż nie dopatrzyłem się, żeby ktokolwiek takie rozwiązanie (poniekąd sensowne) wdrożył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > mozna ale nie na stale w serwisie mozna na stale pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekpol1 Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Projektanci z pewnością wzięli pod uwagę jak to będzie funkcjonować i > przedsięwzieli odpowiednie kroki. Nie sądzę, żeby był tam zwykły > rozrusznik uzupełniony tylko jakimś prostym układem sterującym. Tak na pewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > w serwisie mozna na stale > pozdr. Tak wlasnie myslalem Z drugiej strony po co za co placic, zeby potem sobie deaktywowac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Z drugiej strony po co za co placic, zeby potem sobie deaktywowac. może jeszcze nie teraz, ale za parę lat nie będzie wyboru - nie kupisz auta (nowego) bez tego typu patentów, zapłacić musisz, a dezaktywować możesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
poziomek Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > Serio pytam, bo wciąż nie dopatrzyłem się, żeby ktokolwiek takie > rozwiązanie (poniekąd sensowne) wdrożył... Ostatnio w TVN Turbo kolo oglądał roczną lagunę cupe (diesel jakiś bodajże) z systemem podtrzymującym smarowanie turbiny. Szczegółów nie znam musiałbys poszperac w necie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fixxxer Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > jakos w BMW 118D, wylaczal sie > strasznie wkurzajcy to system S&G - mnie sie zle jezdzilo zależy jakie auto. Ja jeździłem 500 S&G w automacie i tam ja włączona klima, czy za niska temp silnika to sie nie wyłączał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > zależy jakie auto. Ja jeździłem 500 S&G w automacie i tam ja > włączona klima, czy za niska temp silnika to sie nie wyłączał jest kilkanascie uwarunkowan ktore musza zostac spelnione aby system mogl zadzialac, np: -zamknieta pokrywa silnika -zamkniete drzwi kierowcy -zapiety pas kierowcy -niezaparowane szyby przednie (przy wlaczonym nawiewie na szyby) -napiecie na akumumulatorze nie nizsze niz... -temperatura silnika nie nizsza/nie wyzsza niz... -podcisnienie w serwie nie nizsze niz... -predkosc pojazdu nizsza niz (bodajze 3km/h) -skrzynia w pozycji "luz" itp. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > no właśnie. Od ilu lat już ten system jest stosowany np. w BMW serii > 1? Ktoś wie dokładnie. Bo jakoś nie słychać, żeby te auta się > specjalnie psuły przez niego. Co więcej, jedynki raczej zajmują > wysokie miejsca w rankingach bezawaryjności. od kwitnia 2007 roku. Więc 2.5 roku. Statystyki awaryjności pokazują, że modele po lifcie, czyli te z systemem są znacznie mnie awaryjne niż przed liftem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2009 > jest kilkanascie uwarunkowan ktore musza zostac spelnione aby system > mogl zadzialac, np: > -zamknieta pokrywa silnika > -zamkniete drzwi kierowcy > -zapiety pas kierowcy > -niezaparowane szyby przednie (przy wlaczonym nawiewie na szyby) > -napiecie na akumumulatorze nie nizsze niz... > -temperatura silnika nie nizsza/nie wyzsza niz... > -podcisnienie w serwie nie nizsze niz... > -predkosc pojazdu nizsza niz (bodajze 3km/h) > -skrzynia w pozycji "luz" > itp. > pozdr. - temperatura na zewnątrz nie niższa niż... - temperatura w aucie nie odbiegająca od ustawionej o więcejn niż... - ciśnienie w układzie hamulcowym nie niższe niż itp ja jestem z tego systemu zadowolony. Teraz jak temperatura spadła poniżej 3 stopni to się wkurzam, że silnik nie gaśnie i mi klekocze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > nie pamietam juz co sie dzialo > z klima, ale AFAIR wentylator dzialal a klima nie (no bo silnik > wylaczony) No właśnie, klima przecież nie działa gdy silnik jest wyłączony, więc musi być albo elektryczny napęd sprężarki klimy, albo możliwość wyłączenia systemu i ręczne odpalenie silnika. Ochrona środowiska w tym momencie przekłada się na komfort stojących w korku takim autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
filemon Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > Masz jakieś potwierdzenie tej tezy, czy zakładasz, że "tak być > powinno" ? > Serio pytam, bo wciąż nie dopatrzyłem się, żeby ktokolwiek takie > rozwiązanie (poniekąd sensowne) wdrożył... Odpowiem Ci w poniedziałek, bo żeby być 100% pewny musiał bym sprawdzić w pracy. Ale z tego co pamiętam to w nowym uturbionym silniku Forda (który ma mieć premierę z początkiem marca) właśnie dodatkowa pompa jest stosowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2009 > No właśnie, klima przecież nie działa gdy silnik jest wyłączony, więc > musi być albo elektryczny napęd sprężarki klimy, albo możliwość > wyłączenia systemu i ręczne odpalenie silnika. jesli komputer uzna to za konieczne, to sam uruchomi silnik > Ochrona środowiska w tym momencie przekłada się na komfort stojących > w korku takim autem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.