przemekb22 Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Witam! Chciałbym Wam opisać mój przypadek choć wiem, że nie jestem pierwszy, który ma opisywany problem Mój wóż niestety nie umie jechać prosto (ściąga w prawo) i z czasem zauważyłem, że jest co raz gorzej. Tak to wygląda: 1. jazda po prostej drodze - ściąga w prawo 2. jazda po drodze przy lekkim pochyle w prawo - ściąga w prawo ale bardziej niż w pkt. 1 3. jazda z większym obiciążeniem, czyli kierowca + np. 2 pasażerów - ściąga ewidentnie w prawo aż miło 4. jazda na biegu czy na luzie wygląda tak samo ja wyżej w pkt. 1-3 5. podczas przyspieszania na niskich biegach ciągnie kierownicę w prawo Co sprawdziłem i zdiagnozowałem, żeby wyeliminować kolejne czynniki wpływające na przyczyny w/w problemu: 1. po przekładce opon z tyłu na przód sytuacja nie uległa zmianie 2. dziś na stacji diagnostycznej gościowi nie podobały się tuleje wahacza i gumy tychże wahaczy 3. zauważyłem, że przy lekkim nachyleniu drogi w lewo auto albo jedzie prosto, albo lekko w lewo. 4. rok temu na tych samych oponach autko śmigało idealnie, potem problem zacząl się na letnich i trwa do dziś z tendencją do co raz większego dyskomfortu jazdy. Generalnie co raz bardziej mnie to irytuje, bo chcąć jechać prosto trzeba cały czas lekutko trzymać kierownicę, gdyż w innym przypadku autko myka w prawo. Ja jeszcze jest jakaś koleina, czy pochył drogi to już masakra. Jazda z pasażerami wygląda jeszcze gorzej. Zatem, czy rzeczywiście owe wspomniane tuleje mogą być źródłem problemu? Dodam, że wahacz z prawej strony był wymieniany ponad rok temu, ale czy tulej też, to nie wiem. Będę wdzięczny za porady, co jeszcze sprawdzić, aby eliminować kolejne przyczyny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TADA Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Miałem podobnie w chwili jak kupowałem swoje stilo. Będąc na sprawdzeniu Aso stwierdziło że jest zle ustawiona zbieżność kół, więc zdecydowałem się na jego zakup. Po przyjechaniu na ustawienie był mój znajomy kierownik aso , (nie było go przy pierwszej mojej wizycie) z ciekawości przejechał się stilem i ztwierdził że oprócz zbieżności jest coś nie tak z wahaczami. Zdecydowałem się na wymiane obu. Jak się okazało sworzeń wachacza mił już spory luz. Po wymianie i ustawieniu zbieżności jeżdzi prosto aż miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 To jest kluczowe w Twojej wypowiedzi: Quote: 2. dziś na stacji diagnostycznej gościowi nie podobały się tuleje wahacza i gumy tychże wahaczy Ja miałem jeszcze dodatkowe efekty. Ja mu w gaz on w prawo, noga z gazu on w lewo. Czy na odwrót nie pamiętam już. Jedź do swojego mechanika na dokładne oględziny wahaczy. Do tego zbieżność i powróci. Poszukaj jeszcze szukajką o wahaczach - dużo tego było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 Witam - Tylna belka jest wleczona na 2 tulejach jeśli jedna z nich lub 2 sie rozsypia to tylna belka lekko skręci i auto zacznie jechać bokiem lub skręcać, podobna sytuacje jest z wahaczami - czasami podróbki różnią się i po wymianie jednego auto zaczyna skręcać... Proponuje wymienić te tuleje o ile są uszkodzone i ewentualnie 2-gi wahacz a następnie ustawić zbieżność - szkoda opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paweldk Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 U mnie autko lekko w praw schodzi. Wina leży po stronie opony. Testowo prawą oponę dałem na lewą stronę mimo, że są kierunkowe. Skutek tego był taki, że auto schodziło na lewą stronę. Nie przeszkadza to bardzo, więc w tym sezonie odpuszczam zakup nowych opon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 23 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > Witam! > Chciałbym Wam opisać mój przypadek choć wiem, że nie jestem pierwszy, Tylne gumy w wahaczach!!! Koniec, Kropka!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 23 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2010 > Tylne gumy w wahaczach!!! Koniec, Kropka!!! Dziękuję Wam wszystkim. Wiem, że bez wizyty u mojego mechanika się nie obejdzie i mam nadzieje, że to będą akurat te gumy, bo wydaje się to najtańszym rozwiązaniem W każdym razie muszę usterkę usunąć, bo w aucie tej klasy nie da się tak jeździć. Pozdrawiam ciepło (u mnie jest teraz -18 stopni) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ABM Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 "Pocieszę" cię, że wymiana samych gum na zamienniki jest tylko strata czasu i pieniędzy. Poszukaj innego wątku o wahaczach, konkluzja jest jasna - tylko wymiana na oryginały lub TRW rozwiązuje definitywnie problem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > "Pocieszę" cię, że wymiana samych gum na zamienniki jest tylko strata > czasu i pieniędzy. Poszukaj innego wątku o wahaczach, konkluzja > jest jasna - tylko wymiana na oryginały lub TRW rozwiązuje > definitywnie problem! Zapomniałem właśnie dodać, że ponad półtora roku temu był wymieniany wahacz prawy na jakiś badziew, bo koszt z tego, co pamiętam, nie był duży. Genaralnie chytry dwa raz traci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojak999 Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Zapomniałem właśnie dodać, że ponad półtora roku temu był wymieniany > wahacz prawy na jakiś badziew, bo koszt z tego, co pamiętam, nie > był duży. Genaralnie chytry dwa raz traci Wachacze nie zużywają się jednakowo. Częściej siada prawy z tej przyczyny, że zalicza więcej dziur na naszych pięknych Europejskich drogach. I nie zawsze cały wachacz jest do wymiany bo w wielu przypadkach wystarczy wymiana sworznia wachacza i po sprawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
InterMan Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > I nie zawsze cały wachacz jest do wymiany > bo w wielu przypadkach wystarczy wymiana sworznia wachacza i po > sprawie. W Stilo? Czy może w Punto? A może w SC i CC? Który z Fiatów ma wymienny sworzeń? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > W Stilo? Czy może w Punto? A może w SC i CC? > Który z Fiatów ma wymienny sworzeń? Siena ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Siena ma. Hej, Czyli w Stilo 1,6 Active z 2002 roku nie można wymienić sworznia?? Trzeba wymieniać cały wachacz?? Cholerka.. nie chcą mi przeglądu uznać dla mojego 10-latka.. a jeszcze czasem się przyda.. podjechać gdzieś do Castoramy albo Liroya Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Hej, > Czyli w Stilo 1,6 Active z 2002 roku nie można wymienić sworznia?? podobno nie, tzw "pozmianowe" miały t możliwość > Trzeba wymieniać cały wachacz?? wahacz cały > Cholerka.. nie chcą mi przeglądu uznać dla mojego 10-latka.. zmień stację diagnostyczną lub zmień wahacz > a jeszcze czasem się przyda.. podjechać gdzieś do Castoramy albo Liroya ano, czasem tak bywa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Wahacze, tuleje tylnej belki do sprawdzenia. Następnie co bardzo rzadko jest brane pod uwagę - KPK kół przednich = sprawdzić czy zwrotnice nie są krzywe. Potem amortyzatory, oczywiście opony też. To tak na szybko. Dodam, że wyważenie kół czasami ma też taki wpływ. Niby nic nie bije, a ściąga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > Trzeba wymieniać cały wachacz?? Nie da się wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 > podobno nie, tzw "pozmianowe" miały t możliwość > wahacz cały > zmień stację diagnostyczną lub zmień wahacz > ano, czasem tak bywa I tak myślałem.. no cóż.. trzeba chwycić Byka za rogi.. czy tam.. Stilo za wachacze... jeszcze by człowiek. ze 2 - 3 latka pojeździł do pracy... zanim na złom odda Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 10 Listopada 2013 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2013 Jak już coś wymodzisz, to napisz oczywiście co było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.