grand1 Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp mi sie trzymała ok 70- 75 C a zagrzał sie ok po 4 km jazdy do 60 C czy to normalne w taki mróz ok -14 -16 C dodam że połowe chłodnicy mam zakryte tekturą . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 70 to mało po przejechaniu 5km mam taka temperaturę - a utrzymuje się w okolicach +80*C albo, źle odczytujesz temperaturę zakładam, że masz takie zegary KLIK! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 Jeśli poprawnie odczytywałeś temperaturę na wskaźniku, to 70 - 75 stopni jest zdecydowanie za niską wartością. Powinna ona oscylować wokół 90 (zależy od termostatu) i to bez żadnej osłony na chłodnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mikomir Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp..... , Mój silniczek 146D8000 przy -18'C trzyma 80-85'C - poziom oleju utrzymuję minimalny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp mi sie trzymała ok 70- > 75 C a zagrzał sie ok po 4 km jazdy do 60 C czy to normalne w > taki mróz ok -14 -16 C dodam że połowe chłodnicy mam zakryte > tekturą . Za mało. Ja mam dokładnie ten sam problem i zamierzam zmienić termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 u mnie po wymianie termostatu to tak pięknie się nagrzewa i jak ciepło w środeczku jest.... Proponuje (jak tu podpowiada Glaca) sprawdzić termostat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszek1207 Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 > Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp mi sie trzymała ok 70- > 75 C a zagrzał sie ok po 4 km jazdy do 60 C czy to normalne w > taki mróz ok -14 -16 C dodam że połowe chłodnicy mam zakryte > tekturą . Nie jest źle, gorzej gdyby nie osiągał 60 przez te 20 km i z nawiewu leciało letnie powietrze. Jeżeli Ci mało to zakryj cala chłodnicę i zobaczysz czy jest jakaś zmiana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 24 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 zakryje całą chłodnicę to zagotuje płyn. Lepiej zakryć atrapę przednią i wloty w zderzaku choć gwarantuję że po 15 km takiej jazdy wentylator się załączy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 24 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2010 No więc termo walnięty czasami 3ma ok 80 C ciagle a raz 70 nie umi przebić . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dobieslawb Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Jeśli poprawnie odczytywałeś temperaturę na wskaźniku, to 70 - 75 > stopni jest zdecydowanie za niską wartością. Powinna ona > oscylować wokół 90 (zależy od termostatu) i to bez żadnej osłony > na chłodnicę W moim UNO temperatura utrzymuje się na ok. 80 stopni Celsjusza. To samo jest latem i zimą. Termostat niedawno był wymieniany i nic to nie zmieniło. Przyjmuję, że tak ma być Dokładnie to wskaźnik temperatury jest na wysokości ok. 1/3 skali. Wszystko grzeje, gra i buczy. Wyższa temperatura utrzymywała się jedynie wówczas, gdy układ chłodzenia był zapowietrzony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > zakryje całą chłodnicę to zagotuje płyn. Lepiej zakryć atrapę > przednią i wloty w zderzaku choć gwarantuję że po 15 km takiej > jazdy wentylator się załączy jak może się złączyć wentylator po zakryciu chłodnicy? jeśli w takie dni to auto pracuje tylko na malym obiegu no chyba, ze się próbuje z zaspy wydostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Za mało. Ja mam dokładnie ten sam problem i zamierzam zmienić > termostat. Wymienisz scierwo na scierwo i bedzie to samo. Ot w takich czasach zyjemy - nic porzadnego nie dostaniesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Wymienisz scierwo na scierwo i bedzie to samo. Ot w takich czasach > zyjemy - nic porzadnego nie dostaniesz . Możliwe... ale cóż mam do stracenia? Zimno mi, muszę próbować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 Dziś znów po ok 8 km 3mał 80 C dziwne a wczoraj tylko do 70C przy spokojnej jeździe a jak go poprzeciskam to załapie na 80 C . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Dziś znów po ok 8 km 3mał 80 C dziwne a wczoraj tylko do 70C przy > spokojnej jeździe a jak go poprzeciskam to załapie na 80 C . Może po prostu jest za zimno, żeby złapał więcej mimo sprawnego termostatu? Mój nie łapie 80 nawet jak go przepałuję na maxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Może po prostu jest za zimno, żeby złapał więcej mimo sprawnego > termostatu? > Mój nie łapie 80 nawet jak go przepałuję na maxa. Ja myślę, że to mimo wszystko może być wina termostatu Tak jak Spavatch napisał ciężko jest dostać sprawny (mimo że nowy ) i słyszałem o przypadkach, że ludzie zmieniali kilka razy i dopiero wtedy faktycznie działało jak należy. Nie wspominając, że oprócz tego, że już nowe nie trzymały temperatury, to i te "sprawne" szybko się psuły... Ja np. słyszałem wiele negatywnych opinii nt. termostatów Vernet, że się psują, że nowe nie działają itp., natomiast raczej dobre opinie słyszałem o termostatach Behr, sam z resztą go mam i mogę polecić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Ja np. słyszałem wiele negatywnych opinii nt. termostatów Vernet, że > się psują, że nowe nie działają itp., natomiast raczej dobre > opinie słyszałem o termostatach Behr, sam z resztą go mam i mogę > polecić Nie ma Behra u nas. Wiesz moze cos o termostatach Gates? (ten od paskow, nie od okienek ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Nie ma Behra u nas. Wiesz moze cos o termostatach Gates? (ten od > paskow, nie od okienek ) Gates'a to tylko pasek rozrządu mam i średnio jestem z niego zadowolony Natomiast kupiłem u siebie termostat Behr bez problemu, więc można dostać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp mi sie trzymała ok 70- 75 C a zagrzał sie ok po 4 km jazdy do 60 C czy to normalne.... Trochę niska temperatura, ale przy obecnych temperaturach silnik trudno rozgrzać. U mnie również temperatura silnika spadła o 10 stopni, a szybkość rozgrzewania spadła drastycznie. Ogrzewanie jest niewystarzające, ale to w uno reguła. W corsie z ogrzewaniem nie ma problemu, ale sinik równierz nie osiąga normalnej temperatury (90 stopni).Dopiero po wyłączeniu wentylatora ogrzewania, temperatura silnika podnosi się do normalnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > jak może się złączyć wentylator po zakryciu chłodnicy? jeśli w takie dni to auto pracuje tylko na małym obiegu no chyba, ze się próbuje z zaspy wydostać co z tego że masz mały obieg jak zatkasz chłodnicę to automatycznie nie masz przepływu powietrza przez komorę silnika i chłodnicę. Silnik się wtedy nagrzewa załącza się duży obieg prze chłodnicę, która jest zatkana i nie oddaje ciepła. Wtedy załączy się wentylator. Teraz mam zatkane wloty powietrza (atrapa+zderzak) to na postoju po 15 minutach przy włączonym ogrzewaniu załącza się mi wentylator. Przy jeździe po 15 km jest to samo. Gdy nie miałem zatkanych atrap to przy tej temp.(-20) po przejechaniu 25 km miałem co najwyżej 70-80 stopni na zegarze a w kabinie lodówka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 No mi sie wogóle wentylator nie włancza nawet na postoju bo max mi łapie 90C w zime a przy ilu on sie załancza w fire 2000, 100 C ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 teoretycznie powinien włączać się przy 96 stopniach. Mam zegary z SX a czujnik z CC i na zegarach wg mnie pokazuje 100 stopni to wentylator zaskakuje. Ale ten czujnik temp. z CC wg mnie trochę oszukuje. Dziś przed końcem roboty na dworze -14 zapaliłem go i po 15 min przy włączonym ogrzewaniu słychać było wentylator chłodnicy. Silnik max rozgrzany a w kabinie cieplutko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > teoretycznie powinien włączać się przy 96 stopniach. Mam zegary z SX > a czujnik z CC i na zegarach wg mnie pokazuje 100 stopni to > wentylator zaskakuje. Ale ten czujnik temp. z CC wg mnie trochę > oszukuje. Dziś przed końcem roboty na dworze -14 zapaliłem go i > po 15 min przy włączonym ogrzewaniu słychać było wentylator > chłodnicy. Silnik max rozgrzany a w kabinie cieplutko. mi w 12minut na postoju też się załączał wentylator po uruchomieniu ale latem gdy temperatura była ok 15-20*C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemek_sl Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 ja poszedłem na hardcora i pozatykałem wszystko bo szlag mnie trafiał jak codziennie do pracy jeżdżąc 25 km cały czas miałem niedogrzany samochód Teraz po przejechaniu 1 km mam na zegarze 50 stopni w te mrozy. A wentylator mi się załącza tak samo jakbym jeździł latem po mieście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2010 > ja poszedłem na hardcora i pozatykałem wszystko bo szlag mnie trafiał > jak codziennie do pracy jeżdżąc 25 km cały czas miałem > niedogrzany samochód Teraz po przejechaniu 1 km mam na zegarze > 50 stopni w te mrozy. A wentylator mi się załącza tak samo > jakbym jeździł latem po mieście no jak silnika nie opływa lodowate powietrze to tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 W jakim stanie jest termostat powietrza dolotowego przed filtrem powietrza. Jeżeli nie przełączy na zasysanie powietrza znad kolektora wydechowego, to silnik dłużej będzie się rozgrzewał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 > W jakim stanie jest termostat powietrza dolotowego przed filtrem > powietrza. Jeżeli nie przełączy na zasysanie powietrza znad > kolektora wydechowego, to silnik dłużej będzie się rozgrzewał. No dłużej ale ile dłużej? TO jest kwestia minut a jak silnik nie przekracza 70 stopni nawet po 100km ostrej jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 26 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 A mi przy ostrej jeździe pokazuje w zime ok 80 C a klasyczna ok 70 - 75 CC zobaczę jaka temp bedzie na wiosne a jak będzie podobnie to go wymienie . A jeszcze pytanko silnik może mieć wiekszę spalanie jeśli nie ma tego węzyka z kolektora wyd do filtra powietrza ? jaki wpływ ma ta rurka aluminiowa czy jeśli nie założe jej może więcej palić ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2010 > No dłużej ale ile dłużej? TO jest kwestia minut a jak silnik nie > przekracza 70 stopni nawet po 100km ostrej jazdy? U Ciebie tak zachowuje się? Ostatnie dni to ekstremalnie niskie temperatury, a mroźne powietrze hula po komorze silnika i wychładza go. I zauważyłem, że u mnie gdy silnik jest rozgrzany i puści termostat, to ogrzewanie lekko słabnie. Prawdopodobnie po otwarciu termostatu spada ciśnienie dynamiczne i do nagrzewnicy trafia mniej płynu. Przysłoń dolną kratkę w zderzaku. Ja każdej zimy zasłaniam ją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RABIN Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > Dziś zrobiłem z 20 km i przez cała drogę temp mi sie trzymała ok 70- > 75 C a zagrzał sie ok po 4 km jazdy do 60 C czy to normalne w > taki mróz ok -14 -16 C dodam że połowe chłodnicy mam zakryte > tekturą . za mało mógł polecieć termostat sprawdz jak najszybciej i wymień jak potrzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > za mało mógł polecieć termostat sprawdz jak najszybciej i wymień jak > potrzeba Ja dzisiaj u siebie sprawdzałem. W nieogrzewanym garażu odpaliłem i po kilku minutach na zegarze jeszcze wskazówka nie drgnęła a rura od termostatu już robiła się ciepła, płyn w chłodnicy też już był ciepły... Puszcza na bank. Najśmieszniejsze jest to, że kupiłem termostat na allegro z odbiorem osobistym w sklepie (bo jadę tam zaraz) a tu telefon - nie ma na stanie, będzie pod koniec tygodnia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 No a Panowie co do tego węża na kolektorze do filtra powietrza aluminiowy jesli go nie ma to może więcej palić ? . Gdy dostaje zimniejsze powietrze do filtra powietrza . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 Tak. Ponieważ zimne powietrze zawierć będzie więcej tlenu, a sonda lambda wydluży czas wtrysku paliwa, aby je optymalnie spalić. Ale jednocześnie silnik powinien rozwinąć większą moc i teoretycznie zdejmiesz nogę z gazu, a więc mniej powietrza i sonda poda mniej paliwa. Poza tym warunki na drodze teraz są trudne, śnieg, grudy lodu, zaspy i niechęć do zdejmowania nogi z gazu, sprawią że silnik będzie palił więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > Tak. Ponieważ zimne powietrze zawierć będzie więcej tlenu, a sonda > lambda wydluży czas wtrysku paliwa, aby je optymalnie spalić. > Ale jednocześnie silnik powinien rozwinąć większą moc i > teoretycznie zdejmiesz nogę z gazu, a więc mniej powietrza i > sonda poda mniej paliwa. Poza tym warunki na drodze teraz są > trudne, śnieg, grudy lodu, zaspy i niechęć do zdejmowania nogi z > gazu, sprawią że silnik będzie palił więcej. nie jest to prawda. rozumowanie błędne, gdyż auto NIE MA korekcji ani po zawartości tlenu w powietrzu zasysanym (MAF'a brak) ani nie ma korekcji po temperaturze powietrza zasysanego w dolocie (czujnik temperatury powietrza zasysanego). Auto będzie palić więcej tylko przez to, że ma wzbogacanie mieszanki przez czujnik temperatury płynu chłodniczego - to będzie powodowało zwiększone spalanie, jeśli będzie auto niedogrzane. To, że będzie miało większą moc jak jest zimny, to nie jest prawda. I w dodatku mam na to podparcie mojego auta na hamowni. Wszystkie próby na aucie niedogrzanym wykazały mniejszą moc , niż na aucie rozgrzanym do optymalnej temp. 90 stopni. Proszę zatem nie siać dezinformacji, bo tylko powtarza się niesprawdzone mity, i legendy ludowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 No tak tez myślałem to kupie ten waż i zamontuje co będzie miał wiekszą temp w filtrze niz ma zasysać prosto te co wlatuje pod maske lodowate, no ta prawda im zimniej tym wiecej sonda musi podać benzyny bo dociągnać do optymalnej temperatury cały wtrysk . Gdy filtr pow podaje zimne niż cieple z nad kolektora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > nie jest to prawda. > rozumowanie błędne, gdyż auto NIE MA korekcji ani po zawartości tlenu > w powietrzu zasysanym (MAF'a brak) ani nie ma korekcji po > temperaturze powietrza zasysanego w dolocie (czujnik temperatury > powietrza zasysanego). Auto będzie palić więcej tylko przez to, > że ma wzbogacanie mieszanki przez czujnik temperatury płynu > chłodniczego - to będzie powodowało zwiększone spalanie, jeśli > będzie auto niedogrzane. To, że będzie miało większą moc jak > jest zimny, to nie jest prawda. I w dodatku mam na to podparcie > mojego auta na hamowni. Wszystkie próby na aucie niedogrzanym > wykazały mniejszą moc , niż na aucie rozgrzanym do optymalnej > temp. 90 stopni. Proszę zatem nie siać dezinformacji, bo tylko > powtarza się niesprawdzone mity, i legendy ludowe. A nie rozmawiacie czasem o różnych rzeczach? Jeden o temperaturze powietrza zasysanego a drugi o temperaturze silnika... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 w temacie nagrzewania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grand1 Napisano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 A mi chodzi o temperature w filtrze powietrza bez tego weza z kolektora do obudowy f powietrza i z nim i o spalanie Ale to na 1 wychodzi . Yak nie ma tego weza to więcej spala bo ma za niską temp w komorze wtryskowej i dłużej idzie jakby na ssaniu aż sie zagrzeje dobsze myslę ? . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > w temacie nagrzewania Przy jakiej temperaturze zewnętrznej to było? BTW jakoś późno ci gaśnie ciśnienie oleum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > A mi chodzi o temperature w filtrze powietrza bez tego weza z > kolektora do obudowy f powietrza i z nim i o spalanie a kolega > o cieczy . przeca ja w wasz spór się nie wtrancam, tylko odpowiadam na konkretny post w którym pisaliśmy o nagrzewaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > Przy jakiej temperaturze zewnętrznej to było? nie pamiętam ale pewno koło 20*C > BTW jakoś późno ci gaśnie ciśnienie oleum no bo oleum rzadkie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > nie pamiętam ale pewno koło 20*C Eee to ciepło Myślałem, że może robiłeś filmik przy tych temperaturach co mamy obecnie. U mnie niestety tak czy siak nieco wolniej się nagrzewa, choć termostat sprawny... > no bo oleum rzadkie Rzadkie czyli jakie? Ja mam 10W40 i mi na rozruszniku już gaśnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > No tak tez myślałem to kupie ten waż i zamontuje co będzie miał > wiekszą temp w filtrze niz ma zasysać prosto te co wlatuje pod > maske lodowate, no ta prawda im zimniej tym wiecej sonda musi > podać benzyny bo dociągnać do optymalnej temperatury cały wtrysk > . Gdy filtr pow podaje zimne niż cieple z nad kolektora. nie ma szans, aby to miało wpływ. Ma wpływ jedynie w pierwszych minutach po odpalenia, potem kolektor dolotowy cały robi się ciepły od silnika, i mieszanka jak i powietrze ogrzewa się od niego. To nie turbo, ani nie MPI, żeby się taką pierdołą martwić, to nie ta technika, co w nowych "ekologicznych" autach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LeoLepsi Napisano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 27 Stycznia 2010 > A nie rozmawiacie czasem o różnych rzeczach? > Jeden o temperaturze powietrza zasysanego a drugi o temperaturze > silnika... no nie, bo to się łączy ze wszystkim, kolega wyżej pisze, że zimniejsze powietrze w dolocie powoduje w tym silniku zwiększenie dawki paliwa, co jest rozumowaniem błędnym, co wykazałem powyżej. Z tego co zrozumiałem, chodzi o spalanie przede wszystkim, a to jest związane z niedogrzaniem silnika, co jest odczytywane z czujnika temperatury wody, a nie dolotu. Jeszcze umiem czytać ze zrozumieniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > nie jest to prawda. Moim zdaniem jednak prawda. > auto NIE MA korekcji ani po zawartości tlenu w powietrzu zasysanym (MAF'a brak) Tu przyznaję racjję >ani nie ma korekcji po temperaturze powietrza zasysanego w dolocie (czujnik temperatury powietrza zasysanego). Czyżby? Moje uno ma czujnik temperatury powietrza zasysanego. Zabudowany jest obok wtryskiwacza. Auto będzie palić więcej tylko przez to, > że ma wzbogacanie mieszanki przez czujnik temperatury płynu > chłodniczego - to będzie powodowało zwiększone spalanie, jeśli > będzie auto niedogrzane. To, że będzie miało większą moc jak > jest zimny, to nie jest prawda. I w dodatku mam na to podparcie > mojego auta na hamowni. Wszystkie próby na aucie niedogrzanym > wykazały mniejszą moc , niż na aucie rozgrzanym do optymalnej > temp. 90 stopni. Proszę zatem nie siać dezinformacji, bo tylko > powtarza się niesprawdzone mity, i legendy ludowe. Auto ma jeszcze sondę lambda która powinna powinna mierzyć stężenie tlenu w spalinach. Na podstawie jej pomiarów komputer tak steruje wtryskiwaczem, aby utrzymać współczynnik nadmiaru powietrza (oznaczany literką grecką lambda) w okolicach nieznacznie większych niż jeden. Zimne powietrze zawiera w tej samej objętości więcej atomów tlenu niż powietrze ciepłe i aby spalić w warunkach optymalnych paliwo, komputer będzie wydłużał czas wtrysku benzyny do czasu gdy w spalinach prawie nie będzie tlenu. Prawie, bo współczynnik nadmiaru tlenu przy spalaniu powinien być większy od jednego. Więc moim zdaniem temperatura zasysanego powietrza ma wpływ na zużycie paliwa. Nie wnikam jak znaczący, ale ma. Dla przypomnienia pytanie kol. grand1 >No a Panowie co do tego węża na kolektorze do filtra powietrza aluminiowy jesli go nie ma to może więcej palić ? . Gdy dostaje zimniejsze powietrze do filtra powietrza . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Najśmieszniejsze jest to, że kupiłem termostat na allegro z odbiorem > osobistym w sklepie (bo jadę tam zaraz) a tu telefon - nie ma na > stanie, będzie pod koniec tygodnia... Mam nadzieje ze gnojka zjechales jak bura suke... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Eee to ciepło Myślałem, że może robiłeś filmik przy tych > temperaturach co mamy obecnie. U mnie niestety tak czy siak > nieco wolniej się nagrzewa, choć termostat sprawny... > Rzadkie czyli jakie? Ja mam 10W40 i mi na rozruszniku już gaśnie jeśli bym wyłaczył w te mrozy wentylator to może przez te kilka minut dłużej by się nagrzewał jak się zakopałem to na full ogrzewaniu wentyl mi pracował nie raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Mam nadzieje ze gnojka zjechales jak bura suke... Nie, bo w opisie była notka - towaru może nie być w danym momencie na stanie... poza tym znam ten sklep, mają dobre ceny, wiedziałem czego mogę się spodziewać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > jeśli bym wyłaczył w te mrozy wentylator to może przez te kilka minut > dłużej by się nagrzewał > jak się zakopałem to na full ogrzewaniu wentyl mi pracował nie raz Jak ja się zakopałem to też raz dwa wentylator się włączył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 28 Stycznia 2010 Udostępnij Napisano 28 Stycznia 2010 > Jak ja się zakopałem to też raz dwa wentylator się włączył ale wiadomo, jak się zakopie to więcej energii z paliwa idzie w ciepło bo pełen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.