wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie załozyc zimowe opony a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko jezdzic po sniegu (opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania twardszych sprezyn pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o cenę,jak również o jakosc drutu) Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend Porównując je można sobie wyobrazic róznicę po załozeniu jednaknie da sie ich zamontowac w oryginalnej długosci trzeba uciąc jeden pełny zwój. Oczywiscie po dokrceniu amortyzatora,wyjmujemy starą,przezbrajamy odbój dolny i podkładkę górną.Należy uniesc na ok 40cm auto z obu stron. Po zmontowaniu opuszczamy auto przykrecamy amorki i cieszymy sie z wysoko podniesionego auta i duzego przeswitu. Liczyłem i wrost wyszedł z mojego "opadnietego "do obecnego +70mm Wiem ze wielu z Was robiąc sobie "bolidy"szosowe obniża zawieszenie....ja niestety naleze do tych innych Auto przetestowałem z pełnym zbiornikiem LPG bo bezdrozach zbiornika wodnego Pogoria IV I muszę przyznac ze efekt spełnił moje oczekiwania z nawiazką (Główna przyczyna pogłebiającą siadanie tyłu kropków jest zbiornik z lpg znajdujacy sie za tylna osią) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yaboll Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie > załozyc zimowe opony > a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko > jezdzic po sniegu > (opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania > twardszych sprezyn > pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o > cenę,jak również o > jakosc drutu) > Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend > Porównując je można sobie wyobrazic róznicę po załozeniu jednaknie da > sie ich zamontowac > w oryginalnej długosci trzeba uciąc jeden pełny zwój. > Oczywiscie po dokrceniu amortyzatora,wyjmujemy starą,przezbrajamy > odbój dolny i podkładkę > górną.Należy uniesc na ok 40cm auto z obu stron. > Po zmontowaniu opuszczamy auto > przykrecamy amorki i cieszymy sie z wysoko podniesionego auta > i duzego przeswitu. > Liczyłem i wrost wyszedł z mojego "opadnietego "do obecnego +70mm > Wiem ze wielu z Was robiąc sobie "bolidy"szosowe obniża > zawieszenie....ja niestety naleze do > tych innych > Pozdrawiam noo radykał z Ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > noo radykał z Ciebie... ale przymierzyłem 15"koła mieszcza sie i fanie wyglądają ...ale fotek nie mam bo siadła mi bateria w telefonie(aparacie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karax Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 teraz to jest prawdziwa terenówka jak odcinałeś ten zwój, liczyłeś jakoś konkretnie czy bardziej na oko? ps. manuala na orga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > teraz to jest prawdziwa terenówka > jak odcinałeś ten zwój, liczyłeś jakoś konkretnie czy bardziej na > oko? > ps. manuala na orga Cała sprezyna ma wys 390mm i jest z drutu 12,8mm Jest o ok 25mm wyższa niz oryginalna wymontowana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Cała sprezyna ma wys 390mm i jest z drutu 12,8mm > Jest o ok 25mm wyższa niz oryginalna wymontowana. Jak właściwości jezdne? Dupa nie lata? Ile dałeś za to cudo i czy była inna alternatywa? Jak z twardością w stosunku do spręzyn jakie miałeś? Co na to amortyzatory? Starczyły? Respect za odwage Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 Gratuluję Paweł wymiany starych sprężyn na nowe (zresztą wczoraj o tym wspominałeś) - nie wygląda to tak źle, ważne, że Ty jesteś zadowolony i możesz teraz przewozić spokojnie osoby na tylnych siedzeniach i ładunek w bagażniku, a auto nie będzie mocno siadać A tak trochę do śmiechu, to trochę ten podniesiony tył przypomina mi fiaty 125p lub polonezy po regeneracji tylnego zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Jak właściwości jezdne? Dupa nie lata? przy 130 w zakret na GT2 dusza na ramieniu ale nie miałem wyjscia bałem sie bo to jednak zawieszenie.Testowałem sam wiec nie miałem byc za kogo odpowiedzialny. > Ile dałeś za to cudo i czy była inna alternatywa? Jak z twardością w > stosunku do spręzyn jakie miałeś? Są twardsze ale jak bedą pasazerowie:)Sa progresywne...inna grubosc drutu-rózna (dlatego wybrałem od kombi!!!!) > Co na to amortyzatory? Starczyły? Tak mam od hgt ale oczywiscie trzeba pilnowac...pozostawiłem skok w dół 20mm.....to i tak wiecej niz na starych miały do góry > Respect za odwage Chyba przy testach...pojezdziłem po piachu,kamykach,trawie i koleinach...super kiedys bałbym sie po prostu jechac!!!teraz spoko. Na placu zrobiłem sobie test "łosia"piszczały opony ale to norma przy tym typie autko stało sie stabilniejsze i nie nurkuje przy hamowaniu oraz.....nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE NIE ROBI teraz Na foto : widac jak juz dobijało wypolerowało cała miseczkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Cała sprezyna ma wys 390mm i jest z drutu 12,8mm > Jest o ok 25mm wyższa niz oryginalna wymontowana. Wiesz tak wesze ten temat, bo sam mam wsadzone spręzyny od HGT. Celem również było zapobiegnięcie siadaniu, bo po załadowaniu bagażnika powstawał niemały problem. Wsadziłem nowe HGT'owe. Efekt jest taki, ze auto stało się sztywniejsze, prowadzi sie jak po szynach. Co do różnic w wysokościach to przód mimo, ze jest jednostka 16v z klimatyzacją, poszedł do góry o jakieś max. 2 cm. W przeciwieństwie do tyłu, który praktycznie nie urósł. No może o 0,5 cm. Nie wiem jak to oceniać? Co prawda na tył mogą wejsć grubasy i nic nie obciera, jednak szkoda tył tez o tyle nie poszedł. Bo jak widzisz, równiez nie jestem zwolennikiem gleby Przekonałem się o tyn na wakacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Gratuluję Paweł wymiany starych sprężyn na nowe (zresztą wczoraj o > tym wspominałeś) - nie wygląda to tak źle, ważne, że Ty jesteś > zadowolony i możesz teraz przewozić spokojnie osoby na tylnych > siedzeniach i ładunek w bagażniku, a auto nie będzie mocno > siadać > A tak trochę do śmiechu, to trochę ten podniesiony tył przypomina mi > fiaty 125p lub polonezy po regeneracji tylnego zawieszenia Nie nie wyglada az tak....wczoraj przesadziłem trochę z porównania do Renaulta 12 Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi nadkola na 4-palce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > przy 130 w zakret na GT2 dusza na ramieniu ale nie miałem wyjscia > bałem sie bo to jednak zawieszenie.Testowałem sam wiec nie > miałem byc za kogo odpowiedzialny. > Są twardsze ale jak bedą pasazerowie:)Sa progresywne...inna grubosc > drutu-rózna (dlatego wybrałem od kombi!!!!) a orientujesz się jak one wychodzą w porównaniu do HGTowych? Grubość? > Tak mam od hgt ale oczywiscie trzeba pilnowac...pozostawiłem skok w > dół 20mm.....to i tak wiecej niz na starych miały do góry > Chyba przy testach...pojezdziłem po piachu,kamykach,trawie i > koleinach...super kiedys bałbym sie po prostu jechac!!!teraz > spoko. > Na placu zrobiłem sobie test "łosia"piszczały opony ale to norma przy > tym typie autko stało sie stabilniejsze i nie nurkuje przy > hamowaniu oraz.....nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie > jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE u mnie też piszczą, zwłaszcza przód Jadąc czasami sieje z zdziwienie wśród przechodniów Oczywiśće trzeba troszke pomóc, żeby zapiszczały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi > nadkola na 4-palce U mnie przód 4 palce, tył max 2 palce. Może 1,5 palca A ze jestem uczulony na tym punkcie, niektóre Punta II z tyłu na seryjnym zawieszeniu mają miejsce na spokojnie 2 paluchy. I to mnie dziwi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Bo jak widzisz, równiez nie jestem zwolennikiem gleby > Przekonałem się o tyn na wakacjach Ja wiem Twój wątek (w linkach) tutaj mam w ulubionych zawsze myslałem o tym ale jakos nie mogłem sie zebrac pomimo ze wiele robie przy kropku A z tego tytułu że mogłem miec do testowania rózne prezyny(punto hgt,palio,palio wekend,oryginalne do 8V)wiec załozyłem od hgt-ki i nic sie nie podniósł a tego oczekiwałem...było twardo ale ja chciałem do góry Po włozeniu bez przycinania (brak pracy dolnego zakresu amorków dlatego pomyslałem ze można uciąc..pomiary wykazały ze srednice wewnetrzne sie zgadzaja wiec.....ciach najpierw mniej,potem jeszcze,...jeszcze 4 razy ciąłem i wyszło idealnie Moge sie pakowac w 5 osób na narty A samemu suuuuuuuuuuuuuuper tak jak piszesz jak po szynach a i regulator oswietlenia ustawiony na "0" Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > a orientujesz się jak one wychodzą w porównaniu do HGTowych? Grubość? tak mierzyłem...miałem obie...hgt ma równa grubosc na całej długosci12,70....moje maja w najcienszym11,85 a najgrubszym 12,85 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Witam wszystich,wielkimi krokami zbliża sie zima i trzeba bedzie > załozyc zimowe opony > a u mnie coraz bardziej tył siada i pewnie tego roku było by cieżko > jezdzic po sniegu > (opony obcierały by sie o nadkaola)Dlatego idąc za myslą zastosowania > twardszych sprezyn > pojechałem do sklepu i drogą porównan róznego typu(chodziło głownie o > cenę,jak również o > jakosc drutu) > Padło na sprezyny tylnie od Fiata Palio Wekend No no, ładnie Ja już sam nie wiem co mam zrobić z moim zawieszeniem... Po wyjeździe na wakacje mocno obciążonym Kropkiem tyłek nie wstał tyle co usiadł... ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > tak mierzyłem...miałem obie...hgt ma równa grubosc na całej > długosci12,70....moje maja w najcienszym11,85 a najgrubszym > 12,85 Mierzyłeś HGTowe z przodu tez? Bo przód poszedł, tył został na swoim miejscu. A jak masz po obciązeniu? Mocno siada teraz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to A może cena Cie przekona Panowie za obie zapłaciłem równiutkie 150,- Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka > No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to > A może cena Cie przekona > Panowie za obie zapłaciłem równiutkie 150,- > Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena No cena stateczna tylko nie jestem nadal przekonany co do nadwyręzenia amorów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wumpscut Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > ...Tak więc też nie jestem z grona zwolenników "glebowania" autka > No to wiesz co robic....ten wątek jest własnie po to > A może cena Cie przekona > Panowie za obie zapłaciłem równiutkie 150,- > Uwazam że przy cenach sprezynek jest to bardzo zadawalająca cena Tanio Z tym że ja nie podejmę się wymiany samodzielnie i dlatego takie kombinowanie z docinaniem odpada Zobaczymy, jak to będzie, na razie musiał sprawdzić te moje amorki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Moge sie pakowac w 5 osób na narty > A samemu suuuuuuuuuuuuuuper tak jak piszesz jak po szynach a i > regulator oswietlenia ustawiony na "0" > Pozdrawiam U mnie to wygląda tak (dokładniejszego zdjęcia nie mam ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Mierzyłeś HGTowe z przodu tez? > Bo przód poszedł, tył został na swoim miejscu. > A jak masz po obciązeniu? Mocno siada teraz? Nie z przody nie mierzyłem,za to z tyłu przy sąsiedzie 120kg i tak jak pisałem pełny 34l/lpg 1,2paliwa siadł tył z 0,5-1cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > No cena stateczna tylko nie jestem nadal przekonany co do > nadwyręzenia amorów Przetestuje mam 24mc gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Nie z przody nie mierzyłem,za to z tyłu przy > sąsiedzie 120kg i tak jak pisałem pełny 34l/lpg 1,2paliwa > siadł tył z 0,5-1cm To w sumie ile uciąłes? Pełen zwój, zeby zrównać z oryginałem z punto licząt tylko na grubość druta, czy zostawiłeś dłuższy + większa grubość? Bo jak sam widziałes HGT ma grybszy drut, jednak jest krótsza spręzyna. Auto stoi tak samo, ale jest twardziej. Z przodem wyszło inaczej, choc sam nie wiem dlaczego. Drut jest grubszy i spręzyna krótsza (HGT), mimo to auto uciekło w góre. To teraz mozesz wozić sąsiada A on będzie płacił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Przetestuje mam 24mc gwarancji Oby objęła to gwarancja A amory jakie masz? Tylko tylne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > U mnie to wygląda tak (dokładniejszego zdjęcia nie mam ) No to u mnie z przodu tak samo a z tyłu tak jak z przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
madzias Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > No to u mnie z przodu tak samo a z tyłu tak jak z przodu To jak byś chciał przód utwardzić to byś musiał przednie od palio jeszcze bardziej skrócić, no chyba że byś założył koła od wózka dziecięcego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > To w sumie ile uciąłes? Pełen zwój, zeby zrównać z oryginałem z punto > licząt tylko na grubość druta, czy zostawiłeś dłuższy + większa > grubość? Zostawiłem wiecej wyzej pisałem,a od hgt to jeszcze wyzej i auto poprostu nie poszło w dół jak na oryginalnych > Bo jak sam widziałes HGT ma grybszy drut, jednak jest krótsza > spręzyna. Auto stoi tak samo, ale jest twardziej. A u mnie i twardziej i wyżej...i to jest ta róznica > Z przodem wyszło inaczej, choc sam nie wiem dlaczego. Drut jest > grubszy i spręzyna krótsza (HGT), mimo to auto uciekło w góre. Po strae były juz bardzo miekkie i "wypracowane" Sasiad to nikt inny jak majster z warsztatu z którego usłóg korzystam Dobrze ze chciał zostac jeszcze godzinke po ciemku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 4 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Oby objęła to gwarancja > A amory jakie masz? Tylko tylne? Nie przód i tył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ania81 Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > Nie nie wyglada az tak....wczoraj przesadziłem trochę z porównania do > Renaulta 12 > Po skróceniu przód i tył są identyczne....opona 14 do krawedzi > nadkola na 4-palce Wiem, wiem - nie jest tak źle jak w starych autach po regeneracji zawieszenia to był taki mały żarcik , a na którymś ze spotów obejrzę sobie na żywo efekt Twojej pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 4 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2005 > nie wiem jak to nazwac....wrazenie jest takie > jakby przesuwało sie w bok przy wchodzeniu w zakręt-TEGO WŁASNIE > NIE ROBI teraz jak zadek uciekal na zewnetrzna to nadsterownosc widze ze szybko dzialasz, bardzo szybko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > jak zadek uciekal na zewnetrzna to nadsterownosc No własnie to sie dzieje jak powoli acz skutecznie tył (masa auta)powoli zmienia swój srodek....zaobserwowałem to oczywiscie z biegiem czasu tłumacząc to sobie tym ze elementy sie zużywaja....jednak jak wiesz walczę z nimi w szybkim tempie i chyba już wszystko wymieniłem, a sytuacja sie poprawiła ale nie tak i tam gdzie bym tego oczekiwał I własnie trafiłem w 10 to jest to wymiana sprezynek.Oczywiscie zamiana ich na obnizające też by pomogła bo są wystarczajaco twarde ale cena mnie poraża(do MK2)Piotrze co do jazdy to sam zobaczysz jak zatankujesz autko do pełna(lpg)i wejdziesz w zakret przy 80-90km/h jesli zawsze czułes auto to teraz bedziesz wiedział o co mi chodzi ..u Ciebie jest jeszcze ok ale z biegiem czasu bedzie coraz bardziej odczuwalne..oby jak najpózniej u mnie prawie 5lat > widze ze szybko dzialasz, bardzo szybko Jak zawsze jak mam wolne a jest pogoda jak spadnie snieg to tylko drobne elektryczne sprawy(podswietlania,zabezpieczenia itp,byle by było gdzie w ciepłym garazu to mozna cos działac) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 rozykowne posunięcie, będzie ci dupkę zarzucało na zakrętach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > rozykowne posunięcie, będzie ci dupkę zarzucało na zakrętach No to własnie nie bedzie...czytaj wyzej...testowałem i nic niepokojącego. Zaczeło własnie sie dziac cos nie tak na starych sprezynach . .. Nie wiem dlaczego twardsze zawieszenie miało by powodowac zarzucanie???Raczej poprawę przyczepnosci. Przecież on nie stoi wyżej niż nowy wiec o co chodzi.Musze zrobic fotke to sie przekonacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ozarek Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > No własnie to sie dzieje jak powoli acz skutecznie tył (masa > auta)powoli zmienia swój srodek....zaobserwowałem to oczywiscie > z biegiem czasu tłumacząc to sobie tym ze elementy sie > zużywaja....jednak jak wiesz walczę z nimi w szybkim tempie i > chyba już wszystko wymieniłem, a sytuacja sie poprawiła ale nie > tak i tam gdzie bym tego oczekiwał > I własnie trafiłem w 10 to jest to wymiana sprezynek.Oczywiscie > zamiana ich na obnizające też by pomogła bo są wystarczajaco > twarde ale cena mnie poraża(do MK2)Piotrze co do jazdy to sam > zobaczysz jak zatankujesz autko do pełna(lpg)i wejdziesz w > zakret przy 80-90km/h jesli zawsze czułes auto to teraz bedziesz > wiedział o co mi chodzi ..u Ciebie jest jeszcze ok ale z biegiem > czasu bedzie coraz bardziej odczuwalne..oby jak najpózniej u > mnie prawie 5lat no juz testowalem zachowanie auta przy wejsciu w zakreto kolo 100kph i powiem Ci ze narazie jest tak jak bylo, a nawet troche lepiej bo lekki tym nie ucieka tak bardzo ale napewno tylna zawiecha szybciej bedzie padac ze zbiornikiem w kole, jednak ja pojde zdecydowanie w strone utwardzania przy podobnej wysokosci > Jak zawsze jak mam wolne a jest pogoda jak spadnie snieg to tylko > drobne elektryczne sprawy(podswietlania,zabezpieczenia itp,byle > by było gdzie w ciepłym garazu to mozna cos działac) > Pozdrawiam hehe ja tez mysle nad podswietleniem wskazowek, w cieplym pokoju pewnie bedzie dlubane, tylko musze znalesc piny od 12V na kostkach coby do auta nie latac ciagle sprawdzac efekty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > No to własnie nie bedzie...czytaj wyzej...testowałem i nic > niepokojącego. > Zaczeło własnie sie dziac cos nie tak na starych sprezynach . .. > Nie wiem dlaczego twardsze zawieszenie miało by powodowac > zarzucanie???Raczej poprawę przyczepnosci. > Przecież on nie stoi wyżej niż nowy wiec o co chodzi.Musze zrobic > fotke to sie przekonacie No wlasnie ja sie podpene do pytania...Czemu w porownaniu do PII jest taki wysoki ?Niezbyt mi sie to podoba i tak sobie marze o zmianie sprezyn w przyszlym roku.Myslalem o jakis progresywnych najlepiej obnizajacych o jakies 30- 40 mm ale znowu zeby nie obcieralo przy zapakowaniu kropka.I jak z komfortem jazdy przy czyms takim ??Mozecie sie podzielic uwagami ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > No wlasnie ja sie podpene do pytania...Czemu w porownaniu do PII > jest taki wysoki ?Niezbyt mi sie to podoba i tak sobie marze o > zmianie sprezyn w przyszlym roku.Myslalem o jakis progresywnych > najlepiej obnizajacych o jakies 30- 40 mm ale znowu zeby nie > obcieralo przy zapakowaniu kropka.I jak z komfortem jazdy przy > czyms takim ??Mozecie sie podzielic uwagami ? Bo ma jeden zwój wiecej nie mylic ze zwojem A obnizenie,napewno pomoze szkoda ze nie jestes blizej pożyczył bym Ci swoich starych tam było chyba -40mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Bo ma jeden zwój wiecej nie mylic ze zwojem > A obnizenie,napewno pomoze szkoda ze nie jestes blizej pożyczył bym > Ci swoich starych tam było chyba > -40mm Hmm czemu pakowali do dluzsze sprezyny ? Chyba na zapas na przyszlosc jakby opadl.... Ja ogolnie chcialbym wlasnie obnizyc tak ze 30 - 40 mm i tyl i przod tylko nie wiem jak z komfortem jazdy i doijaniem na drogach z dziurami...Do tego bilstein B4 i powinno byc Co o tym sadzisz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 i dziwię się, że takie rzeczy kombinujecie. Sprężyna dobrana jest do ciężaru auta i masy, jaką może max przewieźć. Wiadomo, że obciązenia w Palio będą dużo większe niż w Punto. Zatem twardy tył w Punto bedzie skakał jak piłka. Ponadto obcinając zwój zmienia się charakterystykę sprężyny w sposób nieznany. Podnosząc sztucznie zawieszenie (lub obniżając) zmienia się zakres pracy amortyzatora, co moze prowadzić do jego szybszego zużycie. Podsumowując - pomysł uważam za bardzo nietrafny, mogący powodować zagrożenie tym, że auto ma nieznaną charakterystykę tylnego zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Hmm czemu pakowali do dluzsze sprezyny ? Chyba na zapas na > przyszlosc jakby opadl.... Ja ogolnie chcialbym wlasnie obnizyc > tak ze 30 - 40 mm i tyl i przod tylko nie wiem jak z komfortem > jazdy i doijaniem na drogach z dziurami...Do tego bilstein B4 i > powinno byc Co o tym sadzisz ? Zrobisz sportowe zawieszenie nie bedzie dobijac jednak jazda po wybojach czy koleinach moze stanowic problem....choc jak mniemam bedziesz jezdził poza krajem wiec mysle ze nie było by z tym problemu. U nas koleiny są wieksze niz przeswit dobrze zestrojonego sportowego zawieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Zrobisz sportowe zawieszenie nie bedzie dobijac jednak jazda po > wybojach czy koleinach moze stanowic problem....choc jak mniemam > bedziesz jezdził poza krajem wiec mysle ze nie było by z tym > problemu. > U nas koleiny są wieksze niz przeswit dobrze zestrojonego sportowego > zawieszenia Wiesz wlasnie tego bym chcial uniknac tzn.nie chce robic gleby jak u wariata - chcialbym jedynie zeby auto nie wygladalo jak na szczudlach - IMO jest za wysokie i na zakretach za bardzo sie przechyla.Chcialbym znalezc "zloty srodek"...Czyli nie za nisko i nie za wysoko z przyzwoitym komfortem jazdy.Jakies pomysly ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > i dziwię się, że takie rzeczy kombinujecie. > Sprężyna dobrana jest do ciężaru auta i masy, jaką może max > przewieźć. Wiadomo, że obciązenia w Palio będą dużo większe niż > w Punto. Zatem twardy tył w Punto bedzie skakał jak piłka. > Ponadto obcinając zwój zmienia się charakterystykę sprężyny w sposób > nieznany. > Podnosząc sztucznie zawieszenie (lub obniżając) zmienia się zakres > pracy amortyzatora, co moze prowadzić do jego szybszego zużycie. > Podsumowując - pomysł uważam za bardzo nietrafny, mogący powodować > zagrożenie tym, że auto ma nieznaną charakterystykę tylnego > zawieszenia. Fachowa wypowiedz nie poparta niczym konkretnym Jesli tak uwazasz to: 1.Jaką charakterystyke ma zawieszenie tyłu Punto 2 rocznik 2000 po 100kkm gdzie przeswit na orginalnych sprezynach ma 15mm 2.Jaką charakterystyke ma Punto 2 rocznik jak wyzej ze sprezynami i amortyzatorami od hgt? 3 Jaka charakterystykę ma Punto 2 z progresywnymi sprezynami -30mm dedykowanymi do Punto 2 niezaleznie od ciezaru ,silnika,itp,itd? 4Jaką charakterystyke ma zawieszenie Punto 2 z amorkami innej firmy niż FAP ???? Takich pytan mogę Ci przytoczyc jeszcze kilkadziesiąt .........nie wspominam tu o 70kg poza osią auta!!!!!i rodzaju opon...bieznika Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Wiesz wlasnie tego bym chcial uniknac tzn.nie chce robic gleby jak u > wariata - chcialbym jedynie zeby auto nie wygladalo jak na > szczudlach - IMO jest za wysokie i na zakretach za bardzo sie > przechyla.Chcialbym znalezc "zloty srodek"...Czyli nie za nisko > i nie za wysoko z przyzwoitym komfortem jazdy.Jakies pomysly ? Sprezyny na zamówienie....bo nie widziałem innych niż -30mm...mniejszych minusów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Fachowa wypowiedz nie poparta niczym konkretnym Niestety, nie mam pod ręką urządzeń do badania zawieszenia > Jesli tak uwazasz to: > 1.Jaką charakterystyke ma zawieszenie tyłu Punto 2 rocznik 2000 po > 100kkm gdzie przeswit na orginalnych sprezynach ma 15mm Bardzo złą. Pytanie jakie mi się nasuwa to dlaczego te sprężyny padły?? 100kkm to nie przebieg, kiedy wymienia sie sprężyny! Kiedy zmieniałeś amorki? jakie wyniki miałeś shocktestera? > 2.Jaką charakterystyke ma Punto 2 rocznik jak wyzej ze sprezynami i > amortyzatorami od hgt? mówiąc o tyle to troszkę twardszą. Mówiac o przodzie sporo twardszą. To zawieszenie stosowane jest w Sportingu zatem może być stosowane w 1.2 bez problemu > 3 Jaka charakterystykę ma Punto 2 z progresywnymi sprezynami -30mm > dedykowanymi do Punto 2 niezaleznie od ciezaru ,silnika,itp,itd? dobre pytanie. Na pewno będzie twardsze. Produkt jest jednak homologowany (mówimy o dobrej firmie?) więc jest dopuszczony do ruchu. > 4Jaką charakterystyke ma zawieszenie Punto 2 z amorkami innej firmy > niż FAP ???? bardzo zblizone do oryginału. Przypominam o badaniach dopuszczających do montażu, wszystkie firmy mają rózne TUVy i inne dyplomy. > Takich pytan mogę Ci przytoczyc jeszcze kilkadziesiąt .........nie > wspominam tu o 70kg poza osią auta!!!!!i rodzaju opon...bieznika > Pozdrawiam nie rozumiem tych 70kg? o co chodzi? Chciałbym zauważyć, że twoje spręzyny nie łapią się w ŻADEN z wymienionych wyzej punktów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Niestety, nie mam pod rękąurządzeń do badania zawieszenia Może pojadę na test amorków..... zobaczymy co pokaze > Bardzo złą. Pytanie jaki mi się nasuwa to dlaczego te sprężyny > padły?? 100kkm to nie przebieg, kiedy wymienia sie sprężyny! nie wiem pewnie nikt tego nie wie czemu tak sie dzieje ogólnie 90% kropków ma takie > Kiedy zmieniałeś amorki? jakie wyniki miałeś shocktestera? na nowych 75%sprawnosci jak pamietam ale był pusty lpg > mówiąc o tyle to troszkę twardszą. Mówiac o przodzie sporo twardszą. > To zawieszenie stosowane jest w Sportingu zatem może być > stosowane w 1.2 bez problemu > dobre pytanie. Na pewno będzie twardsze. Produkt jest jednak > homologawany (mówimy o dobrej firmie?) więc jest dopuszczony do > ruchu. moje z Palio też są dopuszczone do ruchu...tylko trochę mniejsze są teraz wysokosc jak oryginał tylko z grupszego drutu > bardzo zblizone do oryginału. Przypominam o badaniach dopuszczających > do montażu, wszystkie firmy mają rózne TUVy i inne dyplomy. No własnie dla jednych cos jest białe a dla innych jeszcze szare > nie rozumiem tych 70kg? o co chodzi? O LPG zbiornik w otworze po kole zapasowym > Chciałbym zauważyć, że twoje spręzyny nie łapią się w ŻADEN z > wymienionych wyzej punktów... zmieniane???jesli tak to inny typ w zaleznosci od wagi auta Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rozi Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 podsumowując, zakładasz blizej nieokreslone sprężyny do swojego kropka. Na pewno nie są to sprężyny dostosowane do tego modelu, bo na oko że mają podobna wysokość i grubość drutu to dobór ośmieszający dobierającego. Wyraziłem swoją opinię, że jest to posunięcie, które może odbić się negatywnie. To tyle. A LPG nie ma nic do rzeczy by zmieniać sprężyny na inne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Sprezyny na zamówienie....bo nie widziałem innych niż > -30mm...mniejszych minusów Na allegro znalazlem tylko takie : jakiś tekst1 lub takie: jakiś tekst2 ogolnie mnie nie przeraza obnizenie -30 lub 35 mm tylko jak potem ma sie to do komfortu jazdy....bo rozumiem ze prowadzenie auta jest duzo lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Na allegro znalazlem tylko takie : Pierwsze do MK1 a drugie owszem ale jak nisko!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 5 Listopada 2005 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > Pierwsze do MK1 a drugie owszem ale jak nisko!!! ok a co myslisz o tym: jakiś tekst i tu : jakiś tekst i tu : jakiś tekst Znalazlem rowniez cos takiego na AK: jakiś tekst ale jakos nie moge znalezc zadnego info o sprezynach AP... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 > podsumowując, zakładasz blizej nieokreslone sprężyny do swojego > kropka. Na pewno nie są to sprężyny dostosowane do tego modelu, > bo na oko że mają podobna wysokość i grubość drutu to dobór > ośmieszający dobierającego. Zgadzam sie jestem smieszny ale lubie takiego siebie,pomimo lat niejednokrotnie 2X waszych czuje sie młodo > Wyraziłem swoją opinię, że jest to posunięcie, które może odbić się > negatywnie. Tego sie boję,nie lubie ryzykowac bezpieczenstwa własnego, a tym bardziej innych bo co innego jesli sam chce ryzykowac ,a co innego narazac innych. Dlatego :testy i kontrola...pojadę zobaczę jak zachowuje sie na "trzepaku" > To tyle. > A LPG nie ma nic do rzeczy by zmieniać sprężyny na inne. Kolega chyba nie jezdził z 70% napełnionym zbionikiem po lodzie i proszę sie nie wypowiadac jesli nie wie sie o co chodzi...oczywiscie jezdząc hgt-ą nie ma tego problemu ale nie każdy ma ta przyjemnosc. Prosze skorzystac z oferty "bezpieczna jazda"i pojezdzic sobie na "kóleczkach"po placu manewrowym wtedy okaże sie co ma wpływ na stabilnosc jazdy i hamowania. Ja sie pobawiłem i przy predkosci 130km/h moje "uszkodzone"sprezyny spowodowały 7 obrotów na odcinku ponad 200m myslałem że sie Jak bedzie organizowany na lotnisku w Muchowcu(co roku organizuje WOSK w Katowicach)to chetnie sie zapiszę.Ostatnio byłem w Lublinie A kącik oczywiscie uwazam za wyrazenie swoich opini i komentarzy po to jest i nie mam nic przeciwko Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wikingpk Napisano 5 Listopada 2005 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2005 Dobre to chyba to jakiś tekst no a chyba najlepsze to ładne i pewnie dobrze sie jezdzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.