Skocz do zawartości

Wymiana termostatu


KRZYSZTOF12

Rekomendowane odpowiedzi

Niby można kupić sam wkład termostatu, jest trochę tańszy niż cały termostat, jednak słyszałem opinie, że lepiej wymienić cały, gdyż nowy wkład może idealnie nie pasować do starej obudowy i nie będzie szczelnie się zamykał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam.Mam takie pytanko.Wymieniajac termostat muszę go wymienić z

> obudowa,czy da się sam termostat wymienić w starej

> obudowie.Pozdrowienia.

> Uno 1.4 ie

możesz wymienić sam wkład. Ja tak zrobiłem w 1.0 i było git. w 1.4 do tego nie doszło smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możesz wymienić sam wkład. Ja tak zrobiłem w 1.0 i było git. w 1.4 do

> tego nie doszło

silniki 1.4 i 1.5 są podobne,w 1.5 trzeba wymieniać cały terostat(jest nierozbieralny) i myśle że w 1.4 jest tak samo

-no chyba że sie myle hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano rzeczywiście

> a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze

> wiercić otwór pod czujnik

Ale do 1.5 nie ma rozbieralnych termostatów ok.gif A że kupiłeś taki, w którym trzeba było wiercić otwór na czujnik to inna sprawa 270751858-jezyk.gif Po prostu kupiłeś jakiś szajs grinser006.gif Ja założyłem nieco droższy włoski zamiennik i nic nie musiałem wiercić. Na razie działa jak należy, temperaturę trzyma aż miło cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale do 1.5 nie ma rozbieralnych termostatów A że kupiłeś taki, w

> którym trzeba było wiercić otwór na czujnik to inna sprawa Po

> prostu kupiłeś jakiś szajs Ja założyłem nieco droższy włoski

> zamiennik i nic nie musiałem wiercić. Na razie działa jak

> należy, temperaturę trzyma aż miło

wiem że jest nierozbieralny,tego uniaka mam ponad 9 lat i raczej już mnie niczym nie zaskoczy old.gif

ten "szajs" to zamiennik kupiony w "inter cars" innych nie mieli grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ano rzeczywiście

> a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze

> wiercić otwór pod czujnik

Nie marudz bo ja za termostat do burbo dałemok 100 i też musiałem wiertać rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wiem że jest nierozbieralny,tego uniaka mam ponad 9 lat i raczej już

> mnie niczym nie zaskoczy

> ten "szajs" to zamiennik kupiony w "inter cars" innych nie mieli

Nooo też tak miałem, też inter cars i też sie musiałem wkurfić grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zmieńcie sklep Ja miałem jakoś w podobnej cenie już z wywierconym

> otworem

a ja nie umiałem dostać sick.gif ale akurat wywiercenie dziury i nagwintowanie nie robi mi problemu smile.gif ma działaś jak należy i tyle w temacie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak myślicie lepiej wymienić z obudową czy sam termostat jeśli

> jest ten rozbieralny oczywiście bo szczerze mówiąc niewiem.

wybór należy do Ciebie. dla spokoju wymień cały żeby w razie czego uniknąć wkur.iania i tyle smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jak myślicie lepiej wymienić z obudową czy sam termostat jeśli

> jest ten rozbieralny oczywiście bo szczerze mówiąc niewiem.

ja wymieniłem sam wkład

wymiana jest banalna

wkład pasował idealnie waytogo.gif

koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50 zł

pamiętaj, żeby kupić uszczelkę waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wymieniłem sam wkład

> wymiana jest banalna

> wkład pasował idealnie

> koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50

> zł

> pamiętaj, żeby kupić uszczelkę

uszczelki są do dupy. Najlepszy Silikon termiczny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja wymieniłem sam wkład

> wymiana jest banalna

> wkład pasował idealnie

> koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50

> zł

> pamiętaj, żeby kupić uszczelkę

albo dobry silikon-też trzyma waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam jeszcze jedno pytanko jak u was wygląda wskznik temperatury bo

> umnie calły czas leży chyba że w korku to się podnosi

> pomału.Dlatego pytałem o wymiane termostatu.

jaj mam zegary ze sieny ale mi w nich sie tem utrzymuje jakieś dwie kreski od połowy zazwyczaj chyba że się zagrzeje w korku to wtedy ze dwie kreski ponad połowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jaj mam zegary ze sieny ale mi w nich sie tem utrzymuje jakieś dwie

> kreski od połowy zazwyczaj chyba że się zagrzeje w korku to

> wtedy ze dwie kreski ponad połowe

Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak dokładnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie

> w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego

> poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak

> dokładnego.

a może to zegary są uszkodzone ?? a nie czujnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie

> w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego

> poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak

> dokładnego.

pad.gif Ten termostat powinien być w takim razie zmieniony już trzy lata temu. W zimie nie marzłeś w samochodzie? hmm.gif Temperatura silnika powinna wynosić ok. 90°C (policz sobie po kreskach gdzie to powinno być, bo są różne wskaźniki), poza tym jak zmienisz termostat to i spalanie paliwa pewnie spadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten termostat powinien być w takim razie zmieniony już trzy lata

> temu. W zimie nie marzłeś w samochodzie? Temperatura silnika

> powinna wynosić ok. 90°C (policz sobie po kreskach gdzie to

> powinno być, bo są różne wskaźniki), poza tym jak zmienisz

> termostat to i spalanie paliwa pewnie spadnie.

u mnie nigdy nie było 90oC w trasie

czy to lato +30 czy zima -20 grinser006.gif

zawsze 80oC+ na wskaźniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak go odpale i stoji to wskaznik idzie w góre ale tylko rusze trochę

> pędu to zaraz opada do zera.

termostat otwarty i dupa zbita

mi kilka dni temu kleknął to po 10km miałem taka sama temperature jak po 3km

ledwo 60oC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> u mnie nigdy nie było 90oC w trasie

> czy to lato +30 czy zima -20

> zawsze 80oC+ na wskaźniku

U mnie przy -20°C w trasie czy w mieście trzyma równo 90 i to bez żadnych osłon. Z resztą temperatura zależy od termostatu, kiedy ma temperaturę otwarcia ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też dziś zakupiłem nowy termostat w Fiacie

Kupiłem zamiennik za 40zł z uszczelką i obejmą Verneta. Mechanior w Fiacie mi powiedział ,że od orginalnego fiatowskiego różni się tylko tym że ten jest składany przez firme Vernet dla Fiata a tamte Fiat sobie składa sam i praktycznie z tych samych części tylko,że kosztuje 70zł zeby.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.