KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Witam.Mam takie pytanko.Wymieniajac termostat muszę go wymienić z obudowa,czy da się sam termostat wymienić w starej obudowie.Pozdrowienia. Uno 1.4 ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Niby można kupić sam wkład termostatu, jest trochę tańszy niż cały termostat, jednak słyszałem opinie, że lepiej wymienić cały, gdyż nowy wkład może idealnie nie pasować do starej obudowy i nie będzie szczelnie się zamykał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 do 1,4 i.e. termostat jest z obudową, innego nie widziałem, obudowa jest aluminiowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Witam.Mam takie pytanko.Wymieniajac termostat muszę go wymienić z > obudowa,czy da się sam termostat wymienić w starej > obudowie.Pozdrowienia. > Uno 1.4 ie możesz wymienić sam wkład. Ja tak zrobiłem w 1.0 i było git. w 1.4 do tego nie doszło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > możesz wymienić sam wkład. Ja tak zrobiłem w 1.0 i było git. w 1.4 do > tego nie doszło silniki 1.4 i 1.5 są podobne,w 1.5 trzeba wymieniać cały terostat(jest nierozbieralny) i myśle że w 1.4 jest tak samo -no chyba że sie myle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > silniki 1.4 i 1.5 są podobne,w 1.5 trzeba wymieniać cały > terostat(jest nierozbieralny) i myśle że w 1.4 jest tak samo > -no chyba że sie myle 1.4 i 1.5 mają inne termostaty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Tutaj widać że wkład ma wymienny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > 1.4 i 1.5 mają inne termostaty 1.6 16v pewnie ma podobny a tam są 2 rodzaje - jeden wymienny a drugi nierozbieralny - przerabiałem na własnej skórze jak pękł... właśnie ten nierozbieralny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Pękł ten rozbieralny. Nierozbieralny ma teraz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Pękł ten rozbieralny. Nierozbieralny ma teraz Aha, no faktycznie tak było - pomerdało mi się, co nie zmienia faktu że są 2 rodzaje i to właśnie miał wykazać powyższy wywód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Tutaj widać że wkład ma wymienny ano rzeczywiście a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze wiercić otwór pod czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > ano rzeczywiście > a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze > wiercić otwór pod czujnik Ale do 1.5 nie ma rozbieralnych termostatów A że kupiłeś taki, w którym trzeba było wiercić otwór na czujnik to inna sprawa Po prostu kupiłeś jakiś szajs Ja założyłem nieco droższy włoski zamiennik i nic nie musiałem wiercić. Na razie działa jak należy, temperaturę trzyma aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Ale do 1.5 nie ma rozbieralnych termostatów A że kupiłeś taki, w > którym trzeba było wiercić otwór na czujnik to inna sprawa Po > prostu kupiłeś jakiś szajs Ja założyłem nieco droższy włoski > zamiennik i nic nie musiałem wiercić. Na razie działa jak > należy, temperaturę trzyma aż miło wiem że jest nierozbieralny,tego uniaka mam ponad 9 lat i raczej już mnie niczym nie zaskoczy ten "szajs" to zamiennik kupiony w "inter cars" innych nie mieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > ano rzeczywiście > a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze > wiercić otwór pod czujnik Nie marudz bo ja za termostat do burbo dałemok 100 i też musiałem wiertać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > wiem że jest nierozbieralny,tego uniaka mam ponad 9 lat i raczej już > mnie niczym nie zaskoczy > ten "szajs" to zamiennik kupiony w "inter cars" innych nie mieli Nooo też tak miałem, też inter cars i też sie musiałem wkurfić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Nooo też tak miałem, też inter cars i też sie musiałem wkurfić Zmieńcie sklep Ja miałem jakoś w podobnej cenie już z wywierconym otworem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Zmieńcie sklep Ja miałem jakoś w podobnej cenie już z wywierconym > otworem a ja nie umiałem dostać ale akurat wywiercenie dziury i nagwintowanie nie robi mi problemu ma działaś jak należy i tyle w temacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > ano rzeczywiście > a ja za termostat do swojego musiałem dać coś koło 60zł i jeszcze > wiercić otwór pod czujnik U mnie nie ma czujnika w obudowie termostatu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > U mnie nie ma czujnika w obudowie termostatu bo w 1.4 ni ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > bo w 1.4 ni ma To jak myślicie lepiej wymienić z obudową czy sam termostat jeśli jest ten rozbieralny oczywiście bo szczerze mówiąc niewiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > To jak myślicie lepiej wymienić z obudową czy sam termostat jeśli > jest ten rozbieralny oczywiście bo szczerze mówiąc niewiem. wybór należy do Ciebie. dla spokoju wymień cały żeby w razie czego uniknąć wkur.iania i tyle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > wybór należy do Ciebie. dla spokoju wymień cały żeby w razie czego > uniknąć wkur.iania i tyle I tak zrobie nie ma co oszczedzać.Dzięki za porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jerro Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > To jak myślicie lepiej wymienić z obudową czy sam termostat jeśli > jest ten rozbieralny oczywiście bo szczerze mówiąc niewiem. ja wymieniłem sam wkład wymiana jest banalna wkład pasował idealnie koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50 zł pamiętaj, żeby kupić uszczelkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > ja wymieniłem sam wkład > wymiana jest banalna > wkład pasował idealnie > koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50 > zł > pamiętaj, żeby kupić uszczelkę uszczelki są do dupy. Najlepszy Silikon termiczny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Nooo też tak miałem, też inter cars i też sie musiałem wkurfić ...ale ja sie nie wkurfiałem dałem w pracy koleżce i zrobił jak należy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > I tak zrobie nie ma co oszczedzać.Dzięki za porady. to i przy okazji uzupenij profil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > ja wymieniłem sam wkład > wymiana jest banalna > wkład pasował idealnie > koszt samego wkładu - ok. 10 zł, natomiast za cały termostat ok. 50 > zł > pamiętaj, żeby kupić uszczelkę albo dobry silikon-też trzyma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianBAD Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > bo w 1.4 ni ma a ja mam w 1.4 czujnik w termostacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SZEFU Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > a ja mam w 1.4 czujnik w termostacie adaptacja,czy kombinacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianBAD Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > adaptacja,czy kombinacja odkąd kupiłem tego unaika to ten czujnik juz tam był w poprzednim uniaku 1.4 nie miałem czujnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 Mam jeszcze jedno pytanko jak u was wygląda wskznik temperatury bo umnie calły czas leży chyba że w korku to się podnosi pomału.Dlatego pytałem o wymiane termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianBAD Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Mam jeszcze jedno pytanko jak u was wygląda wskznik temperatury bo > umnie calły czas leży chyba że w korku to się podnosi > pomału.Dlatego pytałem o wymiane termostatu. jaj mam zegary ze sieny ale mi w nich sie tem utrzymuje jakieś dwie kreski od połowy zazwyczaj chyba że się zagrzeje w korku to wtedy ze dwie kreski ponad połowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > jaj mam zegary ze sieny ale mi w nich sie tem utrzymuje jakieś dwie > kreski od połowy zazwyczaj chyba że się zagrzeje w korku to > wtedy ze dwie kreski ponad połowe Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak dokładnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianBAD Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie > w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego > poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak > dokładnego. a może to zegary są uszkodzone ?? a nie czujnik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 14 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > a może to zegary są uszkodzone ?? a nie czujnik Jak go odpale i stoji to wskaznik idzie w góre ale tylko rusze trochę pędu to zaraz opada do zera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Czyli podnosić się musi co najmniej te dwie kreski od 60 st bo umnie > w trasie nic mam te auto 3 lata i tak było od samego > poczatku.Wcześniej miałem Uno 1.0 ale tam nie było wskaznika tak > dokładnego. Ten termostat powinien być w takim razie zmieniony już trzy lata temu. W zimie nie marzłeś w samochodzie? Temperatura silnika powinna wynosić ok. 90°C (policz sobie po kreskach gdzie to powinno być, bo są różne wskaźniki), poza tym jak zmienisz termostat to i spalanie paliwa pewnie spadnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Ten termostat powinien być w takim razie zmieniony już trzy lata > temu. W zimie nie marzłeś w samochodzie? Temperatura silnika > powinna wynosić ok. 90°C (policz sobie po kreskach gdzie to > powinno być, bo są różne wskaźniki), poza tym jak zmienisz > termostat to i spalanie paliwa pewnie spadnie. u mnie nigdy nie było 90oC w trasie czy to lato +30 czy zima -20 zawsze 80oC+ na wskaźniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > Jak go odpale i stoji to wskaznik idzie w góre ale tylko rusze trochę > pędu to zaraz opada do zera. termostat otwarty i dupa zbita mi kilka dni temu kleknął to po 10km miałem taka sama temperature jak po 3km ledwo 60oC Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 14 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2010 > u mnie nigdy nie było 90oC w trasie > czy to lato +30 czy zima -20 > zawsze 80oC+ na wskaźniku U mnie przy -20°C w trasie czy w mieście trzyma równo 90 i to bez żadnych osłon. Z resztą temperatura zależy od termostatu, kiedy ma temperaturę otwarcia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 16 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2010 Termostat już kupiłem teraz tylko wymiana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myrchol Napisano 17 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2010 Ja też dziś zakupiłem nowy termostat w Fiacie Kupiłem zamiennik za 40zł z uszczelką i obejmą Verneta. Mechanior w Fiacie mi powiedział ,że od orginalnego fiatowskiego różni się tylko tym że ten jest składany przez firme Vernet dla Fiata a tamte Fiat sobie składa sam i praktycznie z tych samych części tylko,że kosztuje 70zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KRZYSZTOF12 Napisano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 Właśnie wymieniłem termostat, był otwarty zero uszczelki.Teraz jazda próbna.Pozdrowienia. Uno 1.4 ie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
myrchol Napisano 20 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 20 Lutego 2010 > Właśnie wymieniłem termostat Ja też dziś wymieniłem i cudo jest po przejechaniu 5km farelke z 2 pozycji musiałem wyłączyć bo normalnie gorcko w aucie było jak jeszcze nigdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.