Skocz do zawartości

Doładowanie mechanicze


Ricco

Rekomendowane odpowiedzi

> jak dużo czytałeś,to pewnie wiesz,że lepiej turbo

Wiemy o co chodzi zlosnik.gif bynajmniej ja wiem 270751858-jezyk.gif

Ale jeśli chodzi o montaż i prace takiego doładowanie jest mniej skąplikowana i prostsza niż TURBO grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też o tym myślałem i jedyne, co łatwiejsze, to montaż samej sprężarki, choć w 1.4 ciężko przepchać pasek wielorowkowy, bo przeszkadza obudowa rozrządu

nie wiem jak reszta silników

tak samo jak przy turbinie musisz podać większą dawkę paliwa i dochodzimy do tego samego punktu

instalacja z przepływomierzem i jeśli nie dodatkowy/e wytryskiwacz/e, to sterownik, który umożliwi zaprogramowanie wzrostu dawki od obciżąenia i doładowania

z początku fajnie, ale i tak pada pytanie, czy warto tyle inwestować w uniaka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jak w temacie.

> Dużo czytałem na temat DOŁADOWANIA MECHANICZNEGO

> Jak myślicie jak się to ma do naszych uniaków????

lepsze bo mniej pali, działa od dołu tylko ograniczone możliwości zlosnik.gif

tylko zalecane do większych pojemności grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lepsze bo mniej pali, działa od dołu tylko ograniczone możliwości

> tylko zalecane do większych pojemności

z tym mniejszy "paleniem" to nie zgodzę....

kompresor jest po prostu bardziej energochłonny ( przecież skądś moc musi się wziąć żeby sprężyć powietrze)

turbosprężarka natomiast wykorzystuje bezużyteczną energie spalin.

Dodatkowo samoczynnie dostosowuję swoją wydajność do obciążenia (czego kompresor nie "potrafi") .

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym mniejszy "paleniem" to nie zgodzę....

> kompresor jest po prostu bardziej energochłonny ( przecież skądś moc

> musi się wziąć żeby sprężyć powietrze)

> turbosprężarka natomiast wykorzystuje bezużyteczną energie spalin.

> Dodatkowo samoczynnie dostosowuję swoją wydajność do obciążenie

> (czego kompresor nie "potrafi") .

> pozdr

miałem na myśli porównanie np. A4 1.8T z C180 Kompresor - pomimo większej wagi mercedesa, podobnych mocy, spalanie wypada niższe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> miałem na myśli porównanie np. A4 1.8T z C180 Kompresor - pomimo

> większej wagi mercedesa, podobnych mocy, spalanie wypada niższe

Panowie omińmy spalanie grinser006.gif

Najgorsza zabawa była by z przełożeniem między TURBO-WAŁ beksa.gif

w tym przypadku trzeba by było dobrać odpowiednie przełożenie żeby nie zadławić silnika nadmiarem powietrza i żeby silnik miał go wystarczająco dużo niż mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> masz w tv reklamy o matematyce, może jeszcze nie za późno na naukę

> jest co kombinować, to fakt i na pewno z początku coś nie będzie

> chodziło

Kudłaty i to mi się w tobie podoba zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wiesz, śrubokręt też jest na swój sposób mechaniczny

> Jak już robić podział to na: turbo, mechaniczne i elektryczne

Istnieje jeszcze doładowanie dynamiczne grinser006.gif Ale wydaje mi się, że trudno to osiągnąć, trzeba mieć sporą wiedzę, a i efekt nie będzie porażający ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Istnieje jeszcze doładowanie dynamiczne Ale wydaje mi się, że trudno

> to osiągnąć, trzeba mieć sporą wiedzę, a i efekt nie będzie

> porażający

No i jest jeszcze "doładowanie komuś w dupę" ale to zazwyczaj na skrzyżowaniu jak się ktoś zagapi hahaha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

doładowanie dynamiczne ma miejsce w każdym silniku i wykorzystuje w mniejszym lub większym stopniu zjawiska falowe w kolektorze dolotowym

niektóre firmy stosują kolektor dolotowy o zmiennej długości właśnie w tym celu

to co jest zwane DD i jest stosowane np w motocyklach jest czymś innym, a nazwane tak dla chwytu marketingowego

Yamaha miała w silniku 125cc 2T w enduro system YDIS i na króćcu między gaźnikiem a cylindrem była dodatkowa 'puszka' poprawiająca w/w zjawiska falowe i osiagi silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopisz tutaj jeszcze jeden patent, kolega (nie pamiętam kto) opowiadał, jak jego znajomy ma butlę z czystym tlenem i wlotem umieszczonym do kolektora ssącego smile.gif też daje kopa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czysty tlen? a nie spreżone powietrze? tlen jest silnie wybuchowy w czystej postaci i wg mnie by prędzej pierdykło zanim dotarłby do komory spalania

dtatego mamy NOx czyli podtlenki azotu, które nie wybuchają, a poprawiają spalanie bo mają więcej tlenu niż powietrze atmosferyczne

kurna, jaka ta teoria jest fajna 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czysty tlen? a nie spreżone powietrze? tlen jest silnie wybuchowy w

> czystej postaci i wg mnie by prędzej pierdykło zanim dotarłby do

> komory spalania

Glaca chyba widział to zdjęcie albo mariolka bo mam taką butle i myślałem nad instalacją tego typu. czyli sprężone powietrze do dolotu 270751858-jezyk.gif

niektórzy myślą że instalacje NX albo NOS obniża żywotność silnika. Podczas reakcji jaka zachodzi podczas wtrysku podtlenku azotu do komory spalania, pod wpływem tem. nastepuje reakcja w której oddziela się tlen i azot, powodując obniżenie temperatury w komorze spalania 270751858-jezyk.gif azot jest w tym wypadku produktem ubocznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówiąc o doładowaniu mechanicznym. będę miał turbinę z silnika isuzu 1,9t i coś będę myślał nad rozwiązaniem tej teorii.

Mam parę pomysłów tak więc będę myślał co, gdzie, jak zrobić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jest jeszcze "doładowanie komuś w dupę" ale to zazwyczaj na

> skrzyżowaniu jak się ktoś zagapi

Ja jeszcze slyszalem o doladowaniu 5 zl w tak-taku hmm.gif.

Pomysl z kompresorem jest ciekawy, z tym ze koszty i naklad pracy moga byc niewspolmierne do rezultatow. Niemniej jednak chcialbym zobaczyc 1.0 doladowane w dowolny sposob cfaniaczek.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niektórzy myślą że instalacje NX albo NOS obniża żywotność silnika.

> Podczas reakcji jaka zachodzi podczas wtrysku podtlenku azotu do

> komory spalania, pod wpływem tem. nastepuje reakcja w której

> oddziela się tlen i azot, powodując obniżenie temperatury w

> komorze spalania azot jest w tym wypadku produktem ubocznym.

Nie znam się na tym, ale przyjmę, że jest tak jak mówisz. Pomijasz jednak ważną sprawę: żywotność silnika to nie tylko temperatury panujące w komorze spalania (i nie tylko). Zwiększona ilość tlenu dostająca się do dolotu powoduje konieczność zwiększenia również dawki paliwa aby mieszanka miała jak najlepsze właściwości jeśli chodzi o spalanie. Jeśli w takim wypadku tej mieszanki palnej jest znacznie więcej gdy zastosuje się instalacje, o której mówisz, w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania to również podczas pracy takiego silnika powstaje znacznie wyższe ciśnienie w komorze spalania (stąd właśnie bierze się moc), a więc tym samym znacznie większe obciążenie silnika, które tym samym powoduje jego skróconą żywotność wink.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja jeszcze slyszalem o doladowaniu 5 zl w tak-taku .

> Pomysl z kompresorem jest ciekawy, z tym ze koszty i naklad pracy

> moga byc niewspolmierne do rezultatow. Niemniej jednak chcialbym

> zobaczyc 1.0 doladowane w dowolny sposob .

To prawdę mówiąc można jeszcze rozpatrywać różne inne "doładowania" hehe.gifgrinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy się zrozumieliśmy, być może użyłem niewłaściwego określenia spineyes.gif Chodziło mi o to (a spotkałem się właśnie z określeniem tego jako doładowanie dynamiczne) żeby skierować wlot powietrza w stronę przodu auta i tym samym aby podczas nieco wyższych prędkości ruch powietrza zapewniał "doładowanie" ok.gifcool.gif Spotkałem się z przypadkami, że ludzie sami z tym kombinowali, ale efekt był raczej mizerny, a poza tym osiągi zależały od prędkości, warunków atmosferycznych itp., więc dużo zabawy, a poprawy praktycznie nie było, nawet wprost przeciwnie grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz zgadzam się z tobą w większości twoich sugestii i wypowiedzi.

Jest dużo możliwości ale trzeba próbować i kombinować 270751858-jezyk.gif

Nie potrzeba dużego nakładu pieniędzy!!! Trzeba załatwiać kombinować, znaleźć trochę wolnego czasu i można COŚ DZIAŁAĆ zlosnik.gifzlosnik.gifzlosnik.gif

Lukasz odpowiedz mi na jedno pytanie... MASZ JAKIEŚ WIĘKSZE AMBICJE ALBO INACZEJ PLANY CO DO SWOJEGO UNA????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Lukasz odpowiedz mi na jedno pytanie... MASZ JAKIEŚ WIĘKSZE AMBICJE

> ALBO INACZEJ PLANY CO DO SWOJEGO UNA????????

Zależy co masz na myśli grinser006.gif Moim planem jest doprowadzenie go do jak najlepszego stanu, raczej zbliżonego do fabrycznego, może jakieś drobne modyfikacje, ale raczej niewielkie, bo moc póki co mi wystarczy devil.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najtańsze doładowanie to doładowanie spalinowe.Trzeba pożyczyć spalinową dmuchawkę/odkużacz do liści ,rurę dmuchawki złączyć taśmą klejącą lub jakimś plastrem z rurą zasysającą powietrze do silnika,całość przywiązać drutami do czegoś ,pociągnąć parę razy linkę by odpalić tego dwusuwa i można jechać. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najtańsze doładowanie to doładowanie spalinowe.Trzeba pożyczyć

> spalinową dmuchawkę/odkużacz do liści ,rurę dmuchawki złączyć

> taśmą klejącą lub jakimś plastrem z rurą zasysającą powietrze do

> silnika,całość przywiązać drutami do czegoś ,pociągnąć parę razy

> linkę by odpalić tego dwusuwa i można jechać.

No i jakie ciśnienie wytworzy taka dmuchawa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile prędkość przepływu powietrza w układzie ssącym nie rozpędzi bardziej tej dmuchawy szybciej niż sama się kręci.

Te stare odkurzacze mają wejście na rurę z tyłu co wydmuchuje przedłużacz. Agregat do bagażnika i jazda.

Pora skończyć e głupoty.

turbo elektryczne potrzebuje więcej prądu niż może dać nam seryjny alternator. Druga sprawa to rozrusznik który ma coś koło 1KW. Przy kompresorze mechanicznym ( nie wiem ile pobiera mocy przy 1 tyś obr/min) będzie problem z odpaleniem przy mrozach gdy olej zgęstnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> O ile prędkość przepływu powietrza w układzie ssącym nie rozpędzi

> bardziej tej dmuchawy szybciej niż sama się kręci.

> Te stare odkurzacze mają wejście na rurę z tyłu co wydmuchuje

> przedłużacz. Agregat do bagażnika i jazda.

> Pora skończyć e głupoty.

> turbo elektryczne potrzebuje więcej prądu niż może dać nam seryjny

> alternator. Druga sprawa to rozrusznik który ma coś koło 1KW.

> Przy kompresorze mechanicznym ( nie wiem ile pobiera mocy przy 1

> tyś obr/min) będzie problem z odpaleniem przy mrozach gdy olej

> zgęstnieje.

Pokaż mi chociaż jedno auto i wykres z hamowni tego auta gdzie był skutecznie doładowanym kompresorem elektrycznym.

Pomysł bez sensu, tak samo jak z kompresorem.

Do małych słabych silników tylko świstak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż mi chociaż jedno auto i wykres z hamowni tego auta gdzie był

> skutecznie doładowanym kompresorem elektrycznym.

> Pomysł bez sensu, tak samo jak z kompresorem.

> Do małych słabych silników tylko świstak.

Kompresor w mercedesowskim 1.6 świetnie działa, sprawdziłem grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukasz1t

Może to się ma nijak do tego co piszesz ale czy to by znaczyło, że jeśli zdjęłoby się filtr powietza to dotrze więcej tlenu do dolotu i będzie to skracało żywotność silnika?

Pytanie czysto amatorskie angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> lukasz1t

> Może to się ma nijak do tego co piszesz ale czy to by znaczyło, że

> jeśli zdjęłoby się filtr powietza to dotrze więcej tlenu do

> dolotu i będzie to skracało żywotność silnika?

> Pytanie czysto amatorskie

Nie zdejmuj filtra powietrza, bo wtedy do silnika może bardzo łatwo dostać się jakiś syf i wtedy rzeczywiście skrócisz jego żywotność i to znacznie crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie znam się na tym, ale przyjmę, że jest tak jak mówisz. Pomijasz

> jednak ważną sprawę: żywotność silnika to nie tylko temperatury

> panujące w komorze spalania (i nie tylko). Zwiększona ilość

> tlenu dostająca się do dolotu powoduje konieczność zwiększenia

> również dawki paliwa aby mieszanka miała jak najlepsze

> właściwości jeśli chodzi o spalanie. Jeśli w takim wypadku tej

> mieszanki palnej jest znacznie więcej gdy zastosuje się

> instalacje, o której mówisz, w porównaniu do tradycyjnego

> rozwiązania to również podczas pracy takiego silnika powstaje

> znacznie wyższe ciśnienie w komorze spalania (stąd właśnie

> bierze się moc), a więc tym samym znacznie większe obciążenie

> silnika, które tym samym powoduje jego skróconą żywotność

I dlatego właśnie jest limit czasowy w jakim można używać takiego doładowania, jeśli się go przestrzega - nic nie powinno się stać waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I dlatego właśnie jest limit czasowy w jakim można używać takiego

> doładowania, jeśli się go przestrzega - nic nie powinno się stać

Masz rację, ale z tego co zrozumiałem spineyes.gif to kolega w tym wątku chciał to zamontować na stałe icon_eek.gif A to nie byłoby korzystne rozwiązanie, szybko by silnik zabił cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz rację, ale z tego co zrozumiałem to kolega w tym wątku chciał

> to zamontować na stałe A to nie byłoby korzystne rozwiązanie,

> szybko by silnik zabił

A to też zależy od ustawień dawki.

Do stałej pracy trzeba by było nie dawać dużo gazu i może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No i jakie ciśnienie wytworzy taka dmuchawa?

Fakt niewiem jakie ciśnienie,a ono też jest ważne.Te dmuchawkę co widziałem to miała nazwę STILL i silnik o pojemności 50 cm3.

Poczułem jak to dmucha,będąc w odległości kilku metrów od wylatującego powietrza czuje się wydmuch tego powietrza jak by był jakiś huragan.

Tak właściwie nikt jeszcze nie określił :ciśnienia doładowania,natęzenie przepływającego powietrza (w metrach sześciennych na godzinę np.).Można by wtenczas obliczyć zapotrzebowanie kompresora na moc i moment obrotowy.

Dla mnie ciśnienie doładowania 0,3 bara było by wystarczająco duże na poczatek,wkońcu nikt tu nie przerabia fiacika na drakstera co ma w cztery sekundy do 100 km/h się rozpędzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fakt niewiem jakie ciśnienie,a ono też jest ważne.

Raczej najważniejsze

>Te dmuchawkę co

> widziałem to miała nazwę STILL i silnik o pojemności 50 cm3.

> Poczułem jak to dmucha,będąc w odległości kilku metrów od

> wylatującego powietrza czuje się wydmuch tego powietrza jak by

> był jakiś huragan.

Prędkość to jedno ale nie musi mieć związku bezpośredniego z ciśnieniem jakie może wytworzyć taka dmuchawa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ktoś tu powiedział że się nie da angryfire.gif Nie da się parasola w D... rozłożyć 270751858-jezyk.gif

przerobiłem turbosprężarkę tak że nie będzie ubytków mocy tak jak mówiliście przy doładowaniu mechanicznym bokser.gif

Ma na myśli zrobić napęd sprężarki z koła pasowego na wałku rozrządu.

Tylko teraz tak... Koło pasowe jest przykręcone do wałka śrubą a ja mam na myśli przedłużenie tej śruby i zamocowanie tak koła pasowego takiego samego jak na wałku rozrządu. ma ktoś może takie możliwości żeby takie przedłużenie zrobić, wytoczyć??????

Bardzo by mi to ułatwiło dalszy etap prac grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I ktoś tu powiedział że się nie da Nie da się parasola w D...

> rozłożyć

> przerobiłem turbosprężarkę tak że nie będzie ubytków mocy tak jak

> mówiliście przy doładowaniu mechanicznym

> Ma na myśli zrobić napęd sprężarki z koła pasowego na wałku rozrządu.

> Tylko teraz tak... Koło pasowe jest przykręcone do wałka śrubą a ja

> mam na myśli przedłużenie tej śruby i zamocowanie tak koła

> pasowego takiego samego jak na wałku rozrządu. ma ktoś może

> takie możliwości żeby takie przedłużenie zrobić, wytoczyć??????

> Bardzo by mi to ułatwiło dalszy etap prac

Po pierwsze to co w końcu zakładasz turbosprężarkę czy mechaniczną ? Podejrzewam z opisu że mechaniczną.

Jakie szczęście że silnik fiata są w większości bezkolizyjne. Jak cie dobrze zrozumiałem to ma to wyglądać tak : wał korbowy z kołem pasowym ( standardowe od rozrządu) - pasek- koło wałka rozrządu z dołączonym kołem pasek do napędu sprężarki - pasek - sprężarka ?

Jeśli tak to pasek od rozrządu nie wytrzyma za długo w tym układzie. Każda rzecz w silniku taka jak paski ma przenosić odpowiednią moc. Dołączając kompresor dajesz dużo większe obciążenie.

Mechaniczne sprężarki dają moc więc nie wiem o jaki ubytek chodzi. Jeśli chodzi o pobór mocy do pracy to raczej go nie zmienisz bo nawet żeby napędzić koło na pasku trzeba zużyć moc.

Jeśli twoje uno jest na monowtrysku to zastanów się jak chcesz dostosować dawkę paliwa do powietrza i nie kombinuj tylko załóż tą sprężarkę tak jak Wielki Motór nakazał 270635636-JUMP2.gif i uno będzie fly.gif

Myślę że Pan Grabowski nie będzie zły że tak rozdaje link do jego strony he he. Radze poczytać przemyśleć i nie dojść do wniosku że nie jesteś w stanie tego zrobić http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Turbo.html . We wszystkim możemy doradzić i pomóc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prędkość to jedno ale nie musi mieć związku bezpośredniego z

> ciśnieniem jakie może wytworzyć taka dmuchawa.

Dokladnie jak z pompkami cieczy np. w chlodzeniu wodnym - sam parametr wydajnosci w l/h niewiele mowi, dopiero w parze z wartoscia wysokosci tloczenia pozwala okreslic przydatnosc pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem dane dmuchawki do liści.

Moc 2 KM,wydmuch 620 m3/h.

Obliczone przezemnie ciśnienie.

Moc w koniach mechanicznych zamieniłem na Waty(2*736=1472W),pomnożyłem przez typową sprawność wentylatorów czyli 0,75.Daje to 1104 Waty mocy powietrza.Następnie przeliczyłem jaki przepływ powietrza będzie na sekundę.

620/3600=0,1722 m3/s

Moc podzielona przez ilość przelatujących kostek(sześcianów) o boku 1 metra da siłę.

1104/0,1722=6410 N (Newtonów).

Powstające ciśnienie to 6410 N/m2

Przeliczając to na Kg/cm2 da to 0,065 atmosfery.

Następnie przydało by się policzyć jak to się ma do ilości przepływającego powietrza przez silnik.Dane do obliczeń:

Moc silnika 33 kW,jednostkowe zużycie paliwa 350 gram/kWh

ciężar paliwa 0,75 kg/dm3,ciężar powietrza 1,26 kg/m3

Skład mieszanki paliwo/powietrze 14,7 kg powietrza/1 kg paliwa

Obliczenia:

Ilość zużywanego paliwa 33*0,35kg=11,55 kg/h

Ilość zużywanego powietrza 14,7*11,55=169,785 kg/h

Przeliczenie kg powietrza na m3

169/1,26=134,75 m3/h.

Jeszcze ilość zużywanych litrów /h(może się przydać)

11,55/0,75=15,4 dm3/h

Obliczenie zapotrzebowania na moc sprężarki.Dane:

doładowanie 0,3 kg/cm2

przepływ powietrza dla mocy maksymalnej bez doładowania 134,75 m3/h

sprawność sprężarki 0,75

straty na pasku klinowym 16%

Obliczenia:

ilość powietrza 1,3*134,75=175,175 m3/h/3600=0,04865 m3/s

siła 0,3*10000*9,81=29430 N

moc powietrza 0,04865*29430=1431 W

moc potrzebna do napędzania spręzarki 1431/0,75=1906 W

moc potrzebna do napędzania sprężarki i paska klinowego 1906/0,84=2269 W (dla 5000 obr./min)

moc do napędu spręzarki dla 1750 obr/min(50km/h)

1750 / 5000 *2269=794 W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.