Ricco Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Tak jak w temacie. Dużo czytałem na temat DOŁADOWANIA MECHANICZNEGO Jak myślicie jak się to ma do naszych uniaków???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
james89 Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > Tak jak w temacie. > Dużo czytałem na temat DOŁADOWANIA MECHANICZNEGO > Jak myślicie jak się to ma do naszych uniaków???? jak dużo czytałeś,to pewnie wiesz,że lepiej turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > jak dużo czytałeś,to pewnie wiesz,że lepiej turbo Wiemy o co chodzi bynajmniej ja wiem Ale jeśli chodzi o montaż i prace takiego doładowanie jest mniej skąplikowana i prostsza niż TURBO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 też o tym myślałem i jedyne, co łatwiejsze, to montaż samej sprężarki, choć w 1.4 ciężko przepchać pasek wielorowkowy, bo przeszkadza obudowa rozrządu nie wiem jak reszta silników tak samo jak przy turbinie musisz podać większą dawkę paliwa i dochodzimy do tego samego punktu instalacja z przepływomierzem i jeśli nie dodatkowy/e wytryskiwacz/e, to sterownik, który umożliwi zaprogramowanie wzrostu dawki od obciżąenia i doładowania z początku fajnie, ale i tak pada pytanie, czy warto tyle inwestować w uniaka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 Jeśli cię to interesuje na poważnie, to z tego co mi wiadomo jedna osoba coś kombinowała z kompresorem w Uno na www.unoturbo.pl Nie wiem co z tego wyszło, ale możesz zagadać i się dowiedzieć Choć moim zdaniem prościej jest zamontować turbosprężarkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > Tak jak w temacie. > Dużo czytałem na temat DOŁADOWANIA MECHANICZNEGO > Jak myślicie jak się to ma do naszych uniaków???? lepsze bo mniej pali, działa od dołu tylko ograniczone możliwości tylko zalecane do większych pojemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sperber Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > Tak jak w temacie. > Dużo czytałem na temat DOŁADOWANIA MECHANICZNEGO > Jak myślicie jak się to ma do naszych uniaków???? Kup se merca z kompresorem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > lepsze bo mniej pali, działa od dołu tylko ograniczone możliwości > tylko zalecane do większych pojemności z tym mniejszy "paleniem" to nie zgodzę.... kompresor jest po prostu bardziej energochłonny ( przecież skądś moc musi się wziąć żeby sprężyć powietrze) turbosprężarka natomiast wykorzystuje bezużyteczną energie spalin. Dodatkowo samoczynnie dostosowuję swoją wydajność do obciążenia (czego kompresor nie "potrafi") . pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 4 Marca 2010 Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > z tym mniejszy "paleniem" to nie zgodzę.... > kompresor jest po prostu bardziej energochłonny ( przecież skądś moc > musi się wziąć żeby sprężyć powietrze) > turbosprężarka natomiast wykorzystuje bezużyteczną energie spalin. > Dodatkowo samoczynnie dostosowuję swoją wydajność do obciążenie > (czego kompresor nie "potrafi") . > pozdr miałem na myśli porównanie np. A4 1.8T z C180 Kompresor - pomimo większej wagi mercedesa, podobnych mocy, spalanie wypada niższe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 4 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Marca 2010 > miałem na myśli porównanie np. A4 1.8T z C180 Kompresor - pomimo > większej wagi mercedesa, podobnych mocy, spalanie wypada niższe Panowie omińmy spalanie Najgorsza zabawa była by z przełożeniem między TURBO-WAŁ w tym przypadku trzeba by było dobrać odpowiednie przełożenie żeby nie zadławić silnika nadmiarem powietrza i żeby silnik miał go wystarczająco dużo niż mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 masz w tv reklamy o matematyce, może jeszcze nie za późno na naukę jest co kombinować, to fakt i na pewno z początku coś nie będzie chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > masz w tv reklamy o matematyce, może jeszcze nie za późno na naukę > jest co kombinować, to fakt i na pewno z początku coś nie będzie > chodziło Kudłaty i to mi się w tobie podoba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 a może turbinkę elektryczną ?? toż to też mechaniczne jest :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > a może turbinkę elektryczną ?? toż to też mechaniczne jest Wiesz, śrubokręt też jest na swój sposób mechaniczny Jak już robić podział to na: turbo, mechaniczne i elektryczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > Wiesz, śrubokręt też jest na swój sposób mechaniczny > Jak już robić podział to na: turbo, mechaniczne i elektryczne Istnieje jeszcze doładowanie dynamiczne Ale wydaje mi się, że trudno to osiągnąć, trzeba mieć sporą wiedzę, a i efekt nie będzie porażający Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > Istnieje jeszcze doładowanie dynamiczne Ale wydaje mi się, że trudno > to osiągnąć, trzeba mieć sporą wiedzę, a i efekt nie będzie > porażający No i jest jeszcze "doładowanie komuś w dupę" ale to zazwyczaj na skrzyżowaniu jak się ktoś zagapi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 doładowanie dynamiczne ma miejsce w każdym silniku i wykorzystuje w mniejszym lub większym stopniu zjawiska falowe w kolektorze dolotowym niektóre firmy stosują kolektor dolotowy o zmiennej długości właśnie w tym celu to co jest zwane DD i jest stosowane np w motocyklach jest czymś innym, a nazwane tak dla chwytu marketingowego Yamaha miała w silniku 125cc 2T w enduro system YDIS i na króćcu między gaźnikiem a cylindrem była dodatkowa 'puszka' poprawiająca w/w zjawiska falowe i osiagi silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Dopisz tutaj jeszcze jeden patent, kolega (nie pamiętam kto) opowiadał, jak jego znajomy ma butlę z czystym tlenem i wlotem umieszczonym do kolektora ssącego też daje kopa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 czysty tlen? a nie spreżone powietrze? tlen jest silnie wybuchowy w czystej postaci i wg mnie by prędzej pierdykło zanim dotarłby do komory spalania dtatego mamy NOx czyli podtlenki azotu, które nie wybuchają, a poprawiają spalanie bo mają więcej tlenu niż powietrze atmosferyczne kurna, jaka ta teoria jest fajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > czysty tlen? a nie spreżone powietrze? tlen jest silnie wybuchowy w > czystej postaci i wg mnie by prędzej pierdykło zanim dotarłby do > komory spalania Glaca chyba widział to zdjęcie albo mariolka bo mam taką butle i myślałem nad instalacją tego typu. czyli sprężone powietrze do dolotu niektórzy myślą że instalacje NX albo NOS obniża żywotność silnika. Podczas reakcji jaka zachodzi podczas wtrysku podtlenku azotu do komory spalania, pod wpływem tem. nastepuje reakcja w której oddziela się tlen i azot, powodując obniżenie temperatury w komorze spalania azot jest w tym wypadku produktem ubocznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 5 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Mówiąc o doładowaniu mechanicznym. będę miał turbinę z silnika isuzu 1,9t i coś będę myślał nad rozwiązaniem tej teorii. Mam parę pomysłów tak więc będę myślał co, gdzie, jak zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > No i jest jeszcze "doładowanie komuś w dupę" ale to zazwyczaj na > skrzyżowaniu jak się ktoś zagapi Ja jeszcze slyszalem o doladowaniu 5 zl w tak-taku . Pomysl z kompresorem jest ciekawy, z tym ze koszty i naklad pracy moga byc niewspolmierne do rezultatow. Niemniej jednak chcialbym zobaczyc 1.0 doladowane w dowolny sposob . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > niektórzy myślą że instalacje NX albo NOS obniża żywotność silnika. > Podczas reakcji jaka zachodzi podczas wtrysku podtlenku azotu do > komory spalania, pod wpływem tem. nastepuje reakcja w której > oddziela się tlen i azot, powodując obniżenie temperatury w > komorze spalania azot jest w tym wypadku produktem ubocznym. Nie znam się na tym, ale przyjmę, że jest tak jak mówisz. Pomijasz jednak ważną sprawę: żywotność silnika to nie tylko temperatury panujące w komorze spalania (i nie tylko). Zwiększona ilość tlenu dostająca się do dolotu powoduje konieczność zwiększenia również dawki paliwa aby mieszanka miała jak najlepsze właściwości jeśli chodzi o spalanie. Jeśli w takim wypadku tej mieszanki palnej jest znacznie więcej gdy zastosuje się instalacje, o której mówisz, w porównaniu do tradycyjnego rozwiązania to również podczas pracy takiego silnika powstaje znacznie wyższe ciśnienie w komorze spalania (stąd właśnie bierze się moc), a więc tym samym znacznie większe obciążenie silnika, które tym samym powoduje jego skróconą żywotność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 > Ja jeszcze slyszalem o doladowaniu 5 zl w tak-taku . > Pomysl z kompresorem jest ciekawy, z tym ze koszty i naklad pracy > moga byc niewspolmierne do rezultatow. Niemniej jednak chcialbym > zobaczyc 1.0 doladowane w dowolny sposob . To prawdę mówiąc można jeszcze rozpatrywać różne inne "doładowania" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 Nie wiem czy się zrozumieliśmy, być może użyłem niewłaściwego określenia Chodziło mi o to (a spotkałem się właśnie z określeniem tego jako doładowanie dynamiczne) żeby skierować wlot powietrza w stronę przodu auta i tym samym aby podczas nieco wyższych prędkości ruch powietrza zapewniał "doładowanie" Spotkałem się z przypadkami, że ludzie sami z tym kombinowali, ale efekt był raczej mizerny, a poza tym osiągi zależały od prędkości, warunków atmosferycznych itp., więc dużo zabawy, a poprawy praktycznie nie było, nawet wprost przeciwnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kudlaty_bytom Napisano 5 Marca 2010 Udostępnij Napisano 5 Marca 2010 dobrze napisałeś, bo wszędzie się to określa mianem DD, ale jednak nim nie jest, choć można zawsze się o to sprzczać piątek, wieczór, czas na odpoczynek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 Łukasz zgadzam się z tobą w większości twoich sugestii i wypowiedzi. Jest dużo możliwości ale trzeba próbować i kombinować Nie potrzeba dużego nakładu pieniędzy!!! Trzeba załatwiać kombinować, znaleźć trochę wolnego czasu i można COŚ DZIAŁAĆ Lukasz odpowiedz mi na jedno pytanie... MASZ JAKIEŚ WIĘKSZE AMBICJE ALBO INACZEJ PLANY CO DO SWOJEGO UNA???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 6 Marca 2010 Udostępnij Napisano 6 Marca 2010 > Lukasz odpowiedz mi na jedno pytanie... MASZ JAKIEŚ WIĘKSZE AMBICJE > ALBO INACZEJ PLANY CO DO SWOJEGO UNA???????? Zależy co masz na myśli Moim planem jest doprowadzenie go do jak najlepszego stanu, raczej zbliżonego do fabrycznego, może jakieś drobne modyfikacje, ale raczej niewielkie, bo moc póki co mi wystarczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 Najtańsze doładowanie to doładowanie spalinowe.Trzeba pożyczyć spalinową dmuchawkę/odkużacz do liści ,rurę dmuchawki złączyć taśmą klejącą lub jakimś plastrem z rurą zasysającą powietrze do silnika,całość przywiązać drutami do czegoś ,pociągnąć parę razy linkę by odpalić tego dwusuwa i można jechać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > Najtańsze doładowanie to doładowanie spalinowe.Trzeba pożyczyć > spalinową dmuchawkę/odkużacz do liści ,rurę dmuchawki złączyć > taśmą klejącą lub jakimś plastrem z rurą zasysającą powietrze do > silnika,całość przywiązać drutami do czegoś ,pociągnąć parę razy > linkę by odpalić tego dwusuwa i można jechać. No i jakie ciśnienie wytworzy taka dmuchawa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 > No i jakie ciśnienie wytworzy taka dmuchawa? 1001hPa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_Ziomek Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 O ile prędkość przepływu powietrza w układzie ssącym nie rozpędzi bardziej tej dmuchawy szybciej niż sama się kręci. Te stare odkurzacze mają wejście na rurę z tyłu co wydmuchuje przedłużacz. Agregat do bagażnika i jazda. Pora skończyć e głupoty. turbo elektryczne potrzebuje więcej prądu niż może dać nam seryjny alternator. Druga sprawa to rozrusznik który ma coś koło 1KW. Przy kompresorze mechanicznym ( nie wiem ile pobiera mocy przy 1 tyś obr/min) będzie problem z odpaleniem przy mrozach gdy olej zgęstnieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misq Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > O ile prędkość przepływu powietrza w układzie ssącym nie rozpędzi > bardziej tej dmuchawy szybciej niż sama się kręci. > Te stare odkurzacze mają wejście na rurę z tyłu co wydmuchuje > przedłużacz. Agregat do bagażnika i jazda. > Pora skończyć e głupoty. > turbo elektryczne potrzebuje więcej prądu niż może dać nam seryjny > alternator. Druga sprawa to rozrusznik który ma coś koło 1KW. > Przy kompresorze mechanicznym ( nie wiem ile pobiera mocy przy 1 > tyś obr/min) będzie problem z odpaleniem przy mrozach gdy olej > zgęstnieje. Pokaż mi chociaż jedno auto i wykres z hamowni tego auta gdzie był skutecznie doładowanym kompresorem elektrycznym. Pomysł bez sensu, tak samo jak z kompresorem. Do małych słabych silników tylko świstak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Pokaż mi chociaż jedno auto i wykres z hamowni tego auta gdzie był > skutecznie doładowanym kompresorem elektrycznym. > Pomysł bez sensu, tak samo jak z kompresorem. > Do małych słabych silników tylko świstak. Kompresor w mercedesowskim 1.6 świetnie działa, sprawdziłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_Ziomek Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 To właśnie napisałem że szkoda się z tym bawić. Kto do una założy alternator który ma 2,5 kW ? A napęd oryginalnym paskiem czegoś takiego jest nie możliwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Impalla Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 lukasz1t Może to się ma nijak do tego co piszesz ale czy to by znaczyło, że jeśli zdjęłoby się filtr powietza to dotrze więcej tlenu do dolotu i będzie to skracało żywotność silnika? Pytanie czysto amatorskie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > lukasz1t > Może to się ma nijak do tego co piszesz ale czy to by znaczyło, że > jeśli zdjęłoby się filtr powietza to dotrze więcej tlenu do > dolotu i będzie to skracało żywotność silnika? > Pytanie czysto amatorskie Nie zdejmuj filtra powietrza, bo wtedy do silnika może bardzo łatwo dostać się jakiś syf i wtedy rzeczywiście skrócisz jego żywotność i to znacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Nie znam się na tym, ale przyjmę, że jest tak jak mówisz. Pomijasz > jednak ważną sprawę: żywotność silnika to nie tylko temperatury > panujące w komorze spalania (i nie tylko). Zwiększona ilość > tlenu dostająca się do dolotu powoduje konieczność zwiększenia > również dawki paliwa aby mieszanka miała jak najlepsze > właściwości jeśli chodzi o spalanie. Jeśli w takim wypadku tej > mieszanki palnej jest znacznie więcej gdy zastosuje się > instalacje, o której mówisz, w porównaniu do tradycyjnego > rozwiązania to również podczas pracy takiego silnika powstaje > znacznie wyższe ciśnienie w komorze spalania (stąd właśnie > bierze się moc), a więc tym samym znacznie większe obciążenie > silnika, które tym samym powoduje jego skróconą żywotność I dlatego właśnie jest limit czasowy w jakim można używać takiego doładowania, jeśli się go przestrzega - nic nie powinno się stać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukasz1t Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > I dlatego właśnie jest limit czasowy w jakim można używać takiego > doładowania, jeśli się go przestrzega - nic nie powinno się stać Masz rację, ale z tego co zrozumiałem to kolega w tym wątku chciał to zamontować na stałe A to nie byłoby korzystne rozwiązanie, szybko by silnik zabił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Masz rację, ale z tego co zrozumiałem to kolega w tym wątku chciał > to zamontować na stałe A to nie byłoby korzystne rozwiązanie, > szybko by silnik zabił A to też zależy od ustawień dawki. Do stałej pracy trzeba by było nie dawać dużo gazu i może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > No i jakie ciśnienie wytworzy taka dmuchawa? Fakt niewiem jakie ciśnienie,a ono też jest ważne.Te dmuchawkę co widziałem to miała nazwę STILL i silnik o pojemności 50 cm3. Poczułem jak to dmucha,będąc w odległości kilku metrów od wylatującego powietrza czuje się wydmuch tego powietrza jak by był jakiś huragan. Tak właściwie nikt jeszcze nie określił :ciśnienia doładowania,natęzenie przepływającego powietrza (w metrach sześciennych na godzinę np.).Można by wtenczas obliczyć zapotrzebowanie kompresora na moc i moment obrotowy. Dla mnie ciśnienie doładowania 0,3 bara było by wystarczająco duże na poczatek,wkońcu nikt tu nie przerabia fiacika na drakstera co ma w cztery sekundy do 100 km/h się rozpędzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Fakt niewiem jakie ciśnienie,a ono też jest ważne. Raczej najważniejsze >Te dmuchawkę co > widziałem to miała nazwę STILL i silnik o pojemności 50 cm3. > Poczułem jak to dmucha,będąc w odległości kilku metrów od > wylatującego powietrza czuje się wydmuch tego powietrza jak by > był jakiś huragan. Prędkość to jedno ale nie musi mieć związku bezpośredniego z ciśnieniem jakie może wytworzyć taka dmuchawa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ricco Napisano 12 Marca 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 I ktoś tu powiedział że się nie da Nie da się parasola w D... rozłożyć przerobiłem turbosprężarkę tak że nie będzie ubytków mocy tak jak mówiliście przy doładowaniu mechanicznym Ma na myśli zrobić napęd sprężarki z koła pasowego na wałku rozrządu. Tylko teraz tak... Koło pasowe jest przykręcone do wałka śrubą a ja mam na myśli przedłużenie tej śruby i zamocowanie tak koła pasowego takiego samego jak na wałku rozrządu. ma ktoś może takie możliwości żeby takie przedłużenie zrobić, wytoczyć?????? Bardzo by mi to ułatwiło dalszy etap prac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamil_Ziomek Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > I ktoś tu powiedział że się nie da Nie da się parasola w D... > rozłożyć > przerobiłem turbosprężarkę tak że nie będzie ubytków mocy tak jak > mówiliście przy doładowaniu mechanicznym > Ma na myśli zrobić napęd sprężarki z koła pasowego na wałku rozrządu. > Tylko teraz tak... Koło pasowe jest przykręcone do wałka śrubą a ja > mam na myśli przedłużenie tej śruby i zamocowanie tak koła > pasowego takiego samego jak na wałku rozrządu. ma ktoś może > takie możliwości żeby takie przedłużenie zrobić, wytoczyć?????? > Bardzo by mi to ułatwiło dalszy etap prac Po pierwsze to co w końcu zakładasz turbosprężarkę czy mechaniczną ? Podejrzewam z opisu że mechaniczną. Jakie szczęście że silnik fiata są w większości bezkolizyjne. Jak cie dobrze zrozumiałem to ma to wyglądać tak : wał korbowy z kołem pasowym ( standardowe od rozrządu) - pasek- koło wałka rozrządu z dołączonym kołem pasek do napędu sprężarki - pasek - sprężarka ? Jeśli tak to pasek od rozrządu nie wytrzyma za długo w tym układzie. Każda rzecz w silniku taka jak paski ma przenosić odpowiednią moc. Dołączając kompresor dajesz dużo większe obciążenie. Mechaniczne sprężarki dają moc więc nie wiem o jaki ubytek chodzi. Jeśli chodzi o pobór mocy do pracy to raczej go nie zmienisz bo nawet żeby napędzić koło na pasku trzeba zużyć moc. Jeśli twoje uno jest na monowtrysku to zastanów się jak chcesz dostosować dawkę paliwa do powietrza i nie kombinuj tylko załóż tą sprężarkę tak jak Wielki Motór nakazał i uno będzie Myślę że Pan Grabowski nie będzie zły że tak rozdaje link do jego strony he he. Radze poczytać przemyśleć i nie dojść do wniosku że nie jesteś w stanie tego zrobić http://web.me.com/grzegorzgrabowski/Witryna/Turbo.html . We wszystkim możemy doradzić i pomóc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Prędkość to jedno ale nie musi mieć związku bezpośredniego z > ciśnieniem jakie może wytworzyć taka dmuchawa. Dokladnie jak z pompkami cieczy np. w chlodzeniu wodnym - sam parametr wydajnosci w l/h niewiele mowi, dopiero w parze z wartoscia wysokosci tloczenia pozwala okreslic przydatnosc pompy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Doładowanie mechaniczne nie zabiera dużo paliwa i mocy wtedy i tylko wtedy gdy przepustnica gazu jest na dolocie do sprężarki (np.roots). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tolonu Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 Dostałem dane dmuchawki do liści. Moc 2 KM,wydmuch 620 m3/h. Obliczone przezemnie ciśnienie. Moc w koniach mechanicznych zamieniłem na Waty(2*736=1472W),pomnożyłem przez typową sprawność wentylatorów czyli 0,75.Daje to 1104 Waty mocy powietrza.Następnie przeliczyłem jaki przepływ powietrza będzie na sekundę. 620/3600=0,1722 m3/s Moc podzielona przez ilość przelatujących kostek(sześcianów) o boku 1 metra da siłę. 1104/0,1722=6410 N (Newtonów). Powstające ciśnienie to 6410 N/m2 Przeliczając to na Kg/cm2 da to 0,065 atmosfery. Następnie przydało by się policzyć jak to się ma do ilości przepływającego powietrza przez silnik.Dane do obliczeń: Moc silnika 33 kW,jednostkowe zużycie paliwa 350 gram/kWh ciężar paliwa 0,75 kg/dm3,ciężar powietrza 1,26 kg/m3 Skład mieszanki paliwo/powietrze 14,7 kg powietrza/1 kg paliwa Obliczenia: Ilość zużywanego paliwa 33*0,35kg=11,55 kg/h Ilość zużywanego powietrza 14,7*11,55=169,785 kg/h Przeliczenie kg powietrza na m3 169/1,26=134,75 m3/h. Jeszcze ilość zużywanych litrów /h(może się przydać) 11,55/0,75=15,4 dm3/h Obliczenie zapotrzebowania na moc sprężarki.Dane: doładowanie 0,3 kg/cm2 przepływ powietrza dla mocy maksymalnej bez doładowania 134,75 m3/h sprawność sprężarki 0,75 straty na pasku klinowym 16% Obliczenia: ilość powietrza 1,3*134,75=175,175 m3/h/3600=0,04865 m3/s siła 0,3*10000*9,81=29430 N moc powietrza 0,04865*29430=1431 W moc potrzebna do napędzania spręzarki 1431/0,75=1906 W moc potrzebna do napędzania sprężarki i paska klinowego 1906/0,84=2269 W (dla 5000 obr./min) moc do napędu spręzarki dla 1750 obr/min(50km/h) 1750 / 5000 *2269=794 W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.