amazing5 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka? > Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie > i to raczej tyle. > A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do > samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd > może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania. no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok, myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie zmienia postać rzeczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > a ktoś ma jakiś namiar dokładniejszy, adres lub telefon przecie było podawane w tym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > A co ma mieć osprzęt do średnicy i skoku tłoka? > Osprzęt ma dostarczyć powietrze, paliwo, iskrę w odpowiednim momencie > i to raczej tyle. > A to że ilości powietrza, paliwa mogą być kapkę niedopasowane do > samego w sobie silnika (skoki i średnice) to inna bajka, stąd > może brać się np. tyrkolenie i inne niedomagania. nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać... A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt, znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to związek z wyprzedzeniem zapłonu itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest > w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo programem modyfikujesz tez wyprzedzenie/opoznienie zaplonu, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 podawałem wczesniej w tym wątku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kij Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > nie słyszałeś nigdy o takim czymś jak "modyfikacja programu'? Idzie > to tak zrobić, ze dawka paliwa i powietrze będzie się zgadzać... > A co do skoku tłoka, w zalezności od niego zmienia się kąt, > znaczy ką będzie zawsze taki sam, ale zmienia się odległość > tłoka w stosunku do kąta przed górnym jego połozeniem. Ma to > związek z wyprzedzeniem zapłonu itp. Doskonale o tym wiem, do tego odnosi się druga część mojej wypowiedzi, gdzie wypisalem, że "drobne" różnice, niedopasowania osprzętu do silnika mogą skutkować różnymi przypadłościami mniej lub bardziej dokuczliwymi. Wszystko opiera się o prostą zasadę - powietrze, paliwo i iskrę, a komp, policzony pod silnik dolot i wydech, kąt wyprzedzenia zapłonu i inne te "pierdoły" to parametry (żeby nie było że bagatelizuje, są to niesłychanie ważne parametry) którymi można zmieniać efektywność silnika. 1.4 na osprzęcie z PI działać będzie, ale nie tak jak powinno (pewnie z 5% mogło by mu się poprawić, kultura pracy by się zwiększyła, nie miałby zawachań itp. itd.), o czym cała ta dyskusja traktuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 A można fotkę z pod maski , głównie chodzi mi o dolot jaka dokładnie jest średnica (70 mm ?), długość (ok. 40-60 cm) czy jest stożek i jaki czy 70mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > programem modyfikujesz tez wyprzedzenie/opoznienie zaplonu, no tak ale chyba raczej mało kto umie to sobie zmodyfikować i wcale bym sie nie zdziwił gdyby np bardziej tyrkoliło na 1.4 z osprzętem od 1.2 niż na silniku 1.2 z osprzętem od 1.2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > bym sie nie zdziwił gdyby np bardziej tyrkoliło na 1.4 z > osprzętem od 1.2 niż na silniku 1.2 z osprzętem od 1.2 no to się zdziwisz bo 1.4 przerywa przy dużo niższych obrotach niż 1.2... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > no to się zdziwisz bo 1.4 przerywa przy dużo niższych obrotach niż > 1.2... ale bardziej przerywa czy tak samo? czy może mniej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ruti Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > ale bardziej przerywa czy tak samo? czy może mniej? mniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 13 Marca 2010 Udostępnij Napisano 13 Marca 2010 > mniej e no to nie jest źle nawet Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 Jak dla mnie to tyrkotały bardziej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rOBERTO795 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > A można fotkę z pod maski , głównie chodzi mi o dolot jaka dokładnie > jest średnica (70 mm ?), długość (ok. 40-60 cm) czy jest stożek > i jaki czy 70mm http://www.centomania.com/index.php?option=com_comprofiler&task=userProfile&Itemid=153 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > Jak dla mnie to tyrkotały bardziej może to znów zależy jak co komu sie trafi, jednemu bardziej tyrkoli drugiemu mniej ale właśnie tak sobie myślałem że na 1.4 bardziej się to może objawiać bo program jest nie do tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > no to właśnie o to mi chodzi a jeżeli skok jest inny to i iskra jest > w innym momencie nie tym co potrzeba. (Kwestie paliwa pomijam bo > to oczywiste) Szczerze mówiąc nie wiedziałem że mają inny skok, > myślałem że jest taki sam a różni się tylko średnicą tłoka i > dlatego wszyscy to zakładają, ale w takim wypadku to całkowicie > zmienia postać rzeczy iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym miejscu..... słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > iskra bierze się z obrotu kółka 60-2 i ono zostaje to samo a pełen > obrót ma zawsze 360stopni więc zapłon jest w tym samym > miejscu..... > słowo klucz.... wyprzedzenie zapłonu i maksymalizacja osiągów no to właśnie mi jest cieżko to pojąc z tymi zapłonami, myślałem że jak jest inny skok to musi być inna mapa zapłonu, bo się rozjedzie sam już nie wiem kurna jak to ma być... Czyli co teraz mam 1.1 mpi i jak bym chciał wsadzić silnik 1.4 mpi i wystroić samą mape paliwa to będzie dobrze jeździć? czytałem że przy swapie z 1.1mpi na 1.2mpi (60KM) wypadają zapłony i silnik chodzi sobie jak chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelo2222 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > http://www.centomania.com/index.php?option=com_comprofiler&task=userProfile&Itemid=153 Ze zdjęcia wnioskuje że średnica dolotu to 77 mm a długość ok 600 mm z filtrem 77 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > powiem tak... ze taniej bedzie na hybrydzie U kogo stacjonujesz bo ja do blazeja mam niecale 10 kilometrow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 14 Marca 2010 Udostępnij Napisano 14 Marca 2010 > U kogo stacjonujesz bo ja do blazeja mam niecale 10 kilometrow OT Polecam szołpasa, ma pokój gościny i zawsze zchłodzoną flaszeczkę koniec OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.