DamianB Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Niech mnie tu ktoś utwierdzi jednoznacznie, bo przeglądając neta można oci... osiwieć. Chodzi mi o opony z takim bieżnikiem: Na stronie opony.com jest w opisie takie zdanie: "ContiPremiumContact 2 to opona asymetryczna, którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside." Ale na logikę biorąc, jeśli tak założymy opony napisem OUTSIDE na zewnątrz, to jedna będzie ok, a druga bieżnik będzie miała w drugą stronę. Jakim cudem takie rozwiązanie ma być poprawne? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woju Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Ale na logikę biorąc, jeśli tak założymy opony napisem OUTSIDE na zewnątrz, to jedna będzie ok, a > druga bieżnik będzie miała w drugą stronę. Jakim cudem takie rozwiązanie ma być poprawne? Druga tez zalozysz outside Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pamulab Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i > prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside." Prawdopodobnie chodzi o kierunek nacięć poprzecznych do odprowadzania wody. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Na stronie opony.com jest w opisie takie zdanie: "ContiPremiumContact 2 to opona asymetryczna, mam takie własnie opony, z ciekawości muszę zobaczyć jak są założone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
donpedro Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Chodzi mi o opony z takim bieżnikiem: > Na stronie opony.com jest w opisie takie zdanie: "ContiPremiumContact 2 to opona asymetryczna, > którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i > prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside." > Ale na logikę biorąc, jeśli tak założymy opony napisem OUTSIDE na zewnątrz, to jedna będzie ok, a > druga bieżnik będzie miała w drugą stronę. Jakim cudem takie rozwiązanie ma być poprawne? Ogólnie są cztery rodzaje opon: - symetryczna niekierunkowa, - symetryczna kierunkowa, - asymetryczna niekierunkowa, - asymetryczna kierunkowa (jest to jedyny rodzaj który wymaga produkcji dwóch wersji opon: lewej i prawej). Opona którą jesteś zainteresowany prawdopodobnie jest "asymetryczna niekierunkowa". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > mam takie własnie opony, z ciekawości muszę zobaczyć jak są założone Jednak coś w tym jest bo gumiarz na założył mi napisem OUTSIDE na zewnątrz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 1 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 > Jednak coś w tym jest bo gumiarz na założył mi napisem OUTSIDE na zewnątrz Czyli masz wizualnie jedno koło na osi z bieżnikiem na opak? Nie kapczę tego rozwiązania, ale skoro tak ma być, to trzeba się dostosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maxiu Napisano 1 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2010 Wszystko jak najbardziej OK. Opony wyglądają identycznie, ale założone zgodnie z instrukcją (outside na zewnątrz) wyglądają "na oko" "na opak" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FILIPPO Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Tak samo jest w przypadku GOODYEAR EXCELLENCE. Drugi komplet mam tak samo założony - wydaje się, że jest nie halooo ale jedyny warunek = właściwe założenie zgodnie ze wskazówką - który "bok" opony ma być na zwenątrz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > Czyli masz wizualnie jedno koło na osi z bieżnikiem na opak? Pewnie tak ale Ty mnie dopiero uświadomiłeś że przy tych oponach ma znaczenie którą stroną się zakłada. Jedynie byłem świadomy opon kierunkowych np. zimowych, na których to jeździłem tej zimy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamianB Napisano 2 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Żeby było dla potomnych w podwieszonym wątku. I będzie pretekst do banów, za powielanie tematów, bo się FAQ nie przeczytało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fred77 Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Bo najlepsze opony to łyse są. W takich nie ma problemu jak ułożony jest bieżnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 Też mam takie Continentale, są zakładane wg tego co koledzy już pisali OUTISE na zewnątrz. Opony bardzo dobrze trzymają się drogi więc tak ma być Generalnie je polecam, mam już 2 komplet, jedyna wada to szybkie zużycie, ale jak się chce śmigać po zakrętach to coś za coś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomek_don Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > Czyli masz wizualnie jedno koło na osi z bieżnikiem na opak? jest na opak bardziej to widac w zimowych nokianach wr g2 > Nie kapczę tego rozwiązania, ale skoro tak ma być, to trzeba się dostosować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chucherek Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > jest na opak > bardziej to widac w zimowych nokianach wr g2 > > Nie kapczę tego rozwiązania, ale skoro tak ma być, to trzeba się dostosować. dokładnie, 2 noce nie spałem, bo myślałem że mi złe przysłali ale fakt, że oponki klasa także może wygląda i dziwnie, ale wg oficjalnych informacji producentów (nokian ma na swojej stronie) tak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > Generalnie je polecam, mam już 2 komplet, jedyna wada to szybkie zużycie, ale jak się chce śmigać > po zakrętach to coś za coś to w moje egzemplarze raczej są trwałe bo po przebiegu 14 tyś może 1 mm zniknął ale za to po zimowym odpoczynku coś stały się twarde i głośno pokonują nierówności drogi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulluck Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > to w moje egzemplarze raczej są trwałe bo po przebiegu 14 tyś może 1 mm zniknął ale za to po > zimowym odpoczynku coś stały się twarde i głośno pokonują nierówności drogi ja jeździłem na jednym komplecie 3 sezony, ok 40kkm, zostało 3-4mm bieżnika, więc dla bezpieczeństwa kupiłem nowe. Nie stwierdziłem żeby robiły się twarde, jeździły normalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > ja jeździłem na jednym komplecie 3 sezony, ok 40kkm, zostało 3-4mm bieżnika, więc dla > bezpieczeństwa kupiłem nowe. > Nie stwierdziłem żeby robiły się twarde, jeździły normalnie. u mnie tak zaczęły łomotać na dziurach że poratowałem się zmniejszeniem ciśnienia w oponach trochę poniżej min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
brachu_ Napisano 2 Kwietnia 2010 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2010 > zostało 3-4mm bieżnika, więc dla bezpieczeństwa kupiłem nowe Chętnie przyjmę te stare Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.