Skocz do zawartości

Zakładanie opon asymetrycznych.


DamianB

Rekomendowane odpowiedzi

Niech mnie tu ktoś utwierdzi jednoznacznie, bo przeglądając neta można oci... osiwieć.

Chodzi mi o opony z takim bieżnikiem:

oponycontinentalcontipr.jpg

Na stronie opony.com jest w opisie takie zdanie: "ContiPremiumContact 2 to opona asymetryczna, którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside."

Ale na logikę biorąc, jeśli tak założymy opony napisem OUTSIDE na zewnątrz, to jedna będzie ok, a druga bieżnik będzie miała w drugą stronę. Jakim cudem takie rozwiązanie ma być poprawne? niewiem.gifspineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i

> prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside."

Prawdopodobnie chodzi o kierunek nacięć poprzecznych do odprowadzania wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chodzi mi o opony z takim bieżnikiem:

> Na stronie opony.com jest w opisie takie zdanie: "ContiPremiumContact 2 to opona asymetryczna,

> którą należy zamontować zgodnie z zaleceniami producenta. Nie ma zróżnicowania na oponę lewą i

> prawą, jednak trzeba zwrócić uwagę na informacje na boku opony inside outside."

> Ale na logikę biorąc, jeśli tak założymy opony napisem OUTSIDE na zewnątrz, to jedna będzie ok, a

> druga bieżnik będzie miała w drugą stronę. Jakim cudem takie rozwiązanie ma być poprawne?

Ogólnie są cztery rodzaje opon:

- symetryczna niekierunkowa,

- symetryczna kierunkowa,

- asymetryczna niekierunkowa,

- asymetryczna kierunkowa (jest to jedyny rodzaj który wymaga produkcji dwóch wersji opon: lewej i prawej).

Opona którą jesteś zainteresowany prawdopodobnie jest "asymetryczna niekierunkowa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak samo jest w przypadku GOODYEAR EXCELLENCE.

Drugi komplet mam tak samo założony - wydaje się, że jest nie halooo ale jedyny warunek = właściwe założenie zgodnie ze wskazówką - który "bok" opony ma być na zwenątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli masz wizualnie jedno koło na osi z bieżnikiem na opak?

Pewnie tak zlosnik.gif ale Ty mnie dopiero uświadomiłeś że przy tych oponach ma znaczenie którą stroną się zakłada. Jedynie byłem świadomy opon kierunkowych np. zimowych, na których to jeździłem tej zimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam takie Continentale, są zakładane wg tego co koledzy już pisali OUTISE na zewnątrz.

Opony bardzo dobrze trzymają się drogi więc tak ma być smile.gif

Generalnie je polecam, mam już 2 komplet, jedyna wada to szybkie zużycie, ale jak się chce śmigać po zakrętach to coś za coś smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest na opak

> bardziej to widac w zimowych nokianach wr g2

> > Nie kapczę tego rozwiązania, ale skoro tak ma być, to trzeba się dostosować.

dokładnie, 2 noce nie spałem, bo myślałem że mi złe przysłali grinser006.gif ale fakt, że oponki klasa grinser006.gif także może wygląda i dziwnie, ale wg oficjalnych informacji producentów (nokian ma na swojej stronie) tak ma być smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie je polecam, mam już 2 komplet, jedyna wada to szybkie zużycie, ale jak się chce śmigać

> po zakrętach to coś za coś

to w moje egzemplarze raczej są trwałe bo po przebiegu 14 tyś może 1 mm zniknął ale za to po zimowym odpoczynku coś stały się twarde i głośno pokonują nierówności drogi oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to w moje egzemplarze raczej są trwałe bo po przebiegu 14 tyś może 1 mm zniknął ale za to po

> zimowym odpoczynku coś stały się twarde i głośno pokonują nierówności drogi

ja jeździłem na jednym komplecie 3 sezony, ok 40kkm, zostało 3-4mm bieżnika, więc dla bezpieczeństwa kupiłem nowe.

Nie stwierdziłem żeby robiły się twarde, jeździły normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja jeździłem na jednym komplecie 3 sezony, ok 40kkm, zostało 3-4mm bieżnika, więc dla

> bezpieczeństwa kupiłem nowe.

> Nie stwierdziłem żeby robiły się twarde, jeździły normalnie.

u mnie tak zaczęły łomotać na dziurach że poratowałem się zmniejszeniem ciśnienia w oponach trochę poniżej min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.