Vascode Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 jadąc (stojąc) stojąc w korku podskoczyła mi temp. silnika do ponad 100st. C sprawdzam standardowo wentylator na zwarciu działa, napiecie jest w instr. napisano ze przy 98st. ma sie załączyć a nie robi tego co to moze byc? motor 1.7TD Isuzu pzdr. Łukasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 > co to moze byc? włącznik w chłodnicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Mój termowłącznik od jakiś dwóch lat zaczynał coraz później załączać wiatrak (aczkolwiek mało kiedy miał okazję ). Tej zimy już nie przeżył Pierwszy ciepły dzień, korek w Warszawie, wskazówka na czerwonym a wiatrak milczy. Ja na środkowym pasie, nie ma szans na zjechanie i włączenie drutem wiatraka na stałe. Jedyne rozwiązanie: ogrzewanie na maxa, otwarte okno i szyberdach. A temperatura w środku i tak 45* Sie trochę nagrzałem zielik dobrał termowłącznik, wymiana u niego pod sklepem. Jak się ma szybkie raczki to wyleci tylko tyle płynu: Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaceq_P Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Ja w 1.6 miałem dziwny przypadek. Też nie załączał się wiatrak. Okazało się, że ktoś w jakimś celu (albo omyłkowo) odłączył wtyczkę zasilającą. Spiąłem ją spowrotem, przekręcam kluczyk - dym spod maski. Patrzę - jakieś cienkie dorabiane przewodziki się stopiły. Okazało się, że jakiś 'magik' dociągał sobie do kabiny zasilanie neonków Neonki wyrwałem z korzeniami (kablami znaczy), założyłem nowy bezpiecznik od wentyla chłodnicy i dopiero wszystko wróciło do normy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 > w instr. napisano ze przy 98st. ma sie załączyć Jesteś pewny? U Ciebie zdaje się jest włącznik dwubiegowy, o taki: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HArtur1 Napisano 6 Maja 2010 Udostępnij Napisano 6 Maja 2010 Sprawdź czy wentylator włącza się przy ok. 105 st. C. Powinien wtedy pracować na max obrotach (II stopień). Przy I stopniu napięcie na wentylator idzie przez dodatkowy rezystor, zwalniający obroty wentylatora. Jeżeli nie ma I stopnia, a jest II to walnięty jest właśnie ten rezystor. Tak przynajmniej jest w oplowskim 1.7. Może isuzu ma tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jurek_P Napisano 7 Maja 2010 Udostępnij Napisano 7 Maja 2010 Oodłącze się po temat, u mnie działa permanentnie i w dodatku losowo, czasem na pierwszym biegu, czasem na drugim, w dodatku czesto slychac szum przekaźnika w skrzynce. Włącznik na chłodnicy jest dwubiegunowy, po jego odpieciu wiatrak potrafi działać samoczynnie na II biegu. Póki co odłączyłem kabel od wentylatora ale robi sie coraz cieplej, wiec obawiam sie, iz bede musial pruc instalacje... Doradzcie od czego zaczac, ja dobrać się do tylnej ścianki skrzynki bezpieczeników,dla ulatwienia dodam, iz auto ma klime, rocznik to koncowka '94. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 8 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 > Jesteś pewny? U Ciebie zdaje się jest włącznik dwubiegowy, o taki: możesz podać kod tego dziadostwa żebym wiedział co kupić z góry senkiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 8 Maja 2010 Udostępnij Napisano 8 Maja 2010 > możesz podać kod tego dziadostwa żebym wiedział co kupić Nie mam EPC, ale według opel-shop'a chodzi o to: KLIK (id to numer katalogowy, nie numer GM) Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 20 Maja 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2010 > Nie mam EPC, ale według opel-shop'a chodzi o to: KLIK (id to numer katalogowy, nie numer GM) > Pozdroofka dzieki Panowie, element kosztował 29zł i wszycho gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sylwekcc4 Napisano 21 Maja 2010 Udostępnij Napisano 21 Maja 2010 > dzieki Panowie, element kosztował 29zł i wszycho gra Ale uwazaj co kupiles bo mialem ten sam przypadek i kupilem tez tanio "element" ipochodzil tylko dwa dni i sprawa sie powtorzyla wiec poszedlem po drozszy i jak na razie mam swiety spokoj od marca : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 4 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2010 kolejny etap wentylator włącza się ale.... pojawił sie problem w stylu moj turboklekot rozgrzewa sie do 100st. C i tak sobie pracuje po prostu hmmm jak dla mnie o 10 st za dużo cóż to moze być znowu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 5 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2010 > moj turboklekot rozgrzewa sie do 100st. C > i tak sobie pracuje > po prostu > hmmm > jak dla mnie o 10 st za dużo > cóż to moze być znowu? sprawdz czy sie nie zawiesza termostat , czy jest drozna chlodnica . stawiam na nie do konca otwierajacy sie termostato ile wczesniej wskazywal prawidlowo .jak nie to poczytaj to http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=22293 . czujnik temp na zegary . sprawdz opornosc w stanie zimnym i przy 100 * . najlepiej wykonaj pomiar temp zewnetrznym miernikiem . jak bedzie wskazywal norme to czujnik cie kantuje wazna sprawa . jezeli jednoczesnie zawyza wskaznik paliwa to padl stabilizator w zegarach . oba wskazniki zasilane z tego samego zrodla tu masz temacik odnosnie stabilizatora http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283942295&an=0&page=0#Post283942295 bezpiecznik zasilajacy obwod zegarow . sprawdz czy nie jest zasyfiony i czy ma dobry kontakt na pinach . spadek napiecia spowoduje iz stab nie bedzie dzialal prawidlowo na schemacie to bezpiecznik f7 tyle ze w przypadku spadku napiecia powinien zanizac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 27 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 > sprawdz czy sie nie zawiesza termostat , czy jest drozna chlodnica . stawiam na nie do konca > otwierajacy sie termostato ile wczesniej wskazywal prawidlowo .jak nie to poczytaj to > http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=22293 . > czujnik temp na zegary . sprawdz opornosc w stanie zimnym i przy 100 * . najlepiej wykonaj pomiar > temp zewnetrznym miernikiem . jak bedzie wskazywal norme to czujnik cie kantuje > wazna sprawa . jezeli jednoczesnie zawyza wskaznik paliwa to padl stabilizator w zegarach . oba > wskazniki zasilane z tego samego zrodla > tu masz temacik odnosnie stabilizatora > http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283942295&an=0&page=0#Post283942295 > bezpiecznik zasilajacy obwod zegarow . sprawdz czy nie jest zasyfiony i czy ma dobry kontakt na > pinach . spadek napiecia spowoduje iz stab nie bedzie dzialal prawidlowo na schemacie to > bezpiecznik f7 tyle ze w przypadku spadku napiecia powinien zanizac zegary wymienione na inne (miałem w starych dziwny obiaw świecenia kontrolki od rezerwy kiedy jej sie chciało) wymieniony termostat, czujnik temperatury silnika, włącznik wentylatora w chłodnicy astra pokazuje ponad 95st.C przy normalnej pracy w tych upałach wskaznik przekracza 100st. wentylator załacza sie, silnik nie swiruje po prostu pracuje jakby nigdy nic mechanik stwierdził ze wszystko ok i po prostu TTTM! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 27 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2010 > astra pokazuje ponad 95st.C przy normalnej pracy w tych upałach wskaznik przekracza 100st. Były dwa rodzaje zegarów, więc podawanie wartości w stopniach trochę jest mylące. Weź z tego wątku obrazek, który pokazuje Twoje zegary i narysuj w Paincie gdzie masz wskazówkę Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > Były dwa rodzaje zegarów, więc podawanie wartości w stopniach trochę jest mylące. Weź z tego > wątku obrazek, który pokazuje Twoje zegary i narysuj w Paincie gdzie masz wskazówkę > Pozdroofka astra po kilku minutach pracy osiąga temperaturę jak wskazuje czerwona krecha na zdjęciu w załaczniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 29 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > astra po kilku minutach pracy osiąga temperaturę jak wskazuje czerwona krecha na zdjęciu w > załaczniku http://forum.astratuningteam.pl/viewtopic.php?t=22293- masz tu wsio od czego zalezy wskazanie zegarow ,jak sprawdzic i ew jak doprowadzic do ladu w przypadku zawyzania wskazan troche inne podejscie do tematu . trzeba obnizyc napiecie zasilajace zegar lub zmniejszyc prad plynacy przez obwod zegar czujnik . i gwoli scislosci TTTM to bledne podejscie mozna to poprawic . tak jak w temacie ktory podalem wskazanie zalezy od wartosci pradu plynacego w obwodzie zegar- czujnik = zwiekszasz prad wskazanie rosnie , zmniejszasz maleje . dobor czujnika jest upierdliwy . jezeli temp na multimetrze bedzie prawidlowa to reszta jest w temacie . pelne wychylenie wskazowki na koniec czerwonego pola nastepuje przy 300mA.pozostaje ci sprawdzic czy zegar jest wyposazony w uklad kalibracji ale to tez upierdliwe bo wymaga demontazu wskaznikow i pewnej wiedzy z zakresu elektryki i zasady dzialania przyrzadow . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 29 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 29 Lipca 2010 > astra po kilku minutach pracy osiąga temperaturę jak wskazuje czerwona krecha na zdjęciu w załaczniku Rzeczywiście pokazuje trochę za dużo. Jestem świeżo po wymianie termostatu i u mnie jest ciut poniżej tej kreski. To Ci pokazuje , ciekawe jaka naprawdę jest temperatura płynu? Masz może multimetr z sondą termiczną? Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 30 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 > Rzeczywiście pokazuje trochę za dużo. Jestem świeżo po wymianie termostatu i u mnie jest ciut > poniżej tej kreski. > To Ci pokazuje , ciekawe jaka naprawdę jest temperatura płynu? Masz może multimetr z sondą > termiczną? > Pozdroofka no nie mam niestety ale też o tym myślałem chyba sobie takowy zorganizuję i sprawdzę dokładnie o co kaman Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marianpaszek Napisano 30 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 30 Lipca 2010 > no nie mam niestety ale też o tym myślałem > chyba sobie takowy zorganizuję i sprawdzę dokładnie o co kaman to sie nawet nie zastanawiaj . multimetr sie zawsze przyda tylko nie kupuj bez opcji pomiaru temperatury . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vascode Napisano 31 Lipca 2010 Autor Udostępnij Napisano 31 Lipca 2010 > to sie nawet nie zastanawiaj . multimetr sie zawsze przyda tylko nie kupuj bez opcji pomiaru > temperatury . hehe multimetr mam rzecz jasna ale nie stety bez opcji temperatura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 31 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2010 > korek w Warszawie .... > zielik dobrał termowłącznik, wymiana u niego pod sklepem. Zara, zara - o czymś nie wiem lub przegapiłem czy jakaś konfabulacja mi się włączyła =>Zielik=>Warszawa=>Sklep ???? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Lipca 2010 Udostępnij Napisano 31 Lipca 2010 > Zara, zara - o czymś nie wiem lub przegapiłem czy jakaś konfabulacja mi się włączyła > =>Zielik=>Warszawa=>Sklep ???? Żeś przekonfabulował... Warszawa => dzień przerwy => sklep w normalnym zielikowym miejscu => Zielik Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Kulegowie, a mam pytanie czy są włączniki wentylatora chłodnicy o niższej temperaturze załączania?? Wszystkie jakie znalazłem do mojego wozu to 95-100. Jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli mam okrągłą wtyczkę do włącznika to czy mogę zamontować włącznik dwubiegowy?? PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Kulegowie, a mam pytanie czy są włączniki wentylatora chłodnicy o niższej temperaturze załączania?? Nie będę uogólniał, że WSZYSTKIE, ale napiszę ostrożnie: prawie wszystkie Ople mają taką samą dziurę w chłodnicy z gwintem: 22 x 1,5, więc pasują do Astry. zobacz tu: KLIK i spróbuj dobrać, mi się nie chce szukać innego niż 95-100 > Jeszcze jedno pytanie, czy jeżeli mam okrągłą wtyczkę do włącznika to czy mogę zamontować włącznik dwubiegowy?? Zobacz ile pinów masz w tej wtyczce. Jeśli dwa, to musisz kombinować z dodatkowym przewodem. Jeśli trzy, to masz z górki I teraz cios : musisz też (w obu przypadkach) zapodać rezystor (szrot się kłania). Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Zobacz ile pinów masz w tej wtyczce. Jeśli dwa, to musisz kombinować z dodatkowym przewodem. No zgadza się 2, dzisiaj po powrocie do domu sprawdziłem. > I teraz cios : musisz też (w obu przypadkach) zapodać rezystor (szrot się kłania). OK. Ale w którym miejscu są te rezystory? Już uknułem, że nie będę robił dwóch biegów a jedynie obniżę temperaturę załączania. Może w takim wypadku wystarczy zmostkować kabel jedynie?? Edyta: Już wiem, gdzie jest ten rezystor i w związku z tym mam pytanie, czy jeżeli mam jeden bieg na wentylatorze to czy ja wogóle mam ten rezystor?? Teraz dopiero się dowiedziałem o tym rezystorze i muszę go sprawdzić, gdyż brak życia na sprawnym wiatraku może być również winą wspomnianego. PZDR VEN PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > OK. Ale w którym miejscu są te rezystory? Jeden. O ile pamiętam to na tej poprzeczce gdzie zamocowana jast trąbka klaksonu. > Może w takim wypadku wystarczy zmostkować kabel jedynie Nie zmostkować, tylko jeśli będziesz miał już termowłącznik dwubiegowy (z trzema pinami) to we wtyczce przełóż przewód do wolnego miejsca obok. Brązowego nie ruszaj. W drugiej Astrze tak właśnie było. Poprzedni właściciel z jakiś powodów przełożył przewody we wtyczce. Kiedy wymieniłem termowłacznik z powodu niedziałania okazało się że nówka też nie włącza wiatraka. No bo przewód był przełożony Do dziś nie wiem, czy poprzedni termowłącznik nie załączał bo był uszkodzony czy z powodu przełożenia przewodów I nie dowiem się, bo wyrzuciłem przed sprawdzeniem czy był dwubiegowy (bo tylko to mogło tłumaczyć przełożenie przewodów ) Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Nie zmostkować, tylko jeśli będziesz miał już termowłącznik dwubiegowy (z trzema pinami) to we > wtyczce przełóż przewód do wolnego miejsca obok. Brązowego nie ruszaj. No tak, ale jeżeli jakimś cudem temperatura załączenia wskoczy mi na tą wyższą wartość to wtedy też mi nie będzie działał wentylator. Do takich wniosków doszedłem czytając mini schamcik z tego zdjęcia. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > No tak, ale jeżeli jakimś cudem temperatura załączenia wskoczy mi na tą wyższą wartość to wtedy też mi nie będzie działał wentylator. Dlaczego? Kiedy termowłącznik załącza drugi styk, pierwszy ciągle jest zwarty, więc wiatrak kręci się dalej. P.S. Niedyskretne pytanie: po co tak kombinujesz? Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > Dlaczego? Kiedy termowłącznik załącza drugi styk, pierwszy ciągle jest zwarty, więc wiatrak kręci się dalej. A widzisz tego nie wiedziałem, to zupełnie zmienia postać rzeczy. Dzięki wielkie. > P.S. > Niedyskretne pytanie: po co tak kombinujesz? Auta używam codziennie i niestety warszawskie korki dają się we znaki, wskazówka dość często przekracza stówę i zbliża się do niebezpiecznego czerwonego. Chciałbym w jakiś sposób poprawić system aby ustrzec się od czerwonego. Kombinacja z mostkowaniem była moją nie wiedzą na temat uruchamiania drugiego biegu w termowłączniku - ale jak zawsze i tym razem się nie zawiodłem dostałem fachową pomoc od AK, od Ciebie już napewno któryś raz. Dzięki PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 > No tak, ale jeżeli jakimś cudem temperatura załączenia wskoczy mi na tą wyższą wartość to wtedy też > mi nie będzie działał wentylator. > Do takich wniosków doszedłem czytając mini schamcik z tego zdjęcia. > PZDR VEN Ja w swojej Asterce z takim samym silnikiem jak Twoja zamiast jednobiegowego (2-pinowego) termowlacznika zalozylem dwubiegowy (3-pinowy) i zamienilem w kostce przewody. Wentylator sie wlacza gdy na blacie jest ok 98C negatywnych skutkow zamiany przewodow brak. Jutro jak nie zapomne to napisze ktore przewody zamienialem. Niemniej jednak jak porownasz rozklad pinow w obu termowlacznikach to sam dojdziesz ktore trzeba zamienic. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 22 Marca 2012 Udostępnij Napisano 22 Marca 2012 Dzięki wielkie za info i potwierdzenie. Jutro mam nadzieje uda mi się zakupić włącznik. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 > sam dojdziesz ktore trzeba zamienic. Dokładnie. Wtyczka ma dwa przewody: brązowy i nie-brązowy (o ile pamiętam brązowo-biały) oraz jedną dziurkę na pin wolną. Trzeba przełożyć nie-brązowy w wolną dziurkę. Wtyczka jest rozbieralna więc nie ma problemów. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 23 Marca 2012 Udostępnij Napisano 23 Marca 2012 No niestety dzisiaj nie udało mi się zakupić termowłącznika, ale już został zamówiony i może jutro do południa wymienię termowłącznik, reduktor do LPG i pojadę na myjnie , może pobawię się w jakieś bajery ledowe pod maską. Ładna pogoda nastraja do zbawy. Dzięki wielkie za pomoc PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Trzeba przełożyć nie-brązowy w wolną dziurkę. Zgadza się, jest brązowy i brązowo- biały. Trzeba przełożyć brązowo-biały. Operacja wykręcenia starego czujnika i wkręcenie nowego nie zajęła dłużej niż 5 sekund, więc i wyciek płynu był znikomy >Wtyczka jest rozbieralna więc nie ma problemów. No niby jest, ale niestety stary plastik i zatrzask poleciał. Wiatrak uruchamia się jak wskazówka jest ponad 95 i schładza elegancko do lekko poniżej 95. Myślę, że na warszawskie korki będzie się idealnie sprawowało. Dziękówka wielka, niestety deszcze mnie przegonił i nie dał mi wymienić reduktora gaziu. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Operacja wykręcenia starego czujnika i wkręcenie nowego nie zajęła dłużej niż 5 sekund, więc i > wyciek płynu był znikomy Jak się ma sprytne rączki... KLIK > No niby jest, ale niestety stary plastik i zatrzask poleciał. Stary i wygrzany. Czym naprawiłeś? Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 31 Marca 2012 Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 > Stary i wygrzany. Czym naprawiłeś? W sumie to niczym, trzyma się dosyć ciasno, ale już szukam nowej wtyczki, jak nie znajdę to coś się zawsze wymyśli. PZDR VEN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krzych00 Napisano 2 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2012 > Wiatrak uruchamia się jak wskazówka jest ponad 95 i schładza elegancko do lekko poniżej 95. No to identycznie jakl u mnie Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > wentylator na zwarciu działa, Proszę mnie łopatologicznie poinstruować gdzie łapę wsadzić i co zewrzeć żeby zawarczał, bo u mnie też przestał działać, a nie mam znów czasu na rozkminianie systemu i jak zawarczy to lecę po czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mizaj Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 odłączasz wtyczkę z czujnika na chłodnicy (patrząc od przodu po lewej stronie na dole i zwierasz przewody np spinaczem biurowym (stacyjka musi być załączona) Jak zadziała to czujnik, jak nie to np bezpiecznik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 30 Kwietnia 2012 Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2012 > odłączasz wtyczkę z czujnika na chłodnicy (patrząc od przodu po lewej stronie na dole i zwierasz > przewody np spinaczem biurowym (stacyjka musi być załączona) > Jak zadziała to czujnik, jak nie to np bezpiecznik Oki. Prosto jak łopatą w plecy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Esol Napisano 4 Maja 2012 Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 No i po bólu. Zwarcie pinów we wtyczce wykazało sprawny wentylator i trzeba było udać się do sklepu po czujnik.Kosztował całe 44zł i wywołał lekką panikę u sprzedawców bo oryginał który miałem ma tylko dwa piny zgodnie z kabelkologią i oznaczenie temperatury 100-95 (!) i dlatego może tak trudno było go kiedykolwiek w korkach odpalić. Nowy, jaki był tylko na stanie ma oznaczenie 98-90 i 3 piny - wiadomo jeden bieg będzie nie używany. Przeznaczenie z kartonika dla serii Astra (F) 2.0 i GSI - no to się stuningowałem. Ogólnie bez wiatraka przeleciałem w różnych warunkach korkowych około 400km w tych upałach ostatnich i ciężko...naprawdę ciężko jest mojego astrolota zagrzać powyżej 100 na wskaźniku.Może dlatego że LPG swoje też zasysa i nagrzewnica działająca ciągle-sterowana klapką nawiewu. Wymiana. Potrzebny klucz 30 z krótką rączką poniżej 25cm-inaczej nie ma możliwości manewrowania. Przy takim rozmiarze z trudem wysępiłem taki gruby i krótki klucz płaski od mechanika kombajnów i maszyn rolniczych w pobliskiej wiosce (!) Wymiana banalna i spadło tyle samo kropel co Lelkowi - pamiętajcie żeby zrobić to na wystudzonym silniku bo inaczej będą gotowane paluszki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drabol Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Witam, odkopię i się podepnę. Ostatnio w korku zauważyłem, że temperatura niebezpiecznie rośnie. Wentylator się nie włącza, sprawdziłem bezpieczniki - są ok, próbowałem na krótko zewrzeć styki od termowłącznika ale wentylator ani drgnie. Przy zwieraniu słychać pykanie przekaźnika. Wyjąłem wentylator i na krótko działa. Wiem, że jest tam gdzieś jeszcze rezystor ale gdyby był padnięty to przy zwieraniu powinien chyba na drugim biegu pracować? Jakieś pomysły? Astra 1.7 TD tc4ee1 1992r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.