Skocz do zawartości

Zacinający się pas bezpieczeństwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam ostatnio problem z pasem bezpieczeństwa kierowcy, który ciągle się zacina jak chce się go rozwinąć.

Efekt jest tak jak by się go z całej siły szarpało i się blokował a tak naprawdę delikatnie się go rozwija. Za każdym razem trzeba się z nim namęczyć by się zapiąć.

Auto już jest po gwarancji i zastanawiam się czy serwis będzie chciał wymieniać cały pas (może są ku temu jakieś przesłanki bezpieczeństwa) czy możliwa jest wymiana jakiejś części, która odpowiada za to.

Z tego co widziałem gdzieś to pas może kosztować nawet powyżej tysiaka.

Miał ktoś już podobną sytuację w bravo lub innym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Efekt jest tak jak by się go z całej siły szarpało i się blokował a tak naprawdę delikatnie się go

> rozwija.

Zapinasz pas jadąc czy stojąc?

Jeżeli samochód stoi, to w miarę poziomo?

> Auto już jest po gwarancji i zastanawiam się czy serwis będzie chciał wymieniać cały pas (może są

> ku temu jakieś przesłanki bezpieczeństwa) czy możliwa jest wymiana jakiejś części, która

> odpowiada za to.

Tylko wymiana całego.

> Z tego co widziałem gdzieś to pas może kosztować nawet powyżej tysiaka.

Ja miałem wymieniany pas na gwarancji, ale to przez błędy poduchy. Kosztu pasa nie pamiętam, ale popatrzę w kwity z naprawy, może coś będzie hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

[...]

> Miał ktoś już podobną sytuację w bravo lub innym aucie.

w innym aucie (Punto II) - pomoglo 'wypranie' pasa. Czyli szczoteczka, ciepla woda z ludwikiem (czy czyms podobnym) i na spokojnie wyczyscic cala dlugosc, a potem zostawic wyciagniety do wyschniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacina się niezależnie czy auto stoi czy jedzie, czy jest na prostym czy pochylone.

Pas zacina się także na różnych długościach, przy samym początku, w środku jak i nieraz pod koniec rozwijania.

Wygląda to na uszkodzony element, który chwyta pas gdy jest on mocniej szarpnięty, jakby się zacinał nawet przy delikatnym wysuwaniu pasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dalej jak miesiąc temu wymieniałem pas kierowcy w Fiacie Siena. Tam był odwrotny problem, pas nie chciał się zwijać. W każdym wypadku trzeba wymienić kompletny pas. Ceny do Sieny: bez napinacza 140zł, z napinaczem ok. 300 zl (ceny z ASO).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena, którą podałeś nie jest zła, ciekawe jak będzie z Bravo.

Może jest ktoś z dostępem do EPERa i sprawdziłby dla mnie koszt pasa kierowcy.

Będę miał świadomość jakich kosztów mogę się spodziewać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cena, którą podałeś nie jest zła, ciekawe jak będzie z Bravo.

> Może jest ktoś z dostępem do EPERa i sprawdziłby dla mnie koszt pasa kierowcy.

> Będę miał świadomość jakich kosztów mogę się spodziewać.

735490919 - PAS BEZPIECZEŃSTWA Cena z VAT-em 994,69 PLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki opti.

> Jak widać tanio nie jest.

> Może faktycznie zanim wyrzucę ponad tysiaka na wymianę tego pasa, spróbuję wpierw zastosować

> metodę/y podane przez kolegów.

a używka z pewnego źródła tzn. samochód po przejściach ale bez odpalonych napinaczy co by mogło świadczyć że pasy nadwyrężone nie były hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.