Skocz do zawartości

Zmniejszenie spalania 1.0 fire


grand1

Rekomendowane odpowiedzi

Już mi ręce opadają sonda dobra filtry oleje nowe świece katalizator ok nowy tłumik wtrysk ok i auto ciągle pali 7-7,4 l miasto i 7 trasa 100-130km/h. Nie ma że auto zejdzie do 6l obojętne jakbym jeździł czy do9l skoczy ciągle 7l .

Wg mnie to nie jest normalne żeby tyle kłapało .

NA pełnym baku ok 40l licząc w to pompę i przewody jest ok 40l zrobię tylko ok 540 km .

Da się coś jeszcze zrobić by auto paliło mniej? jak niektórzy piszą mają max 6l miasto 5 trasa jeźdże ekonomicznie a spalanie ciągle 7l .

Powiem szczerze te spalanie już mnie przeraża tyle samo spali clio 1,4 90 km, może i wymagam za dużo ale na 46km engin to coś nie tak .

1.0 fire 2000 90kkm nie katowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób se tak, w wolny piekny dzień np: zatankuj bak do pełna i wyskocz na A4 zrób min te 100km przy predkości 90-100(np: do Opola i z powrotem) i zatankuj znów do pełna i zobaczysz jakie masz spalanie, może się miło zdziwisz. Bo tak jak masz zmieszaną jazde z miastem to skąd mamy wiedzieĆ jaką masz technikę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już mi ręce opadają sonda dobra filtry oleje nowe świece katalizator ok nowy tłumik wtrysk ok i

> auto ciągle pali 7-7,4 l miasto i 7 trasa 100-130km/h. Nie ma że auto zejdzie do 6l obojętne

> jakbym jeździł czy do9l skoczy ciągle 7l .

> Wg mnie to nie jest normalne żeby tyle kłapało .

> NA pełnym baku ok 40l licząc w to pompę i przewody jest ok 40l zrobię tylko ok 540 km .

> Da się coś jeszcze zrobić by auto paliło mniej? jak niektórzy piszą mają max 6l miasto 5 trasa

> jeźdże ekonomicznie a spalanie ciągle 7l .

> Powiem szczerze te spalanie już mnie przeraża tyle samo spali clio 1,4 90 km, może i wymagam za

> dużo ale na 46km engin to coś nie tak .

> 1.0 fire 2000 90kkm nie katowany .

Ech ludzie to mają problemy rotfl.gif

Mi spadło z 18 do 14 i jestem najszczęśliwszym człowiekiem na świecie hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 trasa 100-130km/h. Nie ma że auto zejdzie do 6l obojętne

> jakbym jeździł czy do9l skoczy ciągle 7l .

120 -130 km/h na Fire to już wysokie obroty, ja bym się nie dziwił. Wrzuć piątke i jedź 80-90 wtedy sprawdź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy prędkościach 130 km/h fire pali właśnie 7 litrów, a co do miasta... w krk w zimie w korkach osiągnąłem ponad 10 litrów

dla mnie spalanie fire na poziomie 7 litrów jest akceptowalne, biorąc pod uwagę bardzo krótką skrzynię biegów (u mnie średnie wychodzi około 6,2; gdzie trasa-miasto to tak 50-50)

a jak chcesz uzyskać mniejsze spalanie załóż sobie obrotek i jeździł z obrotami w przedziale 2000-3000, i uzyskasz niski wynik

a i trzecie pytanie, jak stan hamulców, ciśnienie w oponach, zbieżność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już mi ręce opadają sonda dobra filtry oleje nowe świece katalizator ok nowy tłumik wtrysk ok i

> auto ciągle pali 7-7,4 l miasto i 7 trasa 100-130km/h. Nie ma że auto zejdzie do 6l obojętne

> jakbym jeździł czy do9l skoczy ciągle 7l .

> Wg mnie to nie jest normalne żeby tyle kłapało .

> NA pełnym baku ok 40l licząc w to pompę i przewody jest ok 40l zrobię tylko ok 540 km .

> Da się coś jeszcze zrobić by auto paliło mniej? jak niektórzy piszą mają max 6l miasto 5 trasa

> jeźdże ekonomicznie a spalanie ciągle 7l .

> Powiem szczerze te spalanie już mnie przeraża tyle samo spali clio 1,4 90 km, może i wymagam za

> dużo ale na 46km engin to coś nie tak .

> 1.0 fire 2000 90kkm nie katowany .

albo jeździj 100km/h albo załóż fefnastkę z 6 skrzynką grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak chcesz uzyskać mniejsze spalanie załóż sobie obrotek i jeździł z obrotami w przedziale

> 2000-3000, i uzyskasz niski wynik

> a i trzecie pytanie, jak stan hamulców, ciśnienie w oponach, zbieżność ?

ooo to to, polecam niskim kosztem od poloneza zegarki, fajny efekt w nocy (podświetlane od wewnątrz), manualka znajdziesz na FU.pl ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a i trzecie pytanie, jak stan hamulców, ciśnienie w oponach, zbieżność ?

zbieżność ok hamulce żyleta, opony 4 2,2-2,4 bara lekko ponad stan bo zawsze tak pompuję .

hamulce nigdzie nie łapią wszystko proste .

A jak jeżdżę na mieście i trasie staram się nie przekraczać połowy gazu a już tymbardziej 3/4 na obojetnie jakim biegu .

Ze świateł ruszam tak 1 bieg ok 26kmh i zaraz 3 biego do 50kmh i 4 bieg więc można powiedzieć oszczędnie nie dodaje gazu bez potrzeby .Wiadomo czasami kręce go ze świateł na Kubicę ale rzadko zwykle jeżdzę ekonomicznie ale większymi stałymi prędkościami po jego rozpedzeniu, miasto 80-90 tam gdzie się da wink.gif trasa 110-130 kmh .

NA pełnym baku tak że aż się wylewa lekko z kranu zrobię ok 530 -540 max km, a liczmy jeszcze z 2l pompa i przewody więc na 40l zrobię max 540 km frown.gif .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zbieżność ok hamulce żyleta, opony 4 2,2-2,4 bara lekko ponad stan bo zawsze tak pompuję .

> hamulce nigdzie nie łapią wszystko proste .

> A jak jeżdżę na mieście i trasie staram się nie przekraczać połowy gazu a już tymbardziej 3/4 na

> obojetnie jakim biegu .

> Ze świateł ruszam tak 1 bieg ok 26kmh i zaraz 3 biego do 50kmh i 4 bieg więc można powiedzieć

> oszczędnie nie dodaje gazu bez potrzeby .Wiadomo czasami kręce go ze świateł na Kubicę ale

> rzadko zwykle jeżdzę ekonomicznie ale większymi stałymi prędkościami po jego rozpedzeniu,

> miasto 80-90 tam gdzie się da trasa 110-130 kmh .

> NA pełnym baku tak że aż się wylewa lekko z kranu zrobię ok 530 -540 max km, a liczmy jeszcze z 2l

> pompa i przewody więc na 40l zrobię max 540 km .

no mi też tak wychodzi, a komu pali 5 litrów na trasie, musze to zobaczyc na własne oczy... yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i może w tym leży Twój problem... icon_rolleyes.gif

Ja mam od pewnego czasu stały wynik 8,2l LPG / 100km (odkąd jest cieplej i można po odpaleniu od razu na LPG przejść), jeżdżę po mieście raczej w 70%, nie wyznaję techniki but i hebel... ale jak ruszam ze świateł i mam pusto to deptam do osiągnięcia 60km/h w podłogę, na każdym biegu do 4,5krpm biglaugh.gif a te pozostałe 30% to kawałek A4 i mniejszych dróg lokalnych... na A4 but do osiągnięcia 130 zakrecony.gif a lokalnie to koło 70km/h i nie używam wtedy 5 biegu... aaa, no i na autostradzie 5 to wbijam dopiero mając ponad 100

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak jeżdżę na mieście i trasie staram się nie przekraczać połowy gazu a już tymbardziej 3/4 na

> obojetnie jakim biegu .

> Ze świateł ruszam tak 1 bieg ok 26kmh i zaraz 3 biego do 50kmh i 4 bieg więc można powiedzieć

> oszczędnie nie dodaje gazu bez potrzeby .Wiadomo czasami kręce go ze świateł na Kubicę ale

> rzadko zwykle jeżdzę ekonomicznie ale większymi stałymi prędkościami po jego rozpedzeniu,

> miasto 80-90 tam gdzie się da trasa 110-130 kmh .

> NA pełnym baku tak że aż się wylewa lekko z kranu zrobię ok 530 -540 max km, a liczmy jeszcze z 2l

> pompa i przewody więc na 40l zrobię max 540 km .

i tutaj pies pogrzebany jest, bo nie je3ździsz wogole ekodrajwingiem. Podstawowa zasada ekodrajwingu to maxymalnie szybkie osiągnięcie zadanej stałej prędkości, i jej utrzymywanie

uno 1.0 fire ma najmniejsze zużycie paliwa na 5-tym biegu w obrotach z zakresu max momentu (około 2500-3500) i przyspieszając w tym zakresie obrotami z butem w podłodze, i (na trasie po osiągnięciu 90 i wbiciu 5 lub w mieście dobijając 50-60 i wbijając 4) wtedy osiągniesz najmniejsze spalanie (mój rekord na trasie pełnym autem z uwalonym wydechem za katalizatorem to 4,2 litra (leciałem autostradą z wrocławia do domu stale 90 itp)... a rekord w mieście (kraków i korki, czywiście z stosowaniem również w ruchu miejskim zasady stop-go) uzyskałem 5,4 litra

technika jazdy i jeszcze raz technika ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Własnie jeżdże tak rozpędze go szybko i utrzymuję stałą prędkość miasto na 4 biegu ok 60 stale jak się da wiadomo korki, trasa może za dużo wale te 130 kmh. Ale staram się utrzymywac te 90- 120kmh .

I ciągle mam spalanie 7- 7,5l .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Własnie jeżdże tak rozpędze go szybko i utrzymuję stałą prędkość miasto na 4 biegu ok 60 stale jak

> się da wiadomo korki, trasa może za dużo wale te 130 kmh. Ale staram się utrzymywac te 90-

> 120kmh .

> I ciągle mam spalanie 7- 7,5l .

Jakie ciśnienie w oponach? Kiedy filtry wymieniane? Jama przerwa na świecach? W jakim stanie układ zapłonowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w zimie jest ok ok 7l.

> lato ok 7l miasto jak w instrukcji trasa też ok 7l .

> Dziwię się tym osobą którym 1.0 fire pali max 6l miasto 5 trasa.

U mnie miasto w 100%, jeżdżę różnie, bardzo często w korkach stoje a spalanie na poziomie 7,2 - 7,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i? Mi pali między 7 a 9l/100km w mieście i między 4.3 a 10l/100km w trasie. Wszystko zależy od sposobu jazdy i długości trasy smile.gif Nie bez znaczenia jest też stan silnika icon_rolleyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój ma 90 kkm ale był szanowany zero wycieków wymienione płyny oleje filtry jak już pisałem pali mi ok 7l miasto trasa też ok 7 ( 110-130 kmh) .

No i podtrzymuję na miasto 7 jest stanowczo za dużo chce zejść tak jak niektórzy miasto 6 l max co dalej robić? .

W papierach mi pisze 999 może sie walneli i jest to silnik 994 a on pali na mieście ok 7,5 troszku więcej niż 999 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój ma 90 kkm ale był szanowany zero wycieków wymienione płyny oleje filtry jak już pisałem pali mi

> ok 7l miasto trasa też ok 7 ( 110-130 kmh) .

> No i podtrzymuję na miasto 7 jest stanowczo za dużo chce zejść tak jak niektórzy miasto 6 l max co

> dalej robić? .

> W papierach mi pisze 999 może sie walneli i jest to silnik 994 a on pali na mieście ok 7,5 troszku

> więcej niż 999 .

Różnice w budowie zewnętrznej jednostki 999 (FIRE) i 994 (CLIP) są tak wielkie, że po zdjęciach możesz poznać który to silnik... zresztą po roczniku też pewnie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nigdy nie zszedłem w mieście do 6l/100 km. Skoro uważasz, że nie jest to wina samochodu bo wszystko jest ok ani twojej specyfiki prowadzenia pojazdu grinser006.gif to zaproponuję jeszcze inną teorię grinser006.gif Jeden całe miasto przejedzie w ciągu pół godziny prawie jak na trasie a inny wlecze się półtorej godziny stojąc w korkach. Uno na postoju około 1l na godzinę łyknie. Jeśli jeździsz po zakorkowanym mieście i dużo stoisz to może stąd wynikać ta różnica w spalaniu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie były silniki 994 fire tylko clip? .

Oznaczenie z bloku cyl silnika to 146D8000 czyli który to engin?

Co do miasta to korek jest max gdy jadę ok 4 min świkatła w godz które jeźdżę także postoju nie ma za dużo a puźniej powoli się toczę po mieście ok 60kmh głównie na 4 biegu 60 .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie były silniki 994 fire tylko clip? .

> Oznaczenie z bloku cyl silnika to 146D8000 czyli który to engin?

To jest FIRE 999cm^3 występujący w Uno składanym w Polsce.

Ja bym się jeszcze zastanowił nad czujnikiem temp. silnika... czy nie jest walnęty... bo może za dużo podaje paliwa centralka? no i czy sonda działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mój ma 90 kkm ale był szanowany zero wycieków wymienione płyny oleje filtry jak już pisałem pali mi

> ok 7l miasto trasa też ok 7 ( 110-130 kmh) .

> No i podtrzymuję na miasto 7 jest stanowczo za dużo chce zejść tak jak niektórzy miasto 6 l max co

> dalej robić? .

> W papierach mi pisze 999 może sie walneli i jest to silnik 994 a on pali na mieście ok 7,5 troszku

> więcej niż 999 .

Pali Ci normalnie smile.gif Ten silnik ma już 25 lat smile.gif Dodaj sobie jeszcze to, że wtrysk wtłacza paliwo pompą elektryczną a gaźnikowa fajerka ma pompę paliwową napędzaną walkiem rozrządu smile.gif Innymi słowy czego nie zrobisz, to i tak nie zredukujesz spalania smile.gif Mój gaźnikowy ostatnio w korkach spala 8l/120 km icon_rolleyes.gifok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie słusznie pisze Ci kolega Kordek... jak Ci tylko nie przekracza spalania 10-15 litrów w mieście to nie masz się co martwić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak troszq OT grinser006.gif

Czy jest pompa mechaniczna, czy elektryczna - to jest coś takiego jak powrót nadmiaru paliwa do zbiornika, więc nie qmqm o co Ci chodziło 893goodvibes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może jest deczko zamulony i potrzebuje małego przegonienia na trasie...

> np. Gliwice > Katowice via A4 z prędkością 120-140kmh ??

Tak publicznie namawiać Kolegę do łamania przepisów oink.gif - chyba, ten przepis nie przeszedł, co go ostatnio ktoś obiecywał o V max na autostradzie wink.gif

A co do pomysłu to ok.gif - mój padlak zawsze chodził szybciej i lepiej niż inne - no chyba, że aqrat stał gdzieś na kanale oink.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak publicznie namawiać Kolegę do łamania przepisów - chyba, ten przepis nie przeszedł, co go

> ostatnio ktoś obiecywał o V max na autostradzie

> A co do pomysłu to - mój padlak zawsze chodził szybciej i lepiej niż inne - no chyba, że aqrat

> stał gdzieś na kanale

hmmm

na autostradzie można do 130 kmh....

nie powiedziałem żeby jechał 150....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hmmm

> na autostradzie można do 130 kmh....

> nie powiedziałem żeby jechał 150....

Fakt mlot.gif20.GIF - ale 150 to chyba na Obwodnicy w Gdyni by wydusił z niego biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trochę miałby daleko... bo jest z Gliwic...

To miałby szansę się rozpędzić rotfl.gifrotfl.gifrotfl.gif]

> więc lepiej mu na A4 albo A1...

No jasne ok.gifhehe.gif -dobra koniec spamu z mej strony 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A goniłem go ostatnio Zabrze kończyce - Pławniowice A4 110 - 140kmh raz go przeciągnąłem do 156 kmh naweet ale z lekkiej górki grinser006.gif . ale od 145- 156 kmh rozpędzał się równo z minutę hee ale głownie trasa nie przekraczam tych 130kmh .

Więc to odpada bo lubię go czasami też przegazować.

A może coś wspólnego ma osadnik par paliwa z węglem aktywnym nie zwraca oparów spowrotem do mieszanki czy cos ?.

Może się coś z tym osadnikiem zwaliło i ma wpływ na spalanie i na czym wogóle polega jego kontrola jak pisze w instrukcji?? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

on tylko łapie opary paliwa i podaje je zaraz po zapłonie silnika do spalania... na stałe spalanie podczas jazdy nie ma wpływu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc to chyba normalne że ok 7l bo w instrukcji też pisze miasto 7l frown.gif dużo . A ci co im pali 6l to jazda chyba typowo enerycka do 1/4 gazu bo to raczej nie osiągalne .

A jak je zmniejszyć co podkręcić co zamocować co wywalić? grinser006.gif

Co myslicie o magnetyzerach shit ? chyba przejde na gaz .

Gdyby lambda była walnieta to by pił z 10l na mieście więc odpada .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobiłem na magnetyzerach 50 kkm, polecam, ale nie jakieś super hiper za kosmiczne pieniądze... a najtańsze, najprostsze, zamontowane odpowiednio i zawsze komplet paliwo i powietrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli na cały bak ile dodatkowo zrobisz?

ze spalaniem schodze o jakieś 0,7 litra w mieście i 0,5 trasa... nie liczę tego na bak ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.