Skocz do zawartości

Najlepszy silnik roku? Oczywiście VW. Jak zwykle.


mar00ha_

Rekomendowane odpowiedzi

Quote:

Volkswagen podtrzymuje dobrą passę, drugi raz z rzędu zwyciężając w klasyfikacji generalnej konkursu na najlepszy silnik roku, zdobywając tytuł Międzynarodowego Silnika Roku 2010.


Źródło

Niestety, kolejny raz, w klasyfikacji generalnej nie popisał się Fiat. Nie ma go w top8:

Quote:

1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (m.in. Golf) - 384 pkt.

2. BMW 3,0 DI Twin Turbo (m.in. 135i, Z4) - 365 pkt.

3. Mercedes-AMG 6,2 (m.in. C 63 AMG, S 63 AMG) - 258 pkt.

4. BMW Diesel 2,0 Twin Turbo (m.in. 123d, X1 23d) - 218 pkt.

5. BMW M 4,0 V8 (M3) - 169 pkt.

6. Audi 2,5 turbo (Audi TT RS) - 155 pkt.

7. BMW-PSA 1,6 Turbo (m.in. MINI Cooper S, Peugeot 207) - 153 pkt.

8. Toyota 1,0 (m.in. Aygo, IQ, Citroën C1, Peugeot 107) - 98 pkt.


Tak samo jak w ubiegłym roku nie było:

Quote:

1. Volkswagen 1.4 TSI Twincharger (VW Golf, Golf Variant, Scirocco, Eos, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) - 354 pkt.

2. BMW 3.0 DI Twin Turbo (135, 335, X6, Z4, 730) - 350 pkt.

3. Audi 2.0 TFSI (Audi A4, A5, Q5, VW Scirocco, Golf GTI) - 220 pkt.

4. Mercedes-Benz Diesel 2.1 (BlueEfficiency C-Class, BlueEfficiency E-Class) - 203 pkt.

5. BMW 4.0 V8 (M3) - 203 pkt.

6. Mercedes-AMG 6.2 (CLK, S, SL, CL, CLS, ML) - 114 pkt.

7. BMW-PSA 1.6 Turbo (Mini Cooper S, Clubman, Peugeot 207 308, Mini John Cooper Works) - 107 pkt.

8. Toyota 1.0 (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) - 74 pkt.


Ze swojego doświadczenia mogę powiedzieć, że bardzo przyjemnie mi się jeździ z dwukrotnym zwycięzcą tego konkursu. zlosnik.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najprawdopodobniej. Jak Fiata nie ma, to nie może być inaczej.

> mar00ha

Widzę ,że przemilczałeś pewne fakty wink.gif

Quote:

W kategorii Najlepszy Nowy Silnik 2010, z liczbą 228 punktów, zwyciężył koncern Fiat, z jednostką 1,4 MultiAir, która montowana jest m.in. w Alfie Romeo MiTo oraz Giulietta.
Na dalszych miejscach znalazły się motory Ferrari - V8 4,5 litra (montowany w modelu 458; zdobył 200 pkt.) i Volkswagena - 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Yeti; zdobył 134 pkt.).


Daaaleeejjj wink.gif

Quote:

Zielonym Silnikiem Roku 2010 została jednostka hybrydowa Toyoty o pojemności 1,8 litra, która zdobyła 216 punktów. Motor ten znajdziemy w modelach Prius i Auris. D
rugie miejsce w tej klasie należy do Fiata - tu znów pojawia się motor 1,4 MultiAir, który zdobył 106 pkt.
, a najniższy stopień podium okupuje Volkswagen z jednostką 1,4 TSI - 104 pkt.


Quote:

Wśród jednostek o pojemności od 1 do 1,4 litra najlepszy okazał się motor 1,4 TSI Twincharger Volkswagena, który otrzymał 307 pkt.
Drugie miejsce przypadło fiatowskiemu 1,4 MultiAir (254 pkt.)
oraz 1,4 TSI Turbo Volkswagena (241 pkt.).]


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę ,że przemilczałeś pewne fakty

> Quote:

> W kategorii Najlepszy Nowy Silnik 2010, z liczbą 228 punktów, zwyciężył koncern Fiat, z jednostką

> 1,4 MultiAir, która montowana jest m.in. w Alfie Romeo MiTo oraz Giulietta. Na dalszych

> miejscach znalazły się motory Ferrari - V8 4,5 litra (montowany w modelu 458; zdobył 200 pkt.)

> i Volkswagena - 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Yeti; zdobył 134 pkt.).

> Daaaleeejjj

> Quote:

> Zielonym Silnikiem Roku 2010 została jednostka hybrydowa Toyoty o pojemności 1,8 litra, która

> zdobyła 216 punktów. Motor ten znajdziemy w modelach Prius i Auris. D rugie miejsce w tej

> klasie należy do Fiata - tu znów pojawia się motor 1,4 MultiAir, który zdobył 106 pkt. , a

> najniższy stopień podium okupuje Volkswagen z jednostką 1,4 TSI - 104 pkt.

> Quote:

> Wśród jednostek o pojemności od 1 do 1,4 litra najlepszy okazał się motor 1,4 TSI Twincharger

> Volkswagena, który otrzymał 307 pkt. Drugie miejsce przypadło fiatowskiemu 1,4 MultiAir (254

> pkt.) oraz 1,4 TSI Turbo Volkswagena (241 pkt.).]

brawo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę ,że przemilczałeś pewne fakty

Po to podałem linka, aby można było poczytać samemu.

A wygrane Fiata w kilku kategoriach traktuję tak, jak się zwykle traktuje na konkursach miss jakieś tam "miss foto", "miss publiczności", itp - zapomina się o nich natychmiast po konkursie, bo najważniejsza jest ta pierwsza.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze powinni nazwać najbardziej zaawansowany technicznie.

Bo co w nim nowatorskiego, najlepszego?

Załóżmy ze jest w swojej mocy odpowiednikiem silnika 2,3 litra wolnossącego, cięższego z racji wiekszego bloku.

Wv zamienił 30 kg złomu - w 15 kg materiałów wysokiej technologii. Niewątpliwie szybciej zużyje się ta technologia niż 15kg żeliwa hehe.gif

Zauważcie ze mimo braku patentu, inne firmy nie idą drogą Wv'a. A test widać że zrobiony przez niemiecki tabloid rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz to już się zwyczajnie Fiata czepiasz.Nie ma tam też silników wielu innych producentów,akurat

> Fiat jako jedyny obok Toyoty coś tam "wywalczył" w starciu z niemiecką technologią

Akurat posiadaczy Fiatów jest na AK całe mrowie, dlatego uznałem informację za interesującą. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.4 multiair coś tam zwyciężył w jakiejś podkategorii

W małoważnej kategorii "miss eko", czy coś tam. Trochę wstyd, że taki wielki koncern nie załapał się do pierwszej 8. w klasyfikacji generalnej.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> V8

Small Block smile.gif Właśnie wyczytałem w czasopiśmie motoryzacyjnym że GM planuje nową wersję small block V8 - z bezpośrednim wtryskiem i deaktywacją cylindrów + aluminiowym kadłubem i głowicą. Ale nadal będą popychacze zaworów (bo nie wynaleziono lepszego rozwiązania dla V8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a na piszczącą pompę wody nie narzekasz?

No właśnie nie. Nie piszczy.

Na pocieszenie Ci napiszę, że w fabrycznie nowym Golfie miałem źle spasowaną tylną klapę oraz brakowało jednego odboju w drzwiach. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę ,że przemilczałeś pewne fakty

> Quote:

> W kategorii Najlepszy Nowy Silnik 2010, z liczbą 228 punktów, zwyciężył koncern Fiat, z jednostką

> 1,4 MultiAir, która montowana jest m.in. w Alfie Romeo MiTo oraz Giulietta.

znaczy się marna prowokacja zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Akurat posiadaczy Fiatów jest na AK całe mrowie, dlatego uznałem informację za interesującą.

> mar00ha

Fiat kiedyś wygrał ze swoim 1,3 mJTD 16v

a potem mowili, ze turbina szybko klęka, że duza turbo-dziura

od jakiegos czasu nie zwracam(y) uwagi na wyniki i nagrody

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W małoważnej kategorii "miss eko", czy coś tam. Trochę wstyd, że taki wielki koncern nie załapał

> się do pierwszej 8. w klasyfikacji generalnej.

> mar00ha

W klasyfikacji generalnej to jakby nie patrzeć jest tylko jeden zwycięzca. Zresztą od lat ten sam zdobywający niemal tyle nagród co wszyscy inni razem wzięci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W klasyfikacji generalnej to jakby nie patrzeć jest tylko jeden zwycięzca. Zresztą od lat ten sam

> zdobywający niemal tyle nagród co wszyscy inni razem wzięci.

I, niestety, też nie Fiat. crazy.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Fiat kiedyś wygrał ze swoim 1,3 mJTD 16v

> a potem mowili, ze turbina szybko klęka, że duza turbo-dziura

> od jakiegos czasu nie zwracam(y) uwagi na wyniki i nagrody

Taa...Turbina klęka, ma turbodziurę...I nadal montuje się je we Fiatach, Oplach, Suzuki...No szajs panie rotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Taa...Turbina klęka, ma turbodziurę...I nadal montuje się je we Fiatach, Oplach, Suzuki...No szajs

> panie

jechałem Doblo z takim silnikiem (85km?), przyjemnie to smiga, spalanie wręcz wyśmienite

ale zakres obrotów 2000-4000 i nic wiecej frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jechałem Doblo z takim silnikiem (85km?), przyjemnie to smiga, spalanie wręcz wyśmienite

> ale zakres obrotów 2000-4000 i nic wiecej

Ja bym powiedział, 2000-3000 ale przy 70 kucach. I jakoś zarzucane wady nie przeszkadzają w jeździe. A że montowane są w wielu autach, na dodatek w róznych wersjach też coś o tym świadczy. A to, co w nich takie złe zwykle przeszkadza tym, co ich nie mają zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niestety, kolejny raz, w klasyfikacji generalnej nie popisał się Fiat.

Za to fiat wygral jako najlepszy nowy silnik

,,W kategorii Najlepszy Nowy Silnik 2010, z liczbą 228 punktów, zwyciężył koncern Fiat, z jednostką 1,4 MultiAir, która montowana jest m.in. w Alfie Romeo MiTo oraz Giulietta. Na dalszych miejscach znalazły się motory Ferrari - V8 4,5 litra (montowany w modelu 458; zdobył 200 pkt.) i Volkswagena - 1,2 TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Yeti; zdobył 134 pkt.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W małoważnej kategorii "miss eko", czy coś tam. Trochę wstyd, że taki wielki koncern nie załapał

> się do pierwszej 8. w klasyfikacji generalnej.

mi nie jest wstyd.. pytanie dlaczego Tobie jest? grinser006.gif

ps. moderator prowokator hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę że jesteś niemiłosiernie zachwycony swoim golfem a rzeczywistość koncernu VW nie jest już tak

> różowa

Ale też tak strasznie źle też nie jest jak to niektórzy próbują tu udowadniać. VW produkuje zupełnie przyzwoite samochody o często ciekawych rozwiązaniach technologicznych - zauważ że dzięki VW mieliśmy sprężarki G, silniki VR6, VR5, W8 i W12 i skrzynię DSG (i pewnie wiele innych o których albo nie wiem, albo nie pamiętam).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale też tak strasznie źle też nie jest jak to niektórzy próbują tu udowadniać. VW produkuje

> zupełnie przyzwoite samochody o często ciekawych rozwiązaniach technologicznych - zauważ że

> dzięki VW mieliśmy sprężarki G, silniki VR6, VR5, W8 i W12 i skrzynię DSG (i pewnie wiele

> innych o których albo nie wiem, albo nie pamiętam).

Ale VR6, VR5 czy PD nikt inny nie chce, podobnie jak z wanklem w mazdzie. Ciekawe nie znaczy dobre.

Ale za DSG należy sie ichnim inżynierom mega uznanie cool.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.