Skocz do zawartości

overboost w MJTD


dzidzia

Rekomendowane odpowiedzi

> Chciałem zlogować w/g porady wszystko ładnie tylko wciskam start i wykresów nie mam , export

> nieaktywny , czy w wersji darmowej w ogóle da się to przeprowadzić?

Napewno nie da się wyeksportować do CVS, natomiast zdaje mi się że powinieneś moc zlogować 4 parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie ma warunków do zlogowania auta , ale mam pytanie , czy na biegu jałowym mierzona i docelowa

> masa powietrza powinna się pokrywac ? Bo różnica jest ok.150 mg , docelowe i mierzone

> ciśnienie doładowania się pokrywa.

Powinno się mniejwięcej pokrywać aczkolwiek nie jest to wyrocznia, logowanie należy dokonać pod obciążeniem. Tak więc póki co pozostaje Ci w zasadzie czekać na lepszą pogodę balwanek.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy na biegu jałowym mierzona i docelowa

> masa powietrza powinna się pokrywac ? Bo różnica jest ok.150 mg , docelowe i mierzone

To zależy od tego czy w tym momencie masz EGR otwarty czy zamkniety - w tym drugim przypadku występuje właśnie taka różnica i jest to jak najbardziej prawidłowe zjawisko ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta różnica rzeczywiście była przy zamkniętym EGR , overboost na 75% , ale też mnie to zastanawia bo robiłem na biegu jałowym przygazówki i spowodowałem przy tych parametrach jak wyżej błąd PO 401 a wcześniej go wykasowałem, oczywiście overboost tam lekko reagował .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to wystarczy , ale zlogowałem

Musisz zrobić tak jak napisał Hipo " Robić logowanie dynamiczne wozu i bedzie wszystko widać mniej więcej. 3 i 4 bieg od 1,5 do 4,5k obr/min logować przepływ zadany i zmierzony, doładowanie zadane i zmierzone, pracę egr, pracę overboost. "

a następnie ZAPISAĆ to do postaci pliku - opcja EKSPORT (do pliku CSV który otwierasz excelem). Masz zarejestrowaną wersję więc nie ma z tym problemów. Można też odpalić bezpłatną wersję 1.6 w której można także to zrobić (tam nie ma limitu pokazywania na raz 4-ech parametrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem czy to wystarczy , ale zlogowałem , chodzi o błąd PO 401 - zawór ERG , może to ktoś

> przeanalizować?

> http://img210.imageshack.us/img210/7358/99056274.jpg

Z tego nie wiele wynika, musisz jeszcze obroty silnika logować i wyeksportować to do pliku CSV bo z wykresu to mało co widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto Ci każe robić logowanie przez 10min ? pisałem dokładnie jak należy wykonać logowanie, od 1,5 do 4,5k obr/min na 3-jce to masz raptem jakieś 15s góra więc nie wiem w czym problem.

Z takiej sieczki jak na tym wykresie to niestety ale nie wiele się idzie wyznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to kontynuacja , Błąd wywala PO 401 zawór ERG , zrobiłem dwa pomiary , jeśli nie wystarczy

> tabelka to zapodam wykresy.

Z tego co widzę to przepływka nie domaga przy wyższych obrotach, ponadto EGR jakby się przycinał, występuje duża bezwładność, prawie 3s na zamknięcie to dużo. Stąd może być błąd PO401 - EGR niewystarczający przepływ.

Skasuj błąd i odepnij po tym przepływkę, powinieneś mieć po 2-3 odpaleniu check, pojeździj trochę i zobacz jakie błędy wyrzuci. Jeśli tylko od przepływki to EGR musi być w jakiś sposób uszkodzony lub się zacinać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem przepływkę ,wcześniej skasowałem błąd ERG PO 401 , po trzech dniach odczytałem błędy - PO 111 sygnał temp. powietrza przepływomierza (brak sygnału) i błąd-PO 101 sygnał przepływomierza (brak sygnału) , to chociaż wiemy że odpowiedzialny za wystawienie błędu jest przepływomierz ale co jest uszkodzone ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to chociaż wiemy że odpowiedzialny za wystawienie błędu jest przepływomierz

> ale co jest uszkodzone ?

Przepływomierz jest ok, uszkodzony jest EGR. Wynika to z tego że jak odepniesz przepływkę to sterownik silnika dezaktywuje EGR i czyta wartości przepływu zapisane sztywno w programie.

Sprawdzić jeszcze raz zawór czy czpień chodzi jak należy, czy grzybki zamykają przepływ spalin. A najlepiej jeszcze podmienić na próbę z innego auta.

Albo pojechać do Cinka na program i wyciąć przy okazji EGR z softu zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy cewka Egr jest na 12 V , czy można podpiąć pod akumulator jak reaguje?

Programem możesz przetestować... cewka jest modulowana ( otwiera się w zalezności od częstotliwości od 0 do 100% płynnie ) i ja bym tam 12V nie podłączał....

Jeśli nie czyściłeś cewki od środka - nie rozbierałeś to znaczy, że może się zacinać, zacierać, zapiekać..itp... jesli czyściłeś tak jak w opisie to jeszcze dokłądnie w ropie umyj zawór egr - ten mechaniczny aby się nie zacierał....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i trzeci dzień nie wywala PO 401 , może będzie dobrze , ale mnie to utruło.Oczywiście kolejny raz rozebrałem ERG i olśnienie przy składaniu ,strona elektryczna , dokładnie ta większa sprężynka przy składniu zuważyłem że nie ściska się równo tylko w literkę C , i pewnie okresowo podchodziła pod ruchomy ,cienki wałek a wręcz oczko sprężynki podchodzić mogło pod kołnierz na tym cienkim wałku,zastosowałem sprężynkę o średnicy dwa razy większej i na razie spokój ,spokojnie się mieści i w ogóle uważam to za błąd konstrukcyjny zastosowanie sprężynki o takiej średnicy, tym bardziej że służy tylko do amortyzacji tego ustrojstwa , obym miał rację .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Panowie może i nie mam MJTD ale mam JTD i mam pytanko dzisiaj mnie oświeciło i chyba znalazłem overboost'a który jest zamontowany troszke inaczej niż w seri ...

284603019-overboost1.jpg

Czy to co zaznaczyłem w czerwone kółko to overboost ???

post-149349-14352511245805_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Panowie może i nie mam MJTD ale mam JTD i mam pytanko dzisiaj mnie oświeciło i chyba znalazłem

> overboost'a który jest zamontowany troszke inaczej niż w seri ...

> Czy to co zaznaczyłem w czerwone kółko to overboost ???

Tak to jest overboost i został już przeniesiony w lepsze miejsce waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak to jest overboost i został już przeniesiony w lepsze miejsce

No to dobrze jeden problem z głowy - jak sie do niego dobrać ( wyłączyć aku - odpiąć kostkę z tyłu , te przewody z przodu i można zabierać sie za czyszczenie ????

Pytam bo co chwile mi wywala błąd silnika i auto jakby było przez cos przytykane wiec myśle ze warto spr to przeczyścić...

Manuala posiadam ale wole spytać aby nic nie spierdzielić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.