Hipo Napisano 21 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2010 > Chciałem zlogować w/g porady wszystko ładnie tylko wciskam start i wykresów nie mam , export > nieaktywny , czy w wersji darmowej w ogóle da się to przeprowadzić? Napewno nie da się wyeksportować do CVS, natomiast zdaje mi się że powinieneś moc zlogować 4 parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 Trzeba będzie poprostu zczytać parametry w czasie jazdy , np. na tempomacie przy różnych obrotach silnika i może to trochę rozjaśni , otwarcia overboost nie ma w fes jest tylko zamknięcie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > otwarcia overboost nie ma w fes jest tylko zamknięcie? Jest nawet odczyt procentowy stopnia otwarcia Testy na tempomacie niewiele dadzą - mają być dynamiczne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 22 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2010 > Jest nawet odczyt procentowy stopnia otwarcia > Testy na tempomacie niewiele dadzą - mają być dynamiczne Dokładnie czyli i jazda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 Nie ma warunków do zlogowania auta , ale mam pytanie , czy na biegu jałowym mierzona i docelowa masa powietrza powinna się pokrywac ? Bo różnica jest ok.150 mg , docelowe i mierzone ciśnienie doładowania się pokrywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 28 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2010 > Nie ma warunków do zlogowania auta , ale mam pytanie , czy na biegu jałowym mierzona i docelowa > masa powietrza powinna się pokrywac ? Bo różnica jest ok.150 mg , docelowe i mierzone > ciśnienie doładowania się pokrywa. Powinno się mniejwięcej pokrywać aczkolwiek nie jest to wyrocznia, logowanie należy dokonać pod obciążeniem. Tak więc póki co pozostaje Ci w zasadzie czekać na lepszą pogodę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 > czy na biegu jałowym mierzona i docelowa > masa powietrza powinna się pokrywac ? Bo różnica jest ok.150 mg , docelowe i mierzone To zależy od tego czy w tym momencie masz EGR otwarty czy zamkniety - w tym drugim przypadku występuje właśnie taka różnica i jest to jak najbardziej prawidłowe zjawisko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2010 Ta różnica rzeczywiście była przy zamkniętym EGR , overboost na 75% , ale też mnie to zastanawia bo robiłem na biegu jałowym przygazówki i spowodowałem przy tych parametrach jak wyżej błąd PO 401 a wcześniej go wykasowałem, oczywiście overboost tam lekko reagował . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Wiadomość skasowana przez kewals Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Nie wiem czy to wystarczy , ale zlogowałem Musisz zrobić tak jak napisał Hipo " Robić logowanie dynamiczne wozu i bedzie wszystko widać mniej więcej. 3 i 4 bieg od 1,5 do 4,5k obr/min logować przepływ zadany i zmierzony, doładowanie zadane i zmierzone, pracę egr, pracę overboost. " a następnie ZAPISAĆ to do postaci pliku - opcja EKSPORT (do pliku CSV który otwierasz excelem). Masz zarejestrowaną wersję więc nie ma z tym problemów. Można też odpalić bezpłatną wersję 1.6 w której można także to zrobić (tam nie ma limitu pokazywania na raz 4-ech parametrów). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Nie wiem czy to wystarczy , ale zlogowałem , chodzi o błąd PO 401 - zawór ERG , może to ktoś > przeanalizować? > http://img210.imageshack.us/img210/7358/99056274.jpg Z tego nie wiele wynika, musisz jeszcze obroty silnika logować i wyeksportować to do pliku CSV bo z wykresu to mało co widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 Przecież można się domyślić że górne piki to 4500 obrotów w połowie to jazda normalna , to chyba muszą wybudować autostradę to pojadę przez np. 10 minut 4500 obrotów , wszystko jest 1500 rura do 4500 ale w krótkim czasie z powodu j/w Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 A kto Ci każe robić logowanie przez 10min ? pisałem dokładnie jak należy wykonać logowanie, od 1,5 do 4,5k obr/min na 3-jce to masz raptem jakieś 15s góra więc nie wiem w czym problem. Z takiej sieczki jak na tym wykresie to niestety ale nie wiele się idzie wyznać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 no ale przecież tyle własnie jest , dwa razy go wkręcałem w taki sposób , no chyba że trzeba to zrobić tak 1500 robię start , dochodzę do 4500 i stop , dobrze myślę? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > no ale przecież tyle własnie jest , dwa razy go wkręcałem w taki sposób , no chyba że trzeba to > zrobić tak 1500 robię start , dochodzę do 4500 i stop , dobrze myślę? Dokładnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2011 > Przecież można się domyślić że górne piki to 4500 obrotów Myslisz że na podstawie wykresu KTOKOLWIEK jest w stanie COKOLWIEK stwierdzić? Muszą być wartości w tabelce - po to jest eksport do CSV. Gaz wciskasz do oporu od 1500rpm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 No to kontynuacja , Błąd wywala PO 401 zawór ERG , zrobiłem dwa pomiary , jeśli nie wystarczy tabelka to zapodam wykresy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 > No to kontynuacja , Błąd wywala PO 401 zawór ERG , zrobiłem dwa pomiary , jeśli nie wystarczy > tabelka to zapodam wykresy. Z tego co widzę to przepływka nie domaga przy wyższych obrotach, ponadto EGR jakby się przycinał, występuje duża bezwładność, prawie 3s na zamknięcie to dużo. Stąd może być błąd PO401 - EGR niewystarczający przepływ. Skasuj błąd i odepnij po tym przepływkę, powinieneś mieć po 2-3 odpaleniu check, pojeździj trochę i zobacz jakie błędy wyrzuci. Jeśli tylko od przepływki to EGR musi być w jakiś sposób uszkodzony lub się zacinać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2011 To ma sens , spróbuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Odpiąłem przepływkę ,wcześniej skasowałem błąd ERG PO 401 , po trzech dniach odczytałem błędy - PO 111 sygnał temp. powietrza przepływomierza (brak sygnału) i błąd-PO 101 sygnał przepływomierza (brak sygnału) , to chociaż wiemy że odpowiedzialny za wystawienie błędu jest przepływomierz ale co jest uszkodzone ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 To co jeszcze raz sprawdzić ERG , założyłem też zaślepkę z dziurami ale to chyba nie przeszkadza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > to chociaż wiemy że odpowiedzialny za wystawienie błędu jest przepływomierz > ale co jest uszkodzone ? Przepływomierz jest ok, uszkodzony jest EGR. Wynika to z tego że jak odepniesz przepływkę to sterownik silnika dezaktywuje EGR i czyta wartości przepływu zapisane sztywno w programie. Sprawdzić jeszcze raz zawór czy czpień chodzi jak należy, czy grzybki zamykają przepływ spalin. A najlepiej jeszcze podmienić na próbę z innego auta. Albo pojechać do Cinka na program i wyciąć przy okazji EGR z softu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 Czy cewka Egr jest na 12 V , czy można podpiąć pod akumulator jak reaguje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Czy cewka Egr jest na 12 V , czy można podpiąć pod akumulator jak reaguje? Zdaje mi się że można tak zrobić ale poczekaj aż ktoś Cię upewni bo ja nie mogę bo sam nie próbowałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Czy cewka Egr jest na 12 V , czy można podpiąć pod akumulator jak reaguje? a po co , w FES włączasz test egr i obserwujesz czy zawór pracuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2011 > Czy cewka Egr jest na 12 V , czy można podpiąć pod akumulator jak reaguje? Programem możesz przetestować... cewka jest modulowana ( otwiera się w zalezności od częstotliwości od 0 do 100% płynnie ) i ja bym tam 12V nie podłączał.... Jeśli nie czyściłeś cewki od środka - nie rozbierałeś to znaczy, że może się zacinać, zacierać, zapiekać..itp... jesli czyściłeś tak jak w opisie to jeszcze dokłądnie w ropie umyj zawór egr - ten mechaniczny aby się nie zacierał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek1234 Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 No i trzeci dzień nie wywala PO 401 , może będzie dobrze , ale mnie to utruło.Oczywiście kolejny raz rozebrałem ERG i olśnienie przy składaniu ,strona elektryczna , dokładnie ta większa sprężynka przy składniu zuważyłem że nie ściska się równo tylko w literkę C , i pewnie okresowo podchodziła pod ruchomy ,cienki wałek a wręcz oczko sprężynki podchodzić mogło pod kołnierz na tym cienkim wałku,zastosowałem sprężynkę o średnicy dwa razy większej i na razie spokój ,spokojnie się mieści i w ogóle uważam to za błąd konstrukcyjny zastosowanie sprężynki o takiej średnicy, tym bardziej że służy tylko do amortyzacji tego ustrojstwa , obym miał rację . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 No to fajnie że zaczeło działać, teraz tylko żeby się nie zepsuło znowu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2011 Witam, Panowie może i nie mam MJTD ale mam JTD i mam pytanko dzisiaj mnie oświeciło i chyba znalazłem overboost'a który jest zamontowany troszke inaczej niż w seri ... Czy to co zaznaczyłem w czerwone kółko to overboost ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 > Witam, > Panowie może i nie mam MJTD ale mam JTD i mam pytanko dzisiaj mnie oświeciło i chyba znalazłem > overboost'a który jest zamontowany troszke inaczej niż w seri ... > Czy to co zaznaczyłem w czerwone kółko to overboost ??? Tak to jest overboost i został już przeniesiony w lepsze miejsce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BenY21 Napisano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 > Tak to jest overboost i został już przeniesiony w lepsze miejsce No to dobrze jeden problem z głowy - jak sie do niego dobrać ( wyłączyć aku - odpiąć kostkę z tyłu , te przewody z przodu i można zabierać sie za czyszczenie ???? Pytam bo co chwile mi wywala błąd silnika i auto jakby było przez cos przytykane wiec myśle ze warto spr to przeczyścić... Manuala posiadam ale wole spytać aby nic nie spierdzielić ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 15 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2011 Aku nie musisz odpinać, zawór nie jest pod napięciem, wypinasz kostkę, zdejmujesz wężyki i jedziesz z czyszczeniem jak to opisane jest w manualu który posiadasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.