Skocz do zawartości

Światła mijania...są do bani


iceman66

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Macie jakiś pomysł na polepszenie jasności przednich reflektorów ? są do du....

mam standard żarówki może byje wymienić na inne ?

co radzicie bo w taką pogode przez całą zimę dobrze by było mieć lepsze oświetlenie......mam ochotę jeździć cały czas na św. drogoowych hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Macie jakiś pomysł na polepszenie jasności przednich reflektorów ? są

> do du....

> mam standard żarówki może byje wymienić na inne ?

> co radzicie bo w taką pogode przez całą zimę dobrze by było mieć

> lepsze oświetlenie......mam ochotę jeździć cały czas na św.

> drogoowych

załóż przekaźniki i np. żarówki Tungsram Megalight +60% (o ile oczywiście możesz H4)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to poznac ?

Sprawdz jakie masz teraz zarowki... biglaugh.gif Albo sprawdz oznaczenie na kloszu, jezeli beda literki CR to jest reflektor na zarowki R2 (banki), a jezeli oznaczenie H/CR to jest reflektor na zarowki H4... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam ochoty na bawienie się przekaźnikmi w taką pogode....

więc se świeczki zapal dodatkowo - bedziesz miał widniej...

co za idiotyczne myślenie... nie robię przekaźników bo pogoda kiepska...

nie robisz?? nie marudź więc nam że światła masz do dupy..

screwy.gif

nie zalezy Ci na tym żeby dobrze mieć oświetloną drogę?? więc to nie nasze zmartwienie...

bardzo dobre rady już dostałeś - przekaźniki i tungsramy... taki zestaw Ci zapewni bardzo dobre warunki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a można założyć te tungsramy bez przekaźników?

Mozna... ok.gif

> acha jak mam uno z 99 roku to chyba raczej już dawali h4? bo nie wiem

Ja tez mam 99 i oryginalnie mialem reflektory na zarowki R2, teraz juz mam na H4 wymienione po kolizji... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a można założyć te tungsramy bez przekaźników? acha jak mam uno z 99

> roku to chyba raczej już dawali h4? bo nie wiem

można... ale można przez to spalić przełącznik przy kierownicy... wyższa moc H4... wyższy prąd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czemu by miały nie wejść H4 i jaka to różnica?

jak masz reflektory na mocnowanie R2 to zwykła H4 nie wejdzie

musisz poszukać H4 z kołnierzem R2

ale nie polecam tego robić bez przekaźników

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak masz reflektory na mocnowanie R2 to zwykła H4 nie wejdzie

> musisz poszukać H4 z kołnierzem R2

> ale nie polecam tego robić bez przekaźników

Nie przesadzajmy... skromny.gif Standardowe H4 maja moc 55/60W... ok.gif Jezdze na H4 prawie 4 lata i nic zlego z przelacznikeim sie nie dzieje... skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na pewno nic sie nie spali? Albo inaczej - jesli mozna to po co

> przekazniki?

Kurde! Tyle postów pisałem na temat problemu, który miałem - mojego braku przekaźników i piep....ego przełącznika świateł, który na złość jest jeszcze zespolony. Niedawno wymieniałem ten moduł ze względu na mocniejsze żarówki, które spowodowały spalenie przełącznika, co prawda około roku przejechałem bez przekaźników, ale tak głupio doradzili mi w salonie fiata w Wejherowie (salon Fiata "AUTO-MOBIL") - sprzedawca w sklepie chyba nie miał pojęcia o samochodach marki FIAT, bo tłumaczył mi że mój rocznik na pewno ma już fabrycznie montowane przekaźniki (!)

Uwaga bo taki przełącznik kosztuje ok.300zł.

ZAKŁADAJCIE PRZEKAŹNIKI DO MOCNIEJSZYCH ŻARÓWEK ! ! ! Lepiej wydać 30-40zł na przekaźniki niż 300 na przełącznik.

P.S. Żarówki, jakie zaproponował mi w/w sprzedawca to halogeny 90/100 (trochę mocne) i przełącznik mi padł w najmniej odpowiednim momencie (niedziela wieczór) tak, że do domu wracałem na pozycjach w godzinach wieczornych (kiedy się dało to długie), a było już ciemno.

Uczcie się na moim błędzie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A na pewno nic sie nie spali? Albo inaczej - jesli mozna to po co

> przekazniki?

Jak wpakujesz zarowki 90/100W to przelacznik szlag trafi bardzo szybko.... Na zarowkach 55/60W nie ma takiego problemu (przynajmniej ja nie mam)... Odpowiedz na pytanie "po co przekazniki" padla juz kilkakrotnie w tym watku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wpakujesz zarowki 90/100W to przelacznik szlag trafi bardzo

> szybko.... Na zarowkach 55/60W nie ma takiego problemu

> (przynajmniej ja nie mam)... Odpowiedz na pytanie "po co

> przekazniki" padla juz kilkakrotnie w tym watku...

a jakie masz zarowki i czy wchodza standardowo w miejsce orginalnych? trzeba cos zmieniac? Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak wpakujesz zarowki 90/100W to przelacznik szlag trafi bardzo

> szybko.... Na zarowkach 55/60W nie ma takiego problemu

> (przynajmniej ja nie mam)... Odpowiedz na pytanie "po co

> przekazniki" padla juz kilkakrotnie w tym watku...

no troche sie nie zgodze bo na zarowkach 55/60 po jakims czasie musiałem naprawiac przełacznik, bo w dzwigkni do swiateł wytopiły sie rowki(wgłebienia) w kawałku plastiku i po prostu najpierw rozłaczał a potem juz całkiem przestał swiecic! od 2 miesiecy mam przekazniki i nie nazekam smile.gif a i spokojnie jezdze! teraz to na okragło mozna swicic smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jakie masz zarowki i czy wchodza standardowo w miejsce orginalnych?

> trzeba cos zmieniac? Pozdro

Przed wymiana reflektorow po kolizji mialem lampy przystosowane do zarowek R2, a mialem wlozone zarowki H4 z trzpieniem (mocowaniem) od R2 (do dostania na wiekszosci stacji benzynowych lub w sklepach)... Po kolizji wsadzilem dwa nowe reflektory na zarowki H4 i dwie standardowe zarowki H4 o mocy 55/60W i wszystko gra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed wymiana reflektorow po kolizji mialem lampy przystosowane do

> zarowek R2, a mialem wlozone zarowki H4 z trzpieniem

> (mocowaniem) od R2 (do dostania na wiekszosci stacji benzynowych

> lub w sklepach)... Po kolizji wsadzilem dwa nowe reflektory na

> zarowki H4 i dwie standardowe zarowki H4 o mocy 55/60W i

> wszystko gra...

a jaka jest moc zarowek R2 w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cześć

> Macie jakiś pomysł na polepszenie jasności przednich reflektorów ? są

> do du....

> mam standard żarówki może byje wymienić na inne ?

> co radzicie bo w taką pogode przez całą zimę dobrze by było mieć

> lepsze oświetlenie......mam ochotę jeździć cały czas na św.

> drogoowych

Ja założyłem przekaźniki oraz dodatkowo wymieniłem lampy bo miałem zmatowiałe odbłyśniki. Teraz nie ma prawie żadnego spadku napięcia pomiędzy żarówkami i akumulatorem i świeci tak, że mucha nie siada grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przed wymiana reflektorow po kolizji mialem lampy przystosowane do

> zarowek R2, a mialem wlozone zarowki H4 z trzpieniem

> (mocowaniem) od R2 (do dostania na wiekszosci stacji benzynowych

> lub w sklepach)... Po kolizji wsadzilem dwa nowe reflektory na

> zarowki H4 i dwie standardowe zarowki H4 o mocy 55/60W i

> wszystko gra...

Ja takie założyłem w CC700 od serce.gif i światła zdecydowanie się poprawiły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P.S. Żarówki, jakie zaproponował mi w/w sprzedawca to halogeny 90/100

No wiesz. Jak pakujesz żarówki, do których samochód w żaden sposób nie jest przystosowany, i które są zdaje się trochę nie całkiem zgodne z przepisami, to nie ma dziwne że coś się zepsuje. W każdym samochodzie coś spalisz jak założysz ponadnormatywne obciążenie. Mój uniak jeździ na H4 od ponad 12 lat, bez przekaźników (co nie znaczy że nie założę bo skoro może być lepiej to czemu nie spróbować), i jedynym elementem, który zawodził do tej pory były właśnie te żarówki, które co jakiś czas trzeba wymieniać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wiesz. Jak pakujesz żarówki, do których samochód w żaden sposób

> nie jest przystosowany, i które są zdaje się trochę nie całkiem

> zgodne z przepisami, to nie ma dziwne że coś się zepsuje. W

> każdym samochodzie coś spalisz jak założysz ponadnormatywne

> obciążenie. Mój uniak jeździ na H4 od ponad 12 lat, bez

> przekaźników (co nie znaczy że nie założę bo skoro może być

> lepiej to czemu nie spróbować), i jedynym elementem, który

> zawodził do tej pory były właśnie te żarówki, które co jakiś

> czas trzeba wymieniać.

No właśnie! Nie planowałem tak mocnych nieprzepisowych żarówek. Jak pisałem wcześniej to w salonie fiata gościu polecił mi ostatnie takie żarówki, jakie miał na stanie (chciałem mniejszej mocy), a ja się na tym nie znałem zupełnie i jeszcze pytałem czy są przepisowe i czy instalacja wytrzyma i czy nie trzeba dokładać jakiś przekaźników (bo tak słyszałem), no i odpowiedź była typu, że spokojnie mogę na nich jeździć przepisowo i nie potrzebuję zmieniać ani instalacji ani zakładać przekaźników bo wg gościa z salonu te roczniki już miały przekaźniki, (a wyczytałem na forum, że ani jeden model Uno nie miał instalowanych standardowo przekaźników do ostatniego Unolota, który wyprodukowano). O dziwo przejeździłem ponad rok jak padł mi przełącznik świateł, ale do tej pory nie wymieniałem żarówek, a zwykłe bańki to wymieniałem nawet 3-4 razy w roku.

To dzięki forum na fiatuno.pl dowiedziałem się dużo przydatnych rzeczy, w tym także o żarówkach i przekaźnikach i drugi raz to bym się nie dał wrobić nawet sprzedawcy w salonie fiata. DZIĘKI!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem reflektory i pisze na nich CR w instrukcji że moge stosować H4...

gniazdo żarówki wygląda jak H4 ale jutro jak nie będzie padać to dokładnie to zobacze:)

Przekonaliście mnie IThankYou.gif zrobie sobie przekaźniki w domu i potem tylko założe do samochodu yay.gif

Tylko czy mogę wcześniej założyć żarówki H4 te tungsramy czy jak się tam nazywają....?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak się nie myle to takie bańki okrągłe..muszę jutro zobaczyć

Jak masz teraz banki, czyli R2 i oznaczenie na lampach CR, to nie wsadzisz tam zwyklych H4, bo mocowanie nie podejdzie i nie bedzie ich mozna prawidlowo ustawic... no.gif Musisz sobie zapodac zarowki z banka z H4, ale z mocowaniem (trzpieniem) z R2... ok.gif Sa bez problemu do dostania w sklepach i na stacjach... skromny.gif Sam na takich jezdzilem prawie 3 latka zanim reflektory wymienilem... ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak masz teraz banki, czyli R2 i oznaczenie na lampach CR, to nie

> wsadzisz tam zwyklych H4, bo mocowanie nie podejdzie i nie

> bedzie ich mozna prawidlowo ustawic... Musisz sobie zapodac

> zarowki z banka z H4, ale z mocowaniem (trzpieniem) z R2... Sa

> bez problemu do dostania w sklepach i na stacjach... Sam na

> takich jezdzilem prawie 3 latka zanim reflektory wymienilem...

a muszę potem jechać ustawić światła? i gdzie i za ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a muszę potem jechać ustawić światła? i gdzie i za ile?

Wlasciwie po kazdej wymienie zarowki powinno sie ustawic swiatla... skromny.gif Ustawienie na stacji diagnostycznej kosztuje oficjalnie chyba 18 zeta... no.gif Ja ostatnio ustawialem na stacji Mostostalu na ul. Nad Kanałem i odpalilem diagnoscie 10 na browara... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.