Skocz do zawartości

Żarówki R10W zamiast R5W


fenix8

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś gdzie są takowe używane??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy

> aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś

> gdzie są takowe używane??

W halogenach? Ja u siebie zamiast 5W mam 10W i dzięki temu widać mnie nieco lepiej od reszty zlosnik.gifgrinser006.gifcfaniak.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w halogenach raczej halogenowe smile.gif a R10W do podswietlania tablicy rejestracyjnej w niektorych samochodach, jako stop i kierunki w starszych motocyklach, mozna oczywiscie w pozycyjnych ale zwiekszaja pobor pradu (wazne przy oswietleniu na postoju ze zgaszonym silnikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie, jak prace nad kloszami? poka mi tu jakieś foto. najlepiej na priva co by inni nie

> widzieli

na razie ojciec zabrał mi narzędzie pracy, ale powoli robią się gładkie... może uda mi się do OZU na próbę zrobić jeden... i szukam srebrnej farby nie przewodzącej prądu smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest biała folia + wycięte przegródki

A te wycięte przegródki coś dają? 270751858-jezyk.gif światła na kloszu się nie "mieszają"? Z przegródkami światło by chyba było bardziej skoncentrowane, a co za tym idzie mocniejsze. Może się mylę, ale tak mi się wydaje.

U mnie bardzo dobry efekt dało po prostu oklejenie wszystkiego (przegródek też) folią aluminiową (taką zwyczajną, żywieniową) i myślę że jest wystarczająco ok. Światło jest mniej "punktowe" a bardziej równomierne, no i mocniej świeci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oklejone białym świeca równie dobrze co srebrne folie, a wycięte przegródki dają efekt szerszego kierunku oraz wstecznego świecącego bardziej na boki auta. Poza tym pozycyjne są teraz widoczne z boku auta. wycięcie bocznych przegródek i tak nie wpływa na światło, bo jak wiemy rozchodzi się ono prostolinijnie, i dużo razy się odbić musi zanim trafi na klosz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oklejone białym świeca równie dobrze co srebrne folie, a wycięte przegródki dają efekt szerszego

> kierunku oraz wstecznego świecącego bardziej na boki auta. Poza tym pozycyjne są teraz

> widoczne z boku auta. wycięcie bocznych przegródek i tak nie wpływa na światło, bo jak wiemy

> rozchodzi się ono prostolinijnie, i dużo razy się odbić musi zanim trafi na klosz

ale za to zmniejszona jest czytelność świateł.

Producent bez powodu tych przegródek nie robił.

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale za to zmniejszona jest czytelność świateł.

> Producent bez powodu tych przegródek nie robił.

> pozdr

powiem CI pawle, że czytelność jest nadal taka sama, a nawet powiedziałbym że w niektórych momentach lepsza... co nie zmienia faktu, że producent nie na darmo daje zawsze każde światło osobno (chociaż często widzę auta z długim pozycyjnym na dwie żarówki z czego jedna dwuwłóknowa święcąca też jako stop, np megane bodajże 2-giej generacji) i wcale światła nie są mniej czytelne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy

> aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś

> gdzie są takowe używane??

Miałem w UNO z tyłu przez jakiś czas 10W zamiast 5W, nie z własnej winy, efektem był stopiony plastik wokół oprawki żarówki i siłą rzeczy trochę skrobania, nie polecam. Producent też nie bez powodu dał 5W nie 10...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem CI pawle, że czytelność jest nadal taka sama, a nawet powiedziałbym że w niektórych

> momentach lepsza... co nie zmienia faktu, że producent nie na darmo daje zawsze każde światło

> osobno (chociaż często widzę auta z długim pozycyjnym na dwie żarówki z czego jedna

> dwuwłóknowa święcąca też jako stop, np megane bodajże 2-giej generacji) i wcale światła nie są

> mniej czytelne

A czy wiesz, że jeśli światło pozycyjne jest "długie" czyli składa się z R5W i P21/5W to jako postojowe robi już samo R5W smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja powiem tak. Omyłkowo długo jeździłem na 10tkach. Na CB często słyszałem pytanie, czy przypadkiem nie mam przeciwmgielnych z tyłu włączaonych, bo pozycyjne mocno świeciły. DObrze Cię widać na drodze ale... Ale pamiętasz moje problemy z przerywaniem pozycyjnych i wypadaniem żarówki? NIestety 10tka sie bardziej grzeje i po jakimś czasie topi plastik. ODRADZAM, bo wtedy pomoże tylko wymiana wnętrza lampy. Przerabiałem juz 2 razy.

Więc zostań przy fabryce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.