fenix8 Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś gdzie są takowe używane?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kordek Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy > aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś > gdzie są takowe używane?? W halogenach? Ja u siebie zamiast 5W mam 10W i dzięki temu widać mnie nieco lepiej od reszty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 w halogenach raczej halogenowe a R10W do podswietlania tablicy rejestracyjnej w niektorych samochodach, jako stop i kierunki w starszych motocyklach, mozna oczywiscie w pozycyjnych ale zwiekszaja pobor pradu (wazne przy oswietleniu na postoju ze zgaszonym silnikiem) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 do poprawy widocznosci uzylbym folii aluminiowej w tylnych lampach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2010 jest biała folia + wycięte przegródki, oraz w trakcie szlifowania klosze... ale dalej coś mało mi ;p Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > jest biała folia + wycięte przegródki, oraz w trakcie szlifowania klosze... ale dalej coś mało mi > ;p właśnie, jak prace nad kloszami? poka mi tu jakieś foto. najlepiej na priva co by inni nie widzieli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > właśnie, jak prace nad kloszami? poka mi tu jakieś foto. najlepiej na priva co by inni nie > widzieli na razie ojciec zabrał mi narzędzie pracy, ale powoli robią się gładkie... może uda mi się do OZU na próbę zrobić jeden... i szukam srebrnej farby nie przewodzącej prądu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EddTheBoss Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > jest biała folia + wycięte przegródki A te wycięte przegródki coś dają? światła na kloszu się nie "mieszają"? Z przegródkami światło by chyba było bardziej skoncentrowane, a co za tym idzie mocniejsze. Może się mylę, ale tak mi się wydaje. U mnie bardzo dobry efekt dało po prostu oklejenie wszystkiego (przegródek też) folią aluminiową (taką zwyczajną, żywieniową) i myślę że jest wystarczająco ok. Światło jest mniej "punktowe" a bardziej równomierne, no i mocniej świeci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2010 oklejone białym świeca równie dobrze co srebrne folie, a wycięte przegródki dają efekt szerszego kierunku oraz wstecznego świecącego bardziej na boki auta. Poza tym pozycyjne są teraz widoczne z boku auta. wycięcie bocznych przegródek i tak nie wpływa na światło, bo jak wiemy rozchodzi się ono prostolinijnie, i dużo razy się odbić musi zanim trafi na klosz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > oklejone białym świeca równie dobrze co srebrne folie, a wycięte przegródki dają efekt szerszego > kierunku oraz wstecznego świecącego bardziej na boki auta. Poza tym pozycyjne są teraz > widoczne z boku auta. wycięcie bocznych przegródek i tak nie wpływa na światło, bo jak wiemy > rozchodzi się ono prostolinijnie, i dużo razy się odbić musi zanim trafi na klosz ale za to zmniejszona jest czytelność świateł. Producent bez powodu tych przegródek nie robił. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 12 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > ale za to zmniejszona jest czytelność świateł. > Producent bez powodu tych przegródek nie robił. > pozdr powiem CI pawle, że czytelność jest nadal taka sama, a nawet powiedziałbym że w niektórych momentach lepsza... co nie zmienia faktu, że producent nie na darmo daje zawsze każde światło osobno (chociaż często widzę auta z długim pozycyjnym na dwie żarówki z czego jedna dwuwłóknowa święcąca też jako stop, np megane bodajże 2-giej generacji) i wcale światła nie są mniej czytelne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzajac Napisano 12 Września 2010 Udostępnij Napisano 12 Września 2010 > Ostatnio odbierając towar w pracy przewinęły mi się przez ręce żarówki R10W, zastanawiałem się czy > aby poprawić widoczność auta z tyłu nie założyć ich zamiast R5W. A i drugie pytanie, wie ktoś > gdzie są takowe używane?? Miałem w UNO z tyłu przez jakiś czas 10W zamiast 5W, nie z własnej winy, efektem był stopiony plastik wokół oprawki żarówki i siłą rzeczy trochę skrobania, nie polecam. Producent też nie bez powodu dał 5W nie 10... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 > powiem CI pawle, że czytelność jest nadal taka sama, a nawet powiedziałbym że w niektórych > momentach lepsza... co nie zmienia faktu, że producent nie na darmo daje zawsze każde światło > osobno (chociaż często widzę auta z długim pozycyjnym na dwie żarówki z czego jedna > dwuwłóknowa święcąca też jako stop, np megane bodajże 2-giej generacji) i wcale światła nie są > mniej czytelne A czy wiesz, że jeśli światło pozycyjne jest "długie" czyli składa się z R5W i P21/5W to jako postojowe robi już samo R5W Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 A ja powiem tak. Omyłkowo długo jeździłem na 10tkach. Na CB często słyszałem pytanie, czy przypadkiem nie mam przeciwmgielnych z tyłu włączaonych, bo pozycyjne mocno świeciły. DObrze Cię widać na drodze ale... Ale pamiętasz moje problemy z przerywaniem pozycyjnych i wypadaniem żarówki? NIestety 10tka sie bardziej grzeje i po jakimś czasie topi plastik. ODRADZAM, bo wtedy pomoże tylko wymiana wnętrza lampy. Przerabiałem juz 2 razy. Więc zostań przy fabryce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LordFalcon Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 To nie mnie miałeś odpowiadać... a holder zawsze też można zmodyfikować, zwłaszcza, że pokazałem Fenixowi ostatnio jak się go wyciąga Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ortes Napisano 13 Września 2010 Udostępnij Napisano 13 Września 2010 Oj tam, wiadomo o co chodzi. W sumie szkoda, ze nie wiedzialem jak sie go modyfikuje, bo juz 2 lampy zmieniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 13 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 13 Września 2010 wszystko da się zmodyfikować... ale po dłuższych przemyśleniach zostaję przy 5W... i tak je dobrze widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.