Skocz do zawartości

159 - wszystkie ZA i PRZECIW


sadzik89

Rekomendowane odpowiedzi

> Pokaż konkrety, bo ja z GM to widzę tylko plastikowe punkty podparcia dla podnosnika

wikipedia....

Quote:

The 159 uses the GM/Fiat Premium platform, shared with the Brera, Spider, and concept cars Kamal and Visconti.


[edycja]

ale co to oznacza niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wikipedia....

> Quote:

> The 159 uses the GM/Fiat Premium platform, shared with the Brera, Spider, and concept cars Kamal

> and Visconti.

> ale co to oznacza

Od początku wiadomo, że GM i Fiat używają tej samej platformy podłogowej w Vectrze C/Signum i AR159/Fiat Croma. Ale to nie oznacza używania takich samych elementów zawieszenia,

a jedynie (i aż) takiej samej konstrukcji podłogi. Taka konstukcja decyduje o rozstawie osi czy ilości miejsca wewnątrz samochodu.

O ile Croma ma zawieszenie niemal identyczne z Vectrą C (czy może Signum), to w 159 nie ma elementów wspólnych.

Zainteresowani mogą sobie porównać zdjęcia zawieszeń z 'trupków' na allegro.

Tył Signum

284493767-signum.jpg

tył AR159

284493767-Ar159.jpg

Paradoksalnie, zawieszenie Alfy wygląda na solidniejsze niż GM.

I jest bardzo trwałe, co potwierdzi każdy użytkownik 159-tki

post-78-14352510863005_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak: auto jest chyba bardziej trwale niz sie wiekszosci wydaje zlosnik.gif

Ma swoje typowe usterki, ale przy kupnie uzywanego nie maja one znaczenia bo i tak sprawdzic trzeba cale auto.

Ostatnio coraz bardziej bawia mnie podsmiechujki zlosnik.gif w pracy co do mojej kolejnej wizyty w ASO. Tak sie sklada, ze pojawiam sie tam najczesciej wymieniac filtry i oleje. A ze wymieniam czesto znaczy ze duzo jezdze wink.gif A ze duzo jezdze znaczy ze auto wiecej jezdzi niz stoi zlosnik.gif

Polecam i nie polecam.

Nie polecam bo im mniej na drogach tym bardziej unikatowe zlosnik.gifok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pokaż konkrety, bo ja z GM to widzę tylko plastikowe punkty podparcia dla podnosnika

Gdzieś na fotce widziałem wahacz z logo GM zlosnik.gif Tylko nie jestem pewny czy to nie było Cromy hmm.gifhehe.gif.

Bardziej mi chodziło o koncepcję płyty (też jakoś nie mogłem sobie wyobrazić wspólnych elementów zawiasu bo niby jak by mieli jej nadać odrębną charakterystykę)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzieś na fotce widziałem wahacz z logo GM Tylko nie jestem pewny czy to nie było Cromy .

Na pewno nie od 159

> Bardziej mi chodziło o koncepcję płyty (też jakoś nie mogłem sobie wyobrazić wspólnych elementów

> zawiasu bo niby jak by mieli jej nadać odrębną charakterystykę)

Ale co kogo rusza czyja jest płyta podłogowa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z awaryjnoscia? jakies wyskakujace bledy?

Zdarzają się, ale zawsze są do usunięcia.

Najdroższa była wymiana kolektora dolotowego (1.9) z powodu zacinającego się zaworu wirowego. Ale wada została usunięta od połowy 2006.

Poza tym conajwyżej brudny EGR powoduje błędy.

Ogólnie to chyba przeciętna awaria zdarza się rzadziej niż w analogicznej Vectrze czy innym marzeniu 'prawdziwego' Polaka czyli VW Passacie.

Zdarza się też korozja przegubów kulowych w przekładni kierowniczej.

Ogólnie chyba lepiej wypadają JTD niż JTS

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam chce nakusic ojca na alfe 159 i chcialbym znac Wasza opinie o tym aucie..na co uwazac

> kupujac..czy ogolnie jest to auto bezawaryjne ? ogolnie rzecz biorac znac wszystkie za i

> przeciw dzieki z gory za odpowiedz

Z myślą o Alfie 159 biłem się chyba z pół roku. Niestety serce przegrało z rozsądkiem. Nie kupiłem jej. Nawet zagorzali zwolennicy alfy odradzali ze względu na delikatne i drogie w naprawie zawieszenie przednie. Wrocław to poligon, mieszkam pod wrocławiem a do mojego domu prowadzi droga (bardzo) nieutwardzona. Poza tym jest ona jednak dość ciasna jak na swoje gabaryty a potrzebuję pojemnego auta. Więc rozsądek kazał się przerzucić na Cromę. biłem się z nią kolejne miesiące ale niestety jej wygląd był nie do zaakceptowania. Koniec końców kupiłem Saaba 9-5 czyli coś pomiędzy Cromą a Alfą smile.gif

Zresztą silnik fiatowski (150konny multijet) i zawiecha tylna też z cromy. A kto wie czy i płyta podłogowa nie jest też wspólna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Saaba 9-5 czyli coś pomiędzy Cromą a Alfą

> Zresztą silnik fiatowski (150konny multijet) i zawiecha tylna też z cromy. A kto wie czy i płyta

> podłogowa nie jest też wspólna.

Z awaryjnością zawieszenia 159 ktos koledze głupot nagadał.

Saab to praktycznie to samo co croma, taile zawiasu też pasują.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z awaryjnością zawieszenia 159 ktos koledze głupot nagadał.

> Saab to praktycznie to samo co croma, taile zawiasu też pasują.

> Pozdro

Może. Opinia powtarzała się na tyle często, że uwierzyłem. Jak dodać mały prześwit i przeciętną pakowność... no niestety, nieraz trzeba iść na kompromis. Koniec końców kupiłem auto, które również mi się podoba i ma dynamiczną linię. Chociaż projektem wnętrza Alfa bije Saaba i setki innych aut na głowę i pewnie wcześniej czy później dosiądę jakiejś Alfki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.