Skocz do zawartości

Tarcze [przód + tył] - realny stosunek wartości do ceny


Mr_Harry

Rekomendowane odpowiedzi

Tematów jakie tarcze lepsze było już dużo. Ale mi chodzi o to jakie warto, mimo ich rozsądnej ceny.

Muszę wymienić hamulce w benzynowym C3 1.6, przód wentylowane, tył lite. Auto używane będzie w mieście - więc muszą być sprawne od razu, a nie po nagrzaniu. I zastanawiam się, czy produkty markowe są rzeczywiście warte swojej ceny, czy te tańsze również dają radę. Często różnica jest x2 albo i x3 w cenie. A w jakości?

Na szczycie cenowym do zwykłych aut są ATE, BREMBO, TRW. Około połowę tańsze są Mikoda, Delphi. Gdzieś po środku Bosch, Zimmermann. Klocki na pewno będą TRW lub Jurid.

Napiszcie co polecacie - ale z własnych doświadczeń, bo "podobno" się krzywią i pękają można odnieść do wszystkich wymienionych firm. Każda z nich jest zarówno chwalona jak i określana jako "syf".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomiczny i sprawdzony przeze mnie w 3 autach zestaw:

Tarcze MEYLE + klocki TRW ok.gif

Kiedyś miałem manię kupowania tego co markowe - ładowałem kasę w BREMBO itp.

Założyłem kiedyś MEYLE za ponad połowę ceny innych markowych i już przy nich zostałem. Różnicy nie widzę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Klocki na pewno będą TRW lub Jurid.

To i tarcz Jurid poszukaj ok.gif. Zdecydowanie jakość - cena bezkonkurencyjne bo nie krzyczą dookoła "bierz mnie, bierz bo jestem najlepsza" grinser006.gif Chyba że masz dostęp do pewniaków zakładanych fabrycznie, a to też mogą być Juridy hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tematów jakie tarcze lepsze było już dużo. Ale mi chodzi o to jakie warto, mimo ich rozsądnej ceny.

Zestaw: tarcze Mayle + kloce Juridy upaliłem w leonie biglaugh.gif po jednym ostrym hamowaniu, a potem założyłem tarcze ATE i klocki Textar i jeżdżę tak już 10 kkm i jest ok wink.gif, ale to mógł być losowy wypadek.

Na tył założyłem jakiś prawie najtańszy zestaw i też jeździ, ale tam są mniejsze obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam u siebie cały komplet Delphi. Mojemu autu można zarzucić prawie wszystko ale na pewno nie to, że słabo hamuje bo hamuje jak niemy. Zaraz po wymianie nie mogłem wyczuć tych hebli bo nie dało się lekko przyhamować hehe.gif Do miasta nie potrzeba lepszych hamulców. Tym bardziej do auta wielkości C3. Zamontuj sobie to a resztę pieniędzy przeznacz na inne przyjemności ok.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zestaw: tarcze Mayle + kloce Juridy upaliłem w leonie po jednym ostrym hamowaniu, a potem

Ja z MEYLE + TRW zrobiłem w wakacje wycieczkę do chorwacji - 4 tyś km po dość krętych drogach, załadowane auto i wysokie tempertury - hamulców mi nie brakło ani razu ok.gif

> założyłem tarcze ATE i klocki Textar i jeżdżę tak już 10 kkm i jest ok , ale to mógł być

> losowy wypadek.

> Na tył założyłem jakiś prawie najtańszy zestaw i też jeździ, ale tam są mniejsze obciążenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tanszych Mikoda, podobno tarcze sa jak najbardziej ok, Zimmerman ( mialem w golfie jakies 50-60kkm bylo wszystko ok) a z firmowch to ja polecam TRW mam 2 komplet w obecnym aucie od jakis 20kkm i jest ok ( w miedzyczasie mialem zalozone jakies inne polskie to szlak je trafil mniej wiecej po 10kkm - zwichrowaly sie z TRW nigdy takich problemow nie mialem dlatego na nie zmienilem) Brembo podobno rowniez lubia sie krzywic, a ATE tam wiem czy dobre ale napewno najdrozsze ze wszystkich ogolnodostepnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tematów jakie tarcze lepsze było już dużo. Ale mi chodzi o to jakie warto, mimo ich rozsądnej ceny.

> Muszę wymienić hamulce w benzynowym C3 1.6, przód wentylowane, tył lite. Auto używane będzie w

> mieście - więc muszą być sprawne od razu, a nie po nagrzaniu. I zastanawiam się, czy produkty

> markowe są rzeczywiście warte swojej ceny, czy te tańsze również dają radę. Często różnica

> jest x2 albo i x3 w cenie. A w jakości?

> Na szczycie cenowym do zwykłych aut są ATE, BREMBO, TRW. Około połowę tańsze są Mikoda, Delphi.

> Gdzieś po środku Bosch, Zimmermann. Klocki na pewno będą TRW lub Jurid.

> Napiszcie co polecacie - ale z własnych doświadczeń, bo "podobno" się krzywią i pękają można

> odnieść do wszystkich wymienionych firm. Każda z nich jest zarówno chwalona jak i określana

> jako "syf".

mi się nawiercane zimmermany pokrzywiły, oryginalne z ASO wytrzymały rok, teraz mam zwykłe brembo, ale od niedawna i na razie hamują. Mowa o przodzie.

Z tyłu mam opcje po taniości crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie dobre nie musi oznaczać drogie albo koniecznie Brembo. Myślę, ze TRW powinno być taką dobra średnią półką. ATE to te z droższych, Delphi jako opcja tańsza. W Audi 80 miałem kiedyś komplet Delphi - dawał radę. W Civicu mam tarcze Sakura - nie wiem kto to produkuje, ale wytrzymały już 3 wymiany klocków i nadal dają radę. Tyle, że Sakura robi raczej tarcze do aut japońskich i korea, natomiast do Cytryny chyba nie.

Oczywiście hamulce to nie są rzeczy na których należy oszczędzać. Pojawiły się jednak dodatkowe koszty - ktoś w tym aucie założył sobie tarcze od innego (słabszego) modelu - lite. I w dodatku zmienił sobie chyba zaciski i piasty... Niestety muszę jechać do taniego ASO, żeby zobaczyli co tam powinno być fabrycznie, bo jest jakaś niezła rzeźba. Chyba, że na nasz rynek Citroen wypuścił auta z tarczami przód + tył obie osie niewentylowane, ale było by bardzo głupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Punto HGT mam tarcze Mikoda i klocki z Fomaru zlosnik.gif

Taniej się chyba nie da zlosnik.gif

Hamują moim zdaniem dobrze jak jeździsz normalnie.

Po kilku ostrych hamowaniach czuć hamulce w kabinie. Nie wiem czy to wina tarcz czy klocków. Żaden efekt uboczny po takim przypaleniu nie jest odczuwalny wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... W Civicu mam tarcze Sakura - nie wiem kto to produkuje, ale

> wytrzymały już 3 wymiany klocków i nadal dają radę. Tyle, że Sakura robi raczej tarcze do aut

> japońskich i korea, natomiast do Cytryny chyba nie.

prywatny brand Inter-Teamu, do aut europejskich jest Kraft.

Wiadomo jakiej produkcji ale co jak co, chińczycy robią dobre tarcze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.