Portal Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Witam Powiedcie mi dlaczego w Aveo 1.2 trzeba tak czesto wymieniac olej w skrzyni biegow ? (tzn co 2 lata) a np przy silniku 1.4 wogole nie trzeba wymieniac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 Skrzynia w 1.2 jest na pewno inna niż w 1.4, ale dokładnej przyczyny nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Skrzynia w 1.2 jest na pewno inna niż w 1.4, ale dokładnej przyczyny nie znam. nie no to wiem ale dlaczego w 1.2 trzeba tak zcesto wymieniac olej ? co ona takiego ma czego inne nie maja ? ( w wiekszosci aut olej wymienia sie po dlugim okresie uzytkowania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Witam > Powiedcie mi dlaczego w Aveo 1.2 trzeba tak czesto wymieniac olej w skrzyni biegow ? (tzn co 2 > lata) a np przy silniku 1.4 wogole nie trzeba wymieniac. Co masz na mysli piszac, ze trzeba, ASO tak zaleca, inni uzytkownicy, mechanik, samochod sie lepiej czuje? Jak mi odpowiesz, bedziesz bliski sukcesu odpowiedzi na swoje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Co masz na mysli piszac, ze trzeba, Producent tak napisał w instrukcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 23 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Co masz na mysli piszac, ze trzeba, ASO tak zaleca, inni uzytkownicy, mechanik, samochod sie lepiej > czuje? > Jak mi odpowiesz, bedziesz bliski sukcesu odpowiedzi na swoje pytanie masz w instrukcji obslugi napisane co na jakim przegladzie trzeba wymienic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > masz w instrukcji obslugi napisane co na jakim przegladzie trzeba wymienic Masz wiec odpowiedz na swoje pytanie Teraz mozesz zapytac, czemu producent tak napisal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 > Producent tak napisał w instrukcji. Tak BTW, to wymiana dwa razy częściej niż w maluchu, zakrawa w dzisiejszych czasach na lekki żart. Ciężko spotkać producenta, który obecnie w ogóle każe zmieniać olej w ręcznej skrzyni biegów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 23 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2011 w 1.2 skrzynia jest taka jak w matizie w 1.4 to już oplowska konstukcja, była w każdym innym daewoo w 1.2 nie zaleca się tylko po prostu TRZEBA wymieniać, bo coś tam pada w skrzyni, nie chce mi się teraz szukać ale są jakieś problemy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Portal Napisano 25 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 no wlasnie to mnie zastanawia co takiego jest w tej skrzyni czego nie ma w innych - ze trzeba tak często olej wymieniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nuki_tsw Napisano 25 Lutego 2011 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2011 > no wlasnie to mnie zastanawia co takiego jest w tej skrzyni czego nie ma w innych - ze trzeba tak > często olej wymieniać Generalnie nie świadczy to o niej najlepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaslawek Napisano 19 Marca 2011 Udostępnij Napisano 19 Marca 2011 > w 1.2 skrzynia jest taka jak w matizie > w 1.4 to już oplowska konstukcja, była w każdym innym daewoo > w 1.2 nie zaleca się tylko po prostu TRZEBA wymieniać, bo coś tam pada w skrzyni, nie chce mi się > teraz szukać ale są jakieś problemy A jakie problrmy byly w Matizie? W Mieczyslawach nie wymienialo sie oleju co 2 lata :-( Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kimlan Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > A jakie problrmy byly w Matizie? > W Mieczyslawach nie wymienialo sie oleju co 2 lata :-( wg instrukcji Daewoo po pierwszych 10 tys a później co 40 tys. Mobil i Shell w swoich instrukcjach zaleca co 30 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 20 Marca 2011 Udostępnij Napisano 20 Marca 2011 > A jakie problrmy byly w Matizie? > W Mieczyslawach nie wymienialo sie oleju co 2 lata :-( musisz zapytać o to na kąciku Matiza, nie chcę wprowadzić w błąd czego to dokładnie dotyczyło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaslawek Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > musisz zapytać o to na kąciku Matiza, nie chcę wprowadzić w błąd czego to dokładnie dotyczyło NIe muze pytac, bo tak nie jest. To bylo pytanie z serii retoryczych Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekw Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 > w 1.2 skrzynia jest taka jak w matizie > w 1.4 to już oplowska konstukcja, była w każdym innym daewoo > w 1.2 nie zaleca się tylko po prostu TRZEBA wymieniać, bo coś tam pada w skrzyni, nie chce mi się > teraz szukać ale są jakieś problemy Ostatnio bylem w ASO i pytalem sie o slrzynie w 1.2 i Panowie powiedzieli ze skrzynia jest zupelnie inna chociaz obudowa wyglada jak ta w matizie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 1 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2011 > Ostatnio bylem w ASO i pytalem sie o slrzynie w 1.2 i Panowie powiedzieli ze skrzynia jest zupelnie > inna chociaz obudowa wyglada jak ta w matizie. Co nie zmienia faktu, ze olej trzeba wymianiac. Konstrukcyjnie to ona sie na niej na pewno wzoruje, ale trudno oczekiwac, zeby rpzez tyle lat to samo tlukli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 bez rozpoczynania nowego wątku w którym miejscu jest wlew oleju do skrzyni? gdzie jest korek spustowy? warto też wymienic filtr w skrzyni? jakies dodatkowe rady przy wymianie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 Ja też radzę olej wymieniać - ale czy mógłby ktoś podać linka do wątku albo uściślenia dlaczego tak należy robić? Mam znajomka z poprzednim Sparkiem z najmniejszym silnikiem i nie wierzy, że trzeba olej wymieniać, bo "nigdy nie wymieniał", a ja już nie pamiętam co tam dokładnie pisało o przyczynach i ewentualnych skutkach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > Ja też radzę olej wymieniać - ale czy mógłby ktoś podać linka do wątku albo uściślenia dlaczego tak > należy robić? Mam znajomka z poprzednim Sparkiem z najmniejszym silnikiem i nie wierzy, że > trzeba olej wymieniać, bo "nigdy nie wymieniał", a ja już nie pamiętam co tam dokładnie pisało > o przyczynach i ewentualnych skutkach? Jeśli ktoś kupi nowy samochód, to pewnie jemu tej skrzyni starczy. Następny właściciel może odczuć skutki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cecek Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 > Jeśli ktoś kupi nowy samochód, to pewnie jemu tej skrzyni starczy. > Następny właściciel może odczuć skutki. To znaczy - po jakim przebiegu albo po ilu latach przy mniejszym przebiegu? Znajomy ma 7-letnie auto z przebiegiem 50 tys., olej wymieniał tylko 1 raz: pierwsza wymiana chyba po roku o ile dobrze pamiętam. I co się konkretnie dzieje - skrzynia się sypie czy co, bo już nie wiem czy dobrze pamiętam? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamilek Napisano 6 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2012 ja wiem tyle że pierwszy olej jest żółty a w aso wlewa sie normalny stosowany do skrzyń w oplach olej czerwony. i już taki olej wymieniałem dziesiątki razy i za każdym razem na korku spustowym i wlewowym jest osadzone dużo opiłków no normalne bo są namagnesowane ale może to o to chodzi producentowi żeby te "filtry"(korki) czyścić?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.