jack63 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Astra jak profilu. Skorodowane połączenie tłumików środkowego i końcowego. Wersja połączenia z tzw. cybantami. Połączenie jest elastyczne (śruby i sprężyny). Skorodowała strona tłumika środkowego i dmucha na belkę skrętną. Najprawdopodobniej do wymiany oba tłumiki. Jakiego producenta tłumików wybrać? Wszelkie uwagi i rady mile widziane. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Ja w styczniu 2009 roku wymieniałem na oryginalne Asmet, zależało mi na kompromisie ceny i jakości. Asmet, jako chyba jedyna firma nie skraca gwarancji, jeśli auto zasilane jest LPG, co świadczy o jakości ich wyrobów. Poza tym, tłumiki skorupowe Asmet kupuje jedno z ASO w Gdańsku. To o czymś świadczy. Moje tłumiki po 2 latach jazdy na LPG mają się dobrze, żadnych perforacji nie zauwazyłem, a zwracam na to uwagę przy każdym badaniu technicznym. Więcej info tu, przeczytaj cały wątek dokładnie, bo opinie były różne: klik. Cyt. za kol. Lelek: "...Rok czasu i wysypiesz zawartośc tłumika na ziemię w postaci proszku. Niestety... Jakaś plaga ostatnio padła na Asmety bo co nie rozmawiam ze znajomymi to tłumiki Asmeta wymieniane w tamtym roku zakończyły zywot...". Jakoś, na szczęście, u mnie się nie sprawdziło... Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwpraca Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Środkowy mam Asmet, po 3 latach OK, jako ostatni założyłem wynalazek Ferroz i po 2 latach też OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 25 Marca 2011 Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 > Środkowy mam Asmet, po 3 latach OK, jako ostatni założyłem wynalazek Ferroz i po 2 latach też OK. Obaj macie farta Moj po 3 latach jest caly z zewnatrz, ale cos barabani wewnatrz, do tego zrobilo sie glosno w kabinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Obaj macie farta Racja obaj macie farta W mnie końcowy tłumik Asmet po 2 latach nadaje się tylko do wymiany i też jestem na etapie poszukiwań. Tak apropo z czego są robione oryginalne tłumiki ???,w mojej Astrze końcowy wytrzymał 140 000 km a środkowy do tej pory nie wymieniany i trzyma się dobrze (przeszło 180 000 km) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Tak apropo z czego są robione oryginalne tłumiki ??? Podobno z kryptonitu, ale to nie potwierdzone... Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Podobno z kryptonitu, ale to nie potwierdzone... Śmichy chichy, ale tak na poważnie - jakie teraz tłumiki montować?? Przy 180 kkm wymieniłem oba tłumiki na jakieś tam... przy 230 kkm zmieniłem cały wydech - bardziej tak dla siebie niż z konieczności niby na coś dobrego... tak mówili tłumikarze, jak zdemontowali moje stare nieoryginalne to aż żal było wyrzucać, z zewnątrz normalnie mały nalot rdzy, kwestia oczyszczenia i pomalowania - a był to Płuciennik. Teraz mam 1,5 roku wydech przy prawie 245 kkm i się szykują wymiany, od samego początku miałem z nim problemy, wydech wpadał w rezonans, buczy no i teraz zaczynam słyszeć odgłosy przedmuchiwania i specyficznego buczenia... Teraz słyszę, że Asmet poddał się po 2 latach Pozostaje Bosal... tylko żeby nie było tej samej kwestii co z Asmetem. Płuciennik na forum nie polecany... Więc co polecacie, wiem że podwieszone jest, ale tam rozmowy się tak nie kręcą. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Więc co polecacie izawit Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 26 Marca 2011 Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 > Więc co polecacie Ja wrócę do kwestii Asmeta: mogę stwierdzić, że moje tłumiki to na 100% Asmety, kupowane jako Asmety i miały odpowiednie oznaczenia. Osobiście je kupowałem, w legalnej hurtowni, dostałem dowód zakupu jako podstawę do złożenia ewentualnej reklamacji, osobiście montowałem, więc wiem, na czym jeżdżę... I mogę polecić, tak jak mi polecano przed zakupem. A co do złej sławy tej marki na forum, to uważam, że wiele złych opinii o niektórych wyrobach bierze się stąd, że krytykujący je tak naprawdę nie wiedzą, co krytykują. Często jest tak, że ktoś przyjeżdża do warsztatu i każe sobie wymienić np. tłumik. Majster "coś" mu tam wstawia, właściciel płaci jak za np. Asmet, bo jakąś nazwą majster musiał uzasadnić cenę usługi. Po 2 latach tłumik się sypie (bo nie wiadomo jakie g... mu wstawiono), a koleś rozpowszechnia na forach info o niedoskonałości tej, czy innej marki. Przypomnijcie sobie program na TVN "Usterka", jakie niektórzy "fachowcy" bezczelne wałki potrafili robić, to już wyobraźnia normalnego człowieka się wyczerpuje. A wstawić złom za 99 zł zamiast markowego tłumika to żadem problem i ryzyko: w końcu kto będzie wjeżdżał na kanał zaraz po montażu i sprawdzał co ma zamontowane? A kto potrafi rozpoznać oryginalny tłumik danej firmy, jeśli wcześniej nie widział go na półce? Nawet w wypadku wątpliwości oszust powie, że była nalepka z logo firmy, ale w czasie jazdy odpadła. A najczęściej wątpliwości powstaną po roku, dwóch i wtedy można mieć pretensje do... Pana B.! Więc stąd mój apel: zanim coś skrytykujecie, upewnijcie się, czy krytykujecie właściwą rzecz!!! Bo inaczej umieszczane tu porady i przestrogi nie mają sensu!!! Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Myslisz ze zrobiono mnie na szaro w hurtowni Moglem wziasc tansze, mieli ale wyszedlem z zalozenia jak co 2-3 lata mam wymieniac wezme lepszy a co za tym idzie drozszy. Ale widac sie pomylilem Teraz wezme pierwszy lepszy i zaloze, padnie po 2 latach - wymienie, a markowy tez moze pasc. U mnie rezonas wystepuje czasami na wyzszych obrotach. Wystarczy ze popusci jakis zgrzew wewnatrz trzymajacy przegrode komory, a to moze zdarzyc sie w najlepszych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stach2005 Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 >osobiście montowałem, więc > wiem, na czym jeżdżę... też osobiście montuję i też wiem na czym jeżdżę A tak poważnie to zawsze staram się sam naprawiać swoje samochody oczywiście w ramach swoich możliwości i sprzętu którym dysponuję w garażu ,tak od pierwszego malucha przez fiaty 125p czy polonezy ,corsę a teraz astrę czy wynalazek koreańczyków matiz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vendorr Napisano 27 Marca 2011 Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 > Więc stąd mój apel: zanim coś skrytykujecie, upewnijcie się, czy > krytykujecie właściwą rzecz!!! Bo inaczej umieszczane tu porady i przestrogi nie mają sensu!!! Dlaczego kolega na mnie krzyczy?? - czy ja krytykuje?? Zapytałem się tylko grzecznie co polecacie?? Jak będę potrzebował wymienić wydech to zapewne osobiście zakupie i dostarczę tłumikarzowi - i wtedy zobaczymy jak to będzie działało. PZDR VEN Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Miałem do wyboru Ferroz i Izawit. Na dwóch tłumikach prawie 100 zł różnicy. "Pan" powiedział przez telefon, że ten tańszy (Ferroz) może "nie pasować", więc wybrałem droższy Izawit. Z drobnicą i montażem wyszło 400 zł. Jak oceniacie cenę? Co do trwałości - czas pokaże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalek Napisano 1 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 W Vectrze wymieniłem 2 lata temu końcowy na Polmostrów i zero problemu i rdzy na nim. No ale ja mam dyszla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jack63 Napisano 1 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2011 Dyszel dyszlem, ale u mnie śmierć tłumików, a w zasadzie ich połączenia, zaczęła się od skorodowania i urwania się jednego z trzech wieszaków tylnego tłumika. Chodzi o ten najbliżej lewego tylnego koła. Nadkole jest w tym miejscu krótkie i nie osłania tłumika od wody zabieranej przez oponę. O przepraszam o niezasoloną wodę tej zimy w Krakowie było bardzo ciężko. Były dni że można się było kąpać w solance. Katastrofa ekologiczna i nie tylko. Nie sprawdzałem dokładnie czy jest możliwość zamontowania jakiejś osłony. Obawiam się że tłumik "podchodzi" pod nadkole plastykowe. Może ktoś coś próbował w tym temacie? Miło by było przeczytać opinię na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.