heeler11 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Witam mianowicie chciałem się zapytać jak wymienić miskę olejową w tym fiacie co w temacie:) mianowicie przecieka mi nie wiem czy na uszczelnieniu czy porostu przerdzewiała:) chciałem się jak wgl wyciągnąć miskę olejową w tym unciaku bodajże trzyma sie na srubach imbusowych?? trzeba łapę od silnika odkręcać?? proszę o pomoc:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Witam mianowicie chciałem się zapytać jak wymienić miskę olejową w tym fiacie co w temacie:) > mianowicie przecieka mi nie wiem czy na uszczelnieniu czy porostu przerdzewiała:) > chciałem się jak wgl wyciągnąć miskę olejową > w tym unciaku > bodajże trzyma sie na srubach imbusowych?? > trzeba łapę od silnika odkręcać?? > proszę o pomoc:) Witam. Więc kolego wjedź sobie Uniaczem na kanał i sobie zobacz co jest Ci potrzebne do odkręcenia miski olejowej, jakie klucze i zobacz co najpierw musisz zrobić żebyś mógł odkręcić tą miskę i po problemie. Pozdro Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > Witam. Więc kolego wjedź sobie Uniaczem na kanał i sobie zobacz co jest Ci potrzebne do odkręcenia a jak już to zrobisz i stwierdzisz, że ci przerdzewiała na spodzie to zrób tak: jak załatać miskę(w tym przypadku można użyć diaxa do szlifowania) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heeler11 Napisano 28 Marca 2011 Autor Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 a moze dacie jakieś konkretne rady:)) ale ona racezj nie przegniła bo wydaje sie dobrze wygladac:)) tylko pasowało by ją uszczelnić dajcie rady jak to bezboleśnie wymontować) i jak odtłuścić ta powieschnie na ktora bede silikon nakłądał?? czym otłuścic?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Muzyk007 Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > a moze dacie jakieś konkretne rady:)) tak. adin - uzupełnij profil dwa - wdech, wydech wdech wydech - skup się. > ale ona racezj nie przegniła bo wydaje sie dobrze wygladac:)) > tylko pasowało by ją uszczelnić leci z z michy? > dajcie rady jak to bezboleśnie wymontować) kanał ma? wjeżdżasz na kanał, bierzesz klucz (kurde.. eee... 13? - to sprawdzisz) i masz kilka śrubek, które trzymają miskę. Wystarczy je odkrecić... i zdejmujesz miskę. Proponuje najpierw spuścić olej.:D uszczelek pod michę nie ma więc bierzesz taki czerwony silnikon (wysoko temperaturowy) > i jak odtłuścić ta powieschnie na ktora bede silikon nakłądał?? normalnie... szmata, na nią benzynę ekstrakcyjną i jedziesz.... > czym otłuścic?? Odtłuścić możesz benzyną ekstrakcyjną... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 > leci z z michy? nie.. z wydechu... przecież pisze wyraźnie... > wjeżdżasz na kanał, bierzesz klucz (kurde.. eee... 13? - to sprawdzisz) i masz kilka śrubek, które > trzymają miskę. Wystarczy je odkrecić... i zdejmujesz miskę. to jeszcze majster dodaj że klucz nasadowy bo płaskim się namęczy a miska jest wklejona i musi są oderwać/wyciąć od bloku... >Proponuje najpierw spuścić > olej.:D długo nad tym myślałeś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 28 Marca 2011 Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Siemka wodzu. Co do miski. Wszystko działasz z kanału. Musisz odkręcić osłonę koła zamachowego między skrzynią, a silnikiem. Taka czarna blacha(2 śruby na klucz 10 i 1xna klucz 13)Jak już to zdejmiesz masz dostęp do wszystkich śrub miski (klucz długi 10) Albo mała nasadka i długa przedłużka albo klucz na tzw "kiju". Nie ma tam uszczelki. Jest ona wklejona na kit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoKoT129 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Witam! Podepnę się po temat bo też mi się miska poci. Znajomy powiedział, że można to pospawać, co sądzicie o takim rozwiązaniu (chyba lepsze do poxyliny)? Czym zakonserwować rdzawki na misce i na baku. Mam baranka w spraju, po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu jaki dać podkład( najlepiej antykorozyjny)? stosuję się jeszcze minię i czy nada się na miske i bak? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Ech, mam wrażenie że prawie nikt z doradzających nie zmieniał miski (poza Drupim). Najgorzej będzie Ci oderwać misę od bloku, wkładaj tam płaski śrubokręt i powolutku, po kroczku rozpychaj, nie za ostro bo pogniesz michę. Potem zedrzyj silikon dokładnie, najlepiej nożykiem do papieru, tą czołową krawędzią - nie ostrzem. Odtłuść benzyną ekstrakcyjną. Nie nakładaj za dużo silikonu bo Ci gluty polecą do silnika, tak z czuciem. Nie dokręcaj od razu na maxa, niech sobie silikon przystygnie i dociąg po kilku godzinach. Wydech może przeszkadzać założyć miskę, żeby nie zawadzić o coś nasilikowaną powierzchnią ale jest to do zrobienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 Na bak możesz walić co ci się podoba. Od podkładdów antykorozyjnych po bitgumy (najlepiej chyba zdaje egzamin na podwoziu)bitexy itp. Ale na miskę to chyba tylko Hammerite. Oczywiście po uprzednim wyczyszczeniu i odtłuszczeniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > chyba tylko Hammerite miałem hammerite na misce, ładnie to on tylko w reklamie się trzyma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > miałem hammerite na misce, ładnie to on tylko w reklamie się trzyma. Jak przygotowałeś blachę i ile warstw Ja nie narzekam na ten specyfik,ale też i nie zmuszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Jak przygotowałeś blachę i ile warstw blachę przygotowałem dobrze, dałem jedną grubą warstwę, po ok. 2 latach spod farby zaczęła wyłazić rdza, gdzie łaty z poxiliny trzymały się dalej dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiekdrupi Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > blachę przygotowałem dobrze, dałem jedną grubą warstwę, No i masz wyjaśnienie. Od zawsze maluje się 2 warstwy jeśli to ma być dobrze. Nawet na opakowaniu nastrugane, że kolejną warstwę po 2 godzinach. Hammerite ma to do siebie, że jak grubo za pierwszym razem byś nie położył zawsze są jakieś prześwity. Furteczka klienta którą malowałem 2 lata temu (Farba zdarta do gołego metalu i bez podkładu) w stanie takim jaką ją zostawiłem. No ale tu mówimy o misce. Narażona na uszkodzenia przeszlifowania po sierżantach itp. więc może być że piękna się gdzieś przedarła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maciejkos Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > że piękna się gdzieś przedarła raczej leci na nią spora ilość soli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 29 Marca 2011 Udostępnij Napisano 29 Marca 2011 > Ale na miskę to chyba tylko Hammerite. Dlaczego? ja miskę oczyściłem do gołej blachy kątówką wyposażoną w szczotkę stalową, ale równie dobrze można by zastosować tarcze listkowe. następnie pomalowałem miskę 3. warstwami antykorozyjnego podkładu szybkoschnącego UREKOR-S (do wyboru kolor szary lub konwencjonalny, tradycyjny kolor minii). i miska przeżyje resztę oblachowania (niestety... ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jakubg5 Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 co ile się wymienia olej w uniaku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joshi Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > co ile się wymienia olej w uniaku? producent przewiduje 15 kkm, ja zawsze wymieniam co 10 kkm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > producent przewiduje 15 kkm, ja zawsze wymieniam co 10 kkm Fajnie. A po co ? Jeszcze nigdy nie zdarzyło mi się wymieniać oleju częściej, niż zaleca producent samochodu. O kilka tysięcy później - owszem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Wymieniałem tak jak piszesz, ciut później niż instrukcja przewidywała. Ale w moim nowym nabytku producent zaleca wymianę po 30kkm. Uważam że to zdecydowanie zbyt długo i prwdopodobnie wymienię olej zdecydowanie wcześniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 > Wymieniałem tak jak piszesz, ciut później niż instrukcja przewidywała. Ale w moim nowym nabytku > producent zaleca wymianę po 30kkm. Uważam że to zdecydowanie zbyt długo i prwdopodobnie > wymienię olej zdecydowanie wcześniej. Zależy, w jakim czasie zrobisz te 30 tysięcy. Jeżeli w mniej, niż rok, z przewagą jazdy po trasie, możesz spokojnie wymieniać co 30 tysięcy. Jeżeli jeździsz mniej lub raczej po mieście (lub jedno i drugie) przejdź na interwał serwisowania całego pojazdu jak dla "warunków szczególnych", czyli co 20 tysięcy lub 2 lata. Sprawdź w książce gwarancyjnej, czy dla Citroena wygląda to tak samo, jak dla Peugeota - normalny serwis co 30 tysięcy z międzyprzeglądem w połowie, dla eksploatacji w "warunkach szczególnych" co 20 tysięcy. Na zdrowy rozum powinno być tak samo, bo mechanicznie to bliźniaki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 30 Marca 2011 Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Jest podobnie jak u Peugeota. Ale gdybym robił 30 kkm rocznie to i tak olej wymieniałbym częściej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OldHorse Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 A ja nie. I zawsze wszystkim "ostrożnym". wymieniającym olej silnikowy częściej, niż zaleca producent, zadaję to samo prowokacyjne pytanie: czy innym płynom eksploatacyjnym również skracają resurs o połowę ? Czy wymieniają płyn hamulcowy i chłodniczy raz na rok, a olej przekładniowy co 60 zamiast 120 tysięcy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KoKoT129 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Jeszcze jedno pytanko wiecie może jakie są śruby przy misce, bo pożyczyłbym klucze z roboty, chce wejść pod auto i robić, a nie zastanawiać się czy mam taki klucz. z góry dzięki Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marus Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 Zdecydowanie inne warunki pracy, więc nie przyjmuję takich argumentów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Jeszcze jedno pytanko > wiecie może jakie są śruby przy misce, bo pożyczyłbym klucze z roboty, chce wejść pod auto i robić, > a nie zastanawiać się czy mam taki klucz. > z góry dzięki > Pozdrawiam Klucz 10 sztorcowy długi (albo nasadka na patyku, dobrze by było na elastycznym albo przegubowym) oraz 13-tka płaska i 10 płaska do tej blachy przy skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 31 Marca 2011 Udostępnij Napisano 31 Marca 2011 > Klucz 10 sztorcowy długi (albo nasadka na patyku, dobrze by było na elastycznym albo przegubowym) > oraz 13-tka płaska i 10 płaska do tej blachy przy skrzyni. czasami można trafić na śruby M8 z łbem 13mm od miski - także sztorcowa 13 może też się przydać. pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.