tzok Napisano 14 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > dopytam bo nie mogę znaleźć info.... z ELM-em na BT zadziała? Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie obsługuje tego protokołu ani trybu RAW. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > Z ELMem nie zadziała - ani na BT ani na USB, technicznie nie ma takiej możliwości, ELM nie > obsługuje tego protokołu ani trybu RAW. no to zostaje przy kablu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 14 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 14 Lipca 2011 > BTW > Jakiego masz VAGa do diagnostyki? Stary ja jadę na starym typie 311-2, więc CanBus`a już nie obsłuże... ale powoli... póki co mi styknie gdybyś nawet taki chciał to pw... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 23 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > jeżeli mnie pamięc nie myli to w 18F(D) parę pozycji diagnostycznych jest > nieudokumentowanych, w szczególności w 18FD można zczytać bezpośredni sygnał z lambdy (oprócz > wyliczonej korekcji) pod pozycją 6E (ale nie wiem czy w każdym programie 18FD). Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany, ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na 6F odpowiedź jest inna: 028, 028, 028, 010 Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 23 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2011 > Wiesz może jak jest wyskalowany ten sygnał? W dokumentacji 6C - 6F jest opisany jako nieużywany, > ale sterownik odpowiada na te żądania i z tego co widzę odpowiada to samo na 6C, 6D i 6E, na > 6F odpowiedź jest inna: > 028, 028, 028, 010 > Nie mam niestety 18FD do testów a jednie statyczny log, który mi ktoś zrobił i przysłał. Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć: 0 - 0V 255 - 1.1-1.2V liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Która pozycja w 16V to jest to Ci konkretnie nie odpowiem w tej chwili z powodu lenistwa i %. Jutro > to odnajdę. Natomiast zakres czujnika to mniej więcej z głowy jestem w stanie powiedzieć: > 0 - 0V > 255 - 1.1-1.2V > liniowo. Sygnał lambdy jest 0-1V, przy 0.5V jest 14.7 AFR. Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg okoliczności, że w logu miały taką samą wartość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Chodzi mi o 6C, 6D, 6E, i 6F czy pierwsze 3 to to samo czy czymś się różnią i to zbieg > okoliczności, że w logu miały taką samą wartość. No dobra, to na trzeźwo jest to tak: Pozycje 6C, 6D, 6E mają wpisane po prostu stałe hex AAAA, co oznacza, że zczytują wartość spod adresu AAAA w programie/wsadzie. Ponieważ jest to obszar EPROMu, to będzie to zawsze stałe, ale zależe od wersji programu 16V (a jest ich parę). Krótko mówiąć dane bez znaczenia. Pozycja 6F to jest bezpośredni sygnał z czujnika lambda. W każdym razie w moim programie, który analizowałem. Nie musi tak być dla każdej wersji 16V, bo jest to pole jak już wcześniej nadmieniłem nieudokumentowane. Konwersje tej wartości to sobie możesz policzyć z danych poniiżej (V -> dec val). Tutaj ukłon i dla Huby się należą, bo to on jakiś czas temu zmierzył na swoim sprzęcie. 0.5V to jest wtedy kiedy lambda pokazuje stochiometryczną mieszankę 14.7 AFR. W programie jest to sprawdzane względem wartości hez 5C=dec 92, czyli trochę przesunięte względem odczytów poniżej. Huba mówił, że odczyty były nie całkiem stabilne i nie zawsze powtarzalne. W praktyce w diagnozie nigdy nie zobaczysz 5C, chyba, że podstawi tą wartość sam program w trybie awaryjnym. Te wartości zawsze praktycznie będą latać jak szalone góra dół. 0,16 - 16 0,23 - 30 0,30 - 45 0,41 - 69 0,46 - 78 0,51 - 90 0,61 - 109 0,68 - 125 0,70 - 130 0,84 - 156 0,94 - 177 1,04 - 199 1,10 - 210 1,18 - 227 1,33 - 252 1,45 - 253 1,51 - 253 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość poglądowa. Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3): http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 24 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Te dane są dość mocno nieliniowe, pod koniec chyba wyszły poza zakres przetwornika. Przyjąłem > liniowe skalowanie z współczynnikiem 5,4348 (czyli wynik w mV). To i tak raczej wartość > poglądowa. Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać. > Dziękuję za pomoc i zapraszam do testowania (ten parametr pojawi się w wersji 0.3): > http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 24 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 24 Sierpnia 2011 > Na pewno możesz założyć, że wartość hex 5C to jest dla kompa 0.5V, reszta z tych danych wyżej. A i > tak, na końcu jest nieliniowo, bo się faktycznie odczyt zblokował w którymś momencie. Tam jest > wogóle wzmacniacz napięcia ponoć, który sygnał z lambdy 0-1V podnosi do 0-5V, które > przetwornik AD w kompie wtedy z dostatecznie duża rozdzielczością potrafi zczytać. > > http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Jest już wersja 0.3 z logami dynamicznymi i wykresami "na żywo". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Witam!!! Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Witam!!! > Podpiąłem SC 1.1 spi pod kompa. Mam za wysokie obroty biegu jałowego ok.1200, kąt otwarcia > przepustnicy 10'15 i nie mogę przeprowadzić żadnego testu - wyskakuje napis "złe warunki". Czy > muszę najpierw znaleźć przyczynę zbyt wysokich obrotów biegu jałowego?? Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM... Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się pokrywają? Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Testy można przeprowadzać wyłącznie przy wyłączonym silniku. Dodatkowo nie radzę robić testu cewek > bezpośrednio po teście wtryskiwaczy - może być małe BUM... > Program podaje zarówno oczekiwane jak i zmierzone obroty biegu jałowego - czy odczyty się > pokrywają? > Kąt otwarcia zamkniętej przepustnicy nigdy nie jest 0, jednak upewnij się, że przepustnica jest > czysta, bez nagaru i że linka nie jest zbyt mocno naciągnięta (powinna mieć wyczuwalny luz). wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane poniezej 900 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 wyczyść krokowca, może pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > wszystkie testy zdane, przepustnica wygląda na czystą i zamkniętą. A obroty koło 1200 a oczekiwane > poniezej 900 Więc szukaj nieszczelności w dolocie (między silnikiem a przepustnicą). Sprawdź wężyki włączone pod przepustnicą, idące do regulatora ciśnienia paliwa, MAP oraz serwa hamulców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Griml0cK Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem Krokowiec wyczyszczony, węzyki podciśnienia OK, map sprawny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Mam dokładnie to samo co kolega wyżej i nadal problemu nie rozwiązałem Krokowiec wyczyszczony, > węzyki podciśnienia OK, map sprawny... Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś ciągnie lewe powietrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
j2kyller Napisano 15 Października 2011 Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > Weźcie Samostart albo Plak i na pracującym silniku rozpylcie go w okolicy kolektora dolotowego > (mając założoną obudowę i filtr) ale z dala od wlotu powietrza. Jeśli obroty wzrosną to gdzieś > ciągnie lewe powietrze. albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 15 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2011 > albo rozpylcie wode wtedy obroty spadna (woda tymczasowo uszczelni) Woda wyparuje, nawet nie zauważy, co jeśli to jest gdzieś od dołu kolektora. Samostart zaciągnie przez nawet najmniejszą szczelinę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 Moglby ktos mi napisac jaki kabel viakena musze kupic zeby podpiac sie pod 1.2 8v (3pin)? Komp nie ecol ale nie pamietam dokladnie jaki (rano sie rusze i sprawdze). Mam kabel ELM327 ktorym diagnozowalem 1.1mpi ale chyba sie nie nada? Przyznaje, ze jestem dopiero w polowie tematu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 musisz kupić taki który obsługuje KKL jak dobrze pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > musisz kupić taki który obsługuje KKL jak dobrze pamiętam Czyli cos takiego: http://allegro.pl/najlepszy-interfejs-usb-vag-kkl-we-wtyku-obd2-pl-i1878905931.html oraz przejsciowke OBD2->3PIN ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 29 Października 2011 Udostępnij Napisano 29 Października 2011 > takie coś KLIK plus przejściówka 3pin. W poprzednim poście się pomyliłem nie KKL tylko CAN musi > być Sie nie pomyliłes. Ma być KKL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Sie nie pomyliłes. Ma być KKL Zdecydujcie sie Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Zdecydujcie sie > Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Ja pierdykam, jak można znowu tyle zamieszania zrobić wokół tak prostej rzeczy Kabel Przejściówka Przejściówkę można znaleźć taniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Zdecydujcie sie > Czyli nic tanszego nie zadziala? Wykosztowalem sie na swap Kabel za 30pln to drogo ?? To sobie zbuduj zestaw po vise Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 + Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Interfejs VW/Audi/Skoda/Seat USB KKL line (2 linie K) we wtyku OBD2 > + > Adapter z gniazda OBD2 na wtyk Fiat 3pin OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło.... tzok a podaj linka do najaktualniejszego programu Twojego autorstwa.... dzięki.... bo było już tyle wersji że sie zgubiłem..... a MPi nim zrobię nie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zelotx Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Kabel za 30pln to drogo ?? > To sobie zbuduj zestaw po vise Aaa. Bo ktos wrzucil wczesniej zestaw za 159zl i myslalem, ze taki trzeba A interfejs od viakena kupic czarny czy niebieski Ktory ladniejszy Kupilem niebieski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tzok Napisano 30 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 30 Października 2011 MPI zrobisz ale bazujące na IAW-8F/18F (Punto 75/86), SC 1.1 MPI - nie zrobisz. http://sourceforge.net/projects/iaw-scan2/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > a MPi nim zrobię nie??? Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan) Darmowa wersja ma ograniczenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Do MPI z OBD2 masz FES(FiatEcuScan) > Darmowa wersja ma ograniczenia. obydwu Panom bardzo dziękuję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrzychuSC Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > OBD2 miałem z vaga a przejściówkę se sam zrobiłem... ze 6 zł mnie wyszło.... Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AZI ST Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 > Na nowych częściach ze sklepu?? czy z tego co posiadałeś w garażu kupiłem wtyczki z plastikami a kabelki miałem z porozcinanej instalacji w elekronicznym takie duperele nie są drogie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 30 Października 2011 Udostępnij Napisano 30 Października 2011 demo fes-a mam u siebie, numer znasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Witam, Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten: http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie działało. Proszę o informację czy ten interfejs: http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 > Witam, > Przymierzam się do kupna interfejsu i wiem, że ten: > http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=5&prodid=246 + przejście na 3 pin będzie > działało. Proszę o informację czy ten interfejs: > http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html zaoferuje to > samo co ten wcześniejszy, tzn będzie pracował z programem tzoka + będzie działał z innymi > programami np FES? Jakie są główne różnice między nimi. Kupując interfejs fajnie by było żeby > obsłużył jak najwięcej aut/sterowników nie tylko cento. Z opisu wynika, że ten drugi kabel wystyknie do programy tzoka i faktycznie oferuje dodatkowe tryby pracy. Co do FESa, to wynika z opisu, którego to wydaje mi się nie chciało Ci się tak do końca przeczytać , że też. Ale przejściówkę na 3 pin to starych IAW-ów i tak będziesz potrzebował Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 26 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2012 Ten drugi kabel daje możliwość połączenia się dodatkowo z centralką abs i airbagu w programie FES. Jeżeli chcesz się połączyć w FESie z Body komputerem potrzebujesz kabel elm 327. Tylko nie wiem czy elm 327 połączy się przez złącze 3 pinowe (musiałbym jutro sprawdzić) Jeżeli potrzebujesz zwykłego vaga kkl to mam taki na zbyciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 Podsumowując - kabel oferuje 100% tego co VAG KKL + jeszcze więcej (będzie można diagnozować inne auta) i opłaca się dołożyć te kilka zł do niego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 to zależy co zawiera pojęcie inne auta - jeżeli masz na myśli inne fiaty, alfy oraz lancie to opłaca się kupić ten droższy kabel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
intermis Napisano 27 Lutego 2012 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2012 O to właśnie chodzi, kilka zł więcej a w przyszłości przyda się do innych aut. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.