starling Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Witam! Moje pytanie dotyczy wentylatora chłodnicy... a dokładnie 1 - wolniejszego - biegu. Kilkakrotnie czytałem, że wentylator powinien załączyć się na wolniejszym biegu od razu po włączeniu klimatyzacji. U mnie od początku - czyli od nowości - tak nie jest. Wentylator załącza się po około minucie od włączenia klimatyzacji - od razu pracuje na wyższych obrotach i działa z kilkunastosekundowymi przerwami. Dziś mając trochę wolnego czasu postanowiłem pogrzebać w instalacji elektrycznej. Na pierwszy ogień poszedł opornik - wymontowałem, pomierzyłem omomierzem - wynik: sprawny. Dalej sprawdzam bezpiecznik i przekaźnik - też są OK. Zwarcie styków przekaźnika powoduje, że załącza się 1 bieg wentylatora więc instalacja od przekaźnika do wentylatora jest sprawna. Na koniec sprawdziłem woltomierzem i omomierzem połączenia pomiędzy cewką przekaźnika a układem sterującym - wyszło, że też jest OK. Na koniec FES-em spróbowałem przetestować oba biegi wentylatora - drugi załącza się pięknie... pierwszy dalej nie chce. Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być powodem braku 1 biegu ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być powodem braku 1 biegu ?? Na elektryce nie znam się kompletnie, ale kiedyś przyczyną szwankowania wentylatora u mnie była przetarta wiązka - może warto sprawdzic ten trop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 1 Maja 2011 Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 u mnie też przy klimie włącza się na fula, może tak ma być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 1 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 > u mnie też przy klimie włącza się na fula, może tak ma być? Włącza się od razu po uruchomieniu klimatyzacji czy tak jak u mnie po około minucie? Pracuje cały czas czy z przerwami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Wiatrak włącza się kiedy jest potrzeba a nie "bo musi" odpowiada za to czujnik ciśnienia po stronie gorącej układu klimatyzacji. Jak czynnik się nagrzewa to rośnie ciśnienie w układzie, czujnik śle info co centralkki, ta daje znać do body żeby odpalić wiatrak, tak w skrócie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Włącza się od razu po uruchomieniu klimatyzacji czy tak jak u mnie po około minucie? Pracuje cały > czas czy z przerwami? Wydaje mi sie, ze włącza się jak sprężarka się załącza i na pewno pracuje z przerwami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gregor_BS Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 U mnie od początku - czyli od nowości - tak nie jest. Wentylator załącza się po > około minucie od włączenia klimatyzacji - od razu pracuje na wyższych obrotach i działa z > kilkunastosekundowymi przerwami. U mnie jest dokładnie tak samo. Co prawda nie w Bravo a w Corsie ale jednak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 2 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Wiatrak włącza się kiedy jest potrzeba a nie "bo musi" odpowiada za to czujnik ciśnienia po > stronie gorącej układu klimatyzacji. Jak czynnik się nagrzewa to rośnie ciśnienie w układzie, > czujnik śle info co centralkki, ta daje znać do body żeby odpalić wiatrak, tak w skrócie. Chyba masz rację. Dziś ponownie podpiąłem laptopa - zrobiłem test na pracującym silniku i wynik jest taki: - klima nie włączona: ciśnienie około 5barów, wentylator oczywiście nie pracuje, - klima włączona: ciśnienie zaczyna rosnąć, wentylator dalej nie pracuje, - klima włączona: ciśnienie osiąga 15barów, włącza się wentylator Od tego momentu zaczyna spadać ciśnienie w układzie klimatyzacji - wentylator pracuje do momentu osiągnięcia 10barów po czym się wyłącza... ciśnienie zaczyna rosnąć i tak w kółko. Chyba wygląda, że wszystko jest w porządku. Zastanawia mnie dlaczego niektórym wentylator włącza się od razu i pracuje cały czas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hipo Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Chyba wygląda, że wszystko jest w porządku. Zastanawia mnie dlaczego niektórym wentylator włącza > się od razu i pracuje cały czas. Może zależy od tego czy klima manual czy auto, albo zależy od dnia tygodnia montażu i humoru makaronów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Witam! > Moje pytanie dotyczy wentylatora chłodnicy... a dokładnie 1 - wolniejszego - biegu. Miałem tą usterkę w moim i kolegi Bravo - do wymiany opornica umieszczona w chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
starling Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Miałem tą usterkę w moim i kolegi Bravo - do wymiany opornica umieszczona w chłodnicy. Tak jak napisałem - opornica sprawna - zwarcie styków przekaźnika uruchamia wentylator na 1 biegu. Może faktycznie przy klimatroniku, który mam jest inaczej niż w manualu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gfr Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Tak jak napisałem - opornica sprawna - zwarcie styków przekaźnika uruchamia wentylator na 1 biegu. > Może faktycznie przy klimatroniku, który mam jest inaczej niż w manualu Ja też tak myślałem - mam klimatronik, u kolegi też jest klimatyzacja automatyczna, w obu przypadkach wymiana tej opornicy pomogła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Ja też tak myślałem - mam klimatronik, u kolegi też jest klimatyzacja automatyczna, w obu > przypadkach wymiana tej opornicy pomogła. z tego co uslyszalem od znajomej osoby majacej pojecie o klimatyzacji, wentylator na 1 biegu ma startowac automatycznie po odpaleniu klimy, bez znaczenia czy to manual czy automat opornica w tej chwili kosztuje 78zl w detalu, jak nie ma 1 biegu to trzeba isc w wymiane opornicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bravoemotionmjet Napisano 9 Maja 2011 Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > z tego co uslyszalem od znajomej osoby majacej pojecie o klimatyzacji, wentylator na 1 biegu ma > startowac automatycznie po odpaleniu klimy, bez znaczenia czy to manual czy automat > opornica w tej chwili kosztuje 78zl w detalu, jak nie ma 1 biegu to trzeba isc w wymiane opornicy Musi działać, aby jakoś to schłodzone powietrze było odbierane z nagrzewnicy. Podobnie z ręcznym włączaniem nagrzewnicy PTC, po żądaniu komfortu idzie sygnał na pierwszy stopień pracy wentylatora. W automacie sprawa o tyle prostsza, że zarządza tym centralka. Jednak, jeśli rezystor poleciał, to nic nie zostanie uruchomione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Musi działać, aby jakoś to schłodzone powietrze było odbierane z nagrzewnicy. Podobnie z ręcznym > włączaniem nagrzewnicy PTC, po żądaniu komfortu idzie sygnał na pierwszy stopień pracy > wentylatora. W automacie sprawa o tyle prostsza, że zarządza tym centralka. Jednak, jeśli > rezystor poleciał, to nic nie zostanie uruchomione. Odkopuję. Czyli 1 bieg ma się uruchomić od razu w warunkach takich jak dzisiaj? Czyli na zewnątrz 26*, odpalam auto z AC i praktycznie od razu wentylator powinien już zacząć pracować? Sprawdzałem dzisiaj zaraz po uruchomieniu i nic się nie działo. Zajechałem pod garaż a wentylator zagłusza silnik... czyli drugi bieg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > Odkopuję. > Czyli 1 bieg ma się uruchomić od razu w warunkach takich jak dzisiaj? tak Czyli na zewnątrz 26*, > odpalam auto z AC i praktycznie od razu wentylator powinien już zacząć pracować? tak > Sprawdzałem > dzisiaj zaraz po uruchomieniu i nic się nie działo. Zajechałem pod garaż a wentylator zagłusza > silnik... czyli drugi bieg. wymien rezystor i bedzie git Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 16 Maja 2013 Udostępnij Napisano 16 Maja 2013 > tak > Czyli na zewnątrz 26*, > tak > wymien rezystor i bedzie git Ok, znalazłem nr. kat. 51805134 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 7 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2014 > Ok, znalazłem nr. kat. 51805134 Pomogło? Bo przy okazji podpinania się MES do auta, zrobiłem test i wyszło, że wentylator 1 nie działa. Test 2 załącza go od razu, test 1 prędkości nie powoduje nic. Podczas pracy objawy podobne do opisywanych tutaj. Jak wygląda ten opornik i jaki jest do niego dostęp? Czy to mogą być takie plastikowe, czerwone/pomarańczowe elementy przykręcone do obudowy wiatraków? Idą do nich dwa, grube kable. Sprawa dotyczy co prawda AR159, ale to to samo przecież... Czy u mnie to byłoby to 51736821 ? Jaki to powinno mieć opór (tak około, żebym wiedział po zmierzeniu, czy kupować)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati6630 Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Pomogło? Bo przy okazji podpinania się MES do auta, zrobiłem test i wyszło, że wentylator 1 nie > działa. > Test 2 załącza go od razu, test 1 prędkości nie powoduje nic. Podczas pracy objawy podobne do > opisywanych tutaj. > Jak wygląda ten opornik i jaki jest do niego dostęp? Czy to mogą być takie plastikowe, > czerwone/pomarańczowe elementy przykręcone do obudowy wiatraków? Idą do nich dwa, grube kable. Tak to jest to, > Sprawa dotyczy co prawda AR159, ale to to samo przecież... > Czy u mnie to byłoby to 51736821 ? Jaki to powinno mieć opór (tak około, żebym wiedział po > zmierzeniu, czy kupować)? W stilo i BBM na ori rezystorach jest podany opór więc myślę że i u cb będzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stig Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Pomogło? Bo przy okazji podpinania się MES do auta, zrobiłem test i wyszło, że wentylator 1 nie > działa. > Test 2 załącza go od razu, test 1 prędkości nie powoduje nic. Podczas pracy objawy podobne do > opisywanych tutaj. > Jak wygląda ten opornik i jaki jest do niego dostęp? Takie coś Otwierasz maskę i z prawej strony chłodnicy u góry trzeba odkręcić jedną śrubkę z łbem sześciokątnym bodajże 8mm. Wyciągasz i odłączasz wtyczkę. Minuta roboty Po wymianie jest ok, 1 bieg załącza się prawie od razu. Czy to mogą być takie plastikowe, > czerwone/pomarańczowe elementy przykręcone do obudowy wiatraków? Idą do nich dwa, grube kable. > Sprawa dotyczy co prawda AR159, ale to to samo przecież... > Czy u mnie to byłoby to 51736821 ? Jaki to powinno mieć opór (tak około, żebym wiedział po > zmierzeniu, czy kupować)? Tego to nie wiem bo jak to u Włochów - z unifikacją to ciężko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > (...) Czy ktoś ma pomysł co jeszcze może być powodem braku 1 biegu ?? No i co? Wyjaśniło się coś? Bo u mnie opornik tez wydaje się być sprawny. Nie ma przerwy w obwodzie, a opór to 1,1 Ohma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 9 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2014 > Takie coś W Bravo zidentyfikowałem, ale w Bravo działa (test MESem). W Alfie są dwa, wyglądają podobnie, tylko plastik jest jakiś taki pomarańczowy. Test MESem uruchamia tylko 2 bieg. Odpiąłem w jednym wtyki i pomierzyłem, przejście jest a opór 1,1 Ohma. Drugiego nie mierzyłem, bo jest niżej i nie chciałem się poparzyć osłoną kolektora - muszę na zimno kiedyś sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > No i co? Wyjaśniło się coś? Bo u mnie opornik tez wydaje się być sprawny. Nie ma przerwy w > obwodzie, a opór to 1,1 Ohma. to slabawo jakosc, w nb masz 3 łomy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 10 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2014 > to slabawo jakosc, w nb masz 3 łomy No to trzeba będzie zmienić, tym bardziej, że test MESem nie wychodzi na 1 prędkości. Pomiar był bez odkręcania rezystora, więc dojście do niego też nie bardzo. W NB test wychodzi poprawnie, ale przy działającej klimie (manual) i tak tylko praktycznie uruchamia się na II biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pilzner Napisano 23 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2014 > to slabawo jakosc, w nb masz 3 łomy Wykręciłem, pomierzyłem i wyszło 0,2-03 Ohma. Na obudowie jest 0,23 Ohma, więc uznałem, że jest w porządku. Zacząłem szukać bezpiecznika i okazało się, że przepalony było zabezpieczenie 40A (kiedyś wentylator rozładował mi akumulator, bo przetarł się kabel i łapał jakieś zwarcie). Po wymianie działa poprawnie (test MESem). Szkoda tylko, że zamówiłem dzisiaj dwa oporniki w ASO. Trudno, zadzwonię i powiem, że nie biorę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.