Skocz do zawartości

Samochod dostawczy kontener na 8 euro palet?


chaos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje, zakupic autko jak w temacie budzet nie za wielki bo okolo 30-35 tys zł . Warunki to kontener na 8 europalet no i koniecznie DMC 3,5t. Na allegro znajduje samochody o DMC 3,5 t z kontenerami nawet 10 paletowymi, czy takie samochody legalnie sa zarejestrowane na te 3,5 t? Czy to znajomy pan Mietek na stacji tak wpisał? Jest mozliwosc werfikacji DMC takiego pojazdu, aby pozniej nie miec problemow z sluzbami? No i jakie pojazdy polecacie? Narazie ogladalem Iveca i Renault mascoty pojazdy sprawiaja wrazenie solidnych chyba sa w calosci na ramie (podobno spirintery przelamuja sie za kabina z powodu jakis polram) Ktos moze cos wie na temat silnikow stosowanych w iveco i renaulcie. Ew przyklady jakis innych samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ew jakies przyklady jakis innych samochodów.

Witam. Nie wiem czy znajdziesz w tych pieniądzach ale możesz popatrzeć za Nissanem Atleon. Znajomy kierowca jeździ takim i wymiary kontenera ma 470x210 także 8 EPAL wchodzi bez większego problemu. Robią też dłuższe, także bez problemu wejdzie i 9-10 EPAL. Oczywiście w papierach do 3,5T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Nie wiem czy znajdziesz w tych pieniądzach ale możesz popatrzeć za Nissanem Atleon. Znajomy

> kierowca jeździ takim i wymiary kontenera ma 470x210 także 8 EPAL wchodzi bez większego

> problemu. Robią też dłuższe, także bez problemu wejdzie i 9-10 EPAL. Oczywiście w papierach do

> 3,5T.

Ale takie auto jest w stanie chyba tylko te plaety przewiezc i nic na nich zlosnik.gif. Jaka to ma mase wlasna, z ta rama blizniakami z tylu, napedem na tyl i mocnym silnikiem jakims ze 2,5 litra ??

Sprintki i inne Mastery miewaja problem z proporcja kubatury do ladownosci, a co dopiero wieksze i ciezsze auto zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił mi ten kierowca ile max na niego można wsadzić, ale już nie pamiętam. Jak ktoś będzie bardzo zainteresowany to w środę lub w czwartek będę go widział to się dowiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówił mi ten kierowca ile max na niego można wsadzić, ale już nie pamiętam. Jak ktoś będzie bardzo

> zainteresowany to w środę lub w czwartek będę go widział to się dowiem.

Z ciekawosci mozesz spytac. Ja ze swojego podworka i rozmow z kierowcami wiem, ze jesli chcialbys zaladowac taka sredniej wielkosci 3,5 tonowa plandeke czy kontener sredniej wagi ladunkiem to moze braknac DMC. Co innego jesli ktos wozi styropian, puste plastikowe butelki czy bibule zlosnik.gif. Gabaryt w sensie gra role.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z ciekawości możesz spytać.

Kierowca pracuje w drukarni. Głównie wozi palety z kartonami, ale nie zdarza się żeby miał całe auto tym załadowane. Raz na jakiś czas jeździ pod Poznań czyli ok. 400km w jedną stronę po tekturę na te kartony i wtedy na pewno wraca przeładowany, ale o ile to dowiem się jak wrócę do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kierowca pracuje w drukarni. Głównie wozi palety z kartonami, ale nie zdarza się żeby miał całe

> auto tym załadowane. Raz na jakiś czas jeździ pod Poznań czyli ok. 400km w jedną stronę po

> tekturę na te kartony i wtedy na pewno wraca przeładowany, ale o ile to dowiem się jak wrócę

> do pracy.

przeładowany na papierze bo w rzeczywistości to auto możne być homologowane pewnie i do 5500kg

wolna amerykanka w PL to norma, o 1 lipca pewnie bedzie jeszcze wieksza sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale takie auto jest w stanie chyba tylko te plaety przewiezc i nic na nich . Jaka to ma mase

> wlasna, z ta rama blizniakami z tylu, napedem na tyl i mocnym silnikiem jakims ze 2,5 litra ??

> Sprintki i inne Mastery miewaja problem z proporcja kubatury do ladownosci, a co dopiero wieksze i

> ciezsze auto

eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg

A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie

> ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam

> wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc.

Znalazłem Mascotta

Masa własna ramy i kabiny to jakieś 2267 kg, dorzucając do tego kontener, windę posądzam, że robi się pod 3000 kg i w ten sposób mamy ładowność porównywalną z Fiatem Doblo hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Znalazłem Mascotta

> Masa własna ramy i kabiny to jakieś 2267 kg, dorzucając do tego kontener, windę posądzam, że robi

> się pod 3000 kg i w ten sposób mamy ładowność porównywalną z Fiatem Doblo

A nie lepiej mniejszy samochód z przyczepą dmc 2T typu kontener. Z prawem jazdy B+E można na legalu jechać zestawem o DMC 6250kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A nie lepiej mniejszy samochód z przyczepą dmc 2T typu kontener. Z prawem jazdy B+E można na legalu

> jechać zestawem o DMC 6250kg

Wady jakie ja widze:

1 Masz juz 2 pojazdy czyli wieksze opłaty, wieksze koszty eksploatacyjne.

2 Pojazdy, lub zespoły pojazdów pow. 3,5 tony musza posiadac tachograf.

3 Oplaty drogowe ktore wchodza od lipca beda dotyczyc pojazdów pow 3,5 t

4 No i ogolnie bawienie sie z rozpinaniem i spinaniem przy kazdym zaladunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie

> ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam

> wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc.

samo nadwozie czyli pusta rama - 1900 KG czyli ladowność 1600kg, do tego dojdzie zabudowa / kontener ( nie wiem ile wazy kontener ) moj na pusto z najazdem stalowym ( toporna konstrukcja ) pokrytym plyta wodoodporna + blacha alu ryflowana + wyciagarka, pasy i ja wazy 2400kg +/- pare kg - REALNIE, a to co w dowodach jest popisane to już wolna amerykanka i przy wadze wychodza klocki i klopoty ( przyklad kontrole wagowe busów co wożą ludzi )

Na bliźniaku jest cięższy bo kola ważą, inna jest rama - grubszy profil.

Wez pod uwagę, że ja mam stare auto z 1999r, nowe są cięższe ( np. nowszy lt czy sprinter ma większy rozstaw osi przez co są dłuższe )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg

W papierach ładowności ma 1010kg, masa własna 2490kg, silnik 3,0 TD (2953ccm) 150 KM, 350Nm, na tylnej osi bliźniaki. Spalanie mowił że średnie to 14,5-15 l/100km przy normalnej jeździe. Najwięcej zapakował do niego ok. 3T i auto jeszcze jechało wink.gif

Miał możliwość wybrać sobie jeszcze VW Craftera 2,5 TD o wymiarach kontenera 415x210x215 ale podobno te VW dużo palą i nie są rewelacyjne, ale sam osobiście to niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeden kurier, który jeździ u mnie na rejonie ma Mascota na 16 palet chyba i zarejestrowany jest

> do 3,5T. Ładowność w dowodzie 300kg

To chyba a nawet na pewno nie może 16 pustych yikes.gifeuro palet przewieść bo przekroczy ładowność rotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie daj Panie żeby mu się ładunek przesunął, bo go przeważy

Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać hahaha.gif

Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do kontroli. Zaglądają w dokumenty i widzą dmc 3,5T i co wtedy? Muszą puścić wolno? Nie ma siły na takich cwaniaczków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać

> Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do

> kontroli. Zaglądają w dokumenty i widzą dmc 3,5T i co wtedy? Muszą puścić wolno? Nie ma siły

> na takich cwaniaczków?

Jest jeszcze list przewozowy, w którym teoretycznie powinna być waga ładunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać

> Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do

> kontroli.

ITD kontroluje autobusy, samochody ciezarowe pow. 3,5t, moga zatrzymac inne samochody jesli razaco zagrażaja bezpieczeństu ruchu drogowego. Wiec na dobra sprawe nie zajmuja sie nimi i tak juz jest od nastu lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jeszcze list przewozowy, w którym teoretycznie powinna być waga ładunku.

"Teoretycznie" mam takie przypadki wielokrotnie z kontenerami gdzie masa w dokumentach wynosi 10000kg a dziwnym trafem jak kontener laduje na naczepie to automatycznie unoszona oska na naczepie opada w dol, co znaczy ze w kontenerze napewno jest wiecej niz 10 t, wiec tu moze byc tak samo mozesz miec 3000kg ladunku a w liscie przewozowym 1000kg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jezdzilem taki pojazdem a mianowicie IVECO DAILY '09 z kontenerem wlasnie na 8 palet + winda biglaugh.gif i do tego wozilem sprzet AGD i to szczerze mowiac lekkie jest przegiecie z waga oslabiony.gif wiem ze zatrzymali jeden taki nasz pojazd w warmińsko-mazurskim (inny oddzial firmy). Tam takie samo autko na pusto i rezerwie zostalo zatrzymane przez ITD i zwazone. Na wadze wyszlo 3360kg icon_eek.gif (a w dowodzie ok 2800 nie pamietam dokladnie) czyli ladownosc wynosila ok 140kg... hmm to jakies 2 lub 3 pralki. (a w dowodzie ok 700kg) Auto zatrzymano i chyba do tej pory stoi na parkingu policyjnym smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W papierach ładowności ma 1010kg, masa własna 2490kg, silnik 3,0 TD (2953ccm) 150 KM, 350Nm, na

> tylnej osi bliźniaki. Spalanie mowił że średnie to 14,5-15 l/100km przy normalnej jeździe.

> Najwięcej zapakował do niego ok. 3T i auto jeszcze jechało

> Miał możliwość wybrać sobie jeszcze VW Craftera 2,5 TD o wymiarach kontenera 415x210x215 ale

> podobno te VW dużo palą i nie są rewelacyjne, ale sam osobiście to

przy 1,5t hamulce ledwie dają radę. Ładowanie tyle to głupota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam potrzebuje, zakupic autko jak w temacie budzet nie za wielki bo okolo 30-35 tys zł . Warunki

> to kontener na 8 europalet no i koniecznie DMC 3,5t. Na allegro znajduje samochody o DMC 3,5 t

> z kontenerami nawet 10 paletowymi, czy takie samochody legalnie sa zarejestrowane na te 3,5 t?

> Czy to znajomy pan Mietek na stacji tak wpisał? Jest mozliwosc werfikacji DMC takiego pojazdu,

> aby pozniej nie miec problemow z sluzbami? No i jakie pojazdy polecacie? Narazie ogladalem

> Iveca i Renault mascoty pojazdy sprawiaja wrazenie solidnych chyba sa w calosci na ramie

> (podobno spirintery przelamuja sie za kabina z powodu jakis polram) Ktos moze cos wie na temat

> silnikow stosowanych w iveco i renaulcie. Ew przyklady jakis innych samochodów.

W Iveco Daily możesz nawet dostać samochód z zabudową kontener lub plandeka o dł. 6m i zarejstrować to na 3,5dmc z tym że ładowności to tam prawie nie bedzie bo same podwozie waży nieco ponad 2 tony .................

Zresztą sprzedałem niedawno taki tylko że ze skrzynią na 6,2 m długości. Jak będę wydawał do klienta to zobacze jaka wyszła homologacyjna ładowność po zabudowaniu podwozia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.