chaos Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Witam potrzebuje, zakupic autko jak w temacie budzet nie za wielki bo okolo 30-35 tys zł . Warunki to kontener na 8 europalet no i koniecznie DMC 3,5t. Na allegro znajduje samochody o DMC 3,5 t z kontenerami nawet 10 paletowymi, czy takie samochody legalnie sa zarejestrowane na te 3,5 t? Czy to znajomy pan Mietek na stacji tak wpisał? Jest mozliwosc werfikacji DMC takiego pojazdu, aby pozniej nie miec problemow z sluzbami? No i jakie pojazdy polecacie? Narazie ogladalem Iveca i Renault mascoty pojazdy sprawiaja wrazenie solidnych chyba sa w calosci na ramie (podobno spirintery przelamuja sie za kabina z powodu jakis polram) Ktos moze cos wie na temat silnikow stosowanych w iveco i renaulcie. Ew przyklady jakis innych samochodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Ew jakies przyklady jakis innych samochodów. Witam. Nie wiem czy znajdziesz w tych pieniądzach ale możesz popatrzeć za Nissanem Atleon. Znajomy kierowca jeździ takim i wymiary kontenera ma 470x210 także 8 EPAL wchodzi bez większego problemu. Robią też dłuższe, także bez problemu wejdzie i 9-10 EPAL. Oczywiście w papierach do 3,5T. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Witam. Nie wiem czy znajdziesz w tych pieniądzach ale możesz popatrzeć za Nissanem Atleon. Znajomy > kierowca jeździ takim i wymiary kontenera ma 470x210 także 8 EPAL wchodzi bez większego > problemu. Robią też dłuższe, także bez problemu wejdzie i 9-10 EPAL. Oczywiście w papierach do > 3,5T. Ale takie auto jest w stanie chyba tylko te plaety przewiezc i nic na nich . Jaka to ma mase wlasna, z ta rama blizniakami z tylu, napedem na tyl i mocnym silnikiem jakims ze 2,5 litra ?? Sprintki i inne Mastery miewaja problem z proporcja kubatury do ladownosci, a co dopiero wieksze i ciezsze auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Mówił mi ten kierowca ile max na niego można wsadzić, ale już nie pamiętam. Jak ktoś będzie bardzo zainteresowany to w środę lub w czwartek będę go widział to się dowiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Mówił mi ten kierowca ile max na niego można wsadzić, ale już nie pamiętam. Jak ktoś będzie bardzo > zainteresowany to w środę lub w czwartek będę go widział to się dowiem. Z ciekawosci mozesz spytac. Ja ze swojego podworka i rozmow z kierowcami wiem, ze jesli chcialbys zaladowac taka sredniej wielkosci 3,5 tonowa plandeke czy kontener sredniej wagi ladunkiem to moze braknac DMC. Co innego jesli ktos wozi styropian, puste plastikowe butelki czy bibule . Gabaryt w sensie gra role. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Z ciekawości możesz spytać. Kierowca pracuje w drukarni. Głównie wozi palety z kartonami, ale nie zdarza się żeby miał całe auto tym załadowane. Raz na jakiś czas jeździ pod Poznań czyli ok. 400km w jedną stronę po tekturę na te kartony i wtedy na pewno wraca przeładowany, ale o ile to dowiem się jak wrócę do pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Kierowca pracuje w drukarni. Głównie wozi palety z kartonami, ale nie zdarza się żeby miał całe > auto tym załadowane. Raz na jakiś czas jeździ pod Poznań czyli ok. 400km w jedną stronę po > tekturę na te kartony i wtedy na pewno wraca przeładowany, ale o ile to dowiem się jak wrócę > do pracy. przeładowany na papierze bo w rzeczywistości to auto możne być homologowane pewnie i do 5500kg wolna amerykanka w PL to norma, o 1 lipca pewnie bedzie jeszcze wieksza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 2 Maja 2011 Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 > Ale takie auto jest w stanie chyba tylko te plaety przewiezc i nic na nich . Jaka to ma mase > wlasna, z ta rama blizniakami z tylu, napedem na tyl i mocnym silnikiem jakims ze 2,5 litra ?? > Sprintki i inne Mastery miewaja problem z proporcja kubatury do ladownosci, a co dopiero wieksze i > ciezsze auto eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie > ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam > wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc. Znalazłem Mascotta Masa własna ramy i kabiny to jakieś 2267 kg, dorzucając do tego kontener, windę posądzam, że robi się pod 3000 kg i w ten sposób mamy ładowność porównywalną z Fiatem Doblo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mistrzu Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > Znalazłem Mascotta > Masa własna ramy i kabiny to jakieś 2267 kg, dorzucając do tego kontener, windę posądzam, że robi > się pod 3000 kg i w ten sposób mamy ładowność porównywalną z Fiatem Doblo A nie lepiej mniejszy samochód z przyczepą dmc 2T typu kontener. Z prawem jazdy B+E można na legalu jechać zestawem o DMC 6250kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 3 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > A nie lepiej mniejszy samochód z przyczepą dmc 2T typu kontener. Z prawem jazdy B+E można na legalu > jechać zestawem o DMC 6250kg Wady jakie ja widze: 1 Masz juz 2 pojazdy czyli wieksze opłaty, wieksze koszty eksploatacyjne. 2 Pojazdy, lub zespoły pojazdów pow. 3,5 tony musza posiadac tachograf. 3 Oplaty drogowe ktore wchodza od lipca beda dotyczyc pojazdów pow 3,5 t 4 No i ogolnie bawienie sie z rozpinaniem i spinaniem przy kazdym zaladunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 3 Maja 2011 Udostępnij Napisano 3 Maja 2011 > A ile masz ladownosci na tym LT? jest na pojedynczej osi ? Ile ma masy własnej? bo zastanawiam sie > ile wazy takie iveco z izotema i windą ale chyba ładownosci bedzie miec z 1000 kg bo tyle mam > wozic tylko ze objetosciowo 8 paletowa musi byc. samo nadwozie czyli pusta rama - 1900 KG czyli ladowność 1600kg, do tego dojdzie zabudowa / kontener ( nie wiem ile wazy kontener ) moj na pusto z najazdem stalowym ( toporna konstrukcja ) pokrytym plyta wodoodporna + blacha alu ryflowana + wyciagarka, pasy i ja wazy 2400kg +/- pare kg - REALNIE, a to co w dowodach jest popisane to już wolna amerykanka i przy wadze wychodza klocki i klopoty ( przyklad kontrole wagowe busów co wożą ludzi ) Na bliźniaku jest cięższy bo kola ważą, inna jest rama - grubszy profil. Wez pod uwagę, że ja mam stare auto z 1999r, nowe są cięższe ( np. nowszy lt czy sprinter ma większy rozstaw osi przez co są dłuższe ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihó1435053663 Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > wolna amerykanka w PL to norma, o 1 lipca pewnie bedzie jeszcze wieksza Wiesz jakie będą zmiany od 1. lipca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > Wiesz jakie będą zmiany od 1. lipca ? oplaty powyzej 3,5t - http://www.viatoll.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > eee tam pewnie ma ladownosc 600-800kg W papierach ładowności ma 1010kg, masa własna 2490kg, silnik 3,0 TD (2953ccm) 150 KM, 350Nm, na tylnej osi bliźniaki. Spalanie mowił że średnie to 14,5-15 l/100km przy normalnej jeździe. Najwięcej zapakował do niego ok. 3T i auto jeszcze jechało Miał możliwość wybrać sobie jeszcze VW Craftera 2,5 TD o wymiarach kontenera 415x210x215 ale podobno te VW dużo palą i nie są rewelacyjne, ale sam osobiście to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Jeden kurier, który jeździ u mnie na rejonie ma Mascota na 16 palet chyba i zarejestrowany jest do 3,5T. Ładowność w dowodzie 300kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dyniek000 Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > Jeden kurier, który jeździ u mnie na rejonie ma Mascota na 16 palet chyba i zarejestrowany jest > do 3,5T. Ładowność w dowodzie 300kg To chyba a nawet na pewno nie może 16 pustych euro palet przewieść bo przekroczy ładowność Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Coś tego typu, tylko on miał kontener z windą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
misiaqxxl Napisano 4 Maja 2011 Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 > Coś tego typu, tylko on miał kontener z windą nie daj Panie żeby mu się ładunek przesunął, bo go przeważy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 5 Maja 2011 Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 > Wiesz jakie będą zmiany od 1. lipca ? wiem, bedzie jeszcze wiecej aut o ladownosci 300-1000kg wożących 2-3T aby tylko bylo dmc 3500kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 > nie daj Panie żeby mu się ładunek przesunął, bo go przeważy Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do kontroli. Zaglądają w dokumenty i widzą dmc 3,5T i co wtedy? Muszą puścić wolno? Nie ma siły na takich cwaniaczków? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mistrzu Napisano 8 Maja 2011 Udostępnij Napisano 8 Maja 2011 > Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać > Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do > kontroli. Zaglądają w dokumenty i widzą dmc 3,5T i co wtedy? Muszą puścić wolno? Nie ma siły > na takich cwaniaczków? Jest jeszcze list przewozowy, w którym teoretycznie powinna być waga ładunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Padłem ze śmiechu i nie mogę wstać > Pytanie: czy taka ITD nie może się takim pojazdem zainteresować? Załóżmy, że zatrzymują do > kontroli. ITD kontroluje autobusy, samochody ciezarowe pow. 3,5t, moga zatrzymac inne samochody jesli razaco zagrażaja bezpieczeństu ruchu drogowego. Wiec na dobra sprawe nie zajmuja sie nimi i tak juz jest od nastu lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 9 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 > Jest jeszcze list przewozowy, w którym teoretycznie powinna być waga ładunku. "Teoretycznie" mam takie przypadki wielokrotnie z kontenerami gdzie masa w dokumentach wynosi 10000kg a dziwnym trafem jak kontener laduje na naczepie to automatycznie unoszona oska na naczepie opada w dol, co znaczy ze w kontenerze napewno jest wiecej niz 10 t, wiec tu moze byc tak samo mozesz miec 3000kg ladunku a w liscie przewozowym 1000kg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guru71 Napisano 24 Maja 2011 Udostępnij Napisano 24 Maja 2011 Jezdzilem taki pojazdem a mianowicie IVECO DAILY '09 z kontenerem wlasnie na 8 palet + winda i do tego wozilem sprzet AGD i to szczerze mowiac lekkie jest przegiecie z waga wiem ze zatrzymali jeden taki nasz pojazd w warmińsko-mazurskim (inny oddzial firmy). Tam takie samo autko na pusto i rezerwie zostalo zatrzymane przez ITD i zwazone. Na wadze wyszlo 3360kg (a w dowodzie ok 2800 nie pamietam dokladnie) czyli ladownosc wynosila ok 140kg... hmm to jakies 2 lub 3 pralki. (a w dowodzie ok 700kg) Auto zatrzymano i chyba do tej pory stoi na parkingu policyjnym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 > przeładowany na papierze bo w rzeczywistości to auto możne być homologowane pewnie i do 5500kg > wolna amerykanka w PL to norma, o 1 lipca pewnie bedzie jeszcze wieksza Tak, tylko że z takim ładunkiem lepiej nie hamować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 25 Maja 2011 Udostępnij Napisano 25 Maja 2011 > W papierach ładowności ma 1010kg, masa własna 2490kg, silnik 3,0 TD (2953ccm) 150 KM, 350Nm, na > tylnej osi bliźniaki. Spalanie mowił że średnie to 14,5-15 l/100km przy normalnej jeździe. > Najwięcej zapakował do niego ok. 3T i auto jeszcze jechało > Miał możliwość wybrać sobie jeszcze VW Craftera 2,5 TD o wymiarach kontenera 415x210x215 ale > podobno te VW dużo palą i nie są rewelacyjne, ale sam osobiście to przy 1,5t hamulce ledwie dają radę. Ładowanie tyle to głupota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertinio Napisano 31 Maja 2011 Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 > Witam potrzebuje, zakupic autko jak w temacie budzet nie za wielki bo okolo 30-35 tys zł . Warunki > to kontener na 8 europalet no i koniecznie DMC 3,5t. Na allegro znajduje samochody o DMC 3,5 t > z kontenerami nawet 10 paletowymi, czy takie samochody legalnie sa zarejestrowane na te 3,5 t? > Czy to znajomy pan Mietek na stacji tak wpisał? Jest mozliwosc werfikacji DMC takiego pojazdu, > aby pozniej nie miec problemow z sluzbami? No i jakie pojazdy polecacie? Narazie ogladalem > Iveca i Renault mascoty pojazdy sprawiaja wrazenie solidnych chyba sa w calosci na ramie > (podobno spirintery przelamuja sie za kabina z powodu jakis polram) Ktos moze cos wie na temat > silnikow stosowanych w iveco i renaulcie. Ew przyklady jakis innych samochodów. W Iveco Daily możesz nawet dostać samochód z zabudową kontener lub plandeka o dł. 6m i zarejstrować to na 3,5dmc z tym że ładowności to tam prawie nie bedzie bo same podwozie waży nieco ponad 2 tony ................. Zresztą sprzedałem niedawno taki tylko że ze skrzynią na 6,2 m długości. Jak będę wydawał do klienta to zobacze jaka wyszła homologacyjna ładowność po zabudowaniu podwozia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.