Skocz do zawartości

Nowy silnik od Scuderi


DoLeCk

Rekomendowane odpowiedzi

"przy 4 000 obr./min. silnik wytwarza 102 KM z każdego litra. Jednak, jak donoszą nieoficjalne źródła przy zwiększeniu obrotów do 6 000 obr. na min. moc osiągnie poziom 135 KM z litra pojemności. Warto też podkreślić, że silnik Scuderi będzie zapewniał wysoki moment obrotowy - stosunek momentu obrotowego do mocy podobny, jak w silnikach Diesla."

700pi-silnik-scuderi.jpeg

Źródło: Scuderia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "przy 4 000 obr./min. silnik wytwarza 102 KM z każdego litra. Jednak, jak donoszą nieoficjalne

> źródła przy zwiększeniu obrotów do 6 000 obr. na min. moc osiągnie poziom 135 KM z litra

> pojemności. Warto też podkreślić, że silnik Scuderi będzie zapewniał wysoki moment obrotowy -

> stosunek momentu obrotowego do mocy podobny, jak w silnikach Diesla."

> Źródło: Scuderia

W uproszzceniu - pierwszy tłok robi za sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba przyznać, że bardzo ciekawy pomysł. Interesujące jest jak duży jest zbiornik ze sprężonym powietrzem, czyli jak faktycznie skuteczne jest wykorzystanie zjawiska hamowania silnikiem do sprężania powietrza?

No i ciekawe jak są sterowane zawory, bo zmienne ciśnienie we wspomnianym zbiorniku wymusza też dużą zmienność wzniosu (i czasu) otwarcia zaworu ssącego w cylindrze roboczym, zależnie od zapotrzebowania na moc. Może zawory są elektryczne lub hydrauliczne i stąd ograniczona prędkość do 4000 obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo obciąża układ napędowy. Potrzebujesz wytrzymalszej, droższej, cięższej skrzyni biegów sprzęgła

> etc.

Cóż, aktualnie mowa o samym silniku.

Dodatkowych elementów nie poruszyli więc zobaczymy co zaproponują dalej.

Osobiście wydaje mi się, że jeśli faktycznie po testach terenowych motor sprawdza się dobrze to jest to warte uwagi.

Jedynie pewnie cena zwali z nóg całą resztę crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepiej po prostu zastosować turbinę/kompresor? hmm.gif Przecież to żadna rewolucja ani rewelacja - ot, jeden tłok pełni funkcję kompresora i tyle. Silnik za to jest dużo bardziej skomplikowany. I na pewno droższy.

Już wiem ideia.gif Producent zadkelaruje zmniejszenie CO2 o 9,89 % i Europa to łyknie, jak bocian kombinerki ok.gif Reszta świata będzie się pukać w głowę, ale Europa wmówi ludziom, że to jest naj naj naj i teraz będziemy jeździć tylko tym wink.gif Parę lat temu na topie były turbodiesle, teraz turbodiesle są be (bo DPF, bo dmumasa, bo jednak nieekologiczne), ale cacy są małe turbobenzyny. Potem cacy będzie tylko Scuderi - marketingowcy się o to postarają wink.gif A potem wrócimy do podstaw - najbardziej ekologiczne są jednak konie (ale takie specjalne, wydzielające mniej CO2, wyhodowane w Niemczech i tylko tam, chińskie to podróbki!). grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Cóż, aktualnie mowa o samym silniku.

> Dodatkowych elementów nie poruszyli więc zobaczymy co zaproponują dalej.

Ale to z samym silnikiem nie ma wiele wspólnego - w sensie, że można go potraktować jak "czarną skrzynkę" Mamy określony moment obrotowy na wyjściu i z uwzględnieniem jego wartości trzeba dobrać odpowiedniej wytrzymałości podzespoły. Taki sam problem jest z dieslem i jak wiadomo nie jest to rzecz nie do rozwiązania. Po prostu trzeba zapłacić odpowiednio więcej za samochód i odpowiednio więcej za ewentualne naprawy. W pewnym stopniu wpływa to też na osiągi.

> Osobiście wydaje mi się, że jeśli faktycznie po testach terenowych motor sprawdza się dobrze to

> jest to warte uwagi.

Jest warty uwagi jeśli zapewnia spalanie mniejsze niż diesel lub jest od niego tańszy w produkcji przy podobnej efektywności lub choćby jest pod jakimiś innymi względami lepszy od diesla (bo ten ma wad co niemiara). Z opisu wynika, że to silnik raczej na benzynę. 6 tys rpm dla diesla to wartość raczej z kosmosu niestety (co wynika z długiego czasu spalania ON).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już wiem Producent zadkelaruje zmniejszenie CO2 o 9,89 % i Europa to łyknie, jak bocian

> kombinerki

Jeśli rzeczywiście będzie taka redukcja CO2, to oznacza ni mniej ni więcej tylko dokładnie taką samą redukcję spalania paliwa. Ja wolę jednak zostawiać na stacji mniej niż więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli rzeczywiście będzie taka redukcja CO2, to oznacza ni mniej ni więcej tylko dokładnie taką

> samą redukcję spalania paliwa. Ja wolę jednak zostawiać na stacji mniej niż więcej.

A ja wolę mieć wybór, zaś UE wymusza (poprzez podatki) kupowanie takich silników, a nie innych. I nie kupisz w UE kompakta z V6, ani klasy średniej z V8, po prostu ich nie ma. I nie jest istotne, czy chcesz płacić mniej przy dystrybutorze czy więcej - Fuhrer tak nakazał i tak ma być!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dlatego dywagujemy

ok.gif I słusznie zlosnik.gif

> Nikt nie zachwala póki co owego pomysłu

Nie widzę powodu, by zachwalać... To wygląda jak jakaś benzynowa imitacja diesla, przy czym jest jeszcze bardziej skomplikowane niż diesel, pali więcej niż diesel (siłą rzeczy, benzyna to benzyna) i wcale nie jest jakieś mocne (turbobenzyna spokojnie wyciąga więcej z litra pojemności). Nie jestem specem, ale jakoś nie widzę sensu istnienia dla tego wynalazku. Mnie się osobiście bardzo podoba silnik Wankla, ale niestety nie jest "ekologiczny" sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ja wolę mieć wybór, zaś UE wymusza (poprzez podatki) kupowanie takich silników, a nie innych. I

> nie kupisz w UE kompakta z V6, ani klasy średniej z V8, po prostu ich nie ma. I nie jest

> istotne, czy chcesz płacić mniej przy dystrybutorze czy więcej - Fuhrer tak nakazał i tak ma

> być!

Kompletne bzdury wypisujesz. Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu i nie sądzę też by był problem z V8 w klasie średniej. Problem w tym, że mało kto chce takie auta kupować, natomiast nie ma żadnych ograniczeń prawnych dla aut z takimi silnikami.

Edit. Z tego co widzę, to można nawet mieć V8 w kompakcie - no może w czymś odrobinę większym, ale to jeszcze nie klasa średnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kompletne bzdury wypisujesz. Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez

> problemu i nie sądzę też by był problem z V8 w klasie średniej. Problem w tym, że mało kto

> chce takie auta kupować, natomiast nie ma żadnych ograniczeń prawnych dla aut z takimi

> silnikami.

Prawnych nie ma, ale są podatkowe. Pokaż mi, jaki kompakt kupię w Polsce z V6 smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniejszym w porównaniu do typowego wolnossącego benzyniaka, z tego co czytałem

Może coś się wyjaśni jak będzie więcej testów bardziej niezależnych smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawnych nie ma, ale są podatkowe. Pokaż mi, jaki kompakt kupię w Polsce z V6

Ja nie wiem jaki kupisz z V6, które jest jakąś totalnie przyoszczędzoną i gorszą wersją R6 czy też V8 zależy z jakiej strony patrzeć.

Natomiast bez problemu pokażę Ci jaki możesz kupić kompakt z V8, albo R6.

Wcale nie twierdzę, że V6 nie ma na rynku - być może są tylko mnie one nie interesują więc się nie orientuję.

Skoro są na rynku droższe w produkcji R6 i V8, to nie ma żadnych powodów by nie było tańszych, a identycznie opodatkowanych V6.

Widać ludzie ich jednak nie chcą. W Europie auto musi też skręcać, a V6 połączone zwykle z FWD jakoś tego nie ułatwia szczególnie w małym aucie.

Podatki płaci się przynajmniej w Polsce nie od ilości, czy układu cylindrów, ale od pojemności. Był sobie dwulitrowy silniczek R6 z akcyzą tej samej wielkości jak za każdy inny silnik o tej pojemności i furory niestety nie zrobił. Silniki R4 2,2 litra mają dokładnie takie samo opodatkowanie jak V12 (procentowo oczywiście).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja nie wiem jaki kupisz z V6, które jest jakąś totalnie przyoszczędzoną i gorszą wersją R6 czy też

> V8 zależy z jakiej strony patrzeć.

> Natomiast bez problemu pokażę Ci jaki możesz kupić kompakt z V8, albo R6.

No to pokaż wink.gif Czekam skromny.gif R6 mnie nie interesuje (może BMW 1 to ma), ale V8 bardzo. Od biedy może być V6.

Przypomnę Ci co napisałeś wink.gif:

Quote:

Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widać ludzie ich jednak nie chcą. W Europie auto musi też skręcać, a V6 połączone zwykle z FWD

> jakoś tego nie ułatwia szczególnie w małym aucie.

Nieważne, czy ludzie chcą czy nie, ważne czy spełnia Euro 5 skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro są na rynku droższe w produkcji R6 i V8, to nie ma żadnych powodów by nie było tańszych, a

> identycznie opodatkowanych V6.

Z tego co pamiętam, to zaletą R6 było właśnie to że jest tańszy w produkcji niż V6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Prawnych nie ma, ale są podatkowe. Pokaż mi, jaki kompakt kupię w Polsce z V6

A masz może pomysł po co taki silnik w aucie klasy c? Przeważnie ani to nie skręca, ani nie jedzie a kosztuje. No chyba że mówimy o jakimś V6 o pojemności 1,5 litra...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co pamiętam, to zaletą R6 było właśnie to że jest tańszy w produkcji niż V6

To coś zle pamiętasz jedyna zaleta v6 jest koszt produkcji z uwzglednieniem takze jego implementacji w aucie i oczywiscie bardziej kompaktowe wymiary. Technicznie jest pod każdym względem gorszy od R6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to pokaż Czekam R6 mnie nie interesuje (może BMW 1 to ma), ale V8 bardzo. Od biedy może być

> V6.

> Przypomnę Ci co napisałeś :

> Quote:

> Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu

R6 to silnik szesciocylindrowy. Mam Ci na obrazku pokazać ? V8 jest w M3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> R6 to silnik szesciocylindrowy. Mam Ci na obrazku pokazać ? V8 jest w M3

OK, mamy BMW 1 z sześciocylindrowym silnikiem za 167.000 zł. Jakiś inny przykład, jakaś konkurencja? Nadal nic nie wskazałeś , a przecież

Quote:

Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu


Quote:

Natomiast bez problemu pokażę Ci jaki możesz kupić kompakt z V8, albo R6


Czekam na kompakt z V8 wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, mamy BMW 1 z sześciocylindrowym silnikiem za 167.000 zł. Jakiś inny przykład, jakaś

> konkurencja? Nadal nic nie wskazałeś , a przecież

> Quote:

> Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu

> Quote:

> Natomiast bez problemu pokażę Ci jaki możesz kupić kompakt z V8, albo R6

> Czekam na kompakt z V8

Wytłumacz mi po co Ci taki silnik w Golfie. Proste i rzeczowe argumenty. Już V6 jest dość mocno bez sensu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, mamy BMW 1 z sześciocylindrowym silnikiem za 167.000 zł. Jakiś inny przykład, jakaś

> konkurencja? Nadal nic nie wskazałeś , a przecież

> Quote:

> Po pierwsze sześciocylindrowe silniki w kompakcie można kupić bez problemu

> Quote:

> Natomiast bez problemu pokażę Ci jaki możesz kupić kompakt z V8, albo R6

> Czekam na kompakt z V8

Już ci napisałem m3 to taki samochód - Użyj Google jeśli nie ogarniasz. V6 są instalowane tez w c-klasie. Widzę ze za wszelka cenę próbujesz wybrnąć z tych swoich bzdur. Ja ci pokazalem auta z 6 cylindrowymi silnikami. Teraz ty mi pokaz te przepisy ue które jakoby uniemożliwiają ich montowanie w autach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już ci napisałem m3 to taki samochód - Użyj Google jeśli nie ogarniasz. V6 są instalowane tez w

> c-klasie. Widzę ze za wszelka cenę próbujesz wybrnąć z tych swoich bzdur. Ja ci pokazalem auta

> z 6 cylindrowymi silnikami. Teraz ty mi pokaz te przepisy ue które jakoby uniemożliwiają ich

> montowanie w autach

hehe.gif M3 nie jest kompaktem, C-klasa też hehe.gif

Nadal czekam skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A masz może pomysł po co taki silnik w aucie klasy c? Przeważnie ani to nie skręca, ani nie jedzie

> a kosztuje. No chyba że mówimy o jakimś V6 o pojemności 1,5 litra...

Nie wiem, to kolega KvM twierdzi, że kompakty mają takie silniki skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> M3 nie jest kompaktem, C-klasa też

> Nadal czekam

Przez producenta jest nazywana kompaktem, ale ty wiesz lepiej jak rozumiem. Klasa średnia to na pewno nie jest. Widzę jednak ze oprócz pisania bzdur specjalizujesz sie tez w zwykłym trolowaniu, ucinaniu moich wypowiedzi tak by zmienić ich sens. Pokazalem ci przykład zarówno auta z silnikiem v8 aucie mniejszym niż klasa średnia jak podalem przykład auta z silnikiem szesciocylindrowym w typowym, powiedział bym nawet małym kompakcie ( BMW serii 1). Oczywiste jest, ze ani sie nie przyznasz, ze palnales bzdure, ani nie wskazesz tych rzekomych przepisów które jakoby wykluczają takie silniki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bo jak rozumiem uważasz, ze konieczność stosowania droższego i ciezszego osprzetu to zaleta?

idąc tym tokiem wadą silnika turboodrzutowego jest konieczność stosowania zaawansowanych materiałów i technologii ich obróbki. facepalm%5B1%5D.gif

Już raz ci pewne rzeczy tłumaczyłem, jak widać jesteś odporny na wiedzę ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> idąc tym tokiem wadą silnika turboodrzutowego jest konieczność stosowania zaawansowanych materiałów

> i technologii ich obróbki.

> Już raz ci pewne rzeczy tłumaczyłem, jak widać jesteś odporny na wiedzę

Nie na wiedzę tylko Twoje wydumki. Fakty są takie jakie są. Nie moja rola jest filozofowanie czy płacenie za coś wiecej to wada czy zaleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przez producenta jest nazywana kompaktem, ale ty wiesz lepiej jak rozumiem. Klasa średnia to na

> pewno nie jest. Widzę jednak ze oprócz pisania bzdur specjalizujesz sie tez w zwykłym

> trolowaniu,

masz linke do swojej ulubionej wikipedii

http://pl.wikipedia.org/wiki/Klasa_samochodu

dopisz tam swoje mądrośći ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem, to kolega KvM twierdzi, że kompakty mają takie silniki

Nie, to Ty twierdzisz, że powinno ich być więcej. Niestety, nie umiesz podać rzeczowych argumentów.

A jeśli idzie o V6 to GTA, A3 3,2. Dlaczego żadnego nie kupiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Porównaj wiec sobie wymiary lancii delty i BMW 3 oraz c-klasy

ehe, no i wszystkie te trzy auta można kupić w kolorze srebrnym. to w sposób bezsprzeczny prowadzi do oczywistej konkluzji, że należą do tej samej klasy ok.gif

nie ośmieszaj się facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to Ty twierdzisz, że powinno ich być więcej. Niestety, nie umiesz podać rzeczowych argumentów.

Ładnie brzmi, mocny dół - dla mnie to bardzo dobre argumenty ok.gif

> A jeśli idzie o V6 to GTA, A3 3,2. Dlaczego żadnego nie kupiłeś?

No i widzisz - są jednak takie kompakty wink.gif Ale wybór (wbrew temu co twierdzi kolega KvM) jest mizerny, a ceny zabijają (zwłaszcza jak się porówna z cennikami z Australii czy USA, a to wynika z polityki podatkowej). Nie widzę zresztą sensu przepłacać za Audi, jakoś nie przekonuje mnie ta marka, niby to premium, a tak naprawdę zwykły VW...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie, to Ty twierdzisz, że powinno ich być więcej. Niestety, nie umiesz podać rzeczowych argumentów.

> A jeśli idzie o V6 to GTA, A3 3,2. Dlaczego żadnego nie kupiłeś?

Oj co Ty za trudne pytania zadajesz nie kupił bo A3 to nie kompakt. icon_eek.gifscrewy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie brzmi, mocny dół - dla mnie to bardzo dobre argumenty

> No i widzisz - są jednak takie kompakty Ale wybór (wbrew temu co twierdzi kolega KvM) jest

> mizerny, a ceny zabijają (zwłaszcza jak się porówna z cennikami z Australii czy USA, a to

> wynika z polityki podatkowej). Nie widzę zresztą sensu przepłacać za Audi, jakoś nie

> przekonuje mnie ta marka, niby to premium, a tak naprawdę zwykły VW...

Tyle że kompakt w stanach i kompakt w Europie to auta różniące się wielkością o dwa oczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ładnie brzmi, mocny dół - dla mnie to bardzo dobre argumenty

> No i widzisz - są jednak takie kompakty Ale wybór (wbrew temu co twierdzi kolega KvM) jest

> mizerny, a ceny zabijają (zwłaszcza jak się porówna z cennikami z Australii czy USA, a to

> wynika z polityki podatkowej). Nie widzę zresztą sensu przepłacać za Audi, jakoś nie

> przekonuje mnie ta marka, niby to premium, a tak naprawdę zwykły VW...

To jeszcze pokaz gdzie ja pisałem ze wybór jest inny niż mizerny. Gdzie ja cokolwiek pisałem na temat wyboru. Napisałem ze takie auta są. Padły w tym wątku przykłady zarówno dla r6 v6 v8 w klasach w jakich sobie życzyles. Czekam na przykłady owych regulacji, które sobie wyssales z palca tak samo jak to, ze nie ma takich aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.