szpenio Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Witam Na wstępie nadmienię iż przeczytałem dziesiąt watków na ww. temat i chciałbym potwierdzić moje wnioski i troszkę to usystematyzować: Spreżyny pomiedzy różnymi modelami uno są zamienne z pewnymi uwagami: - sprzężyny od 1,4 są sztywniejsze lecz mają podobną wysokość jak w 1.0, - tylne sprężyny w uno (po za van) są identyczne pod względem wysokości i sztywności, - amortyzatory tylnie i przednie niezależnie czy 1.0 czy 1.4 są takie same. I teraz clou sprawy: Pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. Z uwagi że autkiem jeżdzi teraz już mój ojciec, pokonuje w emeryckim stylu jedynie trasę 30km z domu na dzialkę. Droga na działkę (oststnie 5 km) to tor przeszkód z koleinami od ciągników itp. Ostatnio urwał tłumik choć i tak jeżdzi 20km/h. Jako że amortyzatory są już na wykończeniu (oryginalne) postanowiłem go trochę podwyższyć. Zamierzam to zrealizować po przez zakup sprężyn od 1,4 na przód(mogą być używane) i całkowicie nowych od 1.0 na tył. Wydaje mi się, że jeśli na tył założyć od vana to już by było trochę za wysoko... Proszę o sprostowanie moich wniosków i wypowiedż na temet mojego pomysłu z podniesiem "zawieszenia" autka w sposób jaki opisałem powyżej. Dziękuję za wszelkie sugestie z góry... Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
caliber2001 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 Fenix, ktos do Ciebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinqqq Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 > Witam > Na wstępie nadmienię iż przeczytałem dziesiąt watków na ww. temat i chciałbym potwierdzić moje > wnioski i troszkę to usystematyzować: > Spreżyny pomiedzy różnymi modelami uno są zamienne z pewnymi uwagami: > - sprzężyny od 1,4 są sztywniejsze lecz mają podobną wysokość jak w 1.0, > - tylne sprężyny w uno (po za van) są identyczne pod względem wysokości i sztywności, > - amortyzatory tylnie i przednie niezależnie czy 1.0 czy 1.4 są takie same. > I teraz clou sprawy: > Pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. Z uwagi że autkiem jeżdzi teraz już mój ojciec, pokonuje w > emeryckim stylu jedynie trasę 30km z domu na dzialkę. Droga na działkę (oststnie 5 km) to tor > przeszkód z koleinami od ciągników itp. Ostatnio urwał tłumik choć i tak jeżdzi 20km/h. > Jako że amortyzatory są już na wykończeniu (oryginalne) postanowiłem go trochę podwyższyć. > Zamierzam to zrealizować po przez zakup sprężyn od 1,4 na przód(mogą być używane) i całkowicie > nowych od 1.0 na tył. Wydaje mi się, że jeśli na tył założyć od vana to już by było trochę za > wysoko... > Proszę o sprostowanie moich wniosków i wypowiedż na temet mojego pomysłu z podniesiem "zawieszenia" > autka w sposób jaki opisałem powyżej. > Dziękuję za wszelkie sugestie z góry... > Paweł Witam, ja przez jakiś czas miałem w swoim 1.0 benz założone sprężyny z amorkami od 1.7D jeździło się o niebo lepiej tyle że przód poszedł w góre o jakieś 10cm i z tegoż powodu powróciłem do serii więc jak coś to proponuję zawieszenie od diesla sprężyny mają o jeden zwój więcej i jest wyższy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 witam na wstępie patrz mój podpis a potem: - przód 1.4 lub 1.7 D, długość i sztywność ta sama, jedno tylko małe ale... bywały różne długości, szukaj najdłuższych - przy 1.0 z przodu też bywały różne długości i twardości - tył wszystkie poza T i van miały to samo, T i van nieco sztywniejsze polecam zestaw z 1.4 do fajerki, nie da się na nim prawie powiesić (piszę prawie bo się udało) jak chcesz jeszcze wyżej (a i to da się zrealizować) to amorki plus springi na zamówienie pozdrawiam uno 4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 17 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 > witam > na wstępie patrz mój podpis > a potem: > - przód 1.4 lub 1.7 D, długość i sztywność ta sama, jedno tylko małe ale... bywały różne długości, > szukaj najdłuższych > - przy 1.0 z przodu też bywały różne długości i twardości > - tył wszystkie poza T i van miały to samo, T i van nieco sztywniejsze > polecam zestaw z 1.4 do fajerki, nie da się na nim prawie powiesić (piszę prawie bo się udało) > jak chcesz jeszcze wyżej (a i to da się zrealizować) to amorki plus springi na zamówienie > pozdrawiam uno 4x4 Dzięki za podpowiedż, Powiedz mi proszę jeszcze, czy jeżeli tak jak polecasz na przód wpakuję sprężyny od 1.4 a na tył z 1,0 to czy tyłek nie bedzie zbyt nisko? Wiem ze jak na tył w felicii założyłem sprężyny od kombi to przód mimichodem też poszedł troszkę do góry. Tutaj odwrotnie tez tak zadziała? A swoją drogą może Ty albo któś z czytających posiada sprężyny od 1.4 na handel to prosze priv... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 17 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 17 Lipca 2011 wyjdzie niemalże równo, jak siądziesz do samochodu to się wyrówna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 Osobiście mam sprężyny od Diesla i powiem Ci, że teraz to autem mogę za...alać po lesie Jedyne do czego się nie najlepiej nadaje, to zręcznościówki - niech Ci co byli na OZU powiedzą jak jeździłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 18 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 18 Lipca 2011 nadaje, na taka jak w Lubuskim, na nierównej łące ale nie robię OT i jak, co założyłeś?? link do mojego nieco porównawczego albumu, 1.0 na springach 1.4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szpenio Napisano 19 Lipca 2011 Autor Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 > nadaje, na taka jak w Lubuskim, na nierównej łące > ale nie robię OT > i jak, co założyłeś?? > link do mojego nieco porównawczego albumu, 1.0 na springach 1.4 Świetna sprawa z tymi fotkami... Narazie jeszcze nic bo licho z czasem i dopiero szukam sprężyn, ale od połowy przyszłego tygodnia zaczynam urlop więc powalczę i zrobię fotki... A swoja drogą gdzie kupić najlepiej nowe sprężyny do 1.4 wysyłkowo? Czy przy wymianie tylnych sprężyn trzeba odkręcać belkę od budy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 19 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2011 nie warto pchać się w nowe, lepiej od któregoś z klubowiczów co do tyłu, to musisz ją tylko od amortyzatora odkręcić, nic więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czacza90 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > nie warto pchać się w nowe, lepiej od któregoś z klubowiczów > co do tyłu, to musisz ją tylko od amortyzatora odkręcić, nic więcej Czy ja wiem czy nie warto. Ja ostatnio nowe OE Fiat kupiłem za 37zł sztuka. To później zależy gdzie trzeba się wybrać po te od kogoś z klubu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 wiesz, ja od triskiego brałem 2 lata temu ze śląska, to wyszły mi za komplecik coś koło 70 zł :D:D za 4 szt (50 springi plus paliwo) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 26 Lipca 2011 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2011 > wiesz, ja od triskiego brałem 2 lata temu ze śląska, to wyszły mi za komplecik coś koło 70 zł :D:D > za 4 szt (50 springi plus paliwo) no a tak by poszło na złom albo by gniły w garage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekm13 Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 Odświerzam temat. Czy wie ktos czy można odróżnić zwykłe tylne sprężyny od sprężyn do vana. Chodzi o to że mam strasznie sztywny tył. Praktycznie nie daje się uginać. sprężyny miałem wymieniane jakieś 3 lata temu i teraz dopiero zacząłem podejrzewać, że byc może mam założone sprężyny od vana. Samochód stoi raczej normalnie (nie za wysoko, nie za nisko). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > Odświerzam temat. Czy wie ktos czy można odróżnić zwykłe tylne sprężyny od sprężyn do vana. Chodzi > o to że mam strasznie sztywny tył. Praktycznie nie daje się uginać. sprężyny miałem wymieniane > jakieś 3 lata temu i teraz dopiero zacząłem podejrzewać, że byc może mam założone sprężyny od > vana. Samochód stoi raczej normalnie (nie za wysoko, nie za nisko). rozroznic mozna po grubosci drutu, ale na poczatek sprawdzilbym czy sie amorki nie zatarly (mialem takie zjawisko w escorcie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotrekm13 Napisano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2011 > rozroznic mozna po grubosci drutu, ale na poczatek sprawdzilbym czy sie amorki nie zatarly (mialem > takie zjawisko w escorcie) Raczej nie, bo jak porządnie bujniesz to się ugina, ale podejrzewam, że Żuk był "miękciejszy". ale dzisiaj jeszcze sprawdzę te amorki. Porównywałem z innymi samochodami (nawet cięższymi) i jest kolosalna różnica. Wie ktoś może jakie sa te średnice drutu w zwykłych sprężynach i do vana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Witam. Po latach odświeżam wątek z nadzieją, że ktoś tu jeszcze zajrzy. Czytałem w wielu miejscach o podwyższaniu i utwardzaniu przedniego zawieszenia fiata Uno 1,0 poprzez założenie sprężyn od 1,4. Wiele osób pisało, że ten sposób działa. Chciałbym więc zastosować go u siebie. Udało mi się nawet znaleźć takie sprężyny (jeszcze ich nie kupiłem) ale pojawił się mały problem. Okazało się, że długość tych sprężyn to ok. 50 cm. (nie mierzyłem ich osobiście, poprosiłem o to sprzedawcę przez telefon, widziałem je tylko na zdjęciu w internecie, mają o jeden zwój więcej od tych do 1.0) Tymczasem długość standardowej sprężyny do 1,0 to ok. 33cm. Różnica wynosi więc aż 17 cm! (Cały czas mówię, o sprężynach nowych) Domyślam się, że różnica długości luźnych, niezałożonych sprężyn nie musi w prosty sposób przekładać się na różnicę wysokości zawieszenia, ale mimo to tak duża różnica trochę mnie przeraża. Z drugiej strony wierzyć mi się nie chce, żeby fiaty Uno 1,4 były wyższe od 1,0 o kilkanaście, czy nawet o 10 cm. Proszę o informację jak jest w praktyce z tymi sprężynami, jakie są wasze doświadczenia, czy po takiej zmianie samochód stoi po prostu trochę wyżej (o 2, 3, 4 cm) i wreszcie zderzak, czy miska olejowa nie uderza w każdą nierówność, czy nagle "zamienia się w Jeepa" tracąc przy okazji poprawną geometrię? Pozdrawiam. PS. Włożyłem w sprężyny gumy usztywniające ale efekt (znikomy) mnie nie zadowolił. Wiem, że są też podkładki pod sprężyny, ale wyłącznie do tylnych sprężyn, a ja mam przede wszystkim problem ze zbyt niskim przodem. > Witam > Na wstępie nadmienię iż przeczytałem dziesiąt watków na ww. temat i chciałbym potwierdzić moje > wnioski i troszkę to usystematyzować: > Spreżyny pomiedzy różnymi modelami uno są zamienne z pewnymi uwagami: > - sprzężyny od 1,4 są sztywniejsze lecz mają podobną wysokość jak w 1.0, > - tylne sprężyny w uno (po za van) są identyczne pod względem wysokości i sztywności, > - amortyzatory tylnie i przednie niezależnie czy 1.0 czy 1.4 są takie same. > I teraz clou sprawy: > Pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. Z uwagi że autkiem jeżdzi teraz już mój ojciec, pokonuje w > emeryckim stylu jedynie trasę 30km z domu na dzialkę. Droga na działkę (oststnie 5 km) to tor > przeszkód z koleinami od ciągników itp. Ostatnio urwał tłumik choć i tak jeżdzi 20km/h. > Jako że amortyzatory są już na wykończeniu (oryginalne) postanowiłem go trochę podwyższyć. > Zamierzam to zrealizować po przez zakup sprężyn od 1,4 na przód(mogą być używane) i całkowicie > nowych od 1.0 na tył. Wydaje mi się, że jeśli na tył założyć od vana to już by było trochę za > wysoko... > Proszę o sprostowanie moich wniosków i wypowiedż na temet mojego pomysłu z podniesiem "zawieszenia" > autka w sposób jaki opisałem powyżej. > Dziękuję za wszelkie sugestie z góry... > Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Ja jeździłem 900-tką na sprężynach z 1.4 Stał wysoko i wszystko co z tym związane (krawężniki, urywanie zderzaków, misy, wydechu, śnieg...) Na minus - bardziej się przechylał przy dynamicznej jeździe w zakrętach. Nie prowadził się tak pewnie ale do spokojnej jazdy mogę polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 a ja do mojego 1.4 założyłem kilka lat temu sprężyny z tyłu z vana i zadowolony jestem, stoi trochę wyżej, i mi na nasze drogi pasuje w 100% po kilku latach jednak jakoś się "ubiły" czy coś i nie stoi aż tak wysoko jak na początku, dodatkowo wkurza mnie czasami ich "strzelanie" przy rozprężaniu (np podczas hamowania) gdzie tył idzie do góry. Nie wiem skąd to. Sprężyny są całe, nie połamane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 co prawda używane, ale masz porównanie... lewa 1.4 a prawa 1.0 po lewej 1.0 na sprężynach z 1.4 (lekko przycięty zderzak nieco zmienia perspektywę); po prawej seria 1.0 ps. niezły archeolog z Ciebie ps2. przywitaj się w odpowiednim wątku, bo Cię zjedzą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajos120 Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 http://forum.autokacik.pl/showflat.php?C...e#Post285895561 tutaj masz ten temat wałkowałem jakiś czas temu i wrzuciłem foty jak to u mnie wygląda, nie wiem czy tylko u mnie nie pokazuje tych fotografii? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 26 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 26 Lutego 2014 Ja mam Uno 1.0 na sprężynach z diesla z przodu i standardowych z tyłu. Auto stoi dość wysoko a tym samym wiele przeszkód jest mu niestrasznych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 27 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 27 Lutego 2014 > Udało mi się nawet znaleźć takie sprężyny (jeszcze ich nie kupiłem) ale pojawił się mały problem. > Okazało się, że długość tych sprężyn to ok. 50 cm. (nie mierzyłem ich osobiście, poprosiłem o to > sprzedawcę przez telefon Sprzedawca to (cenzura). Z moich zapisków: - przebieg 83092km, 12 lat eksploatacji, silnik 1.4. Wysokość sprężyn ~392mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 Wow! Więc jednak żyjecie i wciąż tu wchodzicie! Bardzo się cieszę z tak szybkiej i licznej reakcji. Chwilowo jestem strasznie zarobiony, ale za chwile weekend więc zaraz tu wracam i chętnie powałkuję jeszcze temat Dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Wow! Więc jednak żyjecie i wciąż tu wchodzicie! Taa... to pierwszy kącik zoombie na AK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 28 Lutego 2014 Udostępnij Napisano 28 Lutego 2014 > Wow! Więc jednak żyjecie i wciąż tu wchodzicie! Ba, niektórzy to czasem nawet odpalą Uno i się nim przejadą > Bardzo się cieszę z tak szybkiej i licznej reakcji. > Chwilowo jestem strasznie zarobiony, ale za chwile weekend więc zaraz tu wracam i chętnie powałkuję > jeszcze temat Jeśli na jutrzejszy spot w Chrzanowie przyjedzie jakieś standardowe Uno, to zrobimy fotki porównawcze > Dzięki za odpowiedzi! > Pozdrawiam. Wzajemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 > Witam (...) > Spreżyny pomiedzy różnymi modelami uno są zamienne z pewnymi uwagami: > - sprzężyny od 1,4 są sztywniejsze lecz mają podobną wysokość jak w 1.0, > - tylne sprężyny w uno (po za van) są identyczne pod względem wysokości i sztywności, > - amortyzatory tylnie i przednie niezależnie czy 1.0 czy 1.4 są takie same. > I teraz clou sprawy: > Pacjent to uno 1.0 fire z 97 r. (...) > Proszę o sprostowanie moich wniosków i wypowiedż na temet mojego pomysłu z podniesiem "zawieszenia" > autka w sposób jaki opisałem powyżej. (...) Serdecznie witam się ponownie ze wszystkimi, A oficjalnego przywitania właśnie dokonałem w dziale "witamy nowych..." Jeszcze raz dzięki za odpowiedzi. Wychodzi z tego wszystkiego następujący obraz: - Sprężyny od 1,4 są rzeczywiście dużo dłuższe, może nawet rzeczywiście o te 17 cm, chociaż obstawiałbym raczej jakieś 8 - 10. Różnica spora, ale skoro jeździliście na takich i żyjecie to znaczy, ze można, w dodatku nikt się chyba nie skarżył na "efekt motorówki" - przód wyższy niż tył. Chyba się skuszę na te sprężyny i spróbuję szczęścia. Tylko, ze jest jeszcze jeden drobny szczegół - ja już trochę samochód podwyższyłem zakładając większe opony - 155/80 (takie jak w PandzieII) Jest wyżej od stanu początkowego o ok.3 cm. dlatego się waham, bo jeśli to na prawdę jest 17 cm, to razem byłoby wyżej o 20! Z drugiej strony to dotychczasowe lekkie podwyższenie pomogło, ale nie rozwiązało wszystkich problemów, przede wszystkim uderzania zderzakiem przy zjeżdżaniu z krawężnika, czy innej przeszkody z powodu nieprawdopodobnie miękkiego i bujającego zawieszenia. Przydałoby się więc jeszcze trochę wysokości, albo twardości zawieszenia, albo jednego i drugiego. Tak, czy inaczej, myślę, żeby też przy okazji wymienić przednie amortyzatory i w związku z tym mam pytanie: czy ktoś się orientuje, czy do tych sprężyn od 1,4 pasują tylko amortyzatory od 1,4, czy każde, również te od 1,0? i od razu jeszcze jedno pytanie: czy te sprężyny od 1,4 są twardsze, takie same, czy może bardziej miękkie od standardowych 1,0? Cały czas stanowią dla mnie zagadkę sprężyny i amorki do Uno, które są teraz powszechne w sprzedaży - wszyscy sprzedawcy zapewniają, że to są uniwersalne części do wszystkich typów Uno, od 0,9 do 1,7d, przy czym sprężyny są zawsze te krótsze - 33 cm. Jedyne, które znalazłem "starego typu" od 1,4 (długie) były opatrzone dopiskiem "już takich nie sprzedają". A, no i mam tez drążek stabilizatora od 1,4 i chcę go założyć, podobno warto. Tak wygląda z grubsza sytuacja. Co tu zrobić, żeby podnieść o kilka, ale nie kilkanaście cm. i przy okazji utwardzić trochę? cytat na górze, piszesz pod spodem i tnij cytaty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fenix8 Napisano 3 Marca 2014 Udostępnij Napisano 3 Marca 2014 stabilizator znacząco usztywni pojazd przy skrętach. Amortyzatory do wszystkich Uno były takie same. Z tego co pamiętam to po wyjęciu kolumny sprężyny z 1.0 schodzą bez ściągacza, za to te z 1.4 trza zakładać już ze ściągaczem. Twardość jest podobna, tylko auto stoi wyżej o około 6cm. Tył inne sprężyny miały Van i Turbo. Z tyłem jest jeszcze jedna sprawa, można belkę delikatnie na tulejach obrócić i wtedy będzie nieco wyżej przy springach w/w. przy takiej konfiguracji nie będziesz się bał o żaden krawężnik i parę innych rzeczy ;p ps. ile $$ kosztują takie nowe sprężyny?? bo wielu tutaj zakładało ale używane za dosłownie grosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 5 Marca 2014 Udostępnij Napisano 5 Marca 2014 Za sprężyny sprzedawca chce 100 zł (za 2 sztuki) + 20 za przesyłkę, negocjować nie chce twierdzi, ze nowe i oryginalne. > stabilizator znacząco usztywni pojazd przy skrętach. > Amortyzatory do wszystkich Uno były takie same. Z tego co pamiętam to po wyjęciu kolumny sprężyny z > 1.0 schodzą bez ściągacza, za to te z 1.4 trza zakładać już ze ściągaczem. Twardość jest > podobna, tylko auto stoi wyżej o około 6cm. > Tył inne sprężyny miały Van i Turbo. Z tyłem jest jeszcze jedna sprawa, można belkę delikatnie na > tulejach obrócić i wtedy będzie nieco wyżej przy springach w/w. > przy takiej konfiguracji nie będziesz się bał o żaden krawężnik i parę innych rzeczy ;p > ps. ile $$ kosztują takie nowe sprężyny?? bo wielu tutaj zakładało ale używane za dosłownie grosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 No i się za wcześnie pochwaliłem, znalazł się bardziej ode mnie napalony klient na te sprężyny i mnie uprzedził. Ale nie ma tego złego. Właśnie kupiłem fajny zestaw - 2 kompletne mcphersony ze sprężynami od starej wersji Fiorino. Prawdopodobnie są to dokładnie te same sprężyny co w 1,4 i dieslu, a amortyzatory są normalne, unowskie. Całość jeździła już przez chwilę w Uno 1,0, widziałem zdjecie (wrzucam) i efekt jest ciekawy, ale już wiem jedno, tyłek będzie za nisko. Więc teraz mam kolejne zadanie - znaleźć sposób na podwyższenie tyłu, inaczej Uno będzie wygladało jak motorówka Ktoś może ma jakieś doświadczenia z podwyzszaniem tyłu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 19 Marca 2014 Udostępnij Napisano 19 Marca 2014 O kurcze, a mi mówią że mój jest wysoki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maly35 Napisano 23 Marca 2014 Udostępnij Napisano 23 Marca 2014 sprezyny z uno van na tyl, byly ciut wyzsze i mocniejsze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 24 Marca 2014 Udostępnij Napisano 24 Marca 2014 > sprezyny z uno van na tyl, byly ciut wyzsze i mocniejsze Tak, tylko gdzie takie kupić? Teraz wszędzie sprzedają sprężyny "uniwersalne, do wszystkich modeli Uno", oczywiście jest to ta krótsza wersja. Zastanawiam się, czy można dopasować jakieś sprężyny od innego samochodu, ale trudno w ogóle znaleźć w opisach parametry - długość, średnica, itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 Wrzucam obiecane zdjęcie. Na pierwszym planie chyba seria, na drugim sprężyny z diesla, na trzecim obniżone zawieszenie Porównanie seryjnych i z diesla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Wrzucam obiecane zdjęcie. Na pierwszym planie chyba seria, na drugim sprężyny z diesla, na trzecim > obniżone zawieszenie > Porównanie seryjnych i z diesla No nieźle się prezentuje (rozumiem, że to ten niebieski). Tak "dziarsko" wygląda z przodu Czyli z tyłu są zwykłe sprężyny z 1,0, a mimo to tył nie jest niżej, niż przód, czy to tylko tak na zdjęciu się wydaje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 25 Marca 2014 Udostępnij Napisano 25 Marca 2014 > Czyli z tyłu są zwykłe sprężyny z 1,0, a mimo to tył nie jest niżej, niż przód, czy to tylko tak na > zdjęciu się wydaje? Z tyłu seria (chyba że poprzedni właściciel coś kombinował ) Dla porównania, zdjęcie na starych, seryjnych sprężynach: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
unodriver Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 Po wielu poszukiwaniach sprężyn tylnych od Uno Van trafiłem na ciekawy trop. Znalazłem opis tylnych sprężyn od Fiata Palio Weekend i popatrzyłem na zdjęcia. Sprężyna od Palio jest o parę cm dłuższa od standardowej do Uno (i o to chodzi), ma ok. 1,5 zwoju więcej i wygląda tak, jakby były szanse na wciśnięcie jej do Uno, tylko, że z opisu wynika, że jej średnica (całej sprężyny, nie drutu) jest większa o 3mm od unowskiej. Zastanawiam, się, czy jest to opcja, którą warto brać pod uwagę, czy nie. Brakuje mi wiedzy na temat tego jakie są możliwości dopasowania sprężyny od jednego samochodu do drugiego. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w takich sprawach? przykładowa sprężyna do Palio Weekend: http://allegro.pl/sprezyny-fiat-palio-weekend-1996-02-tyl-wzmacniane-i4028720915.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trychu Napisano 28 Marca 2014 Udostępnij Napisano 28 Marca 2014 poszukaj w internecie, są firmy które robią sprężyny na wymiar za chyba ok 70zł sztuka. podajesz jaki samochód i jaką mają zrobić sprężynę, wysokość względem seryjnej i grubość drutu. jestem tylko ciekawy jak uno z zawieszeniem np. +30 bez stabilizatora z tyłu o fabrycznym rozstawie kół będzie się prowadziło... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.