Skocz do zawartości

Punto 1.2 8V 60KM - zimny odpala za 4-5 razem...


koNik

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z Puntem II z silnikiem jak wyżej, auto z 2001r. Gdy auto jest zimne nie chce odpalać. Pierwsze 2-3 razy kręci i w ogóle nawet nie próbuje zaskoczyć, za 4 razem słychać już lekkie "próby zaskoczenia" a za 5 odpala ale czuć jak go troche szarpie na wolnych...

... wystarczy że popracuje 5 minutek i już pali ok, na całkiem ciepło też pali ok...

o co może chodzić??? miał ktoś coś takiego??? zlosnik.gif

dzięki z góry za pomoc smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędów nie pokazuje na kontrolkach?

Zerknij w czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw mapsensor, kąpiel w denaturacie + przedmuchanie kompresorem lub ewentualna wymiana.

Pozdro 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Błędów nie pokazuje na kontrolkach?

w kontrolkach wsio ok

> Zerknij w czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym, tzw mapsensor, kąpiel w denaturacie +

> przedmuchanie kompresorem lub ewentualna wymiana.

> Pozdro

dzięki, sprawdzę - pytam dlatego że żaden mechanik od miesiąca nie umie sobie z tym poradzić zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w kontrolkach wsio ok

komp też po podpięciu nie pokaże, testowaliśmy angryfire.gif

> dzięki, sprawdzę - pytam dlatego że żaden mechanik od miesiąca nie umie sobie z tym poradzić

luzz, u mnie w Pandzie było 3 miesiące zabawy drogą eliminacji wink.gif

Daj znać, czy to to waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest w nim LPG na pokladzie??

> Czasem reduktor puszcza i gaz ucieka do kolektora dolotowego, zalewajac silnik. Mialem tak w PII,

> po nocy bylo go ciezko odpalic.

nie ma LPG, samochód ma oryginalne 80kkm przelotu, dostałem go po teściowej zlosnik.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

takie hece to ja miałem w Seju po swapie, do ECU szedł jeden kabel niepotrzebnie i nie wyłaczał centralki po wyłaczeniu zapłonu.

Ale w fabrycznym seryjnym aucie to nie posądzam, że jest coś za dużo spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam problem z Puntem II z silnikiem jak wyżej, auto z 2001r. Gdy auto jest zimne nie chce odpalać.

> Pierwsze 2-3 razy kręci i w ogóle nawet nie próbuje zaskoczyć, za 4 razem słychać już lekkie

> "próby zaskoczenia" a za 5 odpala ale czuć jak go troche szarpie na wolnych...

> ... wystarczy że popracuje 5 minutek i już pali ok, na całkiem ciepło też pali ok...

> o co może chodzić??? miał ktoś coś takiego???

> dzięki z góry za pomoc

a ja bym sprawdził świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam problem z Puntem II z silnikiem jak wyżej, auto z 2001r. Gdy auto jest zimne nie chce odpalać.

> Pierwsze 2-3 razy kręci i w ogóle nawet nie próbuje zaskoczyć, za 4 razem słychać już lekkie

> "próby zaskoczenia" a za 5 odpala ale czuć jak go troche szarpie na wolnych...

> ... wystarczy że popracuje 5 minutek i już pali ok, na całkiem ciepło też pali ok...

> o co może chodzić??? miał ktoś coś takiego???

> dzięki z góry za pomoc

witam,

podobną sytuację miałem w GP, jeśli po odpaleniu silnik pochodzi choćby z minutę (przy obecnych temperaturach powinien się już lekko zagrzać), to go wyłącz. Jeśli teraz zapali za pierwszym razem to map sensor (druga wersja, po przyjeździe do domu odpal silnik za 1h lub 2h - jeszcze całkiem nie wystygnie jak po nocy) - jeśli po tych próbach będzie ok, to czujnik (przynajmniej ja tak miałem u siebie).

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

> ...oto diagnoza mojego zaufanego mechanika - uszkodzony czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.

> Koszt czujnika 440zł a mówią że stare BMW są drogie w naprawie

hmm.gif A co ma czujnik podciśnienia do odpalania silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ...oto diagnoza mojego zaufanego mechanika - uszkodzony czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym.

> Koszt czujnika 440zł a mówią że stare BMW są drogie w naprawie

Czyli jednak "the sensor" biglaugh.gif

Poszukaj, będzie taniej niż 440pln wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co ma czujnik podciśnienia do odpalania silnika?

ma to, że pobiera info o temperaturze zasysanego powietrza, a jeżeli to info podaje, że np. temp. jest + 60 st. to nie powoduje to wzbogacenia mieszanki paliwa i ciężko uruchomić silnik, bo dostaje mieszankę w takiej ilości jakby był już silnik zagrzany - stąd problemy z odpaleniem, bo na ciepłym silniku jest zazwyczaj ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.