alek_lc Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 Pacjent: Ford Mondeo `03, przebieg 238kkm, tdci Problem występuje podczas jazdy z prędkością 80-110 km/h po równej drodze (autostrada betonowa, droga asfaltowa) - samochód jedzie ze stałą prędkością (+/- 5km) - nie ma objawów bicia ani "podskakiwania" - samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h. Jeżeli przerwiemy przyspieszanie (np. przy 100km/h) objaw ustępuje: przyspieszam nadal, "bicie" powraca. - nie słychać żadnych dodatkowych odgłosów przy skręcaniu kołami Co to może być? Koła dwukrotnie wyważane, ciśnienie prawidłowe (2,3 atm), nowe opony (2 m-ce, ~7kkm). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
71mordor Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 kiedyś ktoś pisał o takich dziwnych dygotaniach (w określonych mniej więcej przez ciebie okolicznościach) i okazało się, że to była kwestia tego ciężarka na półosi! Nie pamiętam dokładnie ale tak mi przyszło do glowy. Poza tym sprawdzałeś kwestię koła zamachowego? Albo może też jakaś poducha silnika, jak przyspieszasz to bezwładność przechyla trochę silnik i dygotanie przenosi się na budę!? PS u fordziarzy pytałeś, może to coś typowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > kiedyś ktoś pisał o takich dziwnych dygotaniach (w określonych mniej więcej przez ciebie > okolicznościach) i okazało się, że to była kwestia tego ciężarka na półosi! Ciężarek na półosi??? > Poza tym sprawdzałeś kwestię koła zamachowego? a co ma to do rzeczy? >Albo może też jakaś poducha silnika, jak > przyspieszasz to bezwładność przechyla trochę silnik i dygotanie przenosi się na budę!? Poduszka raczej nie wydaje mi się - sprawa jest zawsze przy przyspieszaniu w przedziale prędkości 80-120, niezależnie od biegu/obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > Ciężarek na półosi??? TAk, czasem jest zamontowany aby zmniejszać wibrację, jak odpadnie mogą być takie objawy jak u Ciebie > a co ma to do rzeczy? Bardzo dużo, wytrzepane koło dwumasowe też może dawać takie objawy, IMO trzeba oblukać półosie, przeguby (szczególnie wewnętrzne skoro nic nie strzela) jak nic nie znajdziesz to może dwumasa (przy takim nalocie jeśli jeszcze nie była zmieniana to może być własnie ta pora) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2011 > - samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas > zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h. jak są to może sypiące się krzyżaki półosi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Pacjent: Ford Mondeo `03, przebieg 238kkm, tdci Miałem podobnie i to był przegub półosi wewnętrzny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lisik Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > Miałem podobnie i to był przegub półosi wewnętrzny. tez tak mialem, tez w dieslu i tez przegub wewnetrzny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > tez tak mialem, tez w dieslu i tez przegub wewnetrzny U mnie 2l benzyna, ale objaw ustąpił po wymianie przegubu wewnętrznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alek_lc Napisano 3 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > U mnie 2l benzyna, ale objaw ustąpił po wymianie przegubu wewnętrznego. A jaki koszt +/-? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > tez tak mialem, tez w dieslu i tez przegub wewnetrzny tez miałem, ale w benzynie i tez był to przegub wewnętrzny tzw kielich i krzyżak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karo Napisano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Sierpnia 2011 > A jaki koszt +/-? Do było ponad 3 lata temu, sorki ale nie pamiętam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
klaudio Napisano 5 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2011 > Pacjent: Ford Mondeo `03, przebieg 238kkm, tdci > Problem występuje podczas jazdy z prędkością 80-110 km/h po równej drodze (autostrada betonowa, > droga asfaltowa) > - samochód jedzie ze stałą prędkością (+/- 5km) - nie ma objawów bicia ani "podskakiwania" > - samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas > zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h. Jeżeli przerwiemy > przyspieszanie (np. przy 100km/h) objaw ustępuje: przyspieszam nadal, "bicie" powraca. > - nie słychać żadnych dodatkowych odgłosów przy skręcaniu kołami > Co to może być? > Koła dwukrotnie wyważane, ciśnienie prawidłowe (2,3 atm), nowe opony (2 m-ce, ~7kkm). Sprawdziłbym zawieszenie silnika. Motor Diesla jest spor cięższy od benzynowego, a więc jego słabo wytłumione (przez poduszki i łączniku gumowo metalowe jeśli takowe występują) wibracje przy mocnym przyspieszaniu potrafią odczuwalnie zatrząść całym nadwoziem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.