Skocz do zawartości

trzesie przy przyspieszaniu


alek_lc

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent: Ford Mondeo `03, przebieg 238kkm, tdci

Problem występuje podczas jazdy z prędkością 80-110 km/h po równej drodze (autostrada betonowa, droga asfaltowa)

- samochód jedzie ze stałą prędkością (+/- 5km) - nie ma objawów bicia ani "podskakiwania"

- samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h. Jeżeli przerwiemy przyspieszanie (np. przy 100km/h) objaw ustępuje: przyspieszam nadal, "bicie" powraca.

- nie słychać żadnych dodatkowych odgłosów przy skręcaniu kołami

Co to może być?

Koła dwukrotnie wyważane, ciśnienie prawidłowe (2,3 atm), nowe opony (2 m-ce, ~7kkm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś ktoś pisał o takich dziwnych dygotaniach (w określonych mniej więcej przez ciebie okolicznościach) i okazało się, że to była kwestia tego ciężarka na półosi! Nie pamiętam dokładnie ale tak mi przyszło do glowy.

Poza tym sprawdzałeś kwestię koła zamachowego? Albo może też jakaś poducha silnika, jak przyspieszasz to bezwładność przechyla trochę silnik i dygotanie przenosi się na budę!? hmm.gif

PS

u fordziarzy pytałeś, może to coś typowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kiedyś ktoś pisał o takich dziwnych dygotaniach (w określonych mniej więcej przez ciebie

> okolicznościach) i okazało się, że to była kwestia tego ciężarka na półosi!

Ciężarek na półosi???

> Poza tym sprawdzałeś kwestię koła zamachowego?

a co ma to do rzeczy?

>Albo może też jakaś poducha silnika, jak

> przyspieszasz to bezwładność przechyla trochę silnik i dygotanie przenosi się na budę!?

Poduszka raczej nie wydaje mi się - sprawa jest zawsze przy przyspieszaniu w przedziale prędkości 80-120, niezależnie od biegu/obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężarek na półosi???

TAk, czasem jest zamontowany aby zmniejszać wibrację, jak odpadnie mogą być takie objawy jak u Ciebie

> a co ma to do rzeczy?

Bardzo dużo, wytrzepane koło dwumasowe też może dawać takie objawy,

IMO trzeba oblukać półosie, przeguby (szczególnie wewnętrzne skoro nic nie strzela) jak nic nie znajdziesz to może dwumasa (przy takim nalocie jeśli jeszcze nie była zmieniana to może być własnie ta pora)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> - samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas

> zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h.

jak są to może sypiące się krzyżaki półosi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pacjent: Ford Mondeo `03, przebieg 238kkm, tdci

> Problem występuje podczas jazdy z prędkością 80-110 km/h po równej drodze (autostrada betonowa,

> droga asfaltowa)

> - samochód jedzie ze stałą prędkością (+/- 5km) - nie ma objawów bicia ani "podskakiwania"

> - samochód przyspiesza "średnio dynamicznie" - jest bicie (w moim odczucie - podskakiwanie) podczas

> zwiększenia prędkości. Objawia się to w przedziale 80-110 km/h. Jeżeli przerwiemy

> przyspieszanie (np. przy 100km/h) objaw ustępuje: przyspieszam nadal, "bicie" powraca.

> - nie słychać żadnych dodatkowych odgłosów przy skręcaniu kołami

> Co to może być?

> Koła dwukrotnie wyważane, ciśnienie prawidłowe (2,3 atm), nowe opony (2 m-ce, ~7kkm).

Sprawdziłbym zawieszenie silnika. Motor Diesla jest spor cięższy od benzynowego, a więc jego słabo wytłumione (przez poduszki i łączniku gumowo metalowe jeśli takowe występują) wibracje przy mocnym przyspieszaniu potrafią odczuwalnie zatrząść całym nadwoziem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.