zajonc Napisano 14 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2011 Witam wszystkich, chciałem się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie spalania po zaślepieniu egr'a. Przed tą czynnością przeglądałem różne opinie i nie były jednoznaczne odnośnie spalania po. A ja mam nie dosyć, że zaślepiony egr to jeszcze odłączony przepływomierz, gdyż odmówił współpracy gdzieś po drodze do Krakowa niedawno. I wynik na trasie Poznań-Holandia-Poznań przy umiarkowanej jeździe 120-130 w Niemczech, 100-120 w Holandii, w Polsce bez wariowania, 3 osoby + bagaże, wyniósł: - na polskim paliwie - 5,45 - na holenderskim paliwie - 5,15 Marea Łikent, silnik JTD 110 kucy, przebieg 230. Mierzone metodą pod korek. Wniosek - przynajmniej na trasie zaślepienie nie zwiększa zużycia. Wniosek nr 2 - polskie paliwo to syf (ale to nic nowego). Pozdrawiam Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 15 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2011 Jak chcesz być miarodajny, to zmień opis na ,,Zaślepienie EGR + odłączenie Przepływomierza a spalanie'', Odłączenie przepływki dużo bardziej wpływa na spalanie niż samo zaślepienie EGR-a. Ale to tak na marginesie. > Witam wszystkich, > chciałem się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie spalania po zaślepieniu egr'a. Przed tą > czynnością przeglądałem różne opinie i nie były jednoznaczne odnośnie spalania po. > A ja mam nie dosyć, że zaślepiony egr to jeszcze odłączony przepływomierz, gdyż odmówił współpracy > gdzieś po drodze do Krakowa niedawno. > I wynik na trasie Poznań-Holandia-Poznań przy umiarkowanej jeździe 120-130 w Niemczech, 100-120 w > Holandii, w Polsce bez wariowania, 3 osoby + bagaże, wyniósł: > - na polskim paliwie - 5,45 > - na holenderskim paliwie - 5,15 > Marea Łikent, silnik JTD 110 kucy, przebieg 230. Mierzone metodą pod korek. > Wniosek - przynajmniej na trasie zaślepienie nie zwiększa zużycia. > Wniosek nr 2 - polskie paliwo to syf (ale to nic nowego). > Pozdrawiam > Kuba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DJ82 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Jak chcesz być miarodajny, to zmień opis na ,,Zaślepienie EGR + odłączenie Przepływomierza a > spalanie'', Odłączenie przepływki dużo bardziej wpływa na spalanie niż samo zaślepienie EGR-a. > Ale to tak na marginesie. > > Kuba A możesz już sprecyzować jak wpływa odpięcie przepływki na spalanie - zwiększa się czy zmniejsza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > jak wpływa odpięcie przepływki na spalanie Jak wynika z praktyki to w większości przypadków spalanie zwiększa się , a w nielicznych pozostaje na dotychczasowym poziomie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 19 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2011 Sterowanie przepływką jest znacznie dokładniejsze... sterowanie z "mapy" nie jest tak dokładne i nie uwzględnia np: zapchanego filtra powietrza czyli jego stanu w danym momencie.... sprawności turbiny, temperatury zasysanego powietrza przed turbiną i miliona innych czynników.... Zazwyczaj na hamowni moc jest również mniejsza oraz moment... Tak naprawde sam nie wiesz ile KM ma twoje auto więc to nie jest miarodajny i wiarygodny test... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.