Skocz do zawartości

Zaślepienie EGR a spalanie


zajonc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

chciałem się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie spalania po zaślepieniu egr'a. Przed tą czynnością przeglądałem różne opinie i nie były jednoznaczne odnośnie spalania po.

A ja mam nie dosyć, że zaślepiony egr to jeszcze odłączony przepływomierz, gdyż odmówił współpracy gdzieś po drodze do Krakowa niedawno.

I wynik na trasie Poznań-Holandia-Poznań przy umiarkowanej jeździe 120-130 w Niemczech, 100-120 w Holandii, w Polsce bez wariowania, 3 osoby + bagaże, wyniósł:

- na polskim paliwie - 5,45

- na holenderskim paliwie - 5,15

Marea Łikent, silnik JTD 110 kucy, przebieg 230. Mierzone metodą pod korek.

Wniosek - przynajmniej na trasie zaślepienie nie zwiększa zużycia.

Wniosek nr 2 - polskie paliwo to syf (ale to nic nowego).

Pozdrawiam

Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz być miarodajny, to zmień opis na ,,Zaślepienie EGR + odłączenie Przepływomierza a spalanie'', Odłączenie przepływki dużo bardziej wpływa na spalanie niż samo zaślepienie EGR-a.

Ale to tak na marginesie.

> Witam wszystkich,

> chciałem się podzielić swoim doświadczeniem odnośnie spalania po zaślepieniu egr'a. Przed tą

> czynnością przeglądałem różne opinie i nie były jednoznaczne odnośnie spalania po.

> A ja mam nie dosyć, że zaślepiony egr to jeszcze odłączony przepływomierz, gdyż odmówił współpracy

> gdzieś po drodze do Krakowa niedawno.

> I wynik na trasie Poznań-Holandia-Poznań przy umiarkowanej jeździe 120-130 w Niemczech, 100-120 w

> Holandii, w Polsce bez wariowania, 3 osoby + bagaże, wyniósł:

> - na polskim paliwie - 5,45

> - na holenderskim paliwie - 5,15

> Marea Łikent, silnik JTD 110 kucy, przebieg 230. Mierzone metodą pod korek.

> Wniosek - przynajmniej na trasie zaślepienie nie zwiększa zużycia.

> Wniosek nr 2 - polskie paliwo to syf (ale to nic nowego).

> Pozdrawiam

> Kuba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak chcesz być miarodajny, to zmień opis na ,,Zaślepienie EGR + odłączenie Przepływomierza a

> spalanie'', Odłączenie przepływki dużo bardziej wpływa na spalanie niż samo zaślepienie EGR-a.

> Ale to tak na marginesie.

> > Kuba

A możesz już sprecyzować jak wpływa odpięcie przepływki na spalanie - zwiększa się czy zmniejsza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowanie przepływką jest znacznie dokładniejsze... sterowanie z "mapy" nie jest tak dokładne i nie uwzględnia np: zapchanego filtra powietrza czyli jego stanu w danym momencie.... sprawności turbiny, temperatury zasysanego powietrza przed turbiną i miliona innych czynników....

Zazwyczaj na hamowni moc jest również mniejsza oraz moment...

Tak naprawde sam nie wiesz ile KM ma twoje auto więc to nie jest miarodajny i wiarygodny test... oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.