nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 Jako, ze na zadane pytanie na Oplu w sumie cisza, postanowilem zapytac ogolnie (w sumie marka auta nic tu nie zmienia). Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit). Czy do tych sprezyn nadaja sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+? Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia Dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qulek Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Jako, ze na zadane pytanie na Oplu w sumie cisza, postanowilem zapytac ogolnie (w sumie marka auta > nic tu nie zmienia). > Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit). Czy do tych sprezyn nadaja > sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+? > Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia > Dzieki za pomoc Zwykło się mówić że do -30 seryjny amor wystarczy , czyli B4 powinno być ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit). Dobry wybór. > Czy do tych sprezyn nadaja > sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+? B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne obniżenie. Seria wytrzyma B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do -50. Z autopsji. z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn. > Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy to V8 może być problem. > Dzieki za pomoc spoko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Dobry wybór. > B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne > obniżenie. Seria wytrzyma > B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie > gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do > -50. Z autopsji. > z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn. > Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko > sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy > to V8 może być problem. > spoko. Popieram i ze swojej strony radzę dodatkowo śpiąć zawieszenie rozpórkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Popieram i ze swojej strony radzę dodatkowo śpiąć zawieszenie rozpórkami. e... nie przesadzajmy. Tu sobie kolega chce lekko poprawić właściwości jezdne tego czołgu. Przy dwóch rozpórkach może już być lekko za dużo wrażeń spod kół. Ale... co kto lubi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Dobry wybór. > B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne > obniżenie. Seria wytrzyma Seria ma taka wade, ze sie lubi wysrac, dokladnie tak samo jak GMowe sprezyny - dlatego chce zmienic komplet, ale nie mam ochoty wkladac w sztrucla 1/4 jego wartosci... B4 wydaje sie byc rozsadna alternatywa miedzy cena i jakoscia... tak mysle... > B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie > gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do > -50. Z autopsji. Spoko, ale w moim seria to B4, B6 kosztujace cos kolo 850 za amor, to jak dla mnie za duzo - auto moze pojsc do ludzi za rok, albo i wczesniej, wiec nie ma sensu ladowac kilku kpln i nigdy ich juz nie ogladac. A wymienic sprezyny musze, bo obie pekly. Przy okazji chce zmienic amory, zeby dwa razy nie placic (bo robocizna wychodzi mnie tyle, co 2xB4) > z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn. > Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko > sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy > to V8 może być problem. Niestety sam dojsc nie moge, jak to jest z moja bryka, bo slysze, ze jest obnizona fabrycznie (w zaleznosci od wersjim ktora slysze) o 15 lub 30mm. I to o ile jest auto obnizone zalezy od wersji, a niestety nie od tego, co siedzi pod maska. Zeby sobie poprawic musialbym wziac zawais z VXRa A tak w ogole ostyglem, i chyba tylko zrobie tyl. Przodu nie ruszam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > e... > nie przesadzajmy. Tu sobie kolega chce lekko poprawić właściwości jezdne tego czołgu. Przy dwóch > rozpórkach może już być lekko za dużo wrażeń spod kół. Ale... co kto lubi. W tym aucie nic sie nie da poprawic, jest tragiczne i nic mu nie pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > e... > nie przesadzajmy. Tu sobie kolega chce lekko poprawić właściwości jezdne tego czołgu. Tyle że obniżenie je pogorszy a nie poprawi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Tyle że obniżenie je pogorszy a nie poprawi... Rozwiniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Seria ma taka wade, ze sie lubi wysrac, dokladnie tak samo jak GMowe sprezyny - dlatego chce > zmienic komplet, ale nie mam ochoty wkladac w sztrucla 1/4 jego wartosci... B4 wydaje sie byc > rozsadna alternatywa miedzy cena i jakoscia... tak mysle... B4 wypróżni się szybciej niż seria. To kiepski amortyzator. Sprawdź co polecają na forach twojej marki i modelu jako dobry zamiennik serii. > Spoko, ale w moim seria to B4, B6 kosztujace cos kolo 850 za amor, to jak dla mnie za duzo - auto > moze pojsc do ludzi za rok, albo i wczesniej, wiec nie ma sensu ladowac kilku kpln i nigdy ich > juz nie ogladac. racja. Skoro mówisz, że seria=B4 i że seria się lubi wyjsrać to... poszukaj innych firm. Nie jeden bilstein na rynku. > A wymienic sprezyny musze, bo obie pekly. Przy okazji chce zmienic amory, zeby dwa razy nie placic > (bo robocizna wychodzi mnie tyle, co 2xB4) dobra opcja. Sprawdź jeszcze gumki w zawieszeniu przy okazji. > Niestety sam dojsc nie moge, jak to jest z moja bryka, bo slysze, ze jest obnizona fabrycznie (w > zaleznosci od wersjim ktora slysze) o 15 lub 30mm. I to o ile jest auto obnizone zalezy od > wersji, a niestety nie od tego, co siedzi pod maska. Zeby sobie poprawic musialbym wziac > zawais z VXRa sprawdź oznacenia na sprężynach (kolorowe kropki). > A tak w ogole ostyglem, i chyba tylko zrobie tyl. Przodu nie ruszam jak teściowa uważa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Tyle że obniżenie je pogorszy a nie poprawi... komfort-tak prowadzenie? Rozwiniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > komfort-tak > prowadzenie? Rozwiniesz? Chodziło mi przede wszystkim o komfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > B4 wypróżni się szybciej niż seria. > To kiepski amortyzator. Sprawdź co polecają na forach twojej marki i modelu jako dobry zamiennik > serii. Polecaja B4 . A jesli nie B4 to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Polecaja B4 . A jesli nie B4 to co? KYB Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > KYB Drugi raz slysze . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Polecaja B4 . A jesli nie B4 to co? B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB GasAjust i Monroe Sensatrac. Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za sprawą zaworów bocznikowych w amorkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB > GasAjust i Monroe Sensatrac. > Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie > betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za > sprawą zaworów bocznikowych w amorkach. Monroe Sensatrac to rewelacja, na gwarancji dwa sie zeszczaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB > GasAjust i Monroe Sensatrac. Na te KYB trafilem > Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie > betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za > sprawą zaworów bocznikowych w amorkach. Monroe jakos nie lubie i rozneopinie na ich temat czytam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 16 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Monroe Sensatrac to rewelacja, na gwarancji dwa sie zeszczaly No masz, zawsze mogly sie zeszczac po gwarancji - docen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > No masz, zawsze mogly sie zeszczac po gwarancji - docen powiem inaczej, przez 21 lat jedyne amorki jakie mi sie zeszczaly to byly Monroe Sensatrac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lefff Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Na te KYB trafilem > Monroe jakos nie lubie i rozneopinie na ich temat czytam najbardziej zadowolony bylem z B6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Drugi raz slysze . dopisz trzeci. excel-g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > najbardziej zadowolony bylem z B6 no i ja na te amortyzatory nie narzekam. Niezłe są. Zwłaszcza jak ktoś je kupi. Bo samemu bym się nie szarpnął. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Drugi raz slysze . Miałem w dwóch autach i nie narzekałem. Cenowo też było ok jak dla mnie. A, w jednej Lancii miałem właśnie ze sprężynami Eibach i było naprawdę dobrze. Chociaż np kolega w 156 narzekał, że zbyt twardo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
samowolka Napisano 16 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2011 > Drugi raz slysze . Ja jeżdżę na zestawie sprężyny H&R i KYB Ultra SR i bardzo sobie chwalę ale komfortu nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. [...] Po czym wnosisz? Mam zupełnie odmienne zdanie. Miałem w Golfie III kombi komplet B4 z ori springami. Na zestawie zrobiłem >100kkm i cały czas trzymał ok i przechodził przeglądy. Oczywiście Golf jest mniejszy i lżejszy od Vectry, ale nie są to kolosalne różnice. PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nieboraku Napisano 17 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Po czym wnosisz? > Mam zupełnie odmienne zdanie. Miałem w Golfie III kombi komplet B4 z ori springami. Na zestawie > zrobiłem Oczywiście Golf jest mniejszy i lżejszy od Vectry, ale nie są to kolosalne różnice. > PZDR Hmm, moja Vectra zatankowana do pelna wazy cos kolo 1450kg, mysle, ze Golfowi III blizej 1100kg BTW - kombinuje jeszcze, czy soprezyny o charakterystyce liniowej czy progresywnej - te drugie cena x1.5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Po czym wnosisz? B4 seriami wylewały się w CC/SC, u mnie w Corsie również zaskakująco szybko (po pół roku) padły. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Hmm, moja Vectra zatankowana do pelna wazy cos kolo 1450kg, mysle, ze Golfowi III blizej 1100kg Z butlą LPG we wnęce zapasu ok. 1200kg > BTW - kombinuje jeszcze, czy soprezyny o charakterystyce liniowej czy progresywnej - te drugie cena > x1.5 Jechałem kolegi Lankiem na -40 progresywnych i amortyzatorach sportowych (koni lub al-ko). Na dłuższą metę twardością można się zmęczyć i tęskni się za komfortem... PZDR Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MajkDe Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > B4 seriami wylewały się w CC/SC, u mnie w Corsie również zaskakująco szybko (po pół roku) padły. Musiałem mieć szczęście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Po czym wnosisz? Po upalaniu na tym zestawie w seicento. KYB excel-g trzymały sezon, B4 miesiąc Kayaba dużo lepsza pod względem prowadzenia. Cena niewiele wyższa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koyotee Napisano 17 Sierpnia 2011 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2011 > Z butlą LPG we wnęce zapasu ok. 1200kg > Jechałem kolegi Lankiem na -40 progresywnych i amortyzatorach sportowych (koni lub al-ko). Na > dłuższą metę twardością można się zmęczyć i tęskni się za komfortem... > PZDR To już zależy od amortyzatora a nie od sprężyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.