Skocz do zawartości

Sprezyny i amorki


nieboraku

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, ze na zadane pytanie na Oplu w sumie cisza, postanowilem zapytac ogolnie (w sumie marka auta nic tu nie zmienia).

Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit). Czy do tych sprezyn nadaja sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+?

Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia wink.gif

Dzieki za pomoc waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako, ze na zadane pytanie na Oplu w sumie cisza, postanowilem zapytac ogolnie (w sumie marka auta

> nic tu nie zmienia).

> Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit). Czy do tych sprezyn nadaja

> sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+?

> Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia

> Dzieki za pomoc

Zwykło się mówić że do -30 seryjny amor wystarczy , czyli B4 powinno być ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chce kupic do auta sprezyny, ktore obniza je o 30mm (Eibach Pro Kit).

Dobry wybór.

> Czy do tych sprezyn nadaja

> sie amorki Bilsteina B4 czy musza byc B6+?

B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne obniżenie. Seria wytrzyma

B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do -50. Z autopsji.

z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn.

> Auto o ktorym mowa to Vectra C, ale to nie powinno miec znaczenia

Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy to V8 może być problem. palacz.gif

> Dzieki za pomoc

spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry wybór.

> B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne

> obniżenie. Seria wytrzyma

> B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie

> gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do

> -50. Z autopsji.

> z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn.

> Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko

> sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy

> to V8 może być problem.

> spoko.

Popieram i ze swojej strony radzę dodatkowo śpiąć zawieszenie rozpórkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Popieram i ze swojej strony radzę dodatkowo śpiąć zawieszenie rozpórkami.

e...

nie przesadzajmy. Tu sobie kolega chce lekko poprawić właściwości jezdne tego czołgu. Przy dwóch rozpórkach może już być lekko za dużo wrażeń spod kół. Ale... co kto lubi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobry wybór.

> B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. Poszukaj czegoś innego. -30 to nie jest dramatyczne

> obniżenie. Seria wytrzyma

Seria ma taka wade, ze sie lubi wysrac, dokladnie tak samo jak GMowe sprezyny - dlatego chce zmienic komplet, ale nie mam ochoty wkladac w sztrucla 1/4 jego wartosci... B4 wydaje sie byc rozsadna alternatywa miedzy cena i jakoscia... tak mysle...

> B6 to też seria! I ma dokładnie tę samą długość i skok co seria. I nawet producent pisze o utracie

> gwarancji przy stosowaniu z obniżonymi sprężynami. Ale.. wytrzymują spokojnie obniżenie do

> -50. Z autopsji.

Spoko, ale w moim seria to B4, B6 kosztujace cos kolo 850 za amor, to jak dla mnie za duzo - auto moze pojsc do ludzi za rok, albo i wczesniej, wiec nie ma sensu ladowac kilku kpln i nigdy ich juz nie ogladac.

A wymienic sprezyny musze, bo obie pekly. Przy okazji chce zmienic amory, zeby dwa razy nie placic (bo robocizna wychodzi mnie tyle, co 2xB4) wink.gif

> z oferty Bilsteina to B8 jest do niższych sprężyn.

waytogo.gif

> Poszukaj zawiasu od najmocniejszej wersji (jeśli pasuje). Z reguły są obniżone o 20-30mm, są lekko

> sztywniejsze a to dalej seria. Tylko... uważaj na masę silnika. Jeśli masz R4 a najmocniejszy

> to V8 może być problem.

Niestety sam dojsc nie moge, jak to jest z moja bryka, bo slysze, ze jest obnizona fabrycznie (w zaleznosci od wersjim ktora slysze) o 15 lub 30mm. I to o ile jest auto obnizone zalezy od wersji, a niestety nie od tego, co siedzi pod maska. Zeby sobie poprawic musialbym wziac zawais z VXRa biglaugh.gif

A tak w ogole ostyglem, i chyba tylko zrobie tyl. Przodu nie ruszam hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> e...

> nie przesadzajmy. Tu sobie kolega chce lekko poprawić właściwości jezdne tego czołgu. Przy dwóch

> rozpórkach może już być lekko za dużo wrażeń spod kół. Ale... co kto lubi.

W tym aucie nic sie nie da poprawic, jest tragiczne i nic mu nie pomoze hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Seria ma taka wade, ze sie lubi wysrac, dokladnie tak samo jak GMowe sprezyny - dlatego chce

> zmienic komplet, ale nie mam ochoty wkladac w sztrucla 1/4 jego wartosci... B4 wydaje sie byc

> rozsadna alternatywa miedzy cena i jakoscia... tak mysle...

B4 wypróżni się szybciej niż seria.

To kiepski amortyzator. Sprawdź co polecają na forach twojej marki i modelu jako dobry zamiennik serii.

> Spoko, ale w moim seria to B4, B6 kosztujace cos kolo 850 za amor, to jak dla mnie za duzo - auto

> moze pojsc do ludzi za rok, albo i wczesniej, wiec nie ma sensu ladowac kilku kpln i nigdy ich

> juz nie ogladac.

racja. Skoro mówisz, że seria=B4 i że seria się lubi wyjsrać to... cool.gif

poszukaj innych firm. Nie jeden bilstein na rynku.

> A wymienic sprezyny musze, bo obie pekly. Przy okazji chce zmienic amory, zeby dwa razy nie placic

> (bo robocizna wychodzi mnie tyle, co 2xB4)

dobra opcja. Sprawdź jeszcze gumki w zawieszeniu przy okazji.

> Niestety sam dojsc nie moge, jak to jest z moja bryka, bo slysze, ze jest obnizona fabrycznie (w

> zaleznosci od wersjim ktora slysze) o 15 lub 30mm. I to o ile jest auto obnizone zalezy od

> wersji, a niestety nie od tego, co siedzi pod maska. Zeby sobie poprawic musialbym wziac

> zawais z VXRa

sprawdź oznacenia na sprężynach (kolorowe kropki).

> A tak w ogole ostyglem, i chyba tylko zrobie tyl. Przodu nie ruszam

jak teściowa uważa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polecaja B4 . A jesli nie B4 to co?

B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB GasAjust i Monroe Sensatrac.

Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za sprawą zaworów bocznikowych w amorkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB

> GasAjust i Monroe Sensatrac.

> Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie

> betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za

> sprawą zaworów bocznikowych w amorkach.

Monroe Sensatrac to rewelacja, na gwarancji dwa sie zeszczaly

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B4 odradzam, słaby, mało żywotny i przereklamowany. Alternatywa to KYB ExelG, lepszy będzie KYB

> GasAjust i Monroe Sensatrac.

Na te KYB trafilem waytogo.gif

> Monroe Sensatrac mam u siebie od prawie 60 kkm na seryjnych sprężynach i zawias jest prawie

> betonowy podczas agresywnej jazdy. Przy spokojnej jeździe zachowuje się w miarę komfortowo za

> sprawą zaworów bocznikowych w amorkach.

Monroe jakos nie lubie i rozneopinie na ich temat czytam wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> B4 to sie do niczego nie nadaje że tak powiem. [...]

Po czym wnosisz? hmm.gif

Mam zupełnie odmienne zdanie. Miałem w Golfie III kombi komplet B4 z ori springami. Na zestawie zrobiłem >100kkm i cały czas trzymał ok i przechodził przeglądy.

Oczywiście Golf jest mniejszy i lżejszy od Vectry, ale nie są to kolosalne różnice.

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po czym wnosisz?

> Mam zupełnie odmienne zdanie. Miałem w Golfie III kombi komplet B4 z ori springami. Na zestawie

> zrobiłem Oczywiście Golf jest mniejszy i lżejszy od Vectry, ale nie są to kolosalne różnice.

> PZDR

Hmm, moja Vectra zatankowana do pelna wazy cos kolo 1450kg, mysle, ze Golfowi III blizej 1100kg hmm.gif

BTW - kombinuje jeszcze, czy soprezyny o charakterystyce liniowej czy progresywnej - te drugie cena x1.5 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmm, moja Vectra zatankowana do pelna wazy cos kolo 1450kg, mysle, ze Golfowi III blizej 1100kg

Z butlą LPG we wnęce zapasu ok. 1200kg

> BTW - kombinuje jeszcze, czy soprezyny o charakterystyce liniowej czy progresywnej - te drugie cena

> x1.5

Jechałem kolegi Lankiem na -40 progresywnych i amortyzatorach sportowych (koni lub al-ko). Na dłuższą metę twardością można się zmęczyć i tęskni się za komfortem...

PZDR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z butlą LPG we wnęce zapasu ok. 1200kg

> Jechałem kolegi Lankiem na -40 progresywnych i amortyzatorach sportowych (koni lub al-ko). Na

> dłuższą metę twardością można się zmęczyć i tęskni się za komfortem...

> PZDR

To już zależy od amortyzatora a nie od sprężyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.