Skocz do zawartości

Następca A4, Ford vs Opel vs Renault


Milczar

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na początku przyszłego roku zmieniam swoje OOOO A4 b5 na coś nowszego i większego.

Kryteria jakimi się kieruje:

Cena: ok 25k pln

Rocznik: od 2004

Paliwo: najlepiej benzyna (w przyszłości będzie dołożony gaz)

Moc: ok 130KM

Wyposażenie: 4x el. szyby, klimatronic, poduszki. Fajnie by były gdyby na pokładzie był ksenon, jakieś wygodniejsze fotele welur lub pół skóra z grzaniem ale to już dodatki.

Po przejrzeniu ofert na placu boju pozostały 3 modele od 3 różnych producentów.

Ford Mondeo MK3 1.8 16V 125KM

Opel Vectra C (przed liftem) 1.8 16V 122KM

Renault Laguna II fl 2.0 16V 135KM (na 2.0T za mały budżet beksa.gif)

Pod uwagę brałem jeszcze Skodę, VW, Mazdę, Peugota i Saaba ale odpuściłem z różnych względów, nie ma znaczenia jakich.

Z trzech wyżej wymienionych najbardziej podoba mi się Laguna, ma też najlepsze wyposażenie chociaż historię o jej elektrycznych problemach stały się już niemalże legendami. I tak już sam nie wiem czy tak jest faktycznie czy to tylko przypadki. Mondeo podoba mi się całościowo, jeździłem obiema wcześniejszymi generacjami i muszę przyznać, że wygodne auta były. Co do Vectry to deska wygląda trochę jak ociosany siekierą klocek.

Co możecie powiedzieć o tych 3 autach, najlepiej ich użytkownicy. Przejrzałem już fora o renówkach, oplach i fordach ale wiadomo, że tam to same ohy i ahy na daną markę/model a mi zależy na szczerym info, dlaczego ten a nie inny.

Auto prawdopodobnie będzie sprowadzone z zachodu chociaż patrząc po cenach to u nas są o wiele tańsze hmm.gif strach się bać w jakim stanie są panic.gif

Wiem, że były już takie tematy ale w każdym przewija się jedno zdanie "Kup Pan VW będzie Pan zadowolony" i do tego jeszcze opinia, że nie kupuje się samochodów na "F".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo Vectry C - polecany silnik jest 2.2 NIE Direct 147KM. Wady z początku produkcji są takie:

- układ CIM - obsługujący czujnik położenia kierownicy i wszystkie bajery od kierownicy (obecnie na forum Vectry gość sprzedaje za 500zł bodaj poprawione + montaż i więcej się nie powinno pojawić)

- cieknący magiel

- wahacz "banan" z tyłu (wymiana na późniejszy pomaga)

- czasami piasty z przodu (tu jak wyżej)

Większość z tych niedoróbek poprawiono od roku modelowego 2005 czyli od września 2004. Silniki 1.8 raczej trwałe i dobre, wady to trochę słabo wyglądające wnętrze, bo jakość jest okej. Dostajesz fajne i pakowne auto. Z wyposażenia można często spotkać skrętne ksenony, kilmę automatyczną dwustrefową i wiele innych ciekawych dodatków. A jak Vectra C to popatrz za Signum czy Ci pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Apropo Vectry C - polecany silnik jest 2.2 NIE Direct 147KM.

...ten 2.2 niezależnie czy direct czy nie to dla mnie nie jest najlepsze rozwiązanie...

Największą jego/ich zaletą jest niby łańcuch rozrządu który ... też często wymaga wymiany. I to nawet te z poprawioną dyszą.

Bardzo "ciężki" motor w obsłudze/dostępności części i wreszcie ich cenach. Reszta jak piszesz - typówki.

A które auto dzisiaj nie ma "typówek" icon_rolleyes.gif

Strach się bać.

Mimo tego uważam że Vectra C w średnio bogatej i wyższej wersji naprawdę daje poczucie komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mniej więcej obejrzałem sobie teraz tego Opla Signum i w sumie to to samo co Vectra tylko chyba lepiej wyposażone albo tak mi się zdaje, no i trochę droższe bo 25k to raczej ta dolna granica.

Wypas Vectry też nie jest zły i w tej cenie widzę, że można znaleźć różne ciekawe dodatki.

A jak sprawa wygląda z częściami a dokładnie ich kosztami. Bo tak jak w przypadku Audi są dostępne w każdym sklepie moto ale cena niektórych elementów zwala z nóg. I druga sprawa, jak z trwałością auta, ruda wcina blachy czy można spać spokojnie nie martwiąc się, że rano w garażu zastanę tylko same okruszki i kosteczki po aucie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mniej więcej obejrzałem sobie teraz tego Opla Signum i w sumie to to samo co Vectra tylko chyba

> lepiej wyposażone albo tak mi się zdaje,

I dłuższe w środku od zwykłej Vectry bo rozstaw osi jak w kombiaku czyli coś ponad 2,8 metra. Ciasno na pewno nie będzie smile.gif Signum to takie coś jak Vectra premium mające być protezą zastępującą po części Omegę

Ogólnie pomysł nie trafiony ale za to można dostać niezile wypasione auto za przyzwoite pieniądze

Silnik Z18XE czyli 1.8 122KM jest bardzo dobry do gazu.

Do wad usterek wymienionych powyżej dodałbym CIM czyli moduł kolumny kierownicy.

Co do Laguny to mój znajomy pare razy jechał na lince ale to była Laga diesel

O Fordzie sie nie wypowiem ale zapytaj fordziarzy na temat gazu bo nie każdy silnik go znosi. Pamiętam że rozróżniało sie to jakoś po kolorach górnej osłony silnika

Generalnie wizualnie to byłby mój faworyt ale ze względów gazowo wyposażenioowych chyba brałbym Signum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kupilbym w tej kolejnosci:

> 1) Mondeo,

> 2) Vectre,

> .

> .

> .

> .

> . dlugo, dlugo nic,

> x) Lagune (chyba, ze poliftowa, to bym sie w to pchal, i wtedy bylby to moj nr 3).

> Bierz pod uwage, ze to auta mocno zwykle, nawet w wypas wersjach, wiec cudow sie nie spodziewaj.

Laguna tylko i wyłącznie II po lifcie bo z tego co czytałem sporo rzeczy poprawili. Mondeo bardziej mi się podoba od Vectry ale teraz doszedł jeszcze ten Signum, skubana fajna bestia.

Zastanawiam się tylko jak silniki 1.8 lub 2.0 w fordzie zniosą gaz, który mam w planach.

Jestem świadom tego, że to zwykłe auta bez żadnych wodotrysków itp. i właśnie na takim mi zależy. Ma być zwykłe auto tylko z dobrym wypasem. Chce by było większe niż mam dotychczas, zwłaszcza więcej miejsca z tyłu, mocniejsze i zdecydowanie nowsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie dość, że mamy tematycznie podobne awatary to jeszcze tak samo myślimy o kupnie auta:

u mnie kolejność taka:

1. vectra/signum

2. mondeo (ale słabo z silnikiem pod LPG)

dorzucam

3. Astra III w kombi

4. Megane II w kombi

Z miła chęcią będę śledził dalsze rozwijanie się wątku.

PZDR VEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Renault Laguna II fl 2.0 16V 135KM (na 2.0T za mały budżet )

Niekoniecznie za maly. Rok temu kupilem Lagune II 2.0T kombi za 27.5 tys., rocznik 2006, przebieg 87kkm. Kupilem przez autokomis, ktory z kolei kupil ja od firmy leasingowej za 25.5 tys. - wiec da sie. Dzis ta Laguna ma rok wiecej, a co za tym idzie powinna byc tansza, do tego nie napisales, ze chcesz kombi, liftbacki sa tansze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niekoniecznie za maly. Rok temu kupilem Lagune II 2.0T kombi za 27.5 tys., rocznik 2006, przebieg

> 87kkm. Kupilem przez autokomis, ktory z kolei kupil ja od firmy leasingowej za 25.5 tys. -

> wiec da sie. Dzis ta Laguna ma rok wiecej, a co za tym idzie powinna byc tansza, do tego nie

> napisales, ze chcesz kombi, liftbacki sa tansze.

I jak Ci się sprawuje ta lalka ? Jakie koszta serwisu auta, części itp. Czy jako auto do codziennej jazdy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów i jakiś wypad weekendowy na kilkaset km + wakacje to da radę czy zeżre mnie spalaniem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I jak Ci się sprawuje ta lalka ?

Mialem ja tylko troche ponad pol roku, niestety bagaznik nie spelnil naszych oczekiwan. Wrazenia mam jak najbardziej pozytywne, gdyby nie ten bagaznik dalej bym nia smigal ok.gif

> Jakie koszta serwisu auta, części itp.

ASO jest z gatunku tych drozszych, ale sa inne warsztaty (dobre) gdzie sprzet znaja i umieja naprawic. Ceny czesci akceptowalne - polecam strone sklep.intercars.com.pl, gdzie mozesz porownac ceny do innych aut, chociaz trzeba sobie zdawac sprawe z pewnych niuansow tej konstrukcji (jakbys nie wiedzial to jest tam dwumasowe kolo zamachowe, ma duza wytrzymalosc, ale jak auto bedzie mialo 250kkm to roznie moze byc, ciekawostka jest tez filtr paliwa zintegrowany z pompa - wymiana co 250kkm, a koszt w ASO okolo 900zl).

> Czy jako auto do codziennej

> jazdy po kilkanaście/kilkadziesiąt kilometrów i jakiś wypad weekendowy na kilkaset km +

> wakacje to da radę czy zeżre mnie spalaniem ?

Do codziennej jazdy kilkanascie km to sie srednio nadaje (chyba, ze to pozamiejskie kilkanascie km), w miescie spalala mi okolo 11l/100km, a poza miastem 7.5-8.5l/100km, oczywiscie przy normalnym stylu jazdy, bo jak sie pocisnie to wiadomo. Do jazdy w dluzsze trasy nie mialem zastrzezen, spalaniem tutaj na pewno nie zezre, wyraznie bardziej ekonomiczny to bedzie jakis diesel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj, mam Signum, takie jak w podpisie, smigam już nim 3 lata, samochód jak dla mnie świetny, a miałem okazje jeździć i mondeo (starszym nowszym), modelami volvo i saab, a także lagunami.

Bardzo duże obszerne wnetrze, z tyłu siedzi się jak w salonie, mimo tego że mam na maksa siedzenie odsuniete kierowcy, można znaleść fajne wypasy, u mnie na ten przykład jest wszytko co fabryka wkładała oprócz szyberdachu.

Silnikowo jedynie znam 1.8 z mojej byłej astry coupe ale nie wiem czy jednostka jest bliżniacza, u mnie siedzie 1.9 cdti z dpf ale nie ma z nim najmiejszego problemu, kwestia stylu jazdy i żeby jednak smigać autem nie tylko w mieście, mam signum w automacie i tu też bez zastrzeżeń pracuje bardzo fajnie. Jakoś wnetrza jest ok, bardzo odporne plastiki na ścietanie itp... na zewnatrz to jak kto lubi. Bagażnik też jest dość spory.

Co do jazdy, samochód dośc spory, świetnie się trzyma drogi (u mnie jest jeszcze ids+) wiec zawieszenie regulowane, ja mimo tego że mógłbym to auto zmienić na coś nowszego itp... to nie zamierzam tego robić, bo użytkuje je sie świetnie.

Co do awaryjności i usterek przez ten czas:

- pekła jedna spreżyna (nie wiem czemu)

- wymienione została jedna piasta przy kole (niestety tu koszt około 600zł ale to ze wzgledu na wyposażenie i czujniki)

- rury od IC (zrobiła sie mała dziurka koszt 60zł)

- z przodu drążki

Pozostałe rzeczy to typowa eksploatacja nic wiecej się z autem nie działo przez ten czas.

Jak masz jakieś pytania pisz smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> rozumiem ze juz wymieniales w swojej vectrze?

Taaa, w niespelna 4 letniej Viki z nalotem cos kolo 80kkm uwalilem MOT... bo obie sprezynki z tylu pekly hehe.gif.

Na przod nie czekam, i wymienilem od razu. Po ppczytaniu Vectra-c.com, wychodzi na to, ze tak jest i tylko od naszego szczescia zalezy, czy przednia sprezyna peka uszkadzajac opone i co sie da przy duzej predkosci, czy cichutko peka w kielichu nie robiac zadnych szkod zlosnik.gif

> bo kumpel juz 2 razy zmienial w przeciagu pol roku

> niestety trafil na felerna-poza tym robil jeszcze egr i dpf

Nie no, wlozylem dobre sprezyny od KYB plus amory od KYB (tylne wzialem monoblocki, wiec powinny troche posluzyc) - mam nadzieje grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z zestawienia odpadła Laguna. W przypadku Mondeo zastanawiam się nad 2.0 16V chyba, że znajdę 1.8 w dobrym stanie. Kusi jeszcze 2.5 V6 ale boje się, że zje mnie kosztami utrzymania i sam dźwięk i przyjemność z jazdy mi tego nie zrekompensują poza tym podobno one w ogóle nie trzymają katalogowej mocy i ciężko znaleźć takiego, który faktycznie ma 170KM angryfire.gif. Sporo też czytałem na temat Vectry C lub Signum i wyglądają na naprawdę fajne auta chociaż brakuje mi silnika pomiędzy 1.8 a 2.2 jakiegoś 2.0 tak jak w Mondeo.

Muszę teraz pojeździć po komisach i poszukać tych aut, żeby chociaż namacalnie zobaczyć czy mi pasują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze nie to że pękła bardzo, kawałek jej się ułamał, nie wpłyneło to na jazde samochodem i było nie wyczuwalne, wykryto to ponieważ ten kawałek co się złamał obijał się o osłony w środku.

Nigdy innego pekniecia nie stwierdziłem, sprawdzane było po tej usterce spreżyny sa w super stanie, ale możliwe że przy ids+ stosuja jakieś mocniejsze (bo w katalogu sa inne niż do zwykłej wersji).

Problemów z egr czy dpf nie miałem, ale u mnie zapala się kontrolka przy wypalaniu dpf wiec nigdy nie gasze auta jak to się dzieje i staram się jechać na trase i go przeciagnać - najcześciej jednak włacza się na trasie i jest nieodczuwalne (oprócz kontrolki która gaśnie po kilku chwilach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> temat Vectry C lub Signum i wyglądają na naprawdę fajne auta chociaż brakuje mi silnika

> pomiędzy 1.8 a 2.2 jakiegoś 2.0 tak jak w Mondeo.

A 2.0 turbo to co? 175 koników. Silnik o ile sie nie myle z Saaba czyli z firmy która sie zna na turbobenzynach. http://otomoto.pl/opel-signum-cosmo-2-0benzyna-turbo-175-ps-C20663776.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Problemów z egr czy dpf nie miałem, ale u mnie zapala się kontrolka przy wypalaniu dpf wiec nigdy

> nie gasze auta jak to się dzieje i staram się jechać na trase i go przeciagnać - najcześciej

> jednak włacza się na trasie i jest nieodczuwalne (oprócz kontrolki która gaśnie po kilku

> chwilach).

no wlasnie,a w vectrze kontrolki takowej nie ma no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wystarczy zawsze jechać na chwilowym spalaniu, i gdy się zatrzymujesz i na postoju masz spalanie

> rzedu 4-6 litrów znaczy że DPF się wypala. Zreszta na postoju czy na światłach jak zaczyna się

> wypalac to czuć to troche

nie kazda vectra ma komputer pokladowy no.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nosz kurcza dzis wieczor sprawdze-kumpel zapewnial ze nie ma

Mowimy o polskiej czy angielskiej Vectrze?

EDIT:

Sprawdzilem w Parkerze, i wynika z tego, ze wszystkie FLe maja komputer, a preFLe po 2004 roku hmm.gif

Faktycznie o tym, ze wszystkie wersje maja komputer pokladowy czytalem w prospekcie z 2008 roku. Widocznie belednie zalozylem, ze skoro FLe sa biedniejsze od preFLi, to tym bardziej w tych ostatnich BC powinien byc hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wszystkie Vectry miały komputer, niezależnie od tego czy były przed liftem czy po. Wiem, bo wiele razy uaktywniałem BC w takich Vectrach, które tego nie miały.

Vectry przed liftem w najbiedniejszych wersjach miały ponadto wyświetlacz, który w ogóle nie przewidywał BC i trzeba było wymieniać display.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mowimy o polskiej czy angielskiej Vectrze?

> EDIT:

> Sprawdzilem w Parkerze, i wynika z tego, ze wszystkie FLe maja komputer, a preFLe po 2004 roku

> Faktycznie o tym, ze wszystkie wersje maja komputer pokladowy czytalem w prospekcie z 2008 roku.

> Widocznie belednie zalozylem, ze skoro FLe sa biedniejsze od preFLi, to tym bardziej w tych

> ostatnich BC powinien byc

kumpla auto to vectra rocznik 56 wiec po lifcie-1,9cdti 120KM.

tak jak mowie-dzis sprawdze naocznie,bo moze on czegos nie ogarnia zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie szukasz w aucie cech sportowych to zerknij na chevroleta Epicę.

> Na pewno prowadzi się gorzej niż mondeo, ma gorsze materiały w środku niż audi, ale za to ma silnik

> R6

Iwik ale sam silnik to nie wszystko smile.gif i nie pokazuj testu z monetą 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli nie szukasz w aucie cech sportowych to zerknij na chevroleta Epicę.

> Na pewno prowadzi się gorzej niż mondeo, ma gorsze materiały w środku niż audi, ale za to ma silnik

> R6

Epice też brałem na początku pod uwagę ale popatrzyłem jak wygląda na drodze itp. i jakoś tak mi nie przypasowała, to jednak nie to czego szukam mimo, że auto na zdjęciach wygląda bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.