frees Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 Wita, pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 lat) czy klemy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chris_66 Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > Wita, > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? aku lekko się rozszczelniło i kwasior żre klemę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 > Wita, > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? Elektroliza. Katoda czyli ujemna klema przyciąga kationy czyli dodatnie jony i zachodzi chemiczny rozkład metalu. Należy wyczyścić cały aku razem z bolcami i klemami. Później zabezpieczyć np. spray- em do konserwacji biegunów aku Wurth. Jest to normalne przy starych akumulatorach bo ten proces trwa długo i w nowych lub czyszczonych aku tego nie widać. W każdym razie trzeba to wyczyścić bo opór będzie rósł a to nie jest dobre dla instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
106 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Wita, > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? Klema pewnie mosiężna Ołowiane nie mają takiej przypadłości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
konkie Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Wita, > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? Akumulatora. Możesz zastosować patent z kołnierzem z PCV. Wycinasz dopasowany otwór pod bolec, a klemę nakładasz na wierzch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
frees Napisano 23 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Należy wyczyścić cały aku razem z bolcami i klemami. Później zabezpieczyć np. > spray- em do konserwacji biegunów aku Wurth. Zrobiłem tak w sierpniu, niestety nie pomogło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
curaasan Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 wyczyść aku i klemę i posmaruj na bogato wazeliną techniczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slaw_ek Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Wita, > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? Polej po klemie gorącą wodą (taką parzącą w rękę - koło 60 stopni), ładnie zmyje te kryształki, a następnie wysuszyć i zabezpieczyć wazeliną techniczną Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 Mi śniedzieje + od roku czy dwóch. Dziś przesmarowałem wazeliną bezkwasową ,a aku ma 5 lat może.Jakis Yuasa 63AH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Zrobiłem tak w sierpniu, niestety nie pomogło. i nie pomoże. Jest nieszczelność na styku elektrody i obudowy akumulatora przez którą wydobywa się siarczan ołowiu. Akumulator nadaje się do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > i nie pomoże. Dokładnie. W każdym przypadku - u mnie - pojawienie się białego nalotu wokół klemy oznaczało "po najbliższej wypłacie kup akumulator, bo ten swoją ostatnią zimę już przeżył". Możesz lać wodę, smarować pastami, okadzać i pogłaskać go - ale i tak któregoś mroźnego poranka najbliższej zimy będziesz dzwonił po taxi, albo szedł do autobusu/tramwaju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Dokładnie. > W każdym przypadku - u mnie - pojawienie się białego nalotu wokół klemy oznaczało "po najbliższej > wypłacie kup akumulator, bo ten swoją ostatnią zimę już przeżył". > Możesz lać wodę, smarować pastami, okadzać i pogłaskać go - ale i tak któregoś mroźnego poranka > najbliższej zimy będziesz dzwonił po taxi, albo szedł do autobusu/tramwaju. możesz sprecyzować czemu ten akumulator jest do wymiany??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
noras Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > możesz sprecyzować czemu ten akumulator jest do wymiany??? Nie wiem czemu i szczerze mówiąc jest mi to obojętne. Przytaczam tylko swoje życiowe doświadczenie - biały osad na klemie oznaczał bliską śmierć. Tak, dwa razy dałem się namówić na czyszczenie, smarowanie i inne cuda - pomogło jak umarłemu kadzidło. Wg autora wątku aku ma 5 lat, czyli ma prawo odejść do krainy wiecznych akumulatorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > możesz sprecyzować czemu ten akumulator jest do wymiany??? bo jest nieszczelny i w niedługim czasie lub nieoczekiwanym momencie odmówi współpracy. Widoczny siarczan ołowiu wydziela się normalnie na płytach aku a kiedy wydostaje się na zewnątrz powoduje tym samym ubytek kwasu siarkowego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zzzz Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 do obu Kolegów. ja nie twierdzę że ten aku jest dobry i będzie służył jeszcze lata, ale twierdzenie że jak klema obłazi białym nalotem to znak że aku pada jest śmieszne. ps: nie ma szczelnych akumulatorów kwasowych do samochodów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > do obu Kolegów. > ja nie twierdzę że ten aku jest dobry i będzie służył jeszcze lata, ale twierdzenie że jak klema > obłazi białym nalotem to znak że aku pada jest śmieszne. ps: nie ma szczelnych akumulatorów > kwasowych do samochodów Każdy aku ma odpowietrznik, jak go odwrócimy głową w dół to się wyleje. To nie łódź podwodna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michal___ Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > bo jest nieszczelny i w niedługim czasie lub nieoczekiwanym momencie odmówi współpracy. Widoczny > siarczan ołowiu wydziela się normalnie na płytach aku a kiedy wydostaje się na zewnątrz > powoduje tym samym ubytek kwasu siarkowego. Nie na płytkach tylko na anodzie i katodzie. Na anodzie zachodzi inna reakcja chemiczna niż na katodzie dlatego proszek zawsze jest na ujemnym biegunie. Nieszczelność tu nic nie ma do rzeczy bo akumulatory nie mogą być szczelne. Za googlem: Quote: Do elektrolizy możemy zaliczyć również ładowanie akumulatorów, z czym mamy styczność praktycznie na co dzień. Skupię się na przykładzie akumulatora samochodowego. Jego elektrody są zrobione z PbO2 (katoda) i Pb (anoda) i są zanurzone w roztworze kwasu siarkowego(VI). W trakcie rozładowywania zachodzą więc reakcje: – na katodzie: PbO2 + 4H+ +2e —> Pb2+ + H2O – na anodzie: Pb —> Pb2+ + 2e. Wokół obu elektrod jony ołowiu(II) tworzą nierozpuszczalną sól PbSO4. Natomiast gdy zaczniemy dostarczać prąd (ładować akumulator), reakcje zaczną biec w odwrotnym kierunku, czyli rozpocznie się elektroliza i odpowiednio osadzą się z powrotem na elektrodach PbO2 i Pb: Pb2+ + 2e —> Pb Pb2+ + H2O —> PbO2 + 4H+ + 2e. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 Oblej tę klemę gorącą wodą. Potem wszystko rozkręć do ostatniej śrubki. Zabezpiecz to wazeliną i powinno to poratować sytuację. Pojawienie się osadu nie oznacza jego rychły koniec. Bywają przypadki że ludzie z tym jeżdżą na prawdę długo. Stosuję wtedy ww. procedurę i jest ok. Nie twierdzę że wykwity znikną ale nie będzie dochodziło erozji styku klemy i słupka. A to najczęściej jest właśnie przyczyna padania akumulatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > do obu Kolegów. > ja nie twierdzę że ten aku jest dobry i będzie służył jeszcze lata, ale twierdzenie że jak klema > obłazi białym nalotem to znak że aku pada jest śmieszne. ps: nie ma szczelnych akumulatorów > kwasowych do samochodów istotne jest po pierwsze to co wydostaje się ze sprawnego akumulatora i jest to para wodna i wodór a nie elektrolit czy siarczan ołowiu i dwa - miejsce przez które się to wydostaje. Miejscem tym nie jest styk obudowy i elektrody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 23 Października 2011 Udostępnij Napisano 23 Października 2011 > Nie na płytkach tylko na anodzie i katodzie. Na anodzie zachodzi inna reakcja chemiczna niż na > katodzie dlatego proszek zawsze jest na ujemnym biegunie. Nieszczelność tu nic nie ma do > rzeczy bo akumulatory nie mogą być szczelne. a czym są w aku płyty dodatnie i ujemne? Pisałem o nieszczelności na styku elektroda-obudowa aku > Wokół obu elektrod jony ołowiu(II) tworzą nierozpuszczalną sól PbSO4. ??? ... ale nie wnikam, być może dotyczy to rzeczywiście tylko ujemnego bieguna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 24 Października 2011 Udostępnij Napisano 24 Października 2011 Witam serdecznie. > pojawił mi się osad na klemie (z minusa) - zdjęcie poniżej. Czy to wina akumulatora (ma chyba 5 > lat) czy klemy? Nieszczelna obudowa akumulatora wokół bolca, na którym siedzi klema. Możesz czyścić co jakiś czas i używać, ale w pewnym momencie nie będzie już czego czyścić. ;-) Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Podpada to po gwarancję producenta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 > Podpada to po gwarancję producenta? Producenta aku na pewno. O ile jest w terminie odpowiedzialności? Tylko czy przyjmie reklamacje zależy tylko od jego dobrej woli. Usterki zwykle nie widać gołym okiem. Jedynie skutki. Czasami podczas gazowania da się zaobserwować małe pęcherzyki elektrolitu wokół bolca. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DoLeCk Napisano 25 Października 2011 Udostępnij Napisano 25 Października 2011 Klik Powinien łapać się w widełki dwóch lat. Pytam ponieważ mam ten sam problem ze stosunkowo nowym akumulatorem Centry... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.