maniac Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Witam! Panowie co obstawiacie? jadę sobie elegancko auto 3 razy szarpnęło i zgasł silnik. No to dotoczyłem się do zatoczki i kręcimy... rozrusznik kreci "luzem" tak jak by bez zamachu. No to mówie zostawiam dziada i idę na nogach, wbiłem bieg wychodzę a auto sobie jedzie jak na luzie Coś mogło ściąć, urwać, rozlecieć się. Auto to golf 1.9 ajm skrzynia 6b Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Jak dla mnie to się coś w rozrządzie posypało. Odchyl z góry osłone paska i zobacz czy tam jeszcze jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaSRS Napisano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2011 Jeśli rozrusznik kręci bez oporu to na 90% rozrząd. Miałem podobnie, ale z innym autem- opisywałem to tu- http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=284611846&page=0&fpart=1&vc=1 Teraz już wiem że nie warto patrzeć tylko na przebieg, ale również na to ile rozrząd jest założony na aucie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Jak dla mnie to się coś w rozrządzie posypało. > Odchyl z góry osłone paska i zobacz czy tam jeszcze jest. Obudowę odchylałem i pasek jest na miejscu, mało tego rozrząd wymieniany był 2 miesiące temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakafoto Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Witam! > Panowie co obstawiacie? jadę sobie elegancko auto 3 razy szarpnęło i zgasł silnik. No to dotoczyłem > się do zatoczki i kręcimy... rozrusznik kreci "luzem" tak jak by bez zamachu. No to mówie > zostawiam dziada i idę na nogach, wbiłem bieg wychodzę a auto sobie jedzie jak na luzie Coś > mogło ściąć, urwać, rozlecieć się. Auto to golf 1.9 ajm skrzynia 6b Przegub? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Przegub? Gdyby był to przegub lub ukręcona półoś auto by normalnie odpalało lecz po wbiciu biegu nie ruszało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Obudowę odchylałem i pasek jest na miejscu, mało tego rozrząd wymieniany był 2 miesiące temu. To już coś. Co prawda nie wyklucza to np. zerwanego klinu na którymś z kółek. Najlepiej jak ktoś kumaty się zajmie tym autem. Aha i pod żadnym pozorem nie próbuj odpalać silnika. Można narobić dodatkowych szkód, o ile już ich nie ma. Sprzęgła bym raczej nie podejrzewał. No chyba ze dawało jakieś złe znaki. Ale wątpię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Gdyby był to przegub lub ukręcona półoś auto by normalnie odpalało lecz po wbiciu biegu nie > ruszało. Byłeś szybszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > To już coś. Co prawda nie wyklucza to np. zerwanego klinu na którymś z kółek. Najlepiej jak ktoś > kumaty się zajmie tym autem. Aha i pod żadnym pozorem nie próbuj odpalać silnika. Można > narobić dodatkowych szkód, o ile już ich nie ma. > Sprzęgła bym raczej nie podejrzewał. No chyba ze dawało jakieś złe znaki. Ale wątpię. Obstawiam,że kółko na wale się obróciło i jest bałagan. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Obstawiam,że kółko na wale się obróciło i jest bałagan. No jest taka opcja choć w PD się z tym jeszcze nie spotkałem. Co nie wyklucza że się tak stało. W 1Z to była plaga. No ale to z goła inne konstrukcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarecki88 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Obudowę odchylałem i pasek jest na miejscu, Tyle, że pasek się bardzo rzadko zrywa. Najczęściej ścinają się na nim zęby i po ptakach. >mało tego rozrząd wymieniany był 2 miesiące temu. Może wadliwy był? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > To już coś. Co prawda nie wyklucza to np. zerwanego klinu na którymś z kółek. Najlepiej jak ktoś > kumaty się zajmie tym autem. Aha i pod żadnym pozorem nie próbuj odpalać silnika. Można > narobić dodatkowych szkód, o ile już ich nie ma. > Sprzęgła bym raczej nie podejrzewał. No chyba ze dawało jakieś złe znaki. Ale wątpię. Dobra, byłem obudowę całkiem zdjąłem i umarłem. Ścięło szpilkę na napinaczu i leżał sobie luzem napinacz. Oczywiście zaraz jak auto zgasło to ze 3 razy kręciłem rozrusznikiem także sobie pewnie sam dodałem strat. Na jakie koszta się nastawiać przy remoncie, czy przy takim strzale leci tylko góra czy dół też mógł ucierpieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 Immo dół jest twardy,poleciała góra.Reszty dowiesz się tutaj. P.S Łącze się w bólu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Dobra, byłem obudowę całkiem zdjąłem i umarłem. Ścięło szpilkę na napinaczu i leżał sobie luzem > napinacz. Oczywiście zaraz jak auto zgasło to ze 3 razy kręciłem rozrusznikiem także sobie > pewnie sam dodałem strat. Na jakie koszta się nastawiać przy remoncie, czy przy takim strzale > leci tylko góra czy dół też mógł ucierpieć? Hmm. Pewnie kogoś poniosło przy dokręcaniu napinacza. Ale jest tez opcja że były źle zsynchronizowane wał i wałek rozrządu. Napinacz wpada wtedy w drgania i takie jazdy są. Dzwoń do gościa co to ci rozrząd robił i niech naprawia. Na mój gust to wina wymieniacza. Ciekawe czy wymieniał szpilke na nowa. Ja w PD wymieniam zawsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Immo dół jest twardy,poleciała góra.Reszty dowiesz się tutaj. > P.S Łącze się w bólu. Oby tylko góra bo szkoda mi silnika bo jest w naprawdę świetnym stanie. Dzięki, czytałem o twoich problemach też nie ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 4 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Hmm. Pewnie kogoś poniosło przy dokręcaniu napinacza. Ale jest tez opcja że były źle > zsynchronizowane wał i wałek rozrządu. Napinacz wpada wtedy w drgania i takie jazdy są. > Dzwoń do gościa co to ci rozrząd robił i niech naprawia. Na mój gust to wina wymieniacza. Ciekawe > czy wymieniał szpilke na nowa. Ja w PD wymieniam zawsze. Zaraz się wszystkiego dowiem, bo to niestety kumpel mechanik wymieniał. Szpilki na pewno nie wymienił bo jest z nalotu rdzy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bodzlo Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Hmm. Pewnie kogoś poniosło przy dokręcaniu napinacza. Ale jest tez opcja że były źle > zsynchronizowane wał i wałek rozrządu. Napinacz wpada wtedy w drgania i takie jazdy są. > Dzwoń do gościa co to ci rozrząd robił i niech naprawia. Na mój gust to wina wymieniacza. Ciekawe > czy wymieniał szpilke na nowa. Ja w PD wymieniam zawsze. Wymieniacza a dokładneij brak klucza dynamometrycznego nagminnie wyrywaja sie tam gwinty w głowicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Wymieniacza a dokładneij brak klucza dynamometrycznego nagminnie wyrywaja sie tam gwinty w > głowicy Spooooko ostatnio miałem auto po gigancie co to napinacz w odwrotną stronę napiął Ale tanio było za wymianę było więc wszystko ok. Nic to że połowę paska zjadło przez 2kkm Więc klucza to ja bym nie wymagał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2011 > Zaraz się wszystkiego dowiem, bo to niestety kumpel mechanik wymieniał. Szpilki na pewno nie > wymienił bo jest z nalotu rdzy. To ja zapytam tylko tak: czy zdejmował do wymiany rozrządu dekiel zaworów??? Odpowiedź na to pytanie mi wystarczy w zupełności. Będzie wiadomo jak się przyłożył do całej roboty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 Znowu Golfik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > To ja zapytam tylko tak: czy zdejmował do wymiany rozrządu dekiel zaworów??? Odpowiedź na to > pytanie mi wystarczy w zupełności. Będzie wiadomo jak się przyłożył do całej roboty. Nie zdejmował... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 5 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > Znowu Golfik Fatum Panie fatum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > Nie zdejmował... Widzisz i to wystarczy. Pewnie zmienił pasek i rolki z pompą wody znacząc sobie znaczki na obudowie i kołach. Stawiam flachę że bipy były takie że napinacz latał jak żyd po pustym sklepie. Rozumiem że pewnie było tanio. Ale sam widzisz że narobił się bigos. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2011 > To ja zapytam tylko tak: czy zdejmował do wymiany rozrządu dekiel zaworów??? Odpowiedź na to > pytanie mi wystarczy w zupełności. Będzie wiadomo jak się przyłożył do całej roboty. przy PD'ku ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Fatum Panie fatum. Damy rade Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Widzisz i to wystarczy. Pewnie zmienił pasek i rolki z pompą wody znacząc sobie znaczki na obudowie > i kołach. Stawiam flachę że bipy były takie że napinacz latał jak żyd po pustym sklepie. > Rozumiem że pewnie było tanio. Ale sam widzisz że narobił się bigos. No było ciut taniej bo bez fv, nie oddałem do niego ze względu na cene,a dlatego że zawsze robił mi dużo rzeczy przy autach i było ok. Widocznie nie ogarnia głupiego PD'ka Jak by było bliżej to chętnie bym do Ciebie oddał, bo czytając twoje posty widać że przykładasz sie do tego co robisz PS: dzisiaj będzie dokładnie wiadomo co poleciało, ciekawy jestem w jakim stanie szklanki były Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Damy rade Nie ma innej opcji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Nie ma innej opcji Pamietaj daj znac jak bedzie cos potrzeba... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 6 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Pamietaj daj znac jak bedzie cos potrzeba... Pamiętam dzisiaj będzie wiadomo ile czego dokładnie trzeba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > Pamiętam dzisiaj będzie wiadomo ile czego dokładnie trzeba. Nie ma sprawy...ale i tak ujowo wyszlo.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzywaXX Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > To ja zapytam tylko tak: czy zdejmował do wymiany rozrządu dekiel zaworów??? Odpowiedź na to > pytanie mi wystarczy w zupełności. Będzie wiadomo jak się przyłożył do całej roboty. a w jakim celu miał sciagac kape ? on ma silnik AJM PD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 6 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2011 > a w jakim celu miał sciagac kape ? on ma silnik AJM PD Tak tak. Macie rację. Trochę się zagalopowałem. Miałem ostatnio kilka dieselków z dolegliwościami po wymianach rozrządu u ludzi którzy chyba nie do końca wiedzieli co robią. Więc jeszcze raz, przy PD nie ma potrzeby zdejmowania kapy. Ma to miejsce przy VP. Jeszcze raz przepraszam za zamieszanie. Czekam z niecierpliwością na wyniki oględzin silnika. Tak czy inaczej stawiam że tanio nie będzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Czekam z niecierpliwością na wyniki oględzin silnika. Tak czy inaczej stawiam że tanio nie będzie Bedzie taniej niz powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Bedzie taniej niz powinno Jak widać z doświadczenia już raz tanio było Efekt jaki jest każdy widzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Jak widać z doświadczenia już raz tanio było Efekt jaki jest każdy widzi Mowa o czesciach ze beda taniej(nie tanie g***) ale po hurcie bo wiem ile Jacek wrzucil juz w auto... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Jak widać z doświadczenia już raz tanio było Efekt jaki jest każdy widzi Miało być taniej nie wyszło będzie drożej... mówi sie trudno i żyje dalej. Przynajmniej przy rozbieraniu osprzętu wyszedł babol , w aucie była zmieniana T na większą i przy składaniu jakiś mistrzu z warsztatu nie przykręcił wogóle kol ssącego. Mój mechanik odkrecił go palcami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Miało być taniej nie wyszło będzie drożej... mówi sie trudno i żyje dalej. Przynajmniej przy > rozbieraniu osprzętu wyszedł babol , w aucie była zmieniana T na większą i przy składaniu > jakiś mistrzu z warsztatu nie przykręcił wogóle kol ssącego. Mój mechanik odkrecił go palcami Japier....same niespodzianki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Mowa o czesciach ze beda taniej(nie tanie g***) ale po hurcie bo wiem ile Jacek wrzucil juz w > auto... Tak jest żadnych tanich zamienników No kilka tysi już poszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Tak jest żadnych tanich zamienników No kilka tysi już poszło. Czasem sie zdarza, trzeba bedzie teraz troche pojezdzic zeby sie zwrocilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 7 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Czasem sie zdarza, trzeba bedzie teraz troche pojezdzic zeby sie zwrocilo. No dokładnie. Przez kilka najbliższych lat sie z nim nie rozstane, no chyba że fatum nie wypędze to pójdzie pod nóż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pakuu1 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 A po co w vp sciaga sie pokrywe zaworów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Tak jest żadnych tanich zamienników No kilka tysi już poszło. Jezeli chodzi o rozrzad i glowice...to nigdy nie daje tanich bo nie chce pozniej problemow:)Dlatego wogole nie handluje tanszymi rozrzadami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czinol700 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > No dokładnie. Przez kilka najbliższych lat sie z nim nie rozstane, no chyba że fatum nie wypędze to > pójdzie pod nóż Powiedzialem do wrozki pojdziemy ona pomoze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Konrado Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > A po co w vp sciaga sie pokrywe zaworów? żeby zblokować wałek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Miało być taniej nie wyszło będzie drożej... mówi sie trudno i żyje dalej. Przynajmniej przy > rozbieraniu osprzętu wyszedł babol , w aucie była zmieniana T na większą i przy składaniu > jakiś mistrzu z warsztatu nie przykręcił wogóle kol ssącego. Mój mechanik odkrecił go palcami Hy hy hy. Się komus nie chciało porządnie dokręcić. Silnik rozebrany??? Głowicę naprawiasz tą czy wstawiasz drugą??? Graty to jedno. Drugie to dokładnie to poskładać i wyregulować by nie było niespodzianek. Nie wiem jak to dokładnie jest ale obserwuję że dłubane PD nie robi wielkich przebiegów. Chyba zbyt delikatne są na niutony jakie można z nich wycisnąć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Hy hy hy. Się komus nie chciało porządnie dokręcić. > Silnik rozebrany??? Głowicę naprawiasz tą czy wstawiasz drugą??? > Graty to jedno. Drugie to dokładnie to poskładać i wyregulować by nie było niespodzianek. > Nie wiem jak to dokładnie jest ale obserwuję że dłubane PD nie robi wielkich przebiegów. Chyba zbyt > delikatne są na niutony jakie można z nich wycisnąć. Z moich obserwacji wynika, że to raczej nie ma nic do rzeczy. Chyba chodzi o jakość i rzetelność usług tunerów, oraz później o dbałość oraz rozsądek użytkowników Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bialy11 Napisano 7 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2011 > Z moich obserwacji wynika, że to raczej nie ma nic do rzeczy. Chyba chodzi o jakość i rzetelność > usług tunerów, oraz później o dbałość oraz rozsądek użytkowników Nie chodzi tutaj o tunerów ani o użyszkodników. Oni nie mają większego wpływu na to że głowice sypią się jak stara kamienica. Jak tak sobie pomyślę to znam dosłownie kilka aut na pompkach które nie miały dotykanych głowic. A spokojnie serwisuje ich kilkadziesiąt sztuk. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
boossu Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > Nie chodzi tutaj o tunerów ani o użyszkodników. Oni nie mają większego wpływu na to że głowice > sypią się jak stara kamienica. Jak tak sobie pomyślę to znam dosłownie kilka aut na pompkach > które nie miały dotykanych głowic. A spokojnie serwisuje ich kilkadziesiąt sztuk. w tym wątku akurat nie sama głowica zawiniła a czujnik ludzki u kol. Prozaq w ARL'u też raczej głownica się nie wysypała poraz kolejny sama z siebie, tylko byla inna przyczyna w tdi VP, problem z głowicami nie występuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maniac Napisano 8 Grudnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > w tym wątku akurat nie sama głowica zawiniła a czujnik ludzki u kol. Prozaq w ARL'u też raczej > głownica się nie wysypała poraz kolejny sama z siebie, tylko byla inna przyczyna > w tdi VP, problem z głowicami nie występuje? Dokładnie u mnie czynnik ludzki, głowica zdjęta, była w idealnym stanie szklanki jak nowe. Głowica będzie reanimowana, niestety wszystkie 8 zaworów do wymiany . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Prozaq Napisano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2011 > w tdi VP, problem z głowicami nie występuje? Nie występuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.