Skocz do zawartości

[H] - ESP


rafm

Rekomendowane odpowiedzi

Po zdekodowaniu przez EPC dla vin W0L0AHL4868017822

otrzymałem że pojazd posiada

FX3 - program stateczności elektronicznej

czy to znaczy że jest ESP ?

nie pali się żadna kontrolka.

może być coś odłączone np. jakiś bezpiecznik jak poznać

że samochód - Astra H ma lub miał taki system.

Auto mam miesiąc sprzedający nie wspominał nic o tym systemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy włączeniu zapłonu powinna zapalić się, razem z wszystkimi innymi, kontrolka esp. To taki żółty trójkąt z samochodzikiem w środku, który zostawia za sobą ślady poślizgu 270751858-jezyk.gif Jest idealnie na środku, na samej górze obrotomierza, pomiędzy kontrolkami poduch i pasów.

Aby sprawdzić organoleptycznie wystarczy ruszyć dynamicznie na śliskiej nawierzchni (teraz to nie powinno być trudne ze względu na aurę) wtedy kontrolka zamiga bo zadziała TC.

Żeby jednak sprawdzić czy działa ESP (bo TC też chyba występowało bez ESP) trzeba się już trochę natrudzić. Na śniegu wystarczy ostro skręcić i jak przód zacznie uciekać na wprost to esp od razu zadziała. Na suchej nawierzchni wbrew pozorom trudno wyzwolić ESP. Mi się jeszcze nigdy nie udało, całe szczęście chyba. ESP do pracy zmusiłem jedynie na mokrym asfalcie, śniegu i lodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak działa ESP wiem.

> Chodziło mi o to czemu po vin wychodzi a w aucie go nie znalazłem.

przy gnieździe diagnostycznym znajdziesz puszkę na której będą litery YAW

To yaw rate sensor czyli czujnik przyśpieszenia poprzecznego od ESP.

Jeśli chcesz sie przekonać w inny sposob to wprowadź auto w poślizg bokiem.

Wtedy sie ESP załączy i zacznie migać kontrolka ESP/TC

Ruszanie dynamiczne na śliskim nie włącza ESP tylko kontrolę trakcji TC. TC ogranicza odroty silnika żeby nie było buksowania przy ruszaniu. ESP z kolei hamuje kołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy gnieździe diagnostycznym znajdziesz puszkę na której będą litery YAW

> To yaw rate sensor czyli czujnik przyśpieszenia poprzecznego od ESP.

Znalazłem czarną puszkę z logiem GM i napisem SNS-YAW RATE & BDY ACCEL ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a czemu kontrolka nie zapala się po przekręceniu kluczyka ?

Nie wiem. Jest coś nie tak jak powinno. Kontrolka powinna sie zapalić w II położeniu kluczyka i po chwili zgasnąć. Znasz przeszłość auta? Może jakiś metaloplastyk podłączył ją zamiast kontrolki poduszki.

> System ten można za pomocą techa deaktywować ?

Myśle że tak. Szukałbym w modułach w konfiguracji wariantów programu i ewentualnie trzeba by przepatrzeć indeksy kodów

ZTCP to opcomem w podwoziu i w zakładce test elementów nastawczych powinno dać sie zrobić test lampki TC/ESP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Otwórz maskę, znajdź pompę ABS'u koło akumulatora na grodzi czołowej, spisz numer ATE tam widoczny

> i wklep w google to się dowiesz.

Tu sie nie ma czego dowiadywac . Skoro jest Yaw Rate Sensor w aucie i kod POC mówi o tym że jest ESP to chyba logiczne że jest ESP. Może być co najwyżej wyłaczony przez jakiegoś partyzanta z opcomem ale z taśmy w fabryce zjechal z ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu sie nie ma czego dowiadywac . Skoro jest Yaw Rate Sensor w aucie i kod POC mówi o tym że jest

> ESP to chyba logiczne że jest ESP. Może być co najwyżej wyłaczony przez jakiegoś partyzanta z

> opcomem ale z taśmy w fabryce zjechal z ESP.

A kolega wie co to jest misbuild?(czy jak to inny producent nazwie - to nazwa Forda wink.gif ) To taki samochód, który miał coś zamówione, po rozkodowaniu VIN'u ma, a w rzeczywistości nie. Uwierz mi, takie przypadki się zdarzają. wink.gif

PS. Wg. linków z google to pompa ABS'u z ESP. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Uwierz

> mi, takie przypadki się zdarzają.

> PS. Wg. linków z google to pompa ABS'u z ESP.

ZTCW to w Oplu sie nie zdażają. Jak w kodach POC jest coś zapisane to tak wychodzi z taśmy. Może być w drugą strone czyli dołożone coś górką czyli np kable do halogenów mimo że nie ma halogenów w wypasie ale jeśli w kodach stoi że jest ESP i jest YAW fizycznie w aucie to nie ma bata by nie było tego w wyposażeniu. Jedynym wytłumaczeniem jest dla mnie partyzantka powypadkowa jeśli nie znamy historii auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to nie ma bata by nie było tego w wyposażeniu. Jedynym wytłumaczeniem jest dla mnie partyzantka

> powypadkowa jeśli nie znamy historii auta.

ok.gif Dokładnie, w 100% się zgadzam. Jak na moje to sprawa jest prosta. Handlarz miał problem z uszkodzonym ESP - świeciła kontrolka i miał dwa wyjścia. Albo sprzedawać auto "uszkodzone" z błędami ESP, wtedy oczywiście potencjalny kupujący by marudził, że "Panie ale tu coś świeci.." albo druga opcja, odłączyć / dezaktywować ESP, i sprzedawać auto jako nieposiadające tego systemu. Mogę się założyć, że większość statystycznych Kowalskich (no dobra, są na pewno wyjątki), mając do wyboru identyczne, dwa samochody jeden bez ESP, a drugi ze świecącą lampką błędu ESP, wybrałoby ten bez ESP. No bo lepiej mieć sprawne auto bez tego systemu niż jakieś podejrzane z błędami.

Sprzedawcy dobrze o tym wiedzą, chcą zaoszczędzić każdy grosz. A taka naprawa może czasem dużo kosztować. Być może jest to drobnostka ale nie dowiemy się niczego bez komputera.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kosztować. Być może jest to drobnostka ale nie dowiemy się niczego bez komputera.

Dziś dorwałem opcom-a. W opcjach IPC ECU (sterowanie zestawem wskaźników) zmieniłem przy pozycji

Track Control na Występuje i lampka się pokazała. Wjechałem jednym kołem na mokrą trawę i energicznie ruszyłem. Lampka zamigała. Normalnie gaśnie po kilku sekundach od włączenia zapłonu.

Więc chyba wszystko OK. System był wyłączony czy tylko kontrolka ?

Dodatkowo ustawiłem sobie domykanie szyb oraz j. polski w BC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Wjechałem jednym kołem na mokrą trawę i

> energicznie ruszyłem. Lampka zamigała.

No to super. ok.gif Masz kontrole trakcji.

A czy masz aktywne ESP to zobacz próbując auto wprowadzić w poślizg bokiem. Działanie ESP poczujesz takim jakby zgrzytaniem w kołach bo wtedy pompa ABSu dohamowuje koła chcąc wyprowadzić auto z poślizgu

Wyłączona kontrola trakcji świadczy o tym ze ktoś gmerał przy tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie tylko po co ? Czy to utrudnia jazdę zimą ?

Ułatwia. Dajesz w palnik a auto przyśpiesza tak by nie zabuksować. Najlepiej to widać na śniegu. Mam porównanie między 2 Astrami i ruszaniem na śniegu z gazem w podłodze. Ta z kontrolą trakcji rusza i przyśpiesza. Ta bez kontroli stoi i mieli kołami. TC przydaje sie też na śliskich zakrętach. Jak dasz w palnik to przód odjedzie w bok bez TC. Mając TC koło lekko zabuksuje po czym TC zajmie się zdjęciem momentu obrotowego z koła poporzez przyduszenie silnika , koło znów złapie przyczepność i jeśli nie przegiąłeś z prędkością to znów odzyskasz kontrole nad autem. Gdyby do akcji włączyło sie jeszcze ESP to dodatkowo było by dohamowane koło tylne wewnętrzne przez co auto szybciej wróciło by na zadany tor jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ułatwia. (...)

Utrudnia wink.gif

Uniemożliwia wyjechanie z zaspy oraz z błota. Sam miałem kilka razy z tym problem. Szczęśliwi posiadacze guziczka mogą sobie wyłączyć kontrolę trakcji. Reszta jest skazana na ten system.

Widocznie poprzedni właściciel stwierdził, że dla niego ESP i TC to zbędne dodatki odbierające radość z jazdy i je wyłączył..

Ja nie pochwalam takiego zachowania i potwierdzam, że w podanych przez kolegę przypadkach ESP jest niezawodne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ZTCW to w Oplu sie nie zdażają. Jak w kodach POC jest coś zapisane to tak wychodzi z taśmy.

No to mało wiesz. zlosnik.gif Wiem bo sam taką Astrę posiadałem. zlosnik.gif

> Może

> być w drugą strone czyli dołożone coś górką czyli np kable do halogenów mimo że nie ma

> halogenów w wypasie

To raczej wynika z zastosowania pewnych standardów wiązek, pewnie w produkcji jest używanych ileś różnych opcji, ale nie wszystkie są dostępne jako część zamienna, tylko np. jest zamieniona na bogatszą i podczas np. wymiany gwarancyjnej dostajesz (to tylko przykład!) bonusowe wtyczki do halogenów i wycieraczek reflektorów.

> ale jeśli w kodach stoi że jest ESP i jest YAW fizycznie w aucie to nie

> ma bata by nie było tego w wyposażeniu. Jedynym wytłumaczeniem jest dla mnie partyzantka

> powypadkowa jeśli nie znamy historii auta.

j/w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to mało wiesz. Wiem bo sam taką Astrę posiadałem.

Jeśli chodzi o to, że miałeś w kodach "zdalnie sterowanie lusterka" a auto miało ręcznie regulowane (nie elektrycznie) to mamy to już wyjaśnione jak pamiętam.

Ja również nie spotkałem się, aby kody POC nie zgadzały się ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o to, że miałeś w kodach "zdalnie sterowanie lusterka" a auto miało ręcznie regulowane

> (nie elektrycznie) to mamy to już wyjaśnione jak pamiętam.

> Ja również nie spotkałem się, aby kody POC nie zgadzały się ze stanem faktycznym.

Już nie mam VIN'u tamtej Astry, ale było o elektrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze rozumiesz, od wyjazdu z salonu.

W takim razie ta Astra to jakiś wyjątek potwierdzający regułę. Ktoś coś na taśmie pomylił albo podmienił u dealera. Nigdy mi sie nie zdażyło by były jakieś niejasności a różnych VINów oplowskich to dziesiatki zdekodowałem

Spróbuj może jakoś odzyskać ten VIN w jakiś starych papierach ubezpieczeniowych bo nie ukrywam że rozbudziłeś moją ciekawość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie ta Astra to jakiś wyjątek potwierdzający regułę. Ktoś coś na taśmie pomylił albo

> podmienił u dealera. Nigdy mi sie nie zdażyło by były jakieś niejasności a różnych VINów

> oplowskich to dziesiatki zdekodowałem

> Spróbuj może jakoś odzyskać ten VIN w jakiś starych papierach ubezpieczeniowych bo nie ukrywam że

> rozbudziłeś moją ciekawość.

Jak znajdę to dam. zlosnik.gif Ale wiesz dziesiątki w stosunku do choćby miesięcznej produkcji Opla to mało. wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak znajdę to dam. Ale wiesz dziesiątki w stosunku do choćby miesięcznej produkcji Opla to mało.

Spodziewałbym sie raczej radosnej "twórczości" kogoś na taśmie w fabryce niż celowych działań czy jakiś misbuild jak to nazywasz. A tak z innej beczki to znam przypadek ze Astra demówka dealera przed sprzedażą poszła na blacharnię celem odświerzenia lakieru po napisach i wyjechała z dużo uboższym wypasem. Zmieniono nawet tapicerkę i siedzenia z welurowych na zwykłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W takim razie ta Astra to jakiś wyjątek potwierdzający regułę. Ktoś coś na taśmie pomylił albo

> podmienił u dealera. Nigdy mi sie nie zdażyło by były jakieś niejasności a różnych VINów

> oplowskich to dziesiatki zdekodowałem

Ja pamiętam ten wyjątek i nie wyszło nic niezgodnego.

W kodach POC był taki element wyposażenia:

Lusterka zdalnie sterowane

I kolega AstraC przyjął to za lusterka elektryczne, których jak pamiętam w aucie nie było. A "Zdalnie sterowane lusterka" to po prostu lusterka, które można przestawiać z wnętrza auta za pomocą "patyków".

Miałem ten sam dylemat w Corsie C. Dopiero rozkodowując inne auto było w kodach wyraźnie zaznaczone "elektrycznie regulowane lusterka".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Odgrzewam tzw. kotleta.

Po uruchomieniu lampki esp wszystko było ok, aż do momentu kiedy nastały mrozy (a może to zbieg okoliczności). Po nocnym postoju po uruchomieniu samochodu pozostaje zapalona kontrolka esp. Po przejechaniu około 2 km wyłączam auto. Zostawiam na mrozie na dwie godziny. Zapalam kontrolka nadal się pali ale po przejechaniu kilku metrów gaśnie sama. Jeżeli jeżdżę cały dzień samochodem już się nie zapala. Błędów (metoda gaz i hamulec) nie ma.

Podejrzewałem moduł CIM (czujnik kąta skrętu) ale kierunki i pozostałe elementy jak klakson i sterowanie komputera i radia działają prawidłowo nawet zaraz po uruchomieniu zimnego auta. Jestem umówiony na kampanię związaną z modułem CIM w oplu ale wątpię by to pomogło.

A może to słaby akumulator? Ma już 7 lat prawie i przy dużych mrozach trochę słabo kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musisz odczytać błąd, będziesz wtedy wiedział od czego zacząć szukać przyczyny.

Metoda gaz i hamulec - zero błędów.

Opcom - chwilowo nie mam dostępu.

Pytanie czy metoda gazu i hamulca wyrzuca wszystkie błędy czy tylko z niektórych modułów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie czy metoda gazu i hamulca wyrzuca wszystkie błędy czy tylko z niektórych modułów ?

Nie wszystkie. Na pewno są silnikowe na P. Natomiast co do tych na B, C i U to raczej wątpię. Sam miałem kiedyś przypadek że Opcom wyświetlił błąd na B którego nie było na wyświetlaczu

Moduł ABS/ESP ma ok 40 numerów błędów z czego JEDEN jest na P (P0500) a reszta to błędy B, C i U

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W module ABS/ESP/TC jest błąd

C0196-00

Yaw Rate Sensor Circuit Malfunction C-007

Yaw Rate Sensor Circuit Range/Performance C-007

O co chodzi ?

Co oznacza w opcom opcja w module CIM - Odchylenie SAS (czujnik kąta skrętu kierownicy)

u mnie była wartość 253 ???

Ustawiłem kierownice na wprost, włączyłem kalibrację wartość zmieniła się na 0 i tak została. ???

Czy jedno i drugie może mieć ze sobą związek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W module ABS/ESP/TC jest błąd

> C0196-00

> Yaw Rate Sensor Circuit Malfunction C-007

> Yaw Rate Sensor Circuit Range/Performance C-007

> O co chodzi ?

> Co oznacza w opcom opcja w module CIM - Odchylenie SAS (czujnik kąta skrętu kierownicy)

> u mnie była wartość 253 ???

> Ustawiłem kierownice na wprost, włączyłem kalibrację wartość zmieniła się na 0 i tak została. ???

> Czy jedno i drugie może mieć ze sobą związek ?

YRS to czujnik przyspieszeń skrętnych, działa w trzech kierunkach. Montowany jest w tunelu środkowym, przed dźwignią ręcznego.

Kalibrację czujnika kąta skrętu można też wykonać kręcąc kierownicą max w lewo i max w prawo, aczkolwiek ta metoda też nie zawsze pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W module ABS/ESP/TC jest błąd

> C0196-00

> Yaw Rate Sensor Circuit Malfunction C-007

> Yaw Rate Sensor Circuit Range/Performance C-007

> O co chodzi ?

prawdopodobnie uwalony YAW

Pewnie dlatego poprzedni user tego auta wyłączył ESP

> Co oznacza w opcom opcja w module CIM - Odchylenie SAS (czujnik kąta skrętu kierownicy)

> u mnie była wartość 253 ??? a kierownica była wtedy na wprost czy może do połowy skręcona w lewo?

Nie wiem nie sprawdzałem tego u siebie

> Ustawiłem kierownice na wprost, włączyłem kalibrację wartość zmieniła się na 0 i tak została. ???

I powinno być dobrze bo musi być między -5 a + 5 stopni

Jak dasz do oporu w lewo kierownicą to powinno być 450 -500 stopni a w prawo -450 d0 -500 stopni

> Czy jedno i drugie może mieć ze sobą związek ?

HGW ale IMHo powinieneś raczej myśleć o sprawdzemiu YAW bo chyba tam będzie problem. Najlepiej jakbyś znalazł kogoś z TISem bo tam są poszczególne kroki podane co i jak sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najlepiej jakbyś znalazł kogoś z TISem bo tam są poszczególne kroki podane co i jak sprawdzić

Dziś rano przy -19 ESP palił się całą drogę do pracy (7km).

Odbyta wczoraj kampania na opaskę CIM oraz regulacja kąta skrętu kierownicy nie przyniosły efektów.

Czyli chyba wina po stronie YAW. Jest to czarne plastykowe pudełko. Może jakieś zimne luty ...

Mam TIS 2000 ale nie bardzo wiem jak się posługiwać jeżeli chodzi o diagnostykę off-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to trza popróbować Samo do głowy nie wejdzie.

Z tego co widzę w TIS błąd C0196 zapala się przy spełnieniu trzech warunków

1. Sygnał z czujnik ESP jest poza dopuszczalnym zakresem

2. Prędkość pojazdu > 10.8 km/h

3. Trwa to dłużej niż 1.75s

Dobrze rozumiem ?

A u mnie lampka nie gaśnie po uruchomieniu co się trochę wyklucza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tego co widzę w TIS błąd C0196 zapala się przy spełnieniu trzech warunków

> 1. Sygnał z czujnik ESP jest poza dopuszczalnym zakresem

> 2. Prędkość pojazdu 3. Trwa to dłużej niż 1.75s

> Dobrze rozumiem ?

Dobrze

> A u mnie lampka nie gaśnie po uruchomieniu co się trochę wyklucza.

Błąd jest zapamiętany przez układ i aktywny wiec nie widze tu żadnego wykluczenia. Do póki będzie przyczyna to będzie sie kontrolka swiecić. Z tego co pamiętam to po włączeniu zapłonu układ świeci kontrolką , sprawdza czy jest jakiś aktywny błąd i jak go znajdzie to wyłącza TC/ESP i nie wylącza kontrolki

Myśle ze powinieneć zrobić te pomiary YAWa bo chyba to będzie przyczyna

Jakbyś nie wiedział który przewód mierzyć to wejdź w diagramy elektryczne i tam w podwoziu powinieneś znaleźć kostkę od YAW z numeracją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dobrze

> Błąd jest zapamiętany przez układ i aktywny wiec nie widze tu żadnego wykluczenia.

Niekoniecznie. Wczoraj wracałem z pracy. Samochód stoi pod chmurą więc zimny. Po uchuchomieniu ESP oczywiście się pali. Po przejechaniu z 3 km na dość ostrym łuku drogi (nie wiem czy to przypadek) przy prędkości około 30 km/h kontrolka ESP się wyłączyła. Do końca dnia mimo wielu uruchomień auta sygnalizacja kontrolki była prawidłowa (podczas jazdy nie paliła się). Wieczorem pojechałem pożyczyć opcoma, sprawdziłem błędy (jeden nieaktywny) skasowałem je i tak zostawiłem samochód do rana. Rano od nowa ESP nie zgasło zaraz po uruchomieniu. Czyli teoretycznie nie zaszły warunki do powstania błędu C0196 - prędkość 0.

Dziś (choć tem. nie sprzyja) zobaczę może są jakieś inne błędy.

W najbliższym czasie spróbuje pomierzyć co wychodzi z tego YAW. Może bardziej obrazowe będzie podłączenie opcoma gdy kontrolka ESP świeci.

ps. Schematy elektryczne z TIS mam opanowane. Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po przejechaniu z 3 km na dość ostrym łuku drogi (nie wiem czy to

> przypadek) przy prędkości około 30 km/h kontrolka ESP się wyłączyła.

Sprawdź Opcomem B002 Lista Danych i pozycję T008 i T009 z TISa. Coś mi sie zdaje że na postoju jedna z nich będzie poza normą a na łuku wskoczy w normę i kontrolka zgaśnie. Może jest tak że układ sie kontroluje co jaki czas i jak nie ma przekroczeń normy to włącza ESP i gasi kontrolkę ? niewiem.gif

>ps. Schematy elektryczne z TIS mam opanowane

To wprost przeciwnie do mnie 30.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdź Opcomem B002 Lista Danych i pozycję T008 i T009 z TISa. Coś mi sie zdaje że na postoju

> jedna z nich będzie poza normą a na łuku wskoczy w normę i kontrolka zgaśnie. Może jest tak

> że układ sie kontroluje co jaki czas i jak nie ma przekroczeń normy to włącza ESP i gasi

> kontrolkę ?

Zagadki ciąg dalszy. Przed uruchomieniem auta podłączyłem opcoma. Bład C0196 - nieprawidłowe działanie czujnika obrotu w osi pionowej. Parametry T008 i T009 w normie!. Błędu nie da się skasować cały czas się aktywuje. Uruchamiam samochód esp się oczywiście świeci. Przy zapalonym aucie błąd się da skasować. Kontrolka gaśnie. Podczas jazdy parametry T008 i T009 (przyspieszenie boczne i obrót wokół osi) zmieniają się prawidłowo. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu system działa prawidłowo (kontrolka się nie zapala). Dopiero po dłuższym postoju (nocnym) sytuacja powraca.

Pozostaje chyba podmiana modułu YAW. Na allegro jest kilka ale z różnym oznaczeniem - CW AA a mój ma symbol BB. Można to stosować zamiennie ? Trzeba urządzenie wylogować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaszcze mam takie pytanie:

Czy w konfiguracji magistrali CAN dużej szybkość powinny być włączone

1. YRS - czujnik momentu odchylającego

2. EHPS - elektrohydrauliczne wsp. kierowniczy

Z modułem EHPS nie mogę się połączyć. Aktywowanie go powoduje wywołanie błędu

U2111 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem kierowniczym EPS

(00) - Obecny

Baniak na płyn do wspomagania chyba widziałem. Czy to nie jest zatem wspomaganie elektrohydrauliczne ?

Bez problemu łącze się z Elektrycznym wsp. kier. Wszystkie testy przechodzi poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.